بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱
هر كس كه در اوائل جوانى ازدواج كند، شيطان فرياد زند: فرياد از او، فرياد از او، دو سوم دينش را از دستبرد من نگاه داشت...
کد خبر : ۱۳۴۴۹۶
به گزارش افکارنیوز،بنابر تصرح روایات ازدواج سبب حفظ نیمی از دین است. از این رو، گفته می شود دو رکعت نماز کسی که همسر دارد از هفتاد رکعت نماز افراد غیرمتاهل بهتر است و خواب افراد متاهل از روزه بیداران غیرمتاهل بهتر است.

قرآن نیز نسبت به تشکیل خانواده و اقدام برای ازدواج، دستور اکید داده و سفارش کرده از فقر نترسید، اگر تنگدست باشند خداوند از فضل و کرم خویش آنان را بی نیاز خواهد کرد.

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: "کسی که از ترس تنگدستی ازدواج را ترک کند از ما نیست و به خدا سوء ظن برده است."

از همان حضرت (ص) نقل است که می فرمایند: "در چهار موقع عنايت و رحمت حق متوجه انسان مى شود: "به وقت باريدن باران، به هنگام نظر كردن فرزند به صورت پدر از باب مهر و محبت، در آن زمان كه در خانه كعبه باز مى شود، و آن وقت كه عقد و پيمان ازدواج بسته شده، و دو نفر با يكديگر جهت زندگى جديد، وارد عرصه نكاح مى شوند."

امام صادق (ع) مى فرمايند: "مردى نزد پدرم حضرت باقر (ع) آمد، فرمودند: همسر دارى؟ عرضه داشت ندارم، پدرم به او فرمودند: دوست ندارم دنيا و آنچه در آن است از من باشد و يك شب را بدون همسر به سر برم، آنگاه پدرم گفتارش را ادامه داد و فرمودند: دو ركعت نمازى كه مرد همسردار مى خواند، بهتر است از قيام شب مرد عزب به عبادت و روزه گرفتنش در روز!!

آنگاه پدرم هفت دينار به آن مرد داد و فرمود با اين پول وسائل ازدواجت را فراهم كن."

رسول خدا (ص) فرمودند: "هر كس كه در اوائل جوانى ازدواج كند، شيطان فرياد زند: فرياد از او، فرياد از او، دو سوم دينش را از دستبرد من نگاه داشت، پس بايد عبد خدا در نگهدارى يك سوم ديگرش، جانب تقوا را رعايت كند."

مسئله ازدواج و زمینه سازی برای آن به اندازه ای در اسلام مورد اهمیت است که وساطت برای آن بهترین واسطه گری ها بیان شده و پاداش و اجری فراوان دارد.

امام صادق (ع) فرمودند: "هر کس زمینه ازدواج مجردی را فراهم کند از کسانی است که خدا در روز قیامت به او نگاه (لطف آمیز) می کند."

امام موسی کاظم (ع) می فرمایند: "سه گروه روزی که هیچ سایه ای جز سایه خدا نیست زیر سایه عرش خدا قرار می گیرند: کسی که زمینه ازدواج برادر مسلمان خود را فراهم آورد یا به او خدمت کند یا راز او را بپوشاند."

همچنین، برای ازدواج آثار و برکاتی است که روایات ائمه معصومین (ع) به روشنی آنها را تصریح کرده اند.

نبى اكرم (ص) فرمودند: "مردان مجرد و عزب خود را زن دهيد، تا حضرت حق اخلاقشان را نيكو، و روزيشان را فراخ و گشاده، و جوانمرديشان را زياد كند."

بنابر روایات، ازدواج وسیله آرامش است، در ازدواج فامیل ها به یکدیگر نزدیک شده و دل ها مهربان می شود و مزینه تربیت نسل پاک و روحیه تعاون فراهم می شود.

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: "جوان ها هر كدام از شما را قدرت است ازدواج كند، تا ديدگانتان كمتر زنان را دنبال كند و دامنتان پاك بماند."


پی نوشت ها:

اصول کافی

وسائل الشیعه

میزان الحکمه

مفاتیح الحیات
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۹
دم خدا گرم. لطف کنه همین بارون رو بفرسته بقیه کارها پیشکش. کل سدهامون خالی شدن بعد میخاد بیاد مشکل مسکن و بیکاری و .... ما رو حل کنه. انگار خدا هم منتظر کنگره آمریکاست که اگه یه روز تحریم ها رو لغو کرد ، بیاد تحریم بارون رو لغو کنه.
ناشناس
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
خدا را با این لحن طلبکارانه مورد خطاب قرار ندهید. اگر خدا باران نمیفرستد از دور شدن خود ما از اوست. گناهان همه ما رحمت خدا را از ما دور ساخته. ماخودمان باران را به خودمان تحریم کرده ایم. این نتیجه کثرت گناهان است. لطفا ادب صحبت با خدای مهربان را یاد بگیرید
یک ایرانی عاشق ایران
Netherlands
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
اگر بخاد ازدواجی انجام بشه فقط باید ۳ مورد زیر رعایت بشه.
۱.شناخت روحیات زنان و مردان .که چه چیزی باعث شادی همسر میشه و تلاش در جهت تحقق آن.
۲.دوست داشتن=فداکاری=انجام کاری که طرف مقابل دوست داره حتی اگر به قیمت ایجاد شدن تنش عصبی برای خودم باشه البته هر دوطرف باید این قانون رو اعمال کنن.
۳.اجازه دخالت والدین در زندگی مشترک ندادن.خیلی از طلاقها به این علت انجام میشه که والدین بچه هاشونو دوست دارن و این دوست داشتن زیادی باعث دخالت در زندگی مشترک زوج میشه و بجای اینکه سازنده باشه مخربه.