بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر : ۱۲۶۲۵۸
درهای سالن 12هزارنفری ورزشگاه آزادی حالا نه‌تنها برای تماشاگران زن بلکه روی زنان خبرنگار هم بسته شده است. زنان خبرنگار؛ روز جمعه گذشته کمی پس از آغاز بازی ایران- ایتالیا با «آی‌دی کارت» در گردن از سالن به بیرون هدایت شدند. هرچند؛ ورزشکاران، مربیان و کارشناسان زن این رشته ورزشی نیز اجازه حضور در سالن 12هزارنفری «آزادی» را نداشتند.

اما تا اکنون، خبرنگاران زن طبق مصوبه شورای تامین استان تهران مجاز به ورود به سالن بودند، البته تعداد آنان نباید از 50نفر بیشتر می‌شد. به این ترتیب و با ممانعت جدید، شش‌روز پس از دستور رییس‌جمهور به معاون امور زنان و وزیر ورزش‌وجوانان برای فراهم‌کردن زمینه‌های حضور زنان در ورزشگاه مساله بیش از پیش پیچیده شده است. از 

یک‌سو «کمال‌الدین پیرموذن» سخنگوی هیات‌رییسه مجلس در صحن علنی اخطار قانون اساسی داده است که: «بانوان ایرانی مانند برزیلی‌ها باید از تماشای بازی والیبال بهره‌مند شوند» از سوی دیگر فاطمه آلیا، نماینده مجلس عنوان کرده است که «کار زن شوهرداری و تربیت فرزند است؛ نه والیبال‌دیدن.» این تصمیم در حالی اعلام شده که سال گذشته و در نخستین بازی انتخابی لیگ جهانی والیبال و میزبانی ایران از ژاپن، حدود دوهزار صندلی سالن «آزادی» به تماشاگران زن اختصاص یافت. هرچند از بازی دوم دیگر ورود تماشاگران زن ممنوع شد.

با ورود ایران به لیگ جهانی والیبال در سال 2013 ورود تماشاگران زن به ورزشگاه ممنوع شد. با آغاز دور جدید رقابت‌ها در خردادماهی که گذشت زنان ایرانی در زمان برگزاری بازی‌های ایران- برزیل خواستار حضور در ورزشگاه شدند که اجازه نیافتند. بازی بین دو تیم ایران و برزیل در ادامه مسابقات هفته چهارم لیگ جهانی 2014 در شرایطی برگزار شد که ناظر صربستانی FIVB وقتی جای خالی تماشاگران زن ایرانی را در سالن دید بلافاصله به این موضوع اعتراض کرد و در گزارشی که برای فدراسیون جهانی ارسال کرد به ایران پوئن منفی داد؛ پوئنی که در اصطلاح به آن very poor می‌گویند، یعنی «خیلی بد».

ثبت نمره منفی در کارنامه میزبانی فدراسیون والیبال ایران برای بازی‌های لیگ جهانی در حالی مجددا تکرار شد که سال گذشته نیز ناظر FIVB وقتی ایران برای نخستین‌بار جواز حضور در این مسابقات را پیدا کرد از مسوولان خواست تا برای حل این قضیه اقدام کنند. با این حال اگرچه شاکی‌شدن ناظر FIVB والیبال ایران را باز هم دچار حاشیه کرده اما مسوولان فدراسیون کشورمان معتقدند طبق اصول و قوانین خاصی میزبان مسابقات لیگ جهانی هستند.

سعید درخشنده، مسوول رویدادهای بین‌المللی فدراسیون والیبال، تنها مقام مسوول در فدراسیون والیبال بود که در گفت‌وگو با «شرق» تصریح کرده بود: «صحبت‌کردن درخصوص راه‌ندادن تماشاگران خانم به سالن در حد توانایی من نیست. آقای داورزنی، رییس فدراسیون باید پاسخگوی این موضوع باشد و آن را به جایی برساند که البته من فکر می‌کنم قضیه را هم به جایی نرساند. ممانعت حضور بانوان تماشاگر برای دیدن بازی‌های لیگ جهانی اتفاق تازه‌ای نیست و ما سال قبل هم نمره منفی گرفتیم!»

در زمان دومین بازی ایران - برزیل نیز تجمعی مقابل استادیوم آزادی برگزار شد که «سارا قاسم‌پور» دبیر کارگروه دختران معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری نیز در جمع زنان حاضر شد و از پیگیری‌های «شهیندخت مولاوردی» معاون رییس‌جمهور برای تحقق این امر خبر داد. در زمان دومین بازی برخی زنان ایرانی ملبس به لباس تیم‌ملی برزیل وارد ورزشگاه شدند چرا که ممانعت از حضور زنان ایرانی در حالی اتفاق افتاده بود که زنان برزیلی مجاز به تماشای بازی شده بودند. این موضوع اعتراضاتی در پی داشت از جمله اینکه در 26خرداد مولاوردی معاون امور زنان ریاست‌جمهوری از اعتراض خود و دستور روحانی درباره حضور زنان در ورزشگاه خبر داد. شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با «مهر» درباره اعتراضش به عدم حضور زنان در مسابقات والیبال و واکنش هیات دولت به این اعتراض گفت: «آقای رییس‌جمهور در این‌باره توضیح خواستند و من به آقای روحانی توضیح دادم که قبلا این ممنوعیت برای حضور زنان در ورزشگاه و تماشای مسابقه والیبال وجود نداشته و این زیبنده دولت تدبیر و امید نیست که این ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها به نام این دولت گره بخورد و برخلاف برنامه‌ها و هدف دولت است که به دنبال افزایش سرمایه اجتماعی و جلب رضایت عمومی جوانان است.»
وی افزود: «رییس‌جمهور در این‌باره توضیح بیشتر خواستند و قرار شد من و گودرزی وزیر ورزش و جوانان در این‌باره تعاملاتی داشته باشیم که تدابیر و سازوکارهایی صورت گیرد که هم نگرانی افرادی که نگران حضور زنان در ورزشگاه هستند برطرف و به‌ویژه خواسته نسل جوان در مسابقات بین‌المللی محقق شود.»

مولاوردی درخصوص احتمال حضور زنان در مسابقات والیبال ایران- لهستان و ایران- ایتالیا گفت: «ما تمام تلاشمان را می‌کنیم و به رایزنی‌هایمان ادامه می‌دهیم.»

او در صفحه «فیس‌بوک» خود از اعتراضش به عدم حضور زنان برای تماشای مسابقات والیبال در هیات دولت خبر داده بود. شهیندخت مولاوردی در این‌باره نوشت: «در هیات دولت به ممنوعیت ورود زنان به سالن مسابقات والیبال اشاره داشتم و مراتب اعتراض و ناامیدی نسل جوان را از این موضوع اعلام کردم، به ویژه آنکه تماشای این مسابقات در دوره‌های قبلی برای دختران و زنان محدودیتی نداشته است و ایجاد محدودیت در دوره دولت تدبیر و امید مایه تعجب شده است. به نظر می‌رسد با اتخاذ تدبیر و سازوکار لازم در این خصوص می‌توان به جوانه‌زدن بذر امید دل بست.»
در ادامه خبرگزاری «فارس» در تاریخ 27خرداد در تحلیلی با عنوان: «مولاوردی این‌روزها از چه چیزی دلواپس است؟»، نوشت: «وقتی خبر اعتراض رسمی معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در رسانه‌ها منتشر شد، گمانه‌زنی‌های مختلفی مطرح شد که اعتراض مولاوردی در صحن رسمی کابینه دولت به چه دلیل بوده است؟ اشتغال جوانان؟ اجرایی‌نشدن قانون تسهیل ازدواج جوانان؟ سرانجام لایحه بیمه زنان خانه‌دار؟ معلق‌ماندن قانون افزایش مرخصی زایمان زنان شاغل؟ کاهش ساعت کاری زنان؟ لایحه حمایت از زنان سرپرست خانوار؟ اجرایی‌نشدن قانون عفاف و حجاب؟ و... در حالی‌که زنان شاغل و خانه‌دار جامعه انتظار دارند معاون رییس‌جمهور در امور زنان به‌عنوان متولی و مدافع امور زنان در جلسات هیات دولت دغدغه‌ها و مسایل اصلی آنها را مطرح کند اما موضوعی مطرح می‌شود که دغدغه درصد کمی از زنان جامعه است و نمی‌توان به‌عنوان اولویت اصلی از آن نام برد. فاطمه آلیا عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با انتقاد از این موضوع گفت: «هدف یا خروجی این اعتراض بعد از چندماه سکوت و نرمش نشان‌دادن در مقابل بی‌توجهی به حقوق زنان چه بوده است؟»

در 30خرداد و با توجه به سخنان مولاوردی و حضور قاسم‌پور تعدادی از زنان با امید راهی ورزشگاه شدند که توسط نیروهای انتظامی از حضور و تجمع آنان جلوگیری شد و زنان خبرنگار هم از سالن به بیرون راهنمایی شدند و کش‌وقوس‌ها و بلاتکلیفی موجود پیرامون این موضوع؛ در حالی است که مشاور وزیر و رییس کل حراست وزارت ورزش روز شنبه تاکید کرد: «مشکلی برای حضور خبرنگاران خانم در سالن والیبال و پوشش مسابقات لیگ جهانی وجود ندارد.» حسنی‌پور که با خبرنگار اعزامی «فارس» به برزیل سخن می‌گفت، افزود: «ما در تلاش هستیم تا ورود بانوان به سالن‌های والیبال و بسکتبال در مسابقات داخلی را هم فراهم کنیم.»در حالی که حضور بانوان در سالن والیبال در مسابقات لیگ جهانی بخشی از قوانین این رقابت‌ها محسوب می‌شود، اما مسوولان ذی‌ربط تصمیم گرفتند تا مانع ورود تماشاگران خانم به سالن شوند. خبرگزاری فارس همسو با کارشناسان پیش‌بینی کرده بود که «بی‌شک این تصمیم هم قابل‌توجه ناظر فدراسیون جهانی قرار خواهد گرفت و هم در امر پوشش خبری مسابقات مهمی مانند لیگ جهانی والیبال 2014 خلل ایجاد خواهد کرد.» همچنین «آری گراسا»؛ رییس فدراسیون جهانی والیبال در پاسخ به نامه خبرنگار «ایلنا» در مورد ممنوعیت حضور زنان در استادیوم والیبال، برای تماشای مسابقات لیگ جهانی، با ارسال متنی به این خبرگزاری تاکید کرد: «این مساله در دستور کار نشست آتی شورای لیگ جهانی که ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد، قرار می‌گیرد و اعضای شورا درباره آن رایزنی خواهند کرد.»سایت «پیام نو» نیز روز گذشته پیرامون این مسایل و بازداشت جمعی از زنان در حاشیه دیدار با ایتالیا با شش نفر از نمایندگان زن مجلس گفت‌وگو کرده است. سوال «پیام نو» از این شش نفر درباره اخبار منتشرشده از برخورد نیروی انتظامی با برخی از زنان حاضر در ورزشگاه ۱۲هزارنفری آزادی و همچنین نظر آنها درباره تسهیل ورود زنان به ورزشگاه‌هاست.

می‌خواهند علیه نظام بهره‌برداری سیاسی کنند
نیره اخوان بی‌طرف، نماینده اصفهان گفته زنان ایران مسایل حل‌نشده بسیار زیادی دارند، حالا یک‌سری از زنان و دختران آمده‌اند و حاشیه درست کرده‌اند و دارند به کمک رسانه‌ها آن را بزرگ می‌کنند، نباید ما را فریب بدهد. اینها را من شخصا نماینده زنان ایران نمی‌دانم. این مسایل هیچ اولویتی ندارد، نه از نظر شرعی و نه اجتماعی. اینهایی که به مسابقه والیبال آمدند اصلا در مقابل جامعه زنان ایرانی عددی نیستند که بخواهند آنها را نمایندگی کنند. به نظر من مساله راه‌ندادن زنان به ورزشگاه‌ها اصلا موضوع مهمی نیست.

زنان نیمی از جامعه هستند و باید به خواسته‌های آنها توجه شود
شهلا میرگلوبیات، نماینده ساوه، در اظهار نظری متفاوت تاکید کرده است: «من زیاد اطلاعی از بازی والیبال و حواشی آن ندارم و باید سوال کنم تا بتوانم با اطلاعات کافی حرف بزنم. اما در کل زنان و خانم‌ها نیمی از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و باید به درخواست‌های آنها احترام گذاشته شود، منتها در همان چارچوب موازین اسلامی و قانونی. آنها می‌توانند خیلی چیزهایی که باعث نگرانی می‌شود را رعایت کنند و در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند. به هر حال این درخواست خانم‌هاست و باید به آن احترام گذاشته شود. من هم سعی می‌کنم در مجلس این موضوع را پیگیری کنم.»

دنبال بهبود نیستند، می‌خواهند سروصدا راه بیندازند
به نظر لاله افتخاری، نماینده تهران «بیش از آنکه عده‌ای به دنبال بهبود وضعیت زنان باشند، دوست دارند سروصدا راه بیندازند.»

سکینه عمرانی، نماینده خمینی‌شهر پیشنهاد داده که خانم‌ها در خانه بنشینند و والیبال نگاه کنند. او ادامه داده: «من بعید می‌دانم که تا این اندازه برخورد صورت گرفته باشد و عده‌ای را بازداشت کرده باشند. رسانه‌ها خیلی چیزها را می‌نویسند که دروغ است. محال است خانمی را به‌خاطر دیدن مسابقه والیبال بازداشت کنند. حتما کاری یا تخلفی انجام داده بودند که بازداشت شدند. اصلا هیچ لزومی ندارد که خانم‌ها به ورزشگاه بروند، اگر هم خیلی مشتاق دیدن مسابقه هستند در خانه و از تلویزیون مسابقات را ببینند. به خصوص اینکه در ورزش آقایان پوشش کامل ندارند و این حرام شرعی است. یعنی رفتن خانم‌ها به ورزشگاه نه صحیح است و نه واجب است.»

«زهره طبیب‌زاده‌نوری»، نماینده تهران عنوان نیز کرده هیچ دلیلی برای اظهارنظر در این زمینه نمی‌بیند.

کار زن؛ شوهرداری است نه والیبال دیدن
فاطمه آلیا، نماینده تهران تاکید کرده است: «کار زن بچه‌دارشدن و تربیت فرزند و شوهرداری است نه دیدن مسابقه والیبال. یک عده‌ای می‌خواهند هر طور شده به زن نقش‌هایی بدهند که مخالف با وظایف شرعی است. زنی که دغدغه اصلی‌اش رفتن به ورزشگاه و شاغل‌شدن و این‌دست مسایل باشد که دیگر به وظایف اصلی خود نمی‌رسد. بروید از همان‌هایی که می‌خواهند بروند والیبال ببینند بپرسید که چندنفرشان ازدواج کرده‌اند، از میان آنها که ازدواج کرده‌اند چند نفرشان بچه‌دار شده‌اند و اگر هم بچه‌دار هستند چطور بچه خود را تربیت می‌کنند. ما در کشورمان مسابقات ورزشی زنان را داریم و اگر خانم‌ها خیلی مشتاق هستند، بروند و آن مسابقات را از نزدیک ببینند. دلیل ندارد جایی که چند هزار نفر مرد جمع می‌شوند، عده‌ای هم از زنان بروند. اینها زمینه بی‌حرمتی و تجاوز در جامعه است.»اما در آخرین اخبار روز گذشته خبرگزاری دولت «ایرنا» از ممنوعیت ورود خبرنگاران زن در سه دیدار آینده تیم والیبال ایران به سالن ۱۲هزارنفری آزادی خبر داده است تا بلاتکلیفی‌ها در زمینه حضور زنان به ورزشگاه تبدیل به ناامیدی شود.

شرق /
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
ببخشید خانم الیا شما چرا تو مجلس تشریف دارین
ندا
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
دقیقا!!!!!!!! چه بی ادبانه گفتن.ایشون صلاحیت ندارن بگن که کار زن چیه.کار خودشون و درس انجام بدن
ندا
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
ایشون بشینن خونه شوهر داری خودشون و انجام بدن نگران بقیه نباشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
جالب است !!! پس خانم الیا تو مجلس چه کار میکنه باید برود شوهر داری کند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
صد رحمت به اعراب زمان جاهلیت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
كسي نيست به أين آليا بگه كه اگه كار زن بچه داريت شما تو مجلس چيكار ميكانيك و حقوق ميليوني ميگيري
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
لطفا کار مردها رو هم بگید خانم آلیا!!!!
البته
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
بگم ... بگم ... استغفرالله
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
خانم آلیا ببخشید شما در تبلیغات انتخاباتی خود چیکار میکردید. اونموقع در بین اون همه مرد شرع یادتون نبود. من متاسفم برای کسانیکه ادای درمیارند و خود را مستثنی می بینند و برای دیگران نسخه می پیچند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
به نظرم بعضیا قبل از ورود به مجلس تست روانی بدن بد نیست
sadaneh
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
پس شمابااین همه مردتومجلس چکارمیکنی که اینقدرحقوق میگیری؟
احسان
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
معمولا افرادی که اینطوری علیه جنسیت خودشون اظهار نظر می کنن دچار طرد و ناکامی از طرف هم جنسان خودشون هستن. ایشون که در مجلس نقشی ایفا نمی کنند (جز تخریب هم جنسان)،
بهروز
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
این فاطمه آلیاژ
خیلی حرفای بیخودی میزنه و اصلا مقصر نیست و باید از خودتون بپرسید که با رای کی به مجلس اومده.
ناشناس
United States
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
واقعا جای تاسفه!!! شما با این طرز تفکر فقط بشین خونه!شوهرداری بکنین!مجلس جای شما نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
اگه این خانم به حرفی که میزنه اعتقاد داره باید اول از خودش شروع کنه و به جای مجلس بمونه تو خونه اش و قرمه سبزی درست کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
شما حق نداری تو زندگی مردم دخالت کنی هر کسی میدونه کارش چیه و باید چه کار کنه، اگه دوست داشته باشه میره والیبال میبینه ،دوست هم نداشته باشه تو خونه میمونه .به شما هم هیچ ربطی نداره برای دیگران خط مشی تعیین کنی
رضا
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
مطلق گرایی ممنوع
کار زن هم شوهرداری هم ورود به ورزشگاه می تواند باشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
آرا خانم آليا چقدر است .....خانم آْليا هزاران دختر و زن هستند كه ورز شكار نيستند اما نه ازدواج كرده اند و يا بچه ندارند در مورد آنها چه مي فرماييد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
خانم آليا، شما از طرف خدا مبعوث شدي كه حكم مي دهي؟! پيغمبر زنها را از كارهاي اجتماعي منع نكرد بلكه تنها گفت حجاب. حجابي كه پيغمبر گفت هم اين نيست كه در اين كشور از آن دم مي زنيد. نه چادر دارد نه مانتو بلكه پوشيدن كفين مي باشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
بجای فرهنگ سازی دنبال محدودیت نباشید !
حسن
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کسی که با 200 هزار رای از 5 میلیون واجد شرایط نماینده بشه ، بیش از این این انتظاری نیست
zahra
United States
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
تو رو خدا یکی این نظراتو به نماینده های ...برسونه به خصوص خانم آلیا
واقعا برا این طرز فکرشون متاسفم.یکی نیست تو همون مجلس جوابشو بده و بگه الان جنابعالی بین این همه آقا اینجا داری چیکار میکنی؟؟؟
مریم
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
تو در امریکایی نمی بینی چه عذابی می کشیم از دست این دولت!!!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
وای بر ما که به این خانم رای دادیم !!!پس شما هم برو خونه بشین شوهر داری کن تو مجلس بین اون همه مرد نا محرم چیکار می کنی ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
این خانم این حکم رو دقیقا از کجا دراورده؟؟؟ شما ناراحتی بشین خونه شوهر داری وبچه داری کن تو کار بقیه هم دخالت نکن؟؟!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
این خانم از جانب کدوم ملت به مجلس رفتند
حسن
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
این خانم نماینده مشکل داره چون مگه ما آقایان لولو خورخوره هستیم که آنها حق ندارند نزد آقاین باشند ببخشید مردهای ایرانی با غیرتند اما شما با این رفتارتان نشان میدهید که مردها لااوبالی هستند نه خانم جون اینطوری نیست بهتره اختلاط وجود داشته باشه اما حریم و حرمتها حفظ شود و شما موظفید فرهنگ سازی در این زمینه کنید بعدش هم اگه حضور اینها در ورزشگاه بده شما میان این همه آقا در مجلس چکار میکنید این مشکل نداره یک بام و دو هوا که نمیشه بجای اینکه از خودتان بخوبی دفاع کنید باعث تزلزل خودتون در جامعه میشوید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
خانم آلیا فردا استعفات رو تقدیم کن برو دنبال شوهر داریت جای تو با این طرز تفکر تو مجلس نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
من یک دختر بیست و هشت ساله مجرد هستم . از دیدین مسابقات والیبال و فوتبال هم لذت میبرم. دلیل این که مثل خیلی از جوونای دیگه مجرد موندم وضعیت اقتصادی بد و بی پولیه و مقصر اون هم برمیگرده به وجود افراد سیاستمداری مثل خانم آليا که با این طرز فکرشون چندین میلیون نفر رو به مرز فلاکت رسوندن و متاسفانه تعداد بیشماری هستند. ولی می دونم خداوند در عین مهربانیش انتقام گیرنده خوبی هم هست
محمد
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹
متاسفم برای نماینده مجلس، وقتی نظر و دیدگاه نماینده فهیم مردم ین باشد از من و امثال من چه انتظار. خدا مارو ببخشد برای هدر دادن رای هامووون.
ramin
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
همسر وبچه هاتون از دستتون عاصی ان چرا کرسی مجلس رو اشغال کردید تشریف ببرید برای امر خانه داری
احمدی
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
خانم فاطمه آلیا خدمت شما باید چند نکته رو عرض کنم تا شاید در صحبت های بعدیتون اصلاح کنید که حرفای این چنینی نزنید. من کاری با نماینده بودن یا نبودنت ندارم اما خداوکیلی شماها عفت و پاکدامنی رو بدرستی یاد زنان ما دادین و اونها بدحجاب شدن؟ چرا فکر میکنید تفریح زن باید شوهر داری باشه ونه دیدن ورزش؟ چرا احساس میکنید اگر جایی چند مرد باشن حضور زن باعث تجاوزبه حریمش میشه یعنی مردان این مملکت انقدر از دید شما پست هستند؟ جدا اینو هنوز نمیدونین که تحریم انسان از چیزی موجب تحریک بیشترش میشه؟ من نمیگم حتما زن ها برن والیبال ببینن اما حداقل دوتا دلیل خوب میاوردین که شان زنها رو پایین نیارین. جدا ادبیات شما رو قبول ندارم و هیچ زنی قرار نیست فقط شوهر داری کنه و هیچ مردی نباید فقط زن داری کنه! اگر مرد بودین و این حرفها رو میزدین باز درکش منتقی تر بود تااینکه شما بگین زن کارش بچه داریه! خیلی از زنها ورزش میبینن و ورزش میکنن و فرزندان ارزشمند دارن جدا خود شما چقدر وقت تربیت فرزندت رو داری ؟؟؟
ناشناس
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
احسنت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
هیچ کس به اندازه این زنان به زنان ضربه نزده!!خانما دقت کنن به کیا رای میدن!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
عجب...پس کار زن بچه داریه و شوهر داری!! عجب...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
زنان باید در رای دادن به کاندیدهای نمایندگی مجلس دقت بیشتری کنند تا زنانی مثل خانم الیا از خانه ملت سر در نیارند
نیلو
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
خانم آلی، اینجا کشوری آزاد است و بقول مسئولین از همه دنیا ما آزاد تریم. باشه شما برو خانه شوهرداری کن و بچه هات رو بزرگ کن . ما هم که شوهر و بچه نداریم میریم استادیوم. بازم مشکلی هست ؟
سحر
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
شما بفرمایید من که شوهر و فرزند ندارم هم باید مطابق سلیقه شما رفتار کنم ؟
ناشناس
United States
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
شما بهتره به شوهرداریت برسی و این حقوق چند میلیونیتا ببخشی چون به گفته خودت وظیفه زن شوهرداریس
برو خورش کرفستا بپز
مهدی
United States
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
آخه بنده خدا یه سوزن به خودت بزن بعد یه جوال دوز به مردم!!!!!
باز اگه میگفت که چنین چیزی نیاز به فرهنگ سازی داره باز یه کم قابل هضمه بود!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
خانم اولیا پس چرا شما نماینده مجلس شدید بهتره شما کار سیاست را به مردان بسپارید باز هم رای میخواهید که بتوانی حقوق چند میلیونی بگیرید
منصوره سادات حسنی
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹
خانم آلیا کاش قبل از اظهارنظر بدون فکر خود لاأقل نزدیکترین کسان شما به شما یادآوری می کردند که آنجاییکه ایستاده و سخنوری نموده اید، پشت سینک ظرفشویی یا در حال کمک به فرزند خود در حل مسئله ریاضی نبوده، بلکه در مکانی کاملا مردانه و در جایی که مکان اشتغال و کار خارج از خانه بوده توانسته اید این حرف کاملا خنده دار و کودکانه و فاقد منطق را بر زبان بیاورید. اگر تنها مسئولیت زن شوهر داری و تربیت فرزند است، پس شما از پیشگامان هتک این وظیفه زنانه و ایجاد زمینه برای بی حرمتی و تجاوز به زن بوده اید(مطابق فرمایش خودتان). چند سال است که به وظایف مردانه یا به عبارتی به ایجاد زمینه برای بی حرمتی و تجاوز اشتغال دارید؟؟ این حرف بی منطق و توهین آمیز شما که با ادعای تحصیلات خود را در خانه ملت جای کرده، بی حرمتی به زن و علایق و سلایق اوست، نه حضور در ورزشگاه برای حمایت از جوانانی که با تمام توان برای اعتلای نام ایران تلاش می کنند. کاش ما انسانها گذشته و امروز و نحوه عمل به حرفهایمان را فراموش نمی کردیم! خانم آلیا ؛ رطب خورده کی کند منع رطب؟! کاش خانه دار بودید و فرزند پرور!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
تو که زنان رو نماینده مردم نمیدونی پس خودتم بکش کنار تو هم 1نفری و عددی نیستی که بخوای نماینده باشی.
کمال
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
این طرزتفکرخانم ...............
هرچقدرمحدودیت هادرجامعه بیشترشودازاسلام دوروفسادبیشترخواهدشد
خانم آلبااسلام دین زندگی است نه خانه نشینی وتحجر!!!!!!!!!!
بهاره
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
کی به این خانوم رای داده؟!.....نماینده ما با این طرز فکر توی مجلس....
انگار کل زندگیش تو غار بوده
ایشون برن تو خونشون بشینن. البته اااااااااگر بدرد خونه داری بخورن و شوهرداری ....
بهاره
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
کی به این خانوم رای داده؟!.....نماینده ما با این طرز فکر توی مجلس....
انگار کل زندگیش تو غار بوده
ایشون برن تو خونشون بشینن. البته اااااااااگر بدرد خونه داری بخورن و شوهرداری ....
حمید
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
یادمان باشد درانتخابات بعدی مجلس به نظر حکیمانه ایشان توجه ویژه ایی داشته باشیم تا بیشتر به خانواده محترمشان رسیدگی نمایند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
خانم واقعا دست شما درد نکنه از این همه حقوق زنان در مجلس دفاع می کنی لطفا بروید در خانه و خانه داری کنید و ما زنها برای دوره بعدی انتخابات یک فکر دیگه می کنیم
مریم
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
1-پس بچه هات خیلی بی تربیتن که تو خونه نبودی ( طبق فرمایش خودتون)
2- من که 13سالمه چی؟ نباید والیبال نگاه کنم
3-فوتبال هم باید برای خانم ها ازاد شه.
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
واقعا که برای این خانوم متاسفم من شخصا این خانوم رو یک زن ایرانی نمیدونم.حالا واسه لیگ 2015 ورود به استادیوم ازاد میشه یا نه من هرطور شده میرم تا اخرشم هستم.کاش میشد یه جوری صدامون به این افراد میرسید ماکه کاری از دستمون برنمیاد
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
اگه خیلی نگران بی حرمتی وتجاوز به حرمت زن هستن حضور مردهارو ممنوع کنن.
سفیر
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۱
سوال مهم.
اگر روزی مردها هم اعتراض کردند که ما هن میخواهیم مسابقه ورزش زنان را از نزدیک در ورزشگاه ببینیم، عکس العمل زنان جامعه چه بود؟
نادیا
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
واقعا که خجالت نمی کشین این چه وضیعتیه زن ها مگه چه گناهی کردن که دستور میدین فقط شوهر داری کنن خیلی خیلی مسخرست متاسفم واسه همچین جامعه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
هیچ فرقی بین زن ومردنداره---------شما اول خودت روببین بعدتصمیم گیری کن کارزن چیه ----------------------------------پس چراخودمون روخسته کنیم خاله الیا هستش گفت باس بایدهمه شوهرداری وفرزنداری کنن خیلی ممنون نظرتون رو به فرمانده اموزش پرورش بدین تا توی ایران نسل مدرسه دخترانه منغرض بشه --هههههههههه-----ههههههووووووو!!!!!؟؟؟؟؟؟lمردوم رو مسخره کردین ........توفکر کن که مانمی یایم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
ماجیمون کم تره/؟؟؟؟؟............ب نطر من مردها حق دیدن ندارن حود خودا هم کفته زن اجباری نداره تو حونه کار کنه این ی لطف ما میکنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
ببینید به شما هیچ ربطی نداره کی ما چه کار میکنیم یا نمیکنیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
فکر کنم ایشان از موقعیت خودشون ترسیدن این حرفا رو زدن جا پا شون سفت تر شه تو مجلس !!حالا که خرشان از پل گذشته واسه ما فتوا صادر میکنند !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
به خانم آلیا بفرمائید : اگر کار زن , فقط بچه داری و تربیت و شوهر داریه !!!!!!!!!!!!!!! که همین فردا از مجلس استفاء دهد و فقط به کارهایی که بلند هستند,بپردازد.
رو که رو نیست
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
به قول خیلی از دوستان که الان مطرح کردن خانم آلیا ما هم شخصا از شما تقاضا داریم از مجلس استعفا بدید و بشینید تو خونه وظایف زنانتون یعنی یچه و شوهر داریتونو بکنید . مجلسو چه به شما ؟؟؟ شما یه زن هستید حق هیچ کاری جز شوهر داری و نظایرش ندارین .
غزال
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
یکی نیس ب این بگه خودت چرا نمیشینی تو خونه شوور داری کنی
زهراشاکری
Germany
جمعه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲
با سلام چرا این گونه ببنید ما ایرانی ها دیگه به هیچ وج میزبان والبال نمی شیم چون ما ایرانی ها زدیم زیر قولمون گفتیم زنان بیان سالن والیبال تماشا کنند ولی کار از کار گذشته می گیم نیاید این نمره منفی برای فدرایسون فوتبال والیبال است و مسابقات که در خارج از کشور پخش میشه صدا وسیما ایران بازم انو سانسور می کنند خجالت نمی کشند سانسور می کنند و نمی زارن زنان بیان وارزشگاه والیبال واقعن برای ایران متعسفم
مریم
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
نگا کن چه آدمایی نشستن تو مجلس ما
من نمیدونم اینا رو چه حسابی انتخاب میشن
آشنا
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
خبر تکذیب شده و اصلا از ايشون مصاحبه ای در این رابطه نشده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
واقعا متاسفم
نریمان
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
افرین خانوم الیا!! شما با یک جمله هم تونستین به شان و منزلت زن توهین کنید هم به غیرت و چشم پاکی مرد !! افرین که با یک جمله به هشتاد میلیون نفر توهین کردین. باریکلا خدا از بزرگی کمت نکنه.
دلواپس بی شناسنامه
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
خبر تکذیب شده. واقعا متاسفم برای یک عده دروغگوی منفعت طلب که حاضر به هر کاری هستند
http://www.asriran.com/fa/news/342206/تکذیبه-فاطمه-آلیا-درباره-حضور-زنان-در-ورزشگاه
محمد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
ایشون که نماینده خمینی شهر نبودند. اصلا ما از خمینی شهر تا حالا نماینده زن نداشتیم. اصلاح شود