بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵
شرکت پتروشیمی جم با توجه به طرح توسعه و همچنین حذف واسطه های فروش به خصوص در بخش صادرات، با چشم انداز مثبتی همراه است بطوریکه احتمال می رود "جم" در گزارش 6 ماهه از محل اقدامات عملیاتی با افزایش سودآوری همراه شود.
کد خبر : ۱۳۴۶۴۶
نویسنده :
اعتماد
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم شرکت پتروشیمی جم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 1602 ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم "جم" براساس عملکرد واقعی سه ماهه منتهی به 31 خرداد ماه سال جاری به میزان 411 بوده و در نتیجه این شرکت توانسته طی مدت مذکور 26 درصد از بودجه خود را پوشش دهد.

در همین راستا، علیفری، مدیر سهام شرکت پتروشیمی جم در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: شرکت پتروشیمی جم با توجه به طرح توسعه و همچنین حذف واسطه های فروش به خصوص در بخش صادرات، با چشم انداز مثبتی همراه است بطوریکه احتمال می رود "جم" در گزارش 6 ماهه از محل اقدامات عملیاتی با افزایش سودآوری همراه شود.

چگونگی تأمین نقدینگی طرح توسعه ABS

علیفری تصریح کرد: در خصوص طرح توسعه ABS می توان اظهار کرد که این طرح در مجموع به 13 هزار و 859 میلیارد ریال نقدینگی نیاز دارد این در حالی است که 4 هزار و 800 میلیارد ریال از این نقدینگی به وسیله افزایش سرمایه "جم" که در تیر ماه سال جاری بوده، تأمین شده است. بنابراین باقی نقدینگی مورد نیاز طرح توسعه ABS، قرار است که از محل منابع داخلی و تسهیلات ارزی تأمین گردد. در نتیجه هزار و 900 میلیارد ریال از محل منابع داخلی و 7 هزار و 159 میلیارد ریال از محل تسهیلات ارزی و ریالی تأمین خواهد شد.

زمان ثبت افزایش سرمایه "جم"

مدیر سهام "جم" عنوان کرد: طرح توسعه مذکور تاکنون حدود 13 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است همچنین افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی جم تا اوایل دی ماه مثبت خواهد شد.

تأثیر بهره برداری فاز 15 و 16 پارس جنوبی بر پتروشیمی جم

علیفری بیان کرد: چنانچه فاز 15 و 16 پارس جنوبی به بهره برداری برسد، در این صورت مشکل خوراک "جم" نیز حل خواهد شد در نتیجه پتروشیمی جم با ظرفیت کامل تولید خواهد کرد. این در حالی است که "جم" به صورت میانگین در مقطع کنونی با 70 درصد ظرفیت خود تولید می کند. همچنین چنانچه نرخ گذاری صنعت پتروشیمی برای افق 10 سال مصوب شود، باعث می گردد که سهامداران با اطمینان بیشتری در این صنعت سرمایه گذاری نمایند.

وضعیت پتروشیمی جم در فصل زمستان

مدیر سهام شرکت پتروشیمی جم در خصوص احتمال قطعی گاز واحدهای پتروشیمی در فصل سرما اظهار کرد: خوراک گاز مصرفی شرکت پتروشیمی جم، گاز اتان می باشد این در حالی است که گاز متان به دلیل مصرف شهری در فصل سرما با قطعی مواجه می گردد در نتیجه با توجه به عدم استفاده "جم" از گاز متان، برای شرکت پتروشیمی جم در فصل سرما مشکل خاصی از این جهت ایجاد نخواهد شد.

چشم انداز "جم" در بازار سرمایه

وی در خاتمه افزود: به اعتقاد بنده سهم "جم" در بازار سرمایه در حال حاضر به صورت متعادل معامله می شود افزون بر این "جم" جز سهامی است که در شرایطی که قیمت سایر سهام با افت مواجه شدند، توانسته تأثیر مثبتی بر روی شاخص کل فرابورس بگذارد. بطور کلی، شرکت پتروشیمی جم با توجه به طرح مذکور با سودآوری مطلوبی همراه است. همچنین رفع تحریم ها، علاوه بر تأثیر غیر مستقیم بر "جم" به واسطه جو روانی مثبتی که در بازار سرمایه ایجاد می کند، تأثیر مستقیم و مثبتی بر "جم" خواهد گذاشت بطوریکه باعث گستردگی بازار صادراتی پتروشیمی جم خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر