بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
مدیر مالی شرکت گلتاش عنوان کرد:

دلایل اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی "شگل"

به گونه ای که با شناسایی کشورهایی که بازارهای داخلی آنها از پتانسیل و ظرفیت واردات تولیدات "شگل" برخوردارند، به توسعه و گسترش میزان صادرات محصولات پرداخته شده است.
کد خبر : ۱۳۶۱۰۹
نویسنده :
جمشیدی
شرکت گلتاش پس از اعلام تعدیل مثبت حدود 23 درصدی سود برآوردی براساس عملکرد شش ماهه نخست سال مالی منتهی به 30 آذر ماه امسال، صورت های مالی عملکرد 9 ماهه خود را با پوشش 70 درصدی سود برآوردی دو هزار و 324 ریالی منتشر کرده است.

در همین ارتباط، مدیر مالی شرکت گلتاش با اشاره به دلایل اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: افزایش مقدار فروش محصولات، تغییر ترکیب فروش و رشد میزان صادرات محصولات به کشورهای خارجی طی عملکرد دوره 9 ماهه امسال نسبت به آخرین بودجه برآوردی در نهایت موجب اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی و پوشش مناسب آن شده است.

سروش نامدارپور به برنامه های "شگل" جهت توسعه بازارهای فروش خارجی اشاره کرد و گفت: درآمدهای ارزی حاصل از فروش صادراتی محصولات حدود 50 درصد نسبت به بودجه اولیه با افزایش همراه بوده که این امر در پی اجرای برنامه هایی جهت افزایش تعداد بازارهای مقصد و بازاریابی محصولات تولیدی محقق شده است.

به گونه ای که با شناسایی کشورهایی که بازارهای داخلی آنها از پتانسیل و ظرفیت واردات تولیدات "شگل" برخوردارند، به توسعه و گسترش میزان صادرات محصولات پرداخته شده است.

وی افزود: در حال حاضر محصولات تولیدی "شگل" به کشورهایی همچون افعانستان، پاکستان و تاجیکستان صادر می شود و فروش خارجی به کشورهایی همچون عراق و ارمنستان نیز جزو برنامه های آتی مجموعه به شمار می رود.

مدیر مالی شرکت گلتاش با اشاره به افزایش درآمد حاصل از فروش داخلی محصولات، در این خصوص افزود: این امر در پی افزایش مقدار فروش و نیز رشد نرخ فروش محصولات محقق شده است. به گونه ای که افزایش 12 درصدی قیمت فروش محصولات در آخرین بودجه اعلامی "شگل" لحاظ شده است.

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که درخواستی مبنی بر افزایش قیمت محصول صابون به دلیل بالا بودن حاشیه سود آن ارایه نگردیده و تا پایان امسال هیچ افزایشی در قیمت آن اعمال نخواهد شد.

نامدارپور همچنین در خصوص طرح های توسعه ای "شگل" بیان کرد: از میان پروژه های در دست اجرای این مجموعه، راه اندازی خطوط تولید ادوات بسته بندی مایعات تنها پروژه ای است که طی سال جاری اجرایی می شود که طرح مذکور به منظور کاهش هزینه های تولید به اجرا در می آید و آثار مثبت با اهمیتی بر وضعیت سودآوری این مجموعه در پی نخواهد داشت.

وی افزود: همانطور که در پیش بینی درآمد هر سهم براساس عملکرد 9 ماهه امسال "شگل" به آن اشاره شده، اجرای تمام طرح های توسعه ای موجب افزایش 24 تومانی سود برآوردی دو هزار و 324 ریالی خواهد شد که تحقق آن طی سال جاری به دلیل تأخیر در زمان اجرای پروژه های مذکور، دور از انتظار می باشد.

مدیر مالی این مجموعه تولیدکننده مواد شوینده در خاتمه بیان کرد: با توجه به اعمال تغییرات به وجود آمده در میزان تولید و فروش محصولات در آخرین بودجه اعلامی، به نظر می رسد این مجموعه از پتانسیل دستیابی به سود برآوردی سال مالی جاری خود برخوردار باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۴
شگل بهترین سهم است وشرکت آن فعالترین ومنظم ترین وسوده ترین شرکت ازمسئولین آن تشکر می کنیم.عالیه ازدست ندین.