بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
شرکت نیرو ترانس تا پایان سال 92 حدود 40 میلیارد ریال مطالبات وصول نشده دارد که تاکنون وزارت نیرو بابت پرداخت آن برنامه عملیاتی خاصی را اعلام نکرده است.
کد خبر : ۱۳۵۴۲۵
نویسنده :
کیوان فر
شرکت نیرو ترانس تا پایان سال 92 حدود 40 میلیارد ریال مطالبات وصول نشده دارد که تاکنون وزارت نیرو بابت پرداخت آن برنامه عملیاتی خاصی را اعلام نکرده است.

مدیر امور مالی شرکت نیرو ترانس با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: طبق ارزیابی های انجام شده عملکرد شش ماهه شرکت نسبت به بودجه با انحرافاتی همراه خواهد بود، اما به طور قطع تا پایان سال جاری تعهد خود را برای تحقق سود 667 ریالی عملیاتی خواهیم کرد.

امن الله سروش افزود: تحقق بودجه برآوردی تا پایان سال مالی نه تنها از بخش های عملیاتی، بلکه از سایر منابع درآمدی و تغییر در ترکیب آنها از جمله توریع سود شرکت های فرعی امکان پذیر است.

این مقام مسئول از بهبود تولید و فروش طی عملکرد شش ماهه نسبت به بودجه برآوردی سخن گفت و پیرامون برنامه افزایش نرخ های فروش تأکید کرد: تاکنون افزایش نرخی در قیمت های فروش اعمال نشده و برای شش ماهه دوم سال مالی جاری نیز برنامه ای در این رابطه در نظر گرفته نشده است.

وی در خصوص تعدیل بودجه سال مالی 93 از محل تسعیر نرخ ارز مربوط به درآمدها و مصارف ارزی گفت: نرخ تسعیر دلار در بخش منابع ارزی و درآمدهای صادراتی 3270 تومان در نظر گرفته شده که ممکن است در برآوردهای آتی تعدیل شود. گرچه فروش صادراتی پیش بینی شده از نظر حجم و ارزش ریالی آن محقق خواهد شد. در رابطه با مصارف ارزی در بخش خرید 25 درصد از مواد اولیه مورد نیاز تولید نیز به صورت عمده از ارز بازار آزاد استفاده شده و تنها بخش کمی از آن از طریق اتاق مبادلاتی تأمین گردیده است.

وی مقاصد فروش صادراتی "بنیرو" را دو کشور ویتنام و پاکستان اعلام کرد و پیرامون انعقاد قراردادهای جدید گفت: در حال حاضر فروش "بنیرو" تنها بر مبنای قراردادهای قبلی بوده و تغییری در تعداد و ارزش قراردادها ایجاد نشده است.

سروش از بهره برداری و راه اندازی طرح اصلاح ضریب قدرت تا پایان مهر ماه خبر داد و افزود: امیدواریم بهره برداری از این طرح وضعیت مطلوبی را پیش روی مجموعه "بنیرو" قرار دهد و در حال حاضر طرح توسعه ای جدیدی در شرکت تعریف نشده است.

مدیر امور مالی شرکت نیرو ترانس در خاتمه سخنان خود به سهامداران "بنیرو" توصیه کرد که تنها اخبار و اطلاعات منتشر شده از سوی مدیران این مجموعه و نیز گزارش های ارسالی روی سایت کدال را مبنای تصمیم گیری خود قرار دهند و به شایعات توجهی نداشته باشند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر