بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
در ساعات ابتدایی معاملاتی روز جاری رخ داد:

تغییر روند بورس در غیاب حقوقی ها

گرچه صحبت های مطرح شده در جلسه دیروز مدیران بازار سرمایه و مقامات تیم اقتصادی دولت در خصوص حمایت از بازار سرمایه و همین طور خوش بینی نسبت به نتایج برگزاری مذاکرات ایران و گروه 1+5 از امروز بر تغییر روند بازار تأثیرگذار بوده است.
کد خبر : ۱۲۵۷۰۵
نویسنده :
رهنما
با توجه به اینکه شاخص کل طی دو روز گذشته 1867 واحد افت را تجربه کرد و وارد کانال حمایتی 72 هزار واحدی شد لذا امروز شاهد واکنش حمایتی بازار نسبت به این محدوده از قیمت ها هستیم. گرچه صحبت های مطرح شده در جلسه دیروز مدیران بازار سرمایه و مقامات تیم اقتصادی دولت در خصوص حمایت از بازار سرمایه و همین طور خوش بینی نسبت به نتایج برگزاری مذاکرات ایران و گروه 1+5 از امروز بر تغییر روند بازار تأثیرگذار بوده است.

براساس گزارش بورس نیوز، به نظر می رسد همزمانی برگزاری مذاکرات بین المللی و برخورد بازار به سطوح حمایتی مهم شاخص و قیمت سهام طی معاملات امروز بتواند از افت بیشتر در شرایط فعلی برای چند روز آینده جلوگیری کند.

اما نکته مهم این است که در حال حاضر غالب خریداران در بازار امروز را معامله گران حقیقی تشکیل می دهند و هنوز خبری از ورود حقوقی های مطرح در بازار دیده نمی شود، افزون بر اینکه حجم معاملات در نمادهای پربیننده و لیدر صنایع چندان قابل توجه نیست. بنابراین به نظر می رسد جذاب شدن قیمت سهام بسیاری از شرکت ها و رسیدن به سطوحی که تا چند هفته گذشته مشاهده آنها از احتمال کمی برخوردار بود سبب ترغیب و واکنش بازار گردیده است.

در ادامه باید عنوان کرد که بازار منتظر ورود نقدینگی از جانب حقوقی ها و اجرای سیاست های حمایتی است که طی جلسه های مختلف وعده آن به بازار داده شده است بنابراین با خوشبینی که در این خصوص وجود دارد باید به رصد بازار در روزهای آتی پرداخت و منتظر اجرای سیاست های مطرح شده در جهت حمایت از بازار بود.

براساس گزارش بورس نیوز، در حال حاضر شاخص کل با 148 واحد افزایش نسبت به روز گذشته سنگر 72 هزار واحدی را حفظ نموده است و صنایع نیروگاهی، خودرو و پتروشیمی و پالایشی بیشترین تأثیر مثبت را برروی شاخص داشتند بطوریکه سهام گروه مپنا با حدود 47 واحد، "خودرو" 18 واحد، "خساپا" 14 واحد و "شبندر" و "تاپیکو" هر کدام با 11 واحد اثرگذارترین شرکت ها در رشد شاخص تا این لحظه هستند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
مشکل اینه که همه فقط حرف میزنن ولی در عمل هیچ اقدامی دیده نمیشه. مثلا در نمایشگاه مدبر مالی هلدینگ خلیج فارس گفت ما قول میدیم که اگه کسی خواست سهمشو تو منفی بفروشه ازش بخریم. یعنی کسی تو صف فروش گیر نمیکنه. الان 4 روزه که سهم تو 1430 تومن صف فروشه. حتی یه سهمم نمی خرن. هنوز یه هفته از اون حرف نگذشته.
محمد فاضلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
این اسمش تغییر روند نیست.
حمید مهاجر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
مردیم از خوشی تو این بازار. حالا دو روز مثبته بعدش عرضه اولیه میذارند یک هفته منفی و نقدینگی را جمع میکنند میدهند به حقوقی که از بازار حمایت نمیکنه میخاند یکبار کسی سود نکنه