بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

افشای پشت پرده حذف مالیات عایدی مسکن

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به دلیل فشار وزارت راه و شهرسازی و ارائه گزارش به رئیس جمهور مالیات بر عایدی مسکن در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم حذف شد.
کد خبر : ۱۳۴۴۴۵

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا پور ابراهیمی در گفت‌‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که نظر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و نیز نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به خصوص وزارت راه و شهرسازی در خصوص مالیات بر عایدی مسکن چه بود، اظهار داشت: نمایندگان دولت و دستگاه ها در کمیسیون هنگام رای گیری موافق با این نوع مالیات بودند و به همین علت نیز در کمیسیون رای بالایی آورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: بعد از آن دولت پای خود را برای تصویب این موضوع کنار کشید و رئیس سازمان مالیاتی نیز از آن دفاع نکرده و حتی طوری صحبت کرد که انگار این موضوع کار خوبی نیست.

پورابراهیمی با بیان اینکه گفته شد فشار وزارت راه و شهرسازی برای حذف مالیات عایدی سرمایه بخش مسکن وجود داشت،‌ تاکید کرد: نامه‌ای وزیر راه و شهرسازی به رئیس جمهور نوشته بود که با این موضوع مخالفت کند.

مالیات عایدی مسکن و املاک برای جلوگیری از سوء استفاده دلالان و سوداگران این بخش بوده که از افزایش‌های بی رویه و غیر منطقی مسکن در بازار جلوگیری می کند و طی روزهای گذشته هرچند دولت در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم این موضوع را پیش بینی نکرده بود اما اعضای کمیسیون اقتصادی این پیشنهاد به نفع بازار مسکن و ثبات در این بخش ارائه کردند که با مخالفت نمایندگان دولت روبرو شد و در نهایت نیز در صحن علنی مجلس رای نیاورد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
خجالت آوره