بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
مدیر کارگزاری سهام گلچین عنوان کرد:

افزایش ریسک سیستماتیک عامل افت شاخص بورس

بازار سرمایه طی روز گذشته با توجه به ابهامات موجود در زمینه نتیجه نهایی مذاکرات، ابهامات در خصوص افزایش نرخ محصولات شرکت ها و همچنین به دلیل حمله تروریستی گروه داعش به عراق که منجر به بی ثباتی منطقه شده ، با نزول شدید 983 واحدی مواجه شد.
کد خبر : ۱۲۵۶۱۱
نویسنده :
اعتماد
بازار سرمایه طی چند روز گذشته با توجه به ابهامات موجود در زمینه نتیجه نهایی مذاکرات، ابهامات در خصوص افزایش نرخ محصولات شرکت ها و همچنین به دلیل حمله تروریستی گروه داعش به عراق که منجر به بی ثباتی منطقه شده ، با نزول شدید مواجه شد. در نتیجه بی ثباتی منطقه باعث شده که ریسک سیستماتیک بازار سرمایه افزایش یابد و منجر به تأثیر منفی بر روند بازار شود.

در همین راستا، عبداله سالم، مدیر عامل کارگزاری سهام گلچین در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: افت شاخص طی روزهای گذشته به دلیل ناامنی و بی ثباتی در وضعیت منطقه که ناشی از حمله تروریستی گروه داعش به کشور عراق است، می باشد. همچنین موضوع دیگری که به نزول بیشتر شاخص بورس دامن زد، مقوله مذاکرات هسته ای است که ابهامات موجود در این خصوص نیز در روند نزولی شاخص بی تأثیر نمی باشد.

مدیر عامل کارگزاری سهام گلچین عنوان کرد: به نظر بنده رفتار سهامداران نیز با توجه به ریسک های موجود طی روزهای گذشته غیر منطقی نمی باشد شایان ذکر است که اوضاع منطقه تأثیر بسزایی در روند بازار سرمایه می گذارد و در نتیجه با بی ثباتی منطقه، افت شاخص کل بورس نیز کاملاً طبیعی است.

وی افزود: پیش بینی می گردد روند بازار سرمایه طی سال جاری در کوتاه مدت همچنان نزولی باشد اما قطعاً بازار سرمایه با حصول نتیجه نهایی در مذاکرات تغییر روند خواهد دارد و پس از آن شاهد روند صعودی شاخص کل بورس خواهیم بود.

سالم بیان کرد: مسلم به نظر می رسد که نتیجه مذاکرات بر روند بازار سرمایه تأثیرگذار خواهد بود بطوریکه حصول توافق نهایی در مذاکرات هسته ای، تأثیر مثبتی بر روند شاخص کل بورس خواهد گذاشت. در نتیجه بازار سرمایه پس از مشخص شدن نتیجه نهایی مذاکرات با تغییر روند همراه خواهد شد.

وی در خاتمه افزود: اگرچه در روزهای گذشته مجموع اخبار تأثیرگذار بر روند شاخص از جمله مذاکرات، مثبت بودند، بطوریکه نقطه عطف و فرصت مناسبی جهت تغییر رویه شاخص وجود داشت اما بی ثباتی منطقه، منجر به افت شدید شاخص طی این مدت  شد. همچنین توصیه بنده به سهامداران این است که شرایط کنونی با توجه به جذاب بودن قیمت سهام، بهترین فرصت جهت خریداری سهام می باشد علاوه بر این سهامداران اطمینان داشته باشند که روند بازار سرمایه حتماً بازخواهد گشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر