بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
رییس هیأت مدیره شرکت کشت و صنعت پیاذر عنوان کرد:

تولید شیرخشک در "غاذر"

همچنین شرکت کشت و صنعت پیاذر ناوگان پخش و توزیع محصولات ایجاد کرده که علاوه بر توزیع سبد کالایی "غاذر"، توزیع محصولات سایر کارخانه ها را نیز عهده دار شده است.
کد خبر : ۱۲۸۴۵۹
نویسنده :
اعتماد
براساس آخرین اطلاعات مندرج در سایت کدال درآمد هر سهم شرکت کشت و صنعت پیاذر براساس سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 406 ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم براساس عملکرد واقعی 3 ماهه منتهی به 31 خرداد ماه سال 93 به میزان 75 ریال ریال بوده و "غاذر" موفق به پوشش 18 درصدی از بودجه خود شده است.

در همین راستا، قلی پور، رییس هیأت مدیره شرکت کشت و صنعت پیاذر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: بنده چشم انداز شرکت کشت و صنعت پیاذر را طی سال 93 چنانچه اتفاق طبیعی خاصی برای محصولات کشاورزی نیفتد، مثبت ارزیابی می کنم.

قلی پور تصریح کرد: پوشش18 درصدی "غاذر" در عملکرد سه ماهه منتهی به 31 خرداد ماه سال جاری حاکی از فروش محصولات شرکت کشت و صنعت پیاذر توسط واحد فروش خود شرکت است این در حالی است که روال فروش محصولات "غاذر" تاکنون توسط شرکت پخش البرز بوده اما به دلیل تغییر در سیاست های شرکت کشت و صنعت پیاذر طی عملکرد سه ماهه سال جاری، انجام پخش محصولات توسط خود شرکت کشت و صنعت پیاذر صورت گرفته و وابستگی فروش "غاذر" به سایر شرکت ها کاهش یافته است در نتیجه این قضیه منجر به افزایش سودآوری شرکت کشت و صنعت پیاذر شده است. شایان ذکر است چنانچه انعقاد قرارداد در زمینه فروش محصولات "غاذر" با شرکت پخش البرز، به نفع شرکت کشت و صنعت پیاذر باشد و در این زمینه بین دو شرکت مذکور توافقی حاصل شود قرارداد فروش محصولات تمدید می گردد اما در کل سیاست "غاذر" در جهت کاهش وابستگی در زمینه فروش و پخش محصولات به سایر شرکت ها می باشد.

وی عنوان کرد: همچنین شرکت کشت و صنعت پیاذر ناوگان پخش و توزیع محصولات ایجاد کرده که علاوه بر توزیع سبد کالایی "غاذر"، توزیع محصولات سایر کارخانه ها را نیز عهده دار شده است. بنابراین با توجه به توسعه ناوگان خوشبینی نسبت به پوشش بودجه براساس عملکرد 6 ماهه شرکت کشت و صنعت پیاذر وجود دارد.

رییس هیأت مدیره "غاذر" بیان کرد: طرح توسعه اجرای سیستم گلخانه ای که مقرر شده فاز به فاز انجام گردد، از جمله طرح های توسعه شرکت کشت و صنعت پیاذر طی سال جاری می باشد براساس طرح مذکور مقرر شده شش هزار مترمربع گلخانه احداث کنیم در فاز اول که 2400 مترمربع و حدود یک سوم سیستم گلخانه ای است بهره برداری از اولین محصول گلخانه ای "غاذر" از اواسط تیر ماه آغاز شده که خوشبختانه با موفقیت نیز همراه بوده است. شایان ذکر است که از اوایل مرداد ماه اقدامات مربوط به احداث فاز دوم آغاز شده است بنابراین بطور کلی "غاذر" در نظر دارد طی سه فاز گلخانه ای با تولید محصولات جدید، میزان تولید و فروش خود را افزایش دهد و با التبع آن سودآوری شرکت افزایش خواهد یافت.

وی در خاتمه افزود: شرکت کشت و صنعت پیاذر در نظر دارد خط تولید مربا راه اندازی کند که جهت طرح توسعه مذکور احتمالاً "غاذر" افزایش سرمایه ای خواهد داد که بزودی با برگزاری مجمع فوق العاده موارد لازم در این خصوص را اطلاع رسانی خواهیم کرد. همچنین "غاذر" برنامه تولید محصول جدید شیرخشک را در نظر دارد که مقرر شده به بسته تولید "غاذر" اضافه گردد هم اکنون "غاذر" تولید آزمایشی این محصول را انجام می دهد که چنانچه مجوز تولید شیرخشک را از ادارات مربوطه بگیریم این محصول در بازار توزیع خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر