بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸
مدیر مالی شرکت سایپا عنوان کرد:

واگذاری 20 درصد از سهام "وساپا" و "خپارس"

گروه خودروسازی سایپا برنامه هایی برای توسعه محصولات تولیدی در نظر دارد که در راستای تأمین منابع مالی مورد نیاز این طرح ها در صدد واگذاری دارایی های خود همچون زمین و ساختمان و نیز کاهش میزان مالکیت آن در زیرمجموعه هایش برآمده است.
کد خبر : ۱۳۲۱۸۷
نویسنده :
جمشیدی
گروه خودروسازی سایپا برنامه هایی برای توسعه محصولات تولیدی در نظر دارد که در راستای تأمین منابع مالی مورد نیاز این طرح ها در صدد واگذاری دارایی های خود همچون زمین و ساختمان و نیز کاهش میزان مالکیت آن در زیرمجموعه هایش برآمده است.

واگذاری 20 درصد از سهم "وساپا" و "خپارس"

مدیر مالی شرکت سایپا با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این مجموعه در پی فروش تعدادی از زمین و ساختمان تحت تملک خود طی سال گذشته در نظر دارد درصد مالکیت خود را در زیرمجموعه های بزرگ همچون سرمایه گذاری سایپا و پارس خودرو را طی سال جاری کاهش دهد. برهمین اساس، در مجمع عمومی عادی سهامداران مقرر شد تا نسبت به واگذاری "وساپا" و "خپارس" هر کدام به میزان 20 درصد اقدام شود.

امیری با اشاره به اینکه این برنامه در مراحل اولیه و انجام مذاکرات با متقاضیان به سر می برد، در این خصوص افزود: برخی از شرکت های فعال داخلی و خارجی متقاضی خرید این میزان سهام هستند که شرکت رنوی فرانسه یکی از این مجموعه هاست. حال آنکه اولویت اصلی این مجموعه مشارکت استراتژیک با خریداران می باشد تا این مذاکرات به همکاری و توسعه فعالیت ها منجر گردد.

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که تاکنون خریدار اصلی مشخص نشده و نهایی شدن این برنامه به وضعیت بازار فروش و فضای کسب و کار بستگی دارد.

محصولات جدید "خساپا"

وی به برنامه های "خساپا" جهت توسعه محصولات اشاره کرد و ابراز داشت: خودرو تیبا 2 یکی از جدیدترین محصولات این مجموعه می باشد که در بازار فروش محصولات عرضه شد و علاوه بر آن، تولید خودرو سراتو در مرحله آزمایشی به سر می برد و طی ماه آینده تولید انبوه آن آغاز خواهد شد.

مدیر مالی این شرکت خودروساز افزود: تجهیزات و دستگاه های تولید خودرو B90 در حالی آماده راه اندازی می باشد که تولید انبوه این محصول جدید منوط به رفع تحریم های بین المللی است. علاوه بر این، خودرویی جدید با پلت فرم و طراحی ایرانی با نام ساینا از جمله سایر محصولات جدید "خساپا" است که طی روزهای اخیر در نمایشگاه مشهد رونمایی شده است.

علاوه بر این، تولید خودرو پراید 151 و آریو نیز در راستای توسعه محصولات تولید و به بازار فروش عرضه شده است.

امیری به تداوم اجرای این پروژه ها طی سال های آینده اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه هایی در خصوص ایجاد تنوع در محصولات طی سه سال آینده تداوم خواهد داشت.

افزایش سرمایه در مرحله تهیه گزارش توجیهی

وی با تأکید بر پتانسیل های شرکت سایپا جهت پوشش کامل سود برآوردی سال مالی جاری، در خصوص اجرای مرحله دوم برنامه افزایش سرمایه آن تصریح کرد: پس از اجرای مرحله اول برنامه افزایش سرمایه، اکنون در حال انجام برنامه افزایش سرمایه 75 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران هستیم که این برنامه در مرحله تهیه گزارش توجیهی بوده و تا پایان ماه جاری به سازمان بورس ارسال می گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
چرا از سایپا و وساپا حمایت نمیکنید شما که سهامداران این صنعت را بی چاره کردید تولید رفته بالا ارزش سهام وساپا از نصف هم کمتر شده .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
آقای مدنی یک فکری برای زیان سنگین چند ساله ما سهامداران بکنید ما که دیگر نابود شدیم .
شاهین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴
خودرو وخودرو سازی محکوم به شکسته