بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
معاونت مالی و اقتصادی انجمن گروه قند و شکر:

پیگیر دریافت افزایش نرخ فروش هستیم

هیچگونه ثبت سفارشی در خصوص واردات شکر طی سال جاری انجام نپذیرفته و تمامی واردات انجام شده مربوط به ثبت سفارش طی ماه های اخیر بوده است. برهمین اساس می توان گفت عدم واردات شکر طی سال جاری تنها مانع بدتر شدن وضعیت سودآوری این صنعت و مجموعه های فعال در آن شده است.
کد خبر : ۱۳۰۱۳۷
نویسنده :
جمشیدی
دریافت مجوز افزایش قیمت فروش محصولات تولیدی صنایع مختلف پس از پایان ماه مبارک رمضان وعده ای بود که از سوی دولت به بسیاری از انجمن های صنفی گروه های مختلف همچون قند و شکر داده شده بود که البته هنوز بسیاری از آنها محقق نشده است.

در همین راستا، معاونت مالی و اقتصادی انجمن صنفی گروه کارخانجات قند و شکر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این انجمن به صورت جدی پیگیر دریافت افزایش قیمت فروش شکر و در پی آن قند می باشد و طبق وعده های وزیر صنعت نیز می بایست تا پایان مرداد ماه جاری مجوز افزایش نرخ فروش محصولات تولیدی به این گروه داده شود.

رضا رحمتی افزود: اگرچه تاکنون اقدامات بسیار زیادی برای انجام این امر توسط انجمن گروه قند و شکر صورت پذیرفته، اما هنوز این امر به نتایج قطعی منجر نشده است.

وی در خصوص میزان افزایش قیمت فروش محصولات ابراز داشت: شرکت های فعال این گروه در حالی قیمت فروش شکر را در محدوده 2000 تا 2500 تومان در بودجه سال مالی جاری خود لحاظ کرده اند که تاکنون میزان قطعی رشد نرخ فروش محصولات تعیین نشده است. با این حال تلاش این انجمن بر دریافت میزان افزایشی است که به بهبود وضعیت سودآوری این صنعت کمک کند.

معاونت مالی و اقتصادی انجمن گروه قند و شکر به کاهش مصرف شکر اشاره کرد و افزود: شرایط کلی حاکم بر اقتصاد کشور در حالی دشوار است که مصرف ماهانه شکر نیز متأثر از اوضاع نابسامان صنایع مصرف کننده این محصول کاهش یافته است.

وی در خصوص وضعیت سطح کشت چغندرقند نیز گفت: در پی افزایش قیمت خرید چغندرقند و ترغیب کشاورزان برای کشت آن، سطح زیر کشت این محصول طی سال جاری با افزایش حدود 20 درصدی همراه شده و تا حدودی مشکلات تأمین خوراک مصرفی شرکت های تولیدکننده مرتفع گردیده است.

معاونت مالی و اقتصادی انجمن گروه قند و شکر پیرامون وضعیت واردات شکر بیان کرد: هیچگونه ثبت سفارشی در خصوص واردات شکر طی سال جاری انجام نپذیرفته و تمامی واردات انجام شده مربوط به ثبت سفارش طی ماه های پایانی سال قبل  بوده است. برهمین اساس می توان گفت عدم واردات شکر طی سال جاری تنها مانع بدتر شدن وضعیت سودآوری این صنعت و مجموعه های فعال در آن شده است.

رحمتی در خاتمه به گزارشات مناسب مالی برخی شرکت های فعال در این صنعت اشاره کرد و گفت: وضعیت سودآوری اغلب مجموعه های مذکور مناسب ارزیابی می شود و تاکنون هیچ یک از این شرکت ها زیان محقق نکرده اند و می توان گفت این گروه از لحاظ بنیادی در وضعیت مناسبی به سر می برد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در نشست تحلیلی باشگاه مشتریان بورس نیوز

بررسی بنیادی سه سهم به صورت زنده !!!

در نشست تحلیلی باشگاه مشتریان بورس نیوز

بررسی بنیادی سه سهم به صورت زنده !!!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
بنظر می رسد امسال قند لرستان شگفتی ساز شود.