بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۱
در این بیانیه هفتاد ماده ای، که گویا برای بزرگنمایی داعش و ایجاد رعب میان ایرانی ها صادر شده، آمده است که بايد تمامی منابع قدرت ایران نابود شود و دیپلمات‌ها، بازرگانان و استادان ایرانی ترور شوند.
کد خبر : ۱۳۵۳۸۷

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، تروریست های داعش که با تسامح کشورهای غربی توانستند در سوریه و عراق پیشروی کنند، هر از گاهی با کمک رسانه های غربی جریانی برای ایجاد ترس در میان ایرانی ها به راه می اندازند.

 

در تازه ترین نمونه این جریان سازی، رسانه های غربی سندی را منتشر کرده اند که در آن ادعاهای جالبی مانند نابودی صنعت فرش و خاویار ایران و قطع صادرات گاز با کمک روسیه مطرح شده است. در این بیانیه هفتاد ماده ای از فرمان ترور ایرانی ها هم سخن به میان آمده است.

 

نقش پررنگ ایران در وحدت شیعه، سنی و کردهای عراق و شکست سنگین تروریست های داعش در "آمرلی" موجب وحشت داعشی ها شده است. آن ها که با حملات نمایشی و تبلیغی ائتلاف به رهبری آمریکا تاکنون متوقف نشده اند، به خوبی می دانند تنها مانع اصلی بر سر راه پیشرویشان، جمهوری اسلامی ایران و وحدت میان گروه های مختلف در عراق است.

 

 

سردار سلیمانی در میان پیشمرگه های کرد

 

به نوشته سایت آمریکایی رادیو فردا (RADIOFARDA) سندی که در جریان یورش به خانه یکی از رهبران گروه  موسوم به حکومت اسلامی [تروریست های داعش] به دست آمده، نقشه‌های این گروه برای دستیابی به اسرار فعالیت‌های اتمی، و تخریب فعالیت‌های اقتصادی ایران را آشکار می کند. متن اين سند توسط روزنامه های  بريتانيايی از جمله ایندیپندنت و ساندی تايمز منتشر شده است.

 

روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت روز ۱۳ مهرماه به نقل از اين گزارش نوشته است که گروه حکومت اسلامی [تروریست های داعش]، به دنبال دستیابی به «سلاح اتمی و پاکسازی مسلمانان شیعه» است.

 

به نوشته این روزنامه، فهرست این اهداف در یک بیانیه هفتاد ماده‌ای تشریح شده که ظاهرا يکی از رهبران اين گروه آن را نوشته است. در بخش ديگری از این برنامه‌ها به نابودی صنعت خاویار و از بین بردن بازار فرش ایران از راه «توليد و صدور گسترده فرش افغانستان» اشاره شده است.  

 

در گزارش روزنامه ساندی تایمز هم نوشته شده که این سند در یورش يگان‌های ویژه ارتش عراق به خانه یکی از فرماندهان اصلی گروه حکومت اسلامی [تروریست های داعش] در ماه مارس - حدود شش ماه پیش - ضبط شده است. مقامات امنیتی عراقی گفته‌اند این سند موثق است و یکی از رهبران اصلی این گروه که یک شبه نظامی به نام «عبدالله احمد مشدانی» است، آن را نوشته است.

 

گروه حکومت اسلامی [تروریست های داعش]  در این سند پیشنهاد می‌کند در ازای واگذار کردن کنترل میدان‌های گاز عراق به روسیه، کرملین را به قطع حمایت از «ایران و برنامه‌های هسته‌ای وادار کرده و اسرار این برنامه‌ها را مبادله کند.» اما پیش از آن روسیه باید دست از حمایت از بشار اسد رییس جمهوری سوریه بردارد و در مقابله با ایران از حکومت‌های عربی خلیج فارس پشتیبانی کند.

 

در این بیانیه گفته شده که گروه حکومت اسلامی [داعش] برای عملی کردن اهدافش که تصرف سرزمین‌های بیشتری برای تشکیل «خلافت اسلامی» است، بايد تمامی منابع قدرت ایران را نابود کند. نویسنده اين بيانيه خواهان ترور دیپلمات‌ها، بازرگانان و استادان ایرانی شده و به پیروانش حکم داده تا فرماندهان نظامی عراق، مقامات شیعه و شبه نظامیان مورد حمایت ایران را بکشند.

 

شکست داعش در آمرلی با همکاری شیعیان، اهل سنت و کردها

 

در ادامه گزارش روزنامه ایندیپندنت آمده است که مقامات غریی از تلاش گروه خلافت اسلامی [تروریست های داعش] برای دستیابی به سلاح اتمی آگاه و و در مورد آن نگران بوده‌اند.

 

«ترزا می» وزیر کشور بریتانیا در سخنرانی اخیرش در کنفرانس حزب محافظه‌کار گفت اگر گروه خلافت اسلامی [تروریست های داعش] قدرتش را در عراق و سوریه مستحکم کند، «اولين حکومت تروریستی دنیا» خواهد شد.

 

وی هشدار داد که اگر اين روی دهد «ما با این خطر دستيابی تروریست‌ها به سلاح‌های شیمیایی، بیولوژِیک و حتی اتمی مواجه می‌شویم.»

 

 

گروه حکومت اسلامی یا داعش در ماه‌های گذشته با در اختیار گرفتن بخش‌هایی از عراق شروع کرده و حالا مناطقی را در کشور عراق و سوریه در اختیار گرفته است.

 

پس از سربریدن و کشتار شماری از گروگان‌های آمریکایی و بریتانیایی، ائتلافی برای برخورد نظامی با این گروه شکل گرفته است.

 

444

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
هومن
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
شتر در خواب بیند پنبه دانه.....!!!
داعش برای عراق و سوریه داعشه یرای ما ایرانی ها ،اربابانشان هم عددی نیستن خودشون که هیچ
hamid
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
نکته تامل برانگیز اینه که وقتی به پادشاهان کشورها نامه می نوشت، اونها هم یه همچین برداشتی درباره مسلمانان داشتن
فکر میکردن هروقت که بخوان می تونند نابودشون کنند
اما در نهایت خودشون و تمدنشون نابود شد...
گویا بعضی دوستان معنی یارگیری داعش از آلمان فرانسه انگلستان استرالیا و ... درک نمیکنند
چه چیزی این افراد رو وادار کرده که از زندگی در جوامع پیشرفته دست بردارن ، و برای جنگیدن به عراق و سوریه بیان ؟
afsar
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
روانی ها توانش روندارن سنگ بزرگ علامت نزدن است امتحان کنن تا ببینن جوانان ایران چه بر سر انها میارن
hamid
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
بد نیست که مروری بر چگونگی کشورگشایی اعراب بعد از رحلت پیامبر اکرم داشته باشیم
همه چیز از فتح چند روستا شروع شد ...
و بعد به فتح بیش از نیمی از دنیا انجامید
هموطن
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰
یعنی اینکه ایرانیان با اغوش باز اسلام را پذیرفته اند حقیقت دارد؟؟؟
خندان
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
متاسفم , آنچه که نامش داعش هست و انجام میدهد ارتباطی با اسلام ندارد . لذا چون متوجه مطلب نشده اید , لطفا دست از شقیقه بردارید .
حسن
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
در جنگ عراق و ایران که اکثر کشورهای عربی و غربی و امریکا حامی عراق بودن و پیشرفته ترین سلاحها را دادن نتوانستن کاری کنن حالا این افراد وحشی و لباده پوش برای ما آدم شدن.
hamid
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
در جنگ پاذشاه ساسانی با اعراب ، ایرانیان با افرادی مواجه شدن که نه لباس درست و حسابی داشتن،نه خوراکی مناسب ، نه سلاحی در خور جنگ ، نه آرایش نطامی خاص ...
در حالی که اگه ایران اونروز حکم آمریکای امروز رو داشت، سخن به گزافه نگفتیم ...
در ضمن نه شجاعت جوانان ایران در جنگ 8 ساله شبیه جوانان این دوره هست ، و نه اینکه داعش همون صدام است
دوست عزیز اینبار جای اونی که درد دین داره‌،‌عوض شده !
ناشناس
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵
حمید جان شما چرا طرف اونارو گرفتی ؟ حمید البغدادی 6 ساله از تهران :))
ساعدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
باسلام
هروقت دیدیدداعش جرات کرد به کربلا و نجف حمله کند آنوقت هم بدانید که به ایران هم حمله میکند که فکرش را هم نمی کنم راحت باشید
وحید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
ایران اگه بخاد در کمتر از یکماه این گروه رو نابود میکنه...اگه این گروه تونسته قسمتی از عراق رو بگیره..با خیانت فرماندهان نظامی اون شهرها و با همکاری سنی نشین ها بوده...داعش حتی نتونسته یک شهر شیعه رو بگیره..اونا نتونستن شهر آمرلی 20هزار نفری در عراق رو که شیعه نشین بودند رو تصرف کنه.حالا میخاد ایرانی که70میلیون شیعه داره تصرف بکنه؟؟زرشککککک
ناشناس
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۴
سردار سلیمانی به لشکر 1000 نفره کافیه براشون
ناشناس
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
ولی خطرناک هستن
hamid
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
ایران 70 میلیون شیعه نداره ...!!
تاریخ فتح ایران و نیمی از جهان توسط اعراب را مروری دوباره کنیم ...
مراد
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰
به نظرم hamidداره حقایق نابی را یاد اور میشه ...که البته الزاما پذیرفتن انها به ضرر ما ایرانیان نخواهد بود...ما باید یکبار دیگر تاریخ بدبختیامونو مرور کنیم....اعراب صدر اسلام چرا باید متمدنتر و ارامتر از اعراب سلفی قرن 21 باشند؟؟در 300 سال اوایل تسخیر ایران چه بر سر اجداد ما رفته است؟؟؟البته اینها گزارشهای تاریخی است...تازه دشمنان ایران در باکو وانکارا هم در صورت تهدید وتضعیف ایران بیکار نخواهند نشست....70 میلیون شیعه اماده جنگ با تکفیریها کمی خوشبینانه نیست؟؟...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۲
داعش کیه ؟ نمیشناسم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۸
انقدر این گروهک حقیر بزرگ جلوه ندید . تا زمانی که وحدت بین ایرانی ها و هر ملتی باشه کسی کاری از پیش نمیبره الان هم بهتره بجای دل آرام دلواپس گفتن و تهمت زدن به هم وطن های خودمون که اینا کاسب تحریم هستن اونا کاسب مذاکره ، وحدت داشته باشیم نه چپ نه راست وحدت . ملتی که وحدت داشته باشه خطری تهدیدش نمیکنه
سارا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
باسلام
زهی خیال باطل هشت سال جنگ تحمیلی با کمک صدام و هم پیمانانش یعنی همه قدرتهای دنیا نتوانستند هیچ غلطی بکنند این احمقها مثل اینکه ملت غیورایران را نشناختند مطمئن باشند مانند طوفان برسرشان می ریزیم و این گروهگ تروریست داعش را از پای درمی آوریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
بازم پشه گنده تر از دهنش حرف زدا
حسین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
کفتارها زوزه میکشند به دور حرم وقت غرش شیرهای حیدریست
دوستان و عزیزان من : اولا به نظرم اینها جنگ روانی یا همون جنگ سایبرنتیک هست که راه انداختن . ثانیا روسیه و در راسش پوتین ضخم خورده تند روهای چچنی هست اگه یادتون باشه چند سال قبل یک سینما رو با ادماش گروگان گرفتن و همه کشته شدن و هیچگاه منافع ارتباط با ایران رو با یک گروه تند رو و وحشی عوض نمیکنن ثالثا همین الان سپاه قدس داره با این وحشیها میجنگه . رابعا در صورت اتحاد گروههای مسلمان علی الخصوص شیعیان ایران و عراق و پاکستان و برادران اهل تسنن که مخالف تفکرات وهابیون تکفیری و همچنین هم افزایی بین علمای قم و نجف و الازهر مصر در جبهه های فرهنگی و عقیدتی نه تنها این گروه بلکه هیچ نیرویی نخواهد توانست به اهداف خود برسد شما کشورهای اروپایی رو ببینید با تشکیل گروهی به نام ناتو قدرتی رو بوجود اوردن که حتی کشوری خیال حمله به یک کشور اروپایی را در سر نمیپرورد حال اتحاد مسلمانان منطقه میتواند از هناتو هم برای منطقه قوی تر باشد و مکرو ومکرو الله والله و خیروالماکرین.
رامین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰
دشمن هرجند کوچک ،خار مشمریدش...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
نمیدونم چرا بعضی از مسولین ادرس اشتبا میدن دشمن ایران عراب هستند شعیی بودنبهانست همین اعراب بعد از رحلت پیغمبر اکرم با حمله بایران چکار که نکردن
علی
Netherlands
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
اگر شماها مرد بودید پشت نقاب قایم نمیشدید
و زنان و کودکان رو نمیکشتید.
بعد صحبت از امپراتوری ایران میکنید ؟ ؟ ؟ ؟
سهیل
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۱
چرا باید از چند تا شپشوی جنایتکار بترسیم. ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
داعش سگ کیه هستند فاضلابهای ایران انتظار داعشی ها رو میکشن تا پیکر های نجشون تو نجاست فاضلابها حل شه
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
داعش هیچ غلطی نمی تواند بکند ما فرزندان امام عصر در برابر این سگهای ولگرد می ایستیم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
ما همگی از یک آب و خاکیم فرقی هم نمیکنه چه کرد باشیم چه ترک چه لر مهم اینکه که همه با هم هموطنیم و اگر جنگ گشود تا آخرین لحظه می استیم