بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶
مدیر عامل انجمن صنایع روغن موتور عنوان کرد:

روانکارها معافیت مالیاتی گرفتند/امکان افزایش صادرات روغن موتور

خروج روغن موتور از فهرست کالاهای نفتی در کنار احتمال افزایش نرخ فروش آن از جمله مهمترین موضوعاتی است که پیرامون این صنعت و تولیدکنندگان فرآورده های وابسته به روغن موتور مطرح می گردد.
کد خبر : ۱۳۰۳۹۲
نویسنده :
جمشیدی
خروج روغن موتور از فهرست کالاهای نفتی در کنار احتمال افزایش نرخ فروش آن از جمله مهمترین موضوعاتی است که پیرامون این صنعت و تولیدکنندگان فرآورده های وابسته به روغن موتور مطرح می گردد.

در همین ارتباط، مدیر عامل انجمن صنایع روغن موتور در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: روغن موتور در حالی در فهرست کالاهای غیر نفتی برنامه چهارم توسعه دولت دهم قرار داشت که با استقرار دولت جدید برخی از محصولات همچون قیر و روغن موتور به عنوان کالاهای نفتی در لیست شورای اقتصاد قرار گرفتند که البته در پی اعتراض تولیدکنندگان روغن موتور، این محصول و فرآورده های وابسته به آن بار دیگر از این فهرست خارج شدند.

خراسانی افزود: برخورداری از معافیت مالیاتی و در پی آن کاهش هزینه های ناشی از صادرات این قبیل محصولات مهمترین مزیتی است که برای تولیدکنندگان روغن موتور محقق خواهد شد. چراکه میزان تولید این محصول بیش از تقاضا برای آن در بازارهای داخلی است و در مقابل فرصت های مناسبی در بازار فروش خارجی برای صادرات محصولات به کشورهایی همچون آفریقا و عراق وجود دارد، به گونه ای که به نظر می رسد در صورت حمایت از صادرکنندگان این فرآورده و کاهش هزینه های ناشی از صادرات آن، مجموعه های تولیدکننده بتوانند درآمدهای مناسبی را از این محل کسب کنند.

وی به وضعیت فعلی صادرات روغن موتور اشاره کرد و گفت: افزایش هزینه های حاصل از فروش خارجی همچون هزینه حمل و تولید در کنار طولانی بودن زمان انجام فرآیند صادرات، موجب شد تا برخی شرکت های تولیدکننده خارجی رقیب همچون مجموعه های فعال در کشور عربستان فعالیت بیشتری در عرصه صادرات خود انجام دهند. برهمین اساس انتظار می رود تا با کاهش هزینه های تحمیلی بر صنعت باردیگر در بازارهای خارجی فعالیت های گسترده ای از سوی این گروه صورت گیرد.

مدیر عامل انجمن صنایع روغن موتور در خصوص افزایش قیمت فروش روغن موتور نیز گفت: بهای تمام شده محصولات تولیدی همچون نرخ ارز، هزینه دستمزد و تولید در حالی با افزایش حدود 15 درصدی همراه شده که مقرر گردیده تا افزایش نرخ فروش محصولات تولیدی پس از برگزاری نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی اعمال شود که البته این امر تاکنون محقق نشده است.

وی تأکید کرد: این در حالی است که شرکت های فعال در این صنعت با همراهی انجمن گروه اقدامات لازم و جدی را برای دریافت این افزایش نرخ انجام می دهند؛ چراکه در صورت عدم اعمال آن در قیمت فروش محصولات، به طور قطع مشکلات فراوانی برای این تولیدکنندگان ایجاد شده و در نهایت این مجموعه ها را به سمت خام فروشی ترغیب می کند.

خراسانی در خاتمه به ورود برندهای ناشناس روغن موتور اتومبیل در بازار فروش داخلی اشاره کرد و اظهار داشت: تمامی محصولات تولیدی در داخل کشور پس از بررسی های متعدد دارای مُهر استاندارد ملی هستند و به پشتوانه آن به بازار عرضه شده و بخشی از محصولات مصرفی نیز از کشور امارات متحده وارد کشور می شوند. برهمین اساس احتمال می رود برندهای ناشناس از کشورهای خارجی وارد شده باشند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جلال
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷
سلام میشه در مورد این معافیت مالیاتی و میزانش توضیح بدین؟
طبیعتا توضیحی ندارین جز این مصاحبه اقای خراسانی که البته بار اولشم نیس دفعه پیش قبل از ماه رمضون مصاحبه کرد بیست ذر صد افزایش نرخ روغن درپی افزایش قیمت لوبکات (به دلیل محاسبه در بورس کالا بر اساس نرخ آزاد) که هر دوشم تکذیب شد نه قیمت لوبکات رفت بالا نه قیمت روغن ریس اتحادیه روغن فروشها هم گفت همچین افزایش قیمتی تا پایان سال بعیده ....
abolfazl
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹
فعلا كه 12 درصد گرون شد