بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
مدیر حسابرسی شرکت پلاسکوکار عنوان کرد:

تأثیر مثبت راه اندازی دستگاه های جدید بر عملکرد "پلاسک"

علل اصلی زیان "پلاسک" ناشی از هزینه حمل و نقل و سوخت مربوط به جاده قزوین به تهران می باشد و همچنین علل دیگر زیان موجود، استهلاک دارایی های جدیدی می باشد که ایجاد شده است
کد خبر : ۱۳۲۳۸۶
نویسنده :
اعتماد
براساس آخرین اطلاعات درج شده در سایت کدال، شرکت پلاسکوکار برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 با زیانی به میزان 139 ریال مواجه خواهد بود این در حالی است که "پلاسک" براساس عملکرد واقعی سه ماهه منتهی به 31 خرداد ماه سال جاری با زیانی معادل 109 رو به رو شده است.

در همین راستا، علیرضایی، مدیر حسابرسی شرکت پلاسکوکار در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: زیان شرکت پلاسکوکار خارج از اختیار می باشد چراکه علل اصلی زیان "پلاسک" ناشی از هزینه حمل و نقل و سوخت مربوط به جاده قزوین به تهران می باشد و همچنین علل دیگر زیان موجود، استهلاک دارایی های جدیدی می باشد که ایجاد شده است اگرچه شرکت پلاسکوکار در نظر دارد که راهکارهای مناسبی در جهت مطلوبیت عملکرد شرکت از جمله به صرفه اقتصادی رساندن هزینه حمل و نقل انجام دهد.

علیرضایی تصریح کرد: همچنین به عنوان خبر مثبت در رابطه با وضعیت شرکت می توان به خرید انتقال دو دستگاه تزریق سنگین اشاره کرد بطوریکه هم اکنون شرکت پلاسکوکار در مرحله راه اندازی این دستگاه ها می باشد لذا پیش بینی می گردد که دستگاه های مذکور تا پایان شهریور ماه و یا حداکثر تا 15 مهر راه اندازی شوند.

مدیر حسابرسی شرکت پلاسکوکار عنوان کرد: پیش بینی می شود شرکت پلاسکوکار طی نیمه دوم سال جاری، با توجه به راه اندازی دستگاه های تزریق سنگین، با افزایش ظرفیت تولید محصولات همراه باشد.

وی افزود: به نظر می رسد به دلیل شرایط پیشرو، زیان "پلاسک" از زیان پیش بینی شده موجود در بودجه این شرکت کمتر شود بطوریکه احتمال می رود حدود 50 درصد از زیان شرکت پلاسکوکار بهبود یابد. همچنین در حال حاضر شرکت پلاسکوکار مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش پایین دارد که ناشی از زیان انباشته این شرکت می باشد

علیرضایی اظهار کرد:. انتظار می رود رفع تحریم ها تأثیر مثبتی بر وضعیت "پلاسک" بگذارد بطوریکه در صورت حصول توافقات هسته ای، شرکت پلاسکوکار قادر به افزایش تکنولوژی، ارتقای کیفیت مواد اولیه و ورود به بازارهای جدید علاوه بر "سایپا" به دلیل مذاکره با سرمایه گذاران خارجی باشد همچنین با توجه اینکه مشتری اصلی شرکت سایپا می باشد لذا با رفع تحریم ها شاهد رونق عملکرد "سایپا" و در نتیجه رونق "پلاسک" خواهیم بود.

وی در خاتمه افزود: بطور کلی پیش بینی می شود که شرکت پلاسکوکار طی نیمه دوم سال جاری با راه اندازی 2 دستگاه تزریق سنگین عملکرد بهتری داشته باشد بطوریکه بخشی از زیان برآورد شده در بودجه را کاهش دهد. همچنین با توجه به افزایش ظرفیت "پلاسک" انتظار می رود این شرکت بتواند از خدمات پس از فروش نیز پشتیبانی به عمل آورد بنابراین چشم انداز شرکت پلاسکوکار، مثبت ارزیابی می شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
پلاسك در همين حالت امروز هم سود ده است فقط نميدانم چرا مديران اين شركت و همچنين مديران سايپا علاقه اي به شفاف سازي و رشد قيمت سهم ندارند و درست وقتيكه سهم داره رشد ميكنه با عرضه هاي سنگين جلوي رشدشو ميگيرن- زماني كه از 295 تومان شروع به نزول كرد اين حقوقي و مديران شركت حتي يك سهم هم براي حمايت جمع نكردند و تا 110 تومان هم پايين آمد حالا هم نميگذارند رشد كند - دادستان بورس و ناظر بورس بايد دستهاي پشت پرده اين شركت را پيگيري كنند مطمئنا يك خبرهايي در پشت سهم هست. كسي هم بايد به فكر سهامدار جزء باشه. با تشكر از بورس نيوز.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
اگر که سایپا بگذارد قیمت سهم رشد کند و عرضه بیجا نداشته باشد خوب است!

سایپا پارسال سهم را بالا برد و به ملت فروخت حالا کمتر از نصف قیمت هیچ حمایتی نمیکند بماند مقاومت میکند که قیمت سهم بالا نرود!!!
سهامدار پلاسك
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
سلام - مديرا ن پلاسك يكسال تمامه هيچ اظهار نظرو حمايتي از سهم نميكنند و حالا كه يك خبر خوش آمده و سهم كم كم در حال رشد بود عمدا آمده خبرو بگونه اي پيچانده كه بگه در زيانيم و سهمامدارو بيچاره كنه
علی
ICELAND
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
من به عنوان سهام دار تا حد توان حمایة کردم حتی خدا شاهد است چند روز پیش ته مانده حساب 400 هزار تومان آخرین پس اندازم را واریز و سهم خریدم
همانروز با عرضه میلیونی سایپا متحیر شدم
سهامدار عمده سایپا خجالت
شما بعنوان سهام دار عمدده در برابر سرمایه های مردم که به شما سپردن مسئول هسبید
خیانت در امانت!