بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
شرکت داروسازی زهراوی در نظر دارد تا طبق موافقت سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه سرمایه خود را طی دو مرحله 525 درصد افزایش دهد.
کد خبر : ۱۳۴۰۴۲
نویسنده :
جمشیدی
شرکت داروسازی زهراوی در نظر دارد تا طبق موافقت سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه سرمایه خود را طی دو مرحله 525 درصد افزایش دهد.

مدیر مالی شرکت داروسازی زهراوی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بوس نیوز عنوان کرد: مقرر شده طی مرحله اول سرمایه شرکت از 80 میلیارد به 200 میلیارد ریال و در مرحله بعدی به 500 میلیارد ریال افزایش یابد و اکنون نیز فاز اول این برنامه پس از ارایه گزارش توجیهی توسط سهامداران عمده شرکت در دست بررسی است. برهمین اساس، انتظار می رود تا مرحله اول این برنامه تا پایان امسال اجرایی شود.

انتقال نماد روی تابلوی معاملات

احمدی به اهداف و برنامه های شرکت جهت اجرای برنامه افزایش سرمایه اشاره کرد و افزود: پس از اجرایی شدن مرحله اول برنامه افزایش سرمایه، نماد معاملاتی "دزهراوی" از بازار دوم بورس به بازار اول انتقال می یابد. علاوه بر این، بخشی از هزینه های ناشی از اجرای طرح توسعه سایت تولید محصولات بیوتکنولوژی از محل اجرای این افزایش سرمایه تأمین خواهد شد.

وی در خصوص مراحل اجرای طرح توسعه ای در دست اجرای این شرکت تولیدکننده دارو اظهار داشت: این پروژه شامل تولید برخی داروهای مربوط به بیماری های خاص بوده و تولید آزمایشی آن طی اردیبهشت ماه امسال با همکاری یک شرکت آلمانی آغاز شده است. علاوه بر این، تاکنون حدود 200 میلیارد ریال از محل نقدینگی در اختیار شرکت، صرف تأمین هزینه های مالی ناشی از اجرای این طرح شده و از این رو، در نظر داریم مابقی هزینه ها را از محل اجرای برنامه افزایش سرمایه فراهم کنیم.

درآمد 10 میلیون دلاری از محل فروش محصولات پروژه آتی

مدیر مالی "دزهراوی" افزود: تولید انبوه محصولات مربوط به اجرای این پروژه از سال آینده آغاز می شود و پیش بینی می شود با فروش این محصولات به درآمد حدود 10 میلیون دلاری دست یابیم، علاوه بر این، پروژه مذکور ارزش افزوده حدود 50 درصدی برای این مجموعه خواهد داشت.

احمدی به یکی دیگر از پروژه های در دست اجرای این شرکت اشاره کرد و گفت: توسعه یکی از واحدها از جمله سایر پروژه های در دست اجرای "دزهراوری" به شمار می رود که فروش محصول تولیدی آن حدود 30 درصد از مقدار کل فروش را شامل می شود.

مذاکراه با وزارت بهداشت برای دریافت مجوز افزایش نرخ

وی در خصوص افزایش نرخ فروش محصولات نیز تصریح کرد: هزینه های تولید محصولات همچون نرخ ارز، دستمزد و مالیات بر ارزش افزوده در حالی طی سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 15 درصد افزایش یافته که تاکنون هیچ افزایشی در نرخ فروش محصولات اعمال نشده است. حال آنکه این مجموعه به منظور دریافت افزایش قیمت فروش 20 درصدی به صورت مداوم با وزارت بهداشت مذاکراتی انجام داده که انتظار می رود این امر طی شش ماهه دوم با موافقت وزارت مربوطه اجرایی شود و آثار آن در صورت های مالی نیمه دوم امسال اعمال گردد.

این مقام مسئول با اشاره به تأمین خارجی حدود 90 درصدی مواد اولیه مورد نیاز تولید تصریح کرد: اغلب مواد مصرفی مورد نیاز از کشورهای خارجی همچون سوئیس فراهم می شود و نرخ ارز مبادله ای نیز به عنوان نرخ تسعیر ارز در صورت های مالی شرکت لحاظ می شود.

مدیر مالی شرکت داروسازی زهراوی در خاتمه مشکل اصلی تولیدکنندگان دارو را تأمین نقدینگی مورد نیاز برشمرد و گفت:مشکلات موجود پیرامون گشایش اعتبارات LC و تأمین نقدینگی مورد نیاز تولید، چالشی اساسی است که در حال حاضر مجموعه های فعال در این گروه با آن مواجه هستند. چراکه دوره وصول مطالبات در این مجموعه ها حدود سه یا چهار ماه به طول می انجامد و این امر مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به همراه دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر