بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
در مجمع افزایش سرمایه كارخانجات توليدي شهيد قندي (بكام) شرکت کرده و در مهلت قانونی به ازای هر سهم 1000 ريال واریز نموده. و تماسی که با امور سهام شرکت داشته ام گفته اند که بعد از 3 الی 4 ماه تبدیل به سهم میشه.
کد خبر : ۱۳۵۷۹۹
نویسنده :
خاصه باف
یکی از سهامداران در خصوص  افزایش سرمایه كارخانجات توليدي شهيد قندي (بكام) سوالی را مطرح نموده است که دادستان بورس در ذیل به آن پاسخ داده است:

پرسش:

با سلام در مجمع افزایش سرمایه كارخانجات توليدي شهيد قندي (بكام) شرکت کرده و در مهلت قانونی به ازای هر سهم 1000 ريال واریز نموده. و تماسی که با امور سهام شرکت داشته ام گفته اند که بعد از 3 الی 4 ماه تبدیل به سهم میشه.
 الان با امور سهام تماس میگیرم جواب میده میگه میخواستید نخرید و مشکل شمایید که اومدید سهام ما رو خریدید... این شد جواب؟؟؟


پاسخ دادستان بورس:

بر اساس ماده 181 قانون تجارت ، شرکت (هیأت مدیره) مکلف است بعد از اتمام مهلت پذیره نویسی ظرف مدت یکماه نسبت به تعیین سهام و هم چنین نسبت به افزایش سرمایه اقدام نمایند. عدم پاسخگویی شرکت بلا وجه است و تخلف از مقررات قانون تجارت و بورس می باشد.

زمان پرداخت وجوه مذکور در قانون تعین نشده است لذا باید به مقررات شرکت مراجعه نمود و درصورت سکوت مقررات شرکت وهمچنین تصمیمات هیات مدیره باتوجه به اصول حقوقی باید گفت که دین مذکور به سهامداران حال بوده وشرکت مکلف به پرداخت دین مذکور بلافاصله بعد از فروش حق تقدم بوده است.

راههای مطالبه علی الاصول مراجعه به محکم می باشد .بااین وجود استفاده از قدرت رای سهامداران و همچنین مراجعه به بازرسان شرکت نیز از دیگر اهرم های فشار به شرکت می باشد که نیازمند همگرایی واتحاد سهامداران می باشد.

کاظم کاظمی- وکیل دادگستری



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
وصندوق هم چنین وضعیتی دارد :(((
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
خب راست میگه دوست عزیز ؛ معمولا حق تقدم حداقل 3 الی 4 ماه طول میکشه تا تبدیل به سهم بشه ، بیشترین علتش هم زمانبر بودن روال اخذ تاییدیه های مختلف از سازمان بورس هستش ! البته بستگی به حجم سهام شرکت هم داره ، بعضی از شرکتها تا شش ماه هم ممکنه طول بکشه ! بخاطر همینه که من بدلیل بلوکه شدن پولم هیچوقت تو افزایش سرمایه ها شرکت نمیکنم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
متاسفانه مراحل ثبت افزايش سرمايه يك شركت بسيار زمانبر و طولاني تر از چيزي هستش كه قانون پيش بيني كرده كاغذ بازيهاي بابت تائيديهاي متفاوت و ايرادهاي بني اسرائيلي ثبت شركت ها دامنگير همه شركتهاي بورسي شده و متاسفانه جواب اين وكيل محترم غير قابل قبول به نظر مي رسه
باقری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
خداپدرت رو بیامرزه اواخر سال 89 بانک سرمایه پول حق تقدم گرفته هنوز به سهم تبدیل نشده.