بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
مدیر سرمایه گذاری و امور سهام شرکت ذوب آهن خبر داد:

"ذوب" بر خطوط ریلی پا می گذارد

با توجه به اهتمام دولت برای توسعه خطوط ریلی در کشور، قرارداد طرح راه اندازی خط تولید نورد ریلUIC60 با ظرفیت تولید سالانه 400 هزار تن در حالی به امضاء رسید که مقرر شده سالانه 250 هزار تن از تولیدات آن در اختیار راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.
کد خبر : ۱۲۶۲۴۹
نویسنده :
کیوان فر
قرارداد راه اندازی خط تولید نورد ریل شرکت ذوب آهن طی هفته گذشته با شرکت kuttner آلمان منعقد شد که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته طی 18 ماه آتی به بهره برداری می رسد.

مدیر سرمایه گذاری ها و امور سهام شرکت ذوب آهن اصفهان با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: با توجه به اهتمام دولت برای توسعه خطوط ریلی در کشور، قرارداد طرح راه اندازی خط تولید نورد ریلUIC60 با ظرفیت تولید سالانه 400 هزار تن در حالی به امضاء رسید که مقرر شده سالانه 250 هزار تن از تولیدات آن در اختیار راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

مجتبی فریدونی افزود: در حالی قیمت های داخلی ریل حدود 550 دلار است که قیمت های خارجی آن نزدیک به 800 دلار بوده و راه اندازی خط تولید آن می تواند بر سودآوری سال های آتی "ذوب" آثار مثبتی اعمال کند.

تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه تا بهمن ماه

زیان انباشته "ذوب" در سال گذشته حدود 460 میلیارد تومان بوده که نزدیک به 400 میلیارد تومان آن با عملکرد 12 ماهه سال 92 پوشش داده شده و 60 میلیارد تومان باقی مانده نیز طی عملکرد شش ماهه اول سال مالی جاری به طور کامل پوشش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه تا بهمن ماه سال جاری گزارش توجیهی پیرامون افزایش سرمایه 100 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نهایی می شودف گفت: این برنامه در راستای اصلاح ساختار مالی در نظر گرفته شده که هم اکنون در مرحله بررسی توسط کارشناس دادگستری بوده و پس از طی مراحل قانونی و در صورت دریافت مجوز از سازمان بورس اجرایی خواهد شد.

فریدونی در خصوص روند تأمین منابع مالی لازم جهت اجرای پروژه ها اظهار داشت: چنانچه امکان مذاکره با سرمایه گذاران و تأمین کنندگان منابع مالی فراهم باشد، پروژه ها از طریق فاینانس اجرایی خواهد شد. در غیر این صورت می توان در سال های آتی برنامه افزایش سرمایه از محل آورده نقدی را در دستور کار قرار داد.

پوشش زیان انباشته تا پایان نیمه نخست امسال

مدیر سرمایه گذاری ها و امور سهام شرکت ذوب آهن اصفهان از پوشش زیان انباشته این مجتمع فولادی طی سال جاری سخن گفت و اظهار داشت: زیان انباشته "ذوب" در سال گذشته حدود 460 میلیارد تومان بوده که نزدیک به 400 میلیارد تومان آن با عملکرد 12 ماهه سال 92 پوشش داده شده و 60 میلیارد تومان باقی مانده نیز طی عملکرد شش ماهه اول سال مالی جاری به طور کامل پوشش خواهد یافت.

برنامه "ذوب" برای نقل مکان در تابلوی معاملات

وی در ادامه امکان انتقال نماد "ذوب" به تابلوی بازار اول فرابورس را پس از جبران زیان انباشته سنوات قبل مطرح کرد و گفت: این امکان وجود دارد تا با ارایه درخواستی به سازمان بورس، در پایان دوره شش ماهه اول سال مالی 93 و با جبران زیان انباشته، نماد "ذوب" به تابلوی بازار اول فرابورس منتقل شود. حتی شش ماه پس از آن نیز می توان مراحل قانونی را برای حضور در یکی از تابلوهای معاملاتی بازار بورس سپری کرد.

روند مطلوب قیمت فروش محصولات در بورس کالا

فریدونی درباره فروش محصولات "ذوب" در بورس کالا و روند عرضه و تقاضا در این بازار گفت: طی فروردین ماه سال جاری میزان فروش محصولات در بورس کالا و روند تقاضای خریداران مطلوب به نظر می رسید. اما طی اردیبهشت و خرداد ماه میزان تقاضا به دلیل رکود حاکم بر فضای کلان اقتصادی با کاهش همراه بوده است. هرچند طی این مدت محصولات فروش رفته در بورس کالا از نظر قیمتی افت نداشته و نسبت به ارقام برآوردی در بودجه نیز مطلوب تر بوده است.

زمان برگزاری مجمع عادی سالیانه "ذوب"

این مقام مسئول در خاتمه سخنان خود از برگزاری مجمع عادی سالیانه این شرکت فرابورسی در اواسط تیر ماه جاری خبر داد و گفت: این مجمع بدون تصمیم گیری برای تقسیم سود نقدی برگزار خواهد شد، اما تاریخ دقیق آن بزودی و از طریق سایت اطلاع رسانی کدال منتشر می شود.




اشتراک گذاری :
ارسال نظر