بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
مستطيل شيشه اي تالار

بورس فرزند سرراهی اقتصاد نیست

آخرین روز معاملاتی از هفته جاری را هم دیدیم بازهم نزول و بازهم ناامیدی، مسایل حاشیه ای میزان افت شاخص هم بماند. دیگر حال و حوصله صحبت و تحلیل این بازار را نداریم، هرکه را می بینیم چهره ای خسته و درهم فرو رفته دارد.
کد خبر : ۱۳۲۵۹۳
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 93.06.19 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 46 واحد کاهش به رقم 52877 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 365 واحد رشد عدد 142176 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 4 واحد افت به رقم 71925 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فملی" با 39 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "کچاد" با 23 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 4 واحد افزایش به رقم 817 واحد رسید.

در این شرایط امروز "مارون" با 6 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "ذوب" با 1 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1380 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1515 میلیارد ریال رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، آخرین روز معاملاتی از هفته جاری را هم دیدیم بازهم نزول و بازهم ناامیدی، مسایل حاشیه ای میزان افت شاخص هم بماند. دیگر حال و حوصله صحبت و تحلیل این بازار را نداریم، هرکه را می بینیم چهره ای خسته و درهم فرو رفته دارد.

تحلیل می کنی جواب نمی دهد، بدون تحلیل سهم می خری باز هم فرقی ندارد، شایعه و خبر غیر موثق هم که جای خود دارد، نهایت تمام این اقدامات می شود ضرر و زیان، هیچکس نمی داند بورس را چه شده و چه بر سر سرمایه های مردم دارد می آید.

هرچیزی حد دارد، تعارف که با یکدیگر نداریم اگر واقعاً اعتقادی به بازار سرمایه ندارید، اگر این بازار را برای اقتصاد مضر می دانید، اگر واقعاً به دید یک مانع برای برطرف کردن رکود و تورم در کشور به این بازار نگاه می کنید خوب تعطیلش کنید تا همه راحت شوند و تکلیف معلوم شود.

وقتی کار به جایی می رسد که مدیر عامل از وضعیت آتی شرکت خود بی خبر است کاملاً مشخص می گردد که کجای کار هستیم.

واقعاً نمی توانیم درک کنیم که به راه افتادن یک بازاری مثل مسکن که 80 درصد آن بر مبنای دلال بازی می چرخد با چه توجیهی باید این همه وقت و نقدینگی برای آن صرف شود اما بازار سرمایه که می تواند اقتصاد یک کشور را با جمع آوری نقدینگی سرگردان جامعه و تزریق به بخش تولیدی به گردش درآورد اینگونه مورد بی مهری قرار گرفته و انگار دشمن خونی اقتصاد این ممکلت است.

اصلاً هرچه که مسئولین قبول دارند ماهم قبول داریم، آقا اصلاً هرچی که شما بگید فقط به یک سوال ما پاسخ دهید:

" دلیل این همه بی تفاوتی نسبت به این بازار چیست و چه تفاوتی با بازار مسکن دارد که این فرزند تنی اقتصاد محسوب می شود و آن حتی در حد فرزند سرراهی هم نیست."

به خدا قسم که جواب اعتماد و اطمینان سهامداران، این نیست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حافظ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
دقیقا همینه که شما فرمودید .
آقایان وقتی میخواهند بازاری رشد کنه رشد میکنه وقتی هم که نخواهند ....خوب معلومه رشد نمیکنه که هیچ افت هم میکنه
مهدی
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۰
در حال حاضر اقایان به دنبال رشد مسکن هستن چون بسیاری از همین دولتی ها تو کار ساختمان هستن و املاکشون رو دستشون باد کرده فقط میخوان املاک خودشون بفروشن...
حافظ
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
پس مسکن رشد میکنه و کسی هم جلو دارش نیست
سورنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
هاونگ در آب کوفتن است.بورس ایران مثال باتلاقیه که هر چه بیشتر دست و پا بزنی بیشتر فرو میروی.همه خودشونو زدن به خواب.
ناشناس
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۹
عزیز دلم اون آب در هاون کوفتنه نه اونی که شما گفتی. ولی جالب گفتی تصور کنی جالبتر هم میشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
آقای رئیس جمهور
آیا شما رئیس جمهور هستید!؟
اگر جوابتان آری است پس کاری کنید.
سالار
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
عزیزم روحانی کاری نمیتونه بکنه .... این شرایط ارث دولت قبله و در یک جمله همش تقصیر احمدینژاده !!!!
ساري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
سلام ملت نابود كردن همين و بسس
فرزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
مردم رو با تیلیغات فراوان از رسانه های جمعی میکشید تو بورس و وقتی خوب سرمایه هاشون رو آب کردید هدایتشون میکنید به بانک های معظم
شپلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
سهام شرکت شپلی را 7 ماه پیش به مبلغ 367 تومان بفروش رسانند حالا به جای رشد شده 113 تومان! زندگی ام نا بود شد در شرکت دو نوع غذا هر روز برای کارکنان سرو می شود شرکت تیم با شگاهی دارد ومزایا در شرکت بسیار برای مدیران وکارکنان سالها وجود داشته است ولی سهامدار شرکت 12 سال سود در یافت نکرده است از این شرکت سالها حمایت نشده است ولی از خودرو ساز حمایت شده ومی شود از صنایع پلی اکریل حمایت خوبی نشده!!!!!!!!!!!!!!!!!
مرتضی
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
خوب عزیز برادر سهم با p/e منفی یک میخای قیمتش چند بشه؟تازه این همه افتاده میفروختی دیگه،حد ضرر هم چیز بدی نیست
اعتمادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
14 ماه است سرمایه در بورس نصف قیمت شده در بور س سرمایه را به جای رشد کوچک می کنند کافی است به قیمت سهام ثاخت وشپلی و....... طی 7 ماه اخیر توجه کنید
حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
4 سال بورس رفت بالا خوب شش ماهه یا یکسال هم بالا نره چه اتفاقی می افته مثل اینکه یادتون رفته که در اقتصاد بیمار ایران همه اون سودها و بالا رفتن ها الکی بود. تازه بورس داره با اقتصاد همخوانی پیدا می کنه وقتی که همه بخش های اقتصاد در رکود مطلق هست ایا دلیلی برای بالا رفتن شاخص وجود دارد؟(جملات بالا نظر عموم دولت مردان امروزی می باشد). وقتی که نرخ حامل های انرژی و سوخت پتروشیمی ها چند برابر شده باز هم باید شاخص بالابره؟ انبار فولاد و پتروشیمی ها پر از کالاست خودرو سازها یا تولید ندارند یا اگر هم تولید می کنند نمی تونند بفروشند سیمانی ها هم هینطور لیزینگ یها بدتر. در اقتصاد هیچ خبری نیست این همه بیکار در جامعه نمی بینی ؟ دوست عزیز بورسی که همه نهادهای بزرگ ان شبه دولتی هستند مثل بیمه ها، صندوق نفت ، صندوق فرهنگیان ، ساتا و معدود سهامدار حقیقی هیچ جایگاهی در دولت ندارد. اگر شاخص صفر هم بشود این دولت ککش هم نمی گزد.
به نظر اینجانب تا زمانی که واقعا شاهد رشد واقعی اقتصاد نباشیم دیگر از اون سودهای بی حساب و کتابی که در بورس وجود داشت خبری نخواهد بود . دولت این قدر با کمبود منابع مواجه هست که نمی تواند حقوق فرهنگیان، بازنشسته های تامین اجتماعی و نیرهای مسلح و بهداشت را بپردازد . به همین دلیل هم حقوقی ها مرتبط به این نهادها به شدت در بازار فروشنده هستند. خلاصه سرت درنیارم بازار به این زودی ها خوب نخواهد شد مگر تک سهم ها . حالا یه روز حسینا بود، یه زور سمگا بود یه روز ایران تایر بود و ... . اگر تونسید تک سهم های کوچک و بینادی را شکار کنی سود خواهی کرد گرنه همه اش ضرر خواهد بود
علی
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
همین حرف اولت نشون میده که تو بورس نبودی و هیچ تجربه ای هم نداری

باری چون عسل نمیدهی ، نیش مزن
من سرهنگ هستم
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
این رکود را دولت ایجاد کرد پروفسور
ناشناس
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۸
دوستان عزیز لطفا فقط و فقط با احساس کامنت نذارید. آقا یا خانم حسینی کاملا درست میگن. بورس آیینه اقتصاده مگه جز اینه. اقتصادی که هر لحظه در معرض تحریم و بحران بیشتره انتظار دارید در سهامش در بورس رشد و سود هم داشته باشه؟
امید
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۹
تا وقتی این حقوقی ها که توی بورس خون ملت رو به شیشه کشیدن وجود دارن دولت چطور میتونه به بازار سرمایه اتکا کنه؟ اگر دولت به بازار سهام بی اعتنایی کنه وضع همینه واگر هم بخواد مردم رو تشویق به سرمایه گزاری در بورس کنه همین حقوقی ها پدر ملت رو در میارن. اگر بخواد قوانین رو به نفع بازار آزاد و شفاف تغییر بده همین حقوقیا برای مخالفت چنان بازی ای در میارن که همین وضع امروزمون برامون میشه بهشت. پس ببینید به همین راحتی هم نیست که بگیم دولت برای بازار سرمایه کاری انجام بده.
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
فقط باید گفت خدا ازشون نگذره همه رو بد بخت کردند
حدی داره این همه خبر خوب میاد اما دریغ از یه مثبت شدن
از پزو میان ایران خودرو صف فروش میشه تولید خودرو سه برابر پارسال شده باز هم خودرو صف فروش شده اخه تا کی باید صبر کرد صبر همه به سر اومده البته خودمون هم مقصریم اگه مدتی خرید نکنیم شاید سر عقل بیاند
علی پور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
طی یکسال اخیر گرانی بیشتر شده از میوه وقارچ وهزینه های دندانپژشکی گرفته تا شارژ اپارتمان ها و.... در این مسیر فقط سهام وقیمت سهام را افت وکاهش می دهند قیمت خودرو در 14 ماه اخیر 80 درصد رشد کرده است ولی قیمت سهام بین 40 تا90 درصد افت کرده! اسیب چگونه وارد بدن می شود؟
احمد
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
برادر میشه بگی کدوم سهم 90 درصد افت کرده ؟
من فکر میکنم بیشترین افت بازار 62 درصد بوده
البته وقتی غمارگ باز بشه یه سوغات افت بیشتر را به ما بیچاره ها هدیه میده
ناشناس
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۲
واحه که وقتی تورم بالا باشه قدرت خرید پایین میاد و به دنبال اون فروش شرکتها کم میشه و سود دهی اونها کم میشه و ... پس خیلی غیر طبیعی نیست که قیمت سهام پایین بیاد.
محسن
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۸
دوست عزیز چرا فکر نکرده حرف مفت میزنی ؟ تو 14 ماه اخیر خودرو 80 درصد گرون شده ؟
خیلی ریاضی ات داغونه . برو تقویتی
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
افت 4 واحدی !!
خدا این مهندسان را برای شما حفظ فرماید.
امروز بازار 2 برابر مثبت دیروز منفی بود ، ولی فقط 4 واحد منفی

شاخص دو روزه حدود 500 واحد مثبت شد ، اما امروز که فقط 4 واحد منفی شد ، بسیاری از سهامها به قیمت یکشنبه(قبل از مثبت) رسیدند.
کسی هم صداش به جایی نمیرسه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
جناب بورس نیوز !
لطفا گله نکن
شما که کوچکترین انتقاد ما را از ترس برخی مسائل سانسور میکنی ، توقع نداشته باش مسئولان فکر ما باشند.

رفتار بعضی حقوقیها را امروز دیدم ، اما وقتی عنوانش کردم، کامنت من که در کمال ادب نوشته شده بود از طرف شما غیر قابل انتشار شناخته شد.

شما موضعت را درست مشخص کن ، با این ترسها و سانسورها نمیتونی صدای اعتراض هزاران نفر سهامدار حقیقی بدبخت را به گوش آقایون مورد نظر برسونید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
احمدی نژاد هرچی بود لااقل با سرمایه مردم بازی نمی کرد.
.................
هر چیزی حدی داره چطوره ممکن هستش 9ماه شاخص منفی باشه کسی هم پاسخگو نباشه .دیگه شورشو در اوردن آدم حالش دیگه از این بازار به هم میخوره آخه چقدر تحمل و انتظار؟؟؟
ناشناس
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
بخاطر همین که احمدی نژاد با سرمایه وثروت مردم بازی کرد عاقبت اینجوری شد. بنده بعداز سالها برای همیشه ازفرانسه به ایران برگشتم 200 هزار یورو دارائی ام بود در عرض مدت بسیار کوتاهی سرمایه من یک سوم شد.
علی
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
جناب ناشناس احمدی نژاد مقصر طوفان تهرانم هست گگفتم بهت بگم کلا همه چی تقصیر اونه خوبی ها واسه اشخاص دیگه
امير
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
همين احمدي نژاد بود كه مي گفت بورس قمارباز خانه است
علی
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۸
خی گفت قمار خونه ست ولی تشویق نکرد بعد گول بزنه ملتو . اشکالش چیه ؟
ناشناس
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۴
سه هزار میلیارد سرمایه مردم نبود؟ 700 میلیارد دلار درآمد نفتی سرمایه مردم نبود؟ 1 میلیارد دلاری که گم شد سرمایه مردم نبود؟ دلاری که چند هفته ای 3 برابر شد و ارزش ریال رو 3 برابر کاهش داد سرمایه مردم نبود؟ همین شماها هستین که دم انتخابات با همین استدلال های خودتون گولتون میزنن و شما هم براشون قربون صدقه میرید. خوبه حالا 1 سال بیشتر نگذشته از دوره احمدی نژاد. یادتون رفته هر لحظه امکان حمله آمریکا بیشتر میشد؟ اینقدر زود فراموش میکنید؟ خدا به دادمون برسه سال دیگه انتخاات مجلس رو با این نظرات و تصمیمات احساسیتون. حالا بورس خرابه درست ولی خوبه چیزای دیگه رو هم ببینیم و مقایسه کنیم. این دستاوردهای 8 سال گذشته رو باید 4 - 5 سال کار کنیم تا بلکه جبران بشه. 2 سال پیاپی رشد اقتصاد منفی باشه میدونی یعنی چی؟ یعنیاگر اون دو سال منفی رو جبران که کردیم تازه میرسیم به اقتصاد سال 88- 89.
محمد
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۸
رشد منفی اقتصادی ایران دلایل زیادی دارد ربطی به احمدی نژاد ندارد . کی از دلایل بحران جهانی بود که کل کشورهارو درگیر کرده بود همین پژو فرانسه کلی از کارگاه هاشو تعطیل کرد بحران اقتصادی جهانی بود و ربطی به احمدی نژاد نداشت .
ناشناس
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶
جناب محمد مگه همین احمدی نژاد نمیگفت اقتصاد ایرن به دلیل بسته بودن و رابطه نداشتن با اقتصاد های دیگه صدمه ای ندید. پس چی شد؟ بالاخره فجایع اقتصادی دوران احمدی نژاد که حالا حالا ها گریبانگیرمونه محصول بحران جهانیه یا مدیران با کفایت احمدی نژادی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
20 سال سهام شرکت پلی اکریل را با قیمت هر سهم 800 تومان به کارکنان شرکت واگذار کردند(با دریافت پول) 20 سال گذشته است شرکت 14 سال سود پرداخت نکرده است وقیمت هر سهم به جای رشد حالا شده 113 تومان! ایا رشد این است اگر قطعه زمینی 20 سال پیش با یک میلیون تومان در اصفهان خریده بودم حالا شده بود حداقل 100 برابر در بورس هنوز به پول اولیه خودم هم نرسیده ام
انصاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
در بعضی از شرکتهای بورسی نان را با سهامداران شرکت تقسیم نمی کنند شرکتی که یاد گرفته است پی درپی ضرر اعلام کند انهم 14 سال وسودی پرداخت نکند وسرمایه سهامدار خود را به صفر برساند نیاز به کنترل ونظارت بیشتر دارد در شرکت پلی اکریل سا لها چه گذشته است؟ هر مدیر امده فقط به فکر جیب خودش بوده تا حقوق حقه سهامدار
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
تورو خدا یه کاری کنید دارم دیونه میشم دی ماه پارسال 50 میلیون پول پس اندازمو اوردم توی بورس و با اینکه فقط سهام بنیادی خریدم 20 میلیون تومان تو ضررم ای کاش باهاش دلالی میکردم قول میدم اگه پولم برگرده از خیابون حافظم دیگه رد نشم وای به حال اوناییکه سهام غیر بنیادی خریدند.
علی
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
مشکل ما میدونی چیه ؟؟
((تورو خدا یه کاری کنید))

به این نوشته ات خوب فکر کن
همه منتظرند یکی دیگه یه کاری بکنه.
این مشکل همه ی ماست
و برای همین هم هیچ چیزی درست نمیشه

تازه کلی هم لایک برات فرستادند ، یعنی اونا هم منتظرند یکی دیگه بیاد حقشونو بگیره
حیدری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵
پول از بورس به سمت زمینهای سرخه حصار وسوهانک سرازیر شده زمینها را تعاونی ها تسطیح کرده اند باز به بورس اهمیت ندهند! شرکت پلی اکریل ایران جز بهترین شرکت تولید نخ وپلی استر والیاف است ولی این شرکت 14 سال است رشد خوب قیمتی نداشته است سرمایه سهامداران را نا بود کرده ودر حال حاضر قیمتش 113 تومان است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۶
بابا خفمون کردی با این پلی اکریلت. فهمیدیم بسه دیگه.
کورش اُُيراني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
احمدي نژاد جان کجايي که يادت بخير به خدا براي بر گشتن به قدرت ثانيه شماري مي کنيم ..يا خدا
Hamid
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰
همین دوست شما آقای احمدی نژاد باعث این وضع شما ودیگر سهامداران شده است.
علی
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
آقا حمید آره امسال هم تابستون خیلی هوا گرم بود تقصیر دولت قبل بود .
علی
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
خوشم میاد حمید جان خیلی رو داری
عباسي
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱
تورم 40 درصدي هم از خدمات احمدي نژاد است
مهدی
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۷
تورم 40 % بود اما رکود نبود . تو تورم میشه کاری کرد اما توی رکود نمشه کاری کرد شکم زن بچه رو سیر کرد . قبلا میشد دست فروشی کرد اما الان رکود کامل . وقتی پول نباشه چیزی بخری دلت خوشه تورم اومده پایین ؟ میخوا هزار سال سیاه تورم با رکود پایین نیاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
میگن ایران کشور ارزونیه خیلی ها باور ندارن .قابل توجه بعضی هااااا:
هلو کیلوی 6 هزار هر سهم بزرگترین هلدینگ ایران 1400تومان اونم باز خریدار نداره
موز کیلوی 4هزار بزرگترین شرکت فولاد ایران هر سهمش 250تومان
شلو کیلوی 5هزار هر سهم بزرگترین خودرو ساز ایران 235تومان
و .........
جهان سوم که میگن همینه دیگه
اقتصادمون از ریشه خرابه.
ناشناس
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
محاسبه شما اشتباه است دوست عزیز
علی
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
دوست عزیز !
با اجازت مثالت را بهتر عنوان میکنم :

قیمت سهام فولاد مبارکه برابر با یک آدامس خرسی.
قیمت 3 سهم بانک صادرات کمتر از یک آدامس خرسی.
و .........
حافظ
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۹
اجبزه دهید من تکمیلترش کنم
سهام فولاد و 3 سهم صادرات عمرا نیمتونن سود یک آدامس خرسی رو به خریدارش بدهند
انوشه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
سهامی که 20 سال رشد نکند باید به این بازار چه گفته شود در داخل شرکتهای بورسی(بعضی از انها) تک خوری مد شده است وبه راحتی حقوق سهامدار له می شود درشرکت پلی اکریل سالها با سهامداران چگونه برخورد شده؟ با سرمایه انان و.......
فرشید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
با سلام خدمت همه
بورس نیوز عزیز دل به دریا بزن و حقایق بازار بورس رو برای همه روشن کن
پرویز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
اکثریتی از قویترین وکارامدترین شرکتهای تولیدی صنعتی وخدماتی ایران در بورس حضوردارند و تیم اقتصادی متاسفانه ناکارامد دولت بجای حمایت واقعی ازین صنایع برای گسترش فعالیتها و کارافرینی که نشانه عینی آن وجودرونق وشادابی دربازار سرمایه است به توصیه برخی مشاوران اتفاقا کم سواد از طریق قفل کردن سرمایه های مردم و رکود ضد تولید و ضداشتغال درناکجا آباد بدنبال رشداقتصادی است !!! آقایان مسولان دولت چرا درسال گذشته باصراحت و بطور علنی از مردم برا ی سرمایه گذاری دربازار سرمایه دعوت کردید و چرا سرمایه های بسیاری ازما در بورس دراین مدت به نصف کاهش یافت ؟ پاسخ دهید لطفا !!!
الهام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
بی صبرانه منتظر انتخابات مجلس هستم تا تلافیشو سر دولت در بیارم حدود جند میلیون سهامدار با خانوادشون رو بدبخت کردند
علی
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
چقدر تو ساده ای دوست عزیز یا شاید هم دقیقا میدونی چی مینویسی !!

کی از اوضاع بحرانی فعلی بورس سود میبره ؟ تلافیشو اگه جرات داری برو سر اون در بیار نه دولت
ببی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
کاش میشد بورس به زمان احمدی نژاد برگرده
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
والله با اعتباری که گرفته بودم سرمایه ام را از دست دادم وبدهکارم شدم
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
قرار بود شاهد از بین رفتن دروغ باشیم شاهد از بین رفتن سرمایه سهامداران هستیم ای کاش همانطور که دروغ پابرجاست سرمایه ماهم پابرجا بود مثل زمان احمدی نژاد
رضا
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
جدا برای شما ناراحتم خودم هم 60% سرمایه ام را از دست دادم ولی وضع شما رانمی توانم درک کنم خدا بزرگه توکل به خدا کنید
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
از این پس شاهد متلاشی شدن خانواده باشیدبنده هم خدا را شاهد می گیرم خیلی ها تنها راه معاششان همین بورس بود بااین وضعیت پول نانشان را هم ندارند
سهیل
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹
خدا خیر به احمدی نژاد بده می دانست روزگاری می اید که مردم پول نانشان را هم نداشته باشند لذا یارانه را به مردم تخصیص داد برای همچین روزی وگرنه ......
میثم
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
حالا حضرات میخوان یارانه رو قطع کنن .
رحيميان
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
همين يارانه باعث ايجاد تورم وافزايش نقدينگي شد
آرش
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۵
هرچی باشه یارانه از سبد کالا بهتر بود .
ناشناس
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۶
خوشم میاد دوستان اصولگرا و احمدی نژاد پرست بلدن از کجا وارد بشن. دوستان اون موقع که احمدی نژاد قطعنامه ها رو کاغذ پاره میخوند شما چرا پس سکوت کرده بودین؟ نمیدونستید اقتصادی که ویران بشه رو به سختی میشه دوباره ساخت؟ نمیدونستید خراب کردن راحته ولی ساختن سخته؟ تاوان کارهای نا بخردانه احمدی نژاد رو پای روحانی میزارید؟ متاسفم براتون شما لایق همون احمدی نژادی هستین که تو دنیا فقط ونزوئلا و سنگال و امثالهم قبولش داشتن. تو ایران هم که ثانیه ای قیمتها بالا میرفت و اونوقت شما برای اون روزها دلتنگی هم میکنید. جدا متاسفم.
مینو
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
متاسفم باش . منم برای تو متاسفم همیشه کاستی هاتونو میندازید گردن یکی دیگه .
محمد
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
رشد منفی اقتصادی ایران دلایل زیادی دارد ربطی به احمدی نژاد ندارد . یکی از دلایل بحران جهانی بود که کل کشورهارو درگیر کرده بود همین پژو فرانسه کلی از کارگاه هاشو تعطیل کرد بحران اقتصادی جهانی بود و ربطی به احمدی نژاد نداشت . افتاد جناب اعتدال گرا ؟
نازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
اقای روحانی ایاجواب اعتماد سهامداران وخانوادیشان به دولت این بود که به خاک سیاه بنشانیشان وحتی شاهد مرگ خاموش انها هم نباشید ... حیف از اعتمادی که به حضور نعمت زاده در بورس کردم
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
کار به جایی رسیده که حتی برخی از شرکتها مثل پالایشگاه لاوان از پرداخت سود اعلام شده خودشون به سهامداران عاجز مانده اند و عنوان میکنند که صندوق توسعه ملی که کیف جیبی دولت شده از درآمدی که باید بابت سود به سهامدارن پرداخت میشده برداشت غیرقانونی کرده و در حال حاضر حاضر به بازپرداخت این وجه نیستف و این در حالی است که برخی سهامداران در قیمت خود سهام این پالایشگاه با زیان 50% مواجه شده اند. دیگر چه اعتمادی به بورس و قوانین بورس و وعده های دولتمردان میماند؟
مهیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
بعید می دانم اه مظلومین بورس بگذارد دولت موفق شود اینقدر بی تفاوتی تا حالا سابقه نداشته خدا ازشون نگذره
آرمین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
تو این سی و چند سال اخیر هر سال میگیم دریغ از پارسال. زمان احمدی نژاد به والله بهتر بود
کریم حمیدی نژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲
بورس نیوز عزیز من ازاین همه امار ی که در رابطه تورم دادند نتیجه گرفتم که فقط این امار را از بورس گرفتند چون تنها ارزانی که در اقتصاد ما وجود دارد وارزان هم میشود سهام تو بورس است وباید دولت مردان ما ازاین شاهکار که نه تنها تورم ما از چهل به بیشت رسیده بلکه تورم اشتباه حساب کردند چون باید می گفتنند که ما انقدر خوب کار کردیم که تورم ما منفی هم شده اگر باور ندارید بیاید به بورس تا تورم منفی را ببینید
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
هر چه زودتر باید اندک سرمایه ای که باقی مونده از بورس خارج کرد و بریم تو کار دلالی اینجوری حتما اقتصادمون هم رشد میکنه ... بی دردسرهم هست
علی
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
پولتو بذار تو جیبت کل ایران همه بازارها رکود اینم از دستت میره
علی
NETHERLANDS
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
خدایا کجایی ؟؟؟
به داد ما برس
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
آن مرد رفته دوباره باز می گردد منتظریم احمدی نژاددلاور
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶
بنده کامنت های دوستان که انشاءالله همه همان گونه که وانمود شده سرمایه گذار بورس هستند خواندم. دو چیز در این کامنت ها جلب توجه می کنه یکی این که برخی فکر می کنند کلید رشد شاخص دست رییس جمهوره و مثلا احمدی نژاد خوب چرخانده و اگر الان دوباره کلید رو به او بدن خوب می چرخونه. من به عنوان یک کسی که مثل خیلی دیگه توی ضرر هستم چنین اعتقادی ندارم. دوستان متاسفانه خیلی سطحی نگری است که شرایط امروز ایران را با دوره دولت قبل مقایسه کنیم. منصفانه نگاه کنیم، مشکل تورم و تحریم و بدهی بزرگ دولت به پیمانکارها که باعث قفل شدن همه چیز شده ارث دولت قبل است چرا بی انصافی می کنیم؟ دوستان انتظار دارند که بورس مثل سال قبل باشه ولی فکر نمی کنند که بالا رفتن شاخص در سال قبل پیش خور و استقبال از آمدن این دولت جدید بوده پس خوش بینی بیش از حد ما باعث رشد 100 درصدی شاخص شده خوب خوش بینی با واقعیت فاصله داره الان داریم این فاصله را طی می کنیم. من با این که توی ضرر هستم ولی واقع بینی اقتضا می کند که به آینده بورس و اقتصاد کشور خوش بین باشیم و انتظار بی جا و یک شبه نداشته باشیم. خیلی از دوستان شاید پدرشون یا بستگانشون کاسب بازار و محله هستند خوب ببینند بعد از سال ها زحمت و تلاش شبانه روزی کچا هستند. خوب دوستان مرتب دارند نوسان گیری به هم یاد می دن خوب وقتی همه می خواهید تو این بازار فاقد نقدینگی نوسان گیری کنید از کی می خواهید نوسان گیری کنید. خوب چرا شاخص تا یم روز مثبت می شه همه فروشنده می شید خوب کمک کنید بازار جون بگیره فقط به جای انجام حداقل وظیفه می خواهیم سود درو کنیم. این در اقتصاد شفاف و علم اقتصاد نیست بلکه لاتاری است. لاتاری بازی در بورس به ضرر همه شده است. شادکام باشید صبر و کمک همگی شرط آینده خوب
علی
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
جناب کلی نگر که مارو سطحی نگر میدونی ، حرف ملت اینه چرا ملت تشویق میکردن سهم در قیمت بالا بخرن ولی حالا سراغی هم از سهامدارن نمیگیرن . اینجا حرف از اعتماد نه کلید رشد شاخص
میلاد
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
جناب شما که خودتان را فعال بازار سرمایه میدانید باید بدانید رشد سال 92 بورس طی یک الگوی پنج موجی در 4 سال گذشته شکل گرفته و ربطی به دولت جدید ندارد رشد شاخص قبل از آمدن این دولت شکل گرفته بود و باید خاطرنشان کنم رشد سال گذشته بورس با صورتهای مالی دولت قبل بوده و ربطی به دولت جدید ندارد . کارنامه دولت را باید از سال 93 مورد برسی قرار داد رشد سال قبل مربوط به دولت جدید نیست مربوط به دولت قبلیست.
سالار
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
شما که جزئی نگری بگو :
افزایش چند برابری و بدون منطق نرخ خوراک گاز ارث دولت قبله؟؟؟؟؟
عوارض معدنیها ارث دولت قبله ؟؟؟
وعده آقای روحانی به مردم و دعوت به بورس و ارائه بودجه ضدبورسی به مجلس و تصویب اون ارث دولت قبله ؟؟؟؟
اتخاذ سیاست رکود و انقباض شدید مالی و پولی و خشک کردن همه بازارها و جیب مردم ارث دولت قبله ؟؟؟؟
عدم اجازه به شرکتها برای افزایش قیمت جهت جبران افزایش هزینه های ناشی از فاز دوم هدفمندی ارث دولت قبله ؟؟؟؟؟

بورس نیوز سانسور کن ولی پخش کن خداوکیلی بفهمه همه مثل خودش هالو نیستن!!!!!!!
lpsk
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
سلام دوستان اگه جاي من باشين چي كار مي كنين ؟ سيمان سپاها قيمت خريد : 3850 ريال ! قيمت الان فقط 1690 ريال يعني چقدر ضرر باباجان بالام جان ؟ ها ؟ برم به كي بگم ... اي دل قافل ... به خدا همچين اعصاب تعطيله كه مي دونم چند صد برابر شو چه جوري ضرر ايجاد كنم براي اقتصاد تا دولت نفهمه از كجا خورده ... از خدا مي خوام حق ما رو بگيره البته خودم هم با دلالي مي دونم چي كار كنم !

خدا به داد همه ما برسه ...! من كه اگه خدا بخواد ميرم از اين مملكت اتايش را به لقايش داديم ماله خودتون چهار روز زنده باششيم يا نه بايد انقدر دود و سم هوا و بنزين قلابي و لبنيات قلابي و ميوهاي پر سم و.. بخوريم ول كن باباجان من رو با اون 80 ميليون شمارش نكنيد لطفا كه صبرم ديگه تموم شده ... هر كي مي بيني دستش به دهنش رسيد مدركشو ترجمه كرد رفت ، بگذريم... خدايا شكرت ....
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۱
احسنت آقا این سهام پارس پامچال شده مثل پدیده یک شرکت خانوادگی که اصلا به فکر سهام داران خرد نیست 6 ماه است صف فروش است
مهدی
UNITED KINGDOM
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۷
تو کشوری داریم زندگی میکنیم که وقتی میریم تو خیابون تعداد بنگاه های املاک بیشتر از سوپر مارکت و بقالی هاشه

تو کشوری داریم زندگی میکنیم که واردکنندگانش اسم بازرگان را رو خودشون گذاشتن و توسط رانت اجناس بنجل وارد میکننو ماشین های میلیاردی سوار میشن و در نقطه مقابلش هم تولید کنندگان نمیتونند سود وام های خودشون رو به بانک بدن و ورشکست میشن و نیروهاشون تعدیل میکنن.

تو کشوری داریم زندگی میکنیم که نمیدونیم چرا هیچکس جای خودش نیست!!!

تو کشوری داریم زندگی میکنیم که اگه بخواییم کشور را آباد کنیم باید خودمون نابود کنیم و اگر بخواییم خودمون بسازیم باید مملکتمون نابود کنیم.

تو کشوری داریم زندگی میکنیم که .......
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۶
چرا گزینشی عمل میکنید و مطالب را آنگونه که دوست دارید ویرایش میکنید..چه شما آن را از مطالب دوستان سانسور کنید و چه نکنید.امیدوارم منظورم راگرفته باشید.
انچه مسلم است سایت شما ناشناخته نیست و توسط دوستان بهمدیگر معرفی و رصد میگردد.دوسمان جناب حافظ حرف منطقدارگفتند و شما سانسور فرمودید.
کافیست دو حقوقی دست بدست هم دهند همان بلا را که سر وخارزم یک حقوقی آورد(بنقل ازخودشما)برسر تک تک سهام بیاورند
اشکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۰
با سلام مشکل یکی دو تا نیست بورس ایران خوب اول که حسابی دست کاری میشه قیمت ها دوم اینکه تا رابطه با جهان و به خصوص امریکا خوب نشه همین اشو همین کاسه باور کنید مشکل همینه
سعیدد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۰
بورس نیوز عزیز بسیار عالی گفتی. مختصر ومفید حق مطلب را ادا کردی .ولی فقط مشکل اینجاست که مخاطبان مورد نظر مثل بعضی از موبایل ها در دسترس نمی باشندو پوست شان هم کلفتر از این حرف هاست .
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
من همون اول می دونستم که روهانی اقتصاد دان نیست فقط همه تبلیغات ها شعار است برای این که کابینه رو بیگیره ولله احمدی نژاد خیلی دلسوز تر به حال مردم بود برنامه هاش با حسابو کتاب بود با این دور دووم هدفمندی یارانه ها اجرا شد با این همه مابین تفاوتی از مردم میگیرن چه کاری تا بحال انجام دادن از هر خانوادهای در ماه بیش 50 60 هزار تومان مابین تفاوت قبض ها میشه اون وقت میگن ما به شما بیمه سلامت دادیم این جوری بیمه رو نخواستیم یارانهمون را بدین ما تاثیری نخاهیم دید متاسفانه...
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
بورس بزرگترین و حساس ترین مرکز سرمایه گذاری هر مملکت میباشد بطوری که اقتصاد هر مملکت را میتوان با وضع بورس براورد کرد. مکانی که هر کس هر چند با سرمایه اندک میتواند چرخی از اقتصاد را به حرکت دراورد . متاسفانه سیاست های غلط دولتها باافزایش تعداد بانکها باعث ضعف اقتصاد مملکت شده است .

در طی دولت احمدی نژاد افراد رانتخوار زیادی وارد این کانون شدند و با افزایش حبابی قیمت سهام و تبلیغات باعث جذب افراد مبتدی به بورس شدند ودر اوج شاخص سرمایه خودرا بیرون کشیدند و انچه ماند جز بدبختی برای سرمایه گذاران نبوده است.

معمولا افزایش ویا کاهش قیمت سهام با راندمان و صادرات و تولید و در کل سود اوری شرکت یا کارخانه همراه است و این امر با خرید و فروش حقوقی کنترل میشود . در کشور ما دولت با دخالت های ناخردانه خود باعث افت بیشتر قیمت سهام شده است .

تنها راه نجات بورس ورود نقدینگی خارج شده توسط رانتخواران میباشد
عبدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
و قتی که کمتر به شرکتهای تولیدی توجه شود این می شود که شرکت پلی اکریل و.... بین 12 تا16 سال از سود سهامداران شرکت به نفع خودشان برداشت کنند وجالب تر اینکه پول با ارزش 20 سال قبل که بابت خرید سهام شرکت پرداخت شده در زمان فعلی به جای رشد حتی کمتر از زمان اول خودش باشد!!!!!!!!! به قیمت سهام پلی اکریل ایران بعد از 20 سال نگاه کنید ارزش سهام به جای رشد لازمه بسیار ضعیف تر شده!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
سرمایه گذار در بورس باید حس کند که سرمایه اش رشد کرده است وقتی که 10 سال پیش یا 20 سال پیش یک سهم را خریداری می کنید بایستی حداقل رشد بعد از 20 سال شامل سرمایه شما گردد متا سفانه در بورس کمتر روی بعضی از شرکتها تفکر لازم شده است
من سرهنگ هستم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
والله و بالله و تالله بورس را نابود کردید
لیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
بنده معتقدم سیاستهای مالی و پولی رییس جمهور سابق اشتباه بود که الان این ندانم کاریها باعث خرد کردن کمر مردم شده گرانی هایی که مردم تحمل میکنند وصورتهایی که با سیلی سرخ نگه میدارن فقط بورس عذابش را نمیکشد همه مردم با این بحران دسته پنجه نرم میکنند قشر قوی قویتر وقشر متوسط ضعیف میشود قشر ضعیف هم که از اول ضعیف بود دیگر در مملکتمان دو قشر زندگی میکنند غنی و فقیر واین را مدیون ندانم کاریهای دولت مردان بزرگ هستیم ما ایرانی میخواهیم که درد مردمانمان رانبینیم
علی
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
میگن طوفان تهران هم تقصیر دولت قبل . خب چرا دولت کلید نشون داد و تدبیر و امید سر داد از اول میگفت این مشکلات هست ؟ هان چرا ؟
بزک نمیر بهار میاد
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶
حالا کجاشو دیدین اینا شب هم بیخواب بشن میگن تقصیر اخمدی نژاد بود
سالار
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
ببینید عزیزان الکی سعی در پاک نشون دادن دولت قبل نکنید!!!!!!
اولا همه چیز تقصیر احمدینژاده ..حتی اگه خلافشم ثابت بشه ما باور نمیکنیم...
دوما وقتی همه گرونی و بی تدبیری و شکستگی کلید و هرز شدن قفل و کم نکردن تحریمها توسط کدخدا و سقوط بورس و نابودی اعتماد مردم و سهامداران و خشک شدن شریانات اقتصاد و هزاران بدبختی دیگه همش تقصیر احمدینژادبوده شما با چه رویی میاید از دوران سراسر تاریکی و سیاه احمدی نژاد یاد میکنید و میخاید باز برگرده؟؟؟؟؟ ها ؟؟؟؟؟؟ اینم بگم کمی حالتون جا بیاد.... قراره مذاکرات شکست بخوره...همین الان میگم اونم تقصیر احمدینژاده !!!!!
مینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
در نشست خبری هیئت دولت هم کسی نبود سوال کنه از دولت انگار قبلا سوال ها هماهنگ شده بود و افرادی با سوال های خاص نوبت سوال پرسیدن بهشون میرسید
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
انتخابات ریاست جمهوری آینده این اتفاقات یادتون باشه. به احمدی نژآد رای بدین
سالار
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
اونایی که منفی دادین کم نیارین...روحانی هر کاری باهاتون کرد از حرفتون کوتاه نیاین...همش تقصیر احمدینژاده !!!!!! بغض شما از احمدینژاد بیشتر میشه.... تا بترکید
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
والله بالله تالله سالهای 92 و 93 نزول بورس دیگر تکرار نخواهد شد. (البته امکان داره این تاریخ تا خرداد 96 هم اضافه بشه)
بورس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
بورس بورس نکنید برید دنبال زندگیتان
ناشناس
UNITED STATES
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
با افزایش صوری و مقطعی قیمت سهام پولی به شرکتها و بخش تولید تزریق نمیشود و تاثیری در بهبود اوضاع اقتصادی کشور ندارد.در واقع فرایندی که میبایست اتفاق بیافتد کاملا معکوس است.یعنی ابتدا شرکتها بایستی از راه دریافت وام و یا افزایش سرمایه و افزایش بهره وری در تولید، از طریق بازنگری در شیوه مدیریتها و انتخاب مدیران لایق و شایسته و بهبود تواناییهای نیروی کار و ارتقای سطح تکنولوژی در محیطی کاملا رقابتی و شفاف به سوددهی منطقی و قابل قبولی بالاتر از سطح تورم برسند تا خرید سهام آنها برای معامله گران جذاب شود.در اینصورت طبیعتا سرمایه ها بدون نیاز به هیاهو و جار و جنجال به سمت خرید سهام متمایل خواهند شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
سلام
بورس نیوز عزیز لطفا با همه سهامداران هماهنگ کنید یه روزی رو اعلام کنید تاهمگی روحانی دعوتش کنیم به تالار حافظ.
شاید با این کار اعتماد رفته باز گردد.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
سلام وقتی کشور خودش گیر کرده نمداند با مسئله تحریم چه کار بکنذ شما انتظازدارید به داد شما ووضع بورس برسد
سالار
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
آن مرد که باز خواهد گشت تو اوج تحریمها و نابسامانیها خیلی حواسش به بورس و سرمایه مردم بود ولی !!!!!!
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
دولت هر وقت برای پرداخت یارانه به مشکل بخورد می رود سراغ بازاری که بتواند کاسبی کند. فعلا نوبت بورس نشده ... موقعش که شد سهام خریداری کرده و بعد با تبلیغ تلویزیونی چند روز بازار مثبت شده و وقتی که حقیقی ها وارد بازار شدند آنوقت با قیمت بالا به آنها فروخته و کسری بودجه را تامین می کند
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
میگن از فردا بورس می خواد کولاک کنه راست ودروغش رو نمی دونم اما میگن می خواد رشد شدیدی بکنه وتا اخهر سال بشه 90000
سالار
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
ما که باور نمیکنیم تو هم باور نکن ... چون دم خروس خیلی واضحتر از قسم حضرت عباس نمایان است برادر....
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
وقتى بدون هيچ منطقى در عرض يكسال بورس از 26000 واحد به نزديك صد هزار واحد ميرسه معلومه كه سقوط در انتظارش بود دلار حداكثر دو تا سه برابر بالا اومد پس ارزش بورس هم حداكثر همين اندازه بالا بايد ميرفت
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
بازار بورس هم مثل سكه و ارز محل نوسانگيرى تو نوسانگير بزرگ دولت است اين همه پول ملت كه تو بازار بورس و أرز و سكه دود شد كجا رفت
دولت داره تو اين بازارها تله ميذاره
یک یا علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
واقعا از تماشاگرهای فوتبال ما کمتریم که اونها صداشون میرسه به رییس جمهور اما صدای ما نمیرسه.

امشب اینستاگرام رییس جمهور
مهدی
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۳
فردا میگه برید به جهنم . حوصله داریا :)
حسن
UNITED ARAB EMIRATES
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
علت اصلی همان کامنت هائی است که حذف کردید
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
اون موقع که احمدینژاد را و البته بعضیهامون خیلی پوستمون کلفته و هنوزم کم نمیاریم و اول مقصر همه چیز را احمدینژاد میدونیم باید فکر امروز را میکردیم .... حقمونه ... والله حقمونه هرچی میکشیم .... با دک کردن احمدینژاد به خودمون ظلم کردیم !!!!!! جالب اینه هنوز خیلیها نمیخان بفهمن.... خدایا عذر ما را بپذیر... انتخابات بعدی جبران خاهیم کرد جبران کردنییییییییی !!!!!!!
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
والله تالله باالله دیگه رونق بورس در دوران احمدی نژاد تکرار نخواهد شد
اگر حوادث تلخ بحران جهانی اقتصاد و اعمال تحریم های ظالمانه در اون دوران اتفاق نمی افتاد، دوره احمدی نژاد دوره بینظیری در اقتصاد ایران بود
امیرحسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
در تمام دنیا بورس بالا و پایین میشه توی تاریخ وال استریت روز های سیاه تر از امروز بورس تهران بوده مثل دوشنبه ی سیاه که بزرگترین افت تاریخ تمام بورس های جهان بوده تو بازار صعودی خیلی ها سود میکنند اما تو بازار نزولی در نهایت 1 تا 5 درصد سود میکنند اونهم به زور پس بهتره بورس را منبع درآمد اصلی خودتون نگذارید دوستانی که به رییس جمهور امروز و دیروز ما توهین میکنند اشتباه میکنند بازار بورس نه تنها ساده نیست بلکه سخت ترین نوع سرمایه گذاریه پس اشتباهات خودتون را گردن محیط نگذارید توی بازار نزولی باید پولتون را درمیاوردید تا ضرر نکنید اما متاسفانه شما خودتان اشتباه کردین
علی محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
سو مدیریت در بعضی از شرکتها ی بورسی وبرداشتهای بی رویه از سود ودر امد های شرکت شرکت را لاغر کرده است شرکتی که 12 سال سود پرداخت نکند وضرر شرکت به جای کاهش تبدیل به 1180 ریال در شرکت پلی اکریل شود بیشتر از همه سهامداران جز شرکت متضرر می شوند
حق پرست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
در طول 20 سال اخیر توجه به صنایع نساجی به علت ورود کالای مربوط داده نشده است وصنایع داخلی کشور به حالت تعطیلی در امده ویا با ظرفیت 30 در صدی حرکت می کند ایا بایستی این گونه باشد؟ سهامداران این شرکتها بسیار اسیب دیده اند بیمار شده اند و.....
حیدر زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
شرکت مهم الیاف جز بهترین شرکتهای بورسی است ولی سالها نگاه خوب وپر رنگ به این سهام نشد ه است!
کبیری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
جا یگاه صنایع نساجی (نخ والیاف وپلی استرو....) کجاست؟ زمانی بهترین پارچه ها در کشور تولید می شد حالا شرکت پلی اکریل فقط با ظرفیت 20 درصدی حرکت می کند! ومدیران شرکت هر ساله قول بهتر شدن را می دهند ولی اخر سر ضرر شرکت را بیشتر کرده واز سود هم 12 سال است خبری نیست! متا سفانه تک خوری در بعضی از شرکتها به دلیل عدم کنترل هر روزه بیشتر میشود
خدری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
توجه به بازار سرمایه نیاز جا معه است پزشک ودندانپزشک ومیوه فروش وخودرو فروش و....... هر روز از سود مرتبط خدمات وکالا ومحصولات خود بهره می برند پس توجه به بازار سرمایه هم مهم است
اعتمادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳
وقتی که 20 سال پیش سهام شرکت پلی اکریل را به قیمت 800 تومان به ازا هر سهم به کارکنان شرکت بفروش می رسانند چرا طی 20 سال قیمت سهام به جای رشد حال شده 100 تومان!!!!!!!!!!!!!! این اسیب ونابودی سرمایه کارکنان وسهامداران شرکت است کوچک کردن سرمایه سهامدار انان را پیر کرده است و....
كم سود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
بيچاره شديم به دادمان برسيد... شاخص تا 60000 مياد نه؟
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
سهام شپلی را 7 ماه پیش به قیمت 360 تومان خریداری کردیم بعد از مدتی نماد بسته شد وحالا که باز شد در قیمت 145 تومان سهم باز شد و حالا شده 113 تومان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ایا این اسیب نیست ؟12 سال این شرکت سود نداده است به جای رشد سرمایه سهامدار شرکت را کوچک کرده است! پیر وبیمار شدیم وقتی که در شرکتهای بورسی نان را به سهامدار نمی دهند وسرمایه او را نابود می کنند
شپلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
قیمت کالا وخدمات طی چند سال اخیر به شدت رشد کرده است یک ماه پیش قرص امپروزول قیمتش 2000 تومان بود امروز تاریخ 24/ 6/ 93 خریدم 3500 تومان چند در صد افزایش و رشد قیمت؟! وانوقت بعضی از سهام شرکتهای بورسی بین 14 تا 20 سال است که رشد نکرده اند حتی افزایش سرمایه هم نداده اند و...
حاتمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
متا سفانه در بورس 14 ماه است رشد وحرکت را در مسیر افت وسقوط قیمت قرار داده اند وبه راحتی با سرمایه سهامدار بازی کردند کافی است به قیمت لوله وماشین سازی وقیمت سهام پلی اکریل در 9 پیش دقت شود سهام 360 تومان حالا شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اسیب ر سانی !
مشتری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
اگر دقت نداشته با شیم توسط سود جویان با گران فروشی وکم گذاشتن ها در داروهای مصرفی هم روغن پالم نفوذ می کند
شپلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
بازار سرمایه خیلی خیلی وضع اش خراب شده است نیاز به توجه دارد تا بد تر از این نشود
علی پور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
در امد وسودهای 12 سال اخیر شرکت پلی اکریل ایران در کجاست؟ 12 سال است سهامداران جز را دست خالی در روز مجمع بدر قه کرده اند پس حق سهامدار چه می شود؟ می گویند شرکت با ظرفیت 40 در صدی کار کرده است سود نداریم! اگر در شرکت سود نیست پس چرا مزایا هست پس چرا سرو دو نوع غذا برای کارکنان هست پس چرا تیم داری کردن هنوز هم هست و........
پیام نور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
مدرک گرایی برای سود وحقوق دولتی هر روز بیشتر می شود قطعا ازمون مدرک بالا تر بایستی در شرکتها وسازمانها و.... مورد ارزیابی وسنجش وازمون نهایی بعمل اید تا سواد علمی افراد گم نشود