بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
اخبار و گمانه زنی هایی طی روز جاری مبنی بر کاهش 24 درصدی قیمت گاز طبیعی مصرفی واحدهای پتروشیمی و تصویب آن توسط هیأت وزیران منتشر شده است.
کد خبر : ۱۲۷۳۹۳
نویسنده :
جمشیدی
اخبار و گمانه زنی هایی طی روز جاری مبنی بر کاهش 24 درصدی قیمت گاز طبیعی مصرفی واحدهای پتروشیمی و تصویب آن توسط هیأت وزیران منتشر شده است.

در همین ارتباط، دبیر انجمن صنفی واحدهای پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: طبق تصویب هیأت وزیران قیمت سوخت مصرفی شرکت های پتروشیمی از 265 تومان به 132 تومان به ازای هر مترمکعب کاهش یافت، البته این مصوبه شامل قیمت خوراک گاز طبیعی نمی شود. چراکه براساس بودجه سال جاری دولت قیمت سوخت مصرفی این واحدها همچون خوراک گاز طبیعی بر مبنای 13 سنت (265 تومان) محاسبه می گردید.

برهمین اساس می توان گفت از این پس قیمت سوخت مصرفی برای مجتمع های پتروشیمی همچون سایر صنایع 132 تومان محاسبه می گردد و بدین ترتیب میانگین قیمت خوراک و سوخت مصرفی آنها از 265 تومان به 202 تومان کاهش یافته است که آثار با اهمیتی بر وضعیت سودآوری این واحدها در پی نخواهد داشت.

احمد مهدوی ابهری در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر کاهش قیمت گاز مصرفی از 13 سنت به 10 سنت نیز گفت: اظهارات منتشر شده از سوی بنده مبنی بر لزوم تدوین برنامه ای بلندمدت برای تعیین قیمت گاز طبیعی بوده است، به گونه ای که مزیت رقابتی این صنعت از میان نرود و سرمایه های خارجی نیز جذب این صنعت شود. از این رو، قیمت خوراک تا پایان امسال 13 سنت خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر