بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
مدیر امور مالی شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود عنوان کرد:

از افزایش سرمایه 100 درصدی تا دعوای مالیاتی "ثرود"

هنوز یک ماه از زمان ورود و عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود در بازار اول فرابورس نمی گذرد که گمانه زنی ها از برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی این مجموعه از محل آورده نقدی حکایت دارد.
کد خبر : ۱۳۴۳۸۶
نویسنده :
کیوان فر
هنوز یک ماه از زمان ورود و عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود در بازار اول فرابورس نمی گذرد که گمانه زنی ها از برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی این مجموعه از محل آورده نقدی حکایت دارد.

مدیر امور مالی "ثرود" در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: شرکت در حالی با سرمایه 200 میلیارد ریالی در بازار اول فرابورس پذیرش و درج نماد شده که افزایش سرمایه 100 درصدی در برنامه های آتی قرار گرفته و در سال مالی 94 با تهیه و ارسال گزارش توجیهی به سازمان بورس برای دریافت مجوزهای قانونی اقدام خواهد شد.

حسین زاده پیرامون پیش بینی رشد 700 درصدی هزینه های مالی و اداری تا حدود 22 میلیارد ریال و علت اینکه همزمان با برنامه افزایش سرمایه چه نیازی به دریافت تسهیلات جدید از بانک ها وجود داشته، تصریح کرد: در بیان دلیل اینکه چرا همزمان با برنامه افزایش سرمایه دریافت تسهیلات بانکی به منظور تأمین سرمایه در گردش نیز پیش بینی شده، بایستی گفت شرکت اصل احتیاط را رعایت کرده تا چنانچه مجوزهای لازم جهت افزایش سرمایه صادر نشد، بتوانیم از تسهیلات بانکی برای اجرای پروژه های تعریف شده استفاده کنیم. از این رو با فرض صدور مجوز افزایش سرمایه، این مبلغ تسهیلات بانکی مورد نیاز نیست؛ مگر پروژه جدیدی خارج از بودجه برآوردی تعریف شود که جهت اجرای آن به دریافت تسهیلات جدید نیاز باشد.

این مقام مسئول در خصوص 4406 میلیون ریال مالیات ابلاغی عملکرد سال مالی منتهی به 90.6.31 و اعتراض شرکت به نحوه تشخیص آن گفت: طبق جدول وضعیت مالیاتی، مالیات عملکرد سال مالی 90 مبلغ 4406 میلیون ریال تشخیص و به شرکت ابلاغ گردید که مبلغ 3862 میلیون ریال آن پرداخت شد و از بابت مابه التفاوت آن به دلیل اعتراض به نحوه تشخیص، ذخیره ای در حساب ها منظور نشده است. مالیات تشخیصی عملکرد سال 91 نیز مورد اعتراض شرکت بوده که ذخیره ای از بابت آن در حساب ها منظور نشده است.

وی افزود: این مشکل به دلیل اشتباه ممیز بوده که از سوی آنها پذیرفته شده است. اما با توجه به اینکه مبلغ قابل توجهی است، شرکت از طریق هیأت های مالیاتی در حال پیگیری بوده و سازمان امور دارایی موضوع را به مجری قرار ارجاع داده تا این مبلغ پس از رسیدگی به حساب های "ثرود" بازگردد. اما معلوم نیست مجری قرار چه زمانی این موضوع را تعیین تکلیف کند؛ از این رو اگر نتایج مورد نظر تا زمان تهیه گزارش عملکرد حسابرسی شده 12 ماهه سال مالی 93 مشخص شود، در صورت های مالی همان سال لحاظ می شود و در غیر این صورت موضوع به سال مالی 94 موکول خواهد شد.

وی به پروژه های در دست اجرا نیز اشاره کرد و گفت: پروژه چهار باغ بالا که شامل واحدهای تجاری اداری است، در مرحله خاک برداری به سر می برد و پروژه صفاییه یزد نیز طبق آخرین گزارش ها حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که طبق پیش بینی ها در سال مالی 95 پیش فروش واحدهای آن آغاز می شود.

حسین زاده در خاتمه سخنان خود گفت: فرآیند اجرای پروژه تالار، سرو و بهارستان نیز در سال 94 به اتمام می رسند که درآمدهای ناشی از آن در بودجه برآوردی لحاظ شده است. البته پروژه های جدیدی نیز در دست بررسی قرار دارد که در صورت حصول نتیجه قطعی جهت اجرا، از طریق سایت اطلاع رسانی کدال به عموم سهامداران اعلام می شود.

به گزارش بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود اولین پیش بینی بودجه سال مالی 94 را با تغییر اندکی نسبت به سال مالی 93 مبلغ 839 ریال اعلام کرده و در حالی در انتظار نهایی شدن صورت های مالی عملکرد 12 ماهه سال مالی 93 است که در عملکرد 9 ماهه 486 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر