بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
کد خبر : ۱۳۶۳۴۲
خبرنامه دانشجویان ایران:علی مطهری در نامه سرگشاده‌ای به آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان با اشاره به سخنان اخیر وی در یک برنامه تلویزیونی، «حصر شبیه حبس» موسوی و کروبی را فاقد توجیه قانونی و شرعی و اخلاقی و خلاف اصول متعدد قانون اساسی دانست.

متن این نامه که مطهری آن را در اختیار ایسنا قرار داده، به شرح زیر است:
«آیت الله جنتی دامت برکاته

دبیر محترم شورای نگهبان
با اهداء سلام، در برنامه شناسنامه مورخ ۹۳.۷.۲۵ شبکه ۳ سیما مطالبی در خصوص آقایان موسوی و کروبی فرمودید که اگر آنها محبوس نبودند و علیه شما شکایت می‌کردند بعید بود که پاسخ قانع‌کننده‌ای برای دادگاه صالح می‌داشتید. فرموده‌اید «حرکت آنها با حمایت و پشتیبانی جدی آمریکا و اسرائیل بوده است.»

این که پس از برخورد خشونت‌آمیز با یک اعتراض آرام مدنی و تبدیل آن به یک بحران، آمریکا و اسرائیل از معترضان حمایت کرده‌ باشند، دلیل بر این نمی‌شود که آن حرکت از ابتدا با حمایت و پشتیبانی آنها انجام شده است. جناب عالی هم اگر به رویه‌ای در جمهوری اسلامی اعتراض کنید آنها پشت سر شما قرار می‌گیرند. آنها همیشه در فکر استفاده از فرصت‌ها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند، همان طور که ما از بحران‌های اجتماعی و اقتصادی که در غرب پدید می‌آید به نفع خود و در جهت تضعیف آنها استفاده می‌کنیم.

فرموده‌اید: «مسئله، براندازی نظام بود به اسم تقلب.» سؤال می‌کنم اگر مردمی بعد از یک انتخابات به نتیجه آن اعتراض داشتند و احساس کردند که مسئولان با برگزاری جشن ملی برای پیروز انتخابات مسئله را تمام شده تلقی کرده‌اند، چگونه باید رفتار کنند که متهم به براندازی نشوند؟ آنها راه‌پیمایی آرام میلیونی انجام دادند، اما این که چگونه پایان آن به خشونت کشیده شد معلوم نیست و مورد مناقشه است.

فرموده‌اید: «اگر بنا به محاکمه اینها بود هیچ قاضی عادل و آگاهی جز حکم اعدام برای آنها صادر نمی‌کرد.» اولا چرا بنا به محاکمه اینها نیست؟ چرا این قدر از محاکمه اینها هراس دارید؟ آیا جز این است که نگران روشن شدن برخی حقایق هستید و تبلیغات چندساله نقش بر آب خواهد شد؟ ثانیا جناب‌عالی بدون آنکه دفاعیات آنها را بشنوید برایشان حکم اعدام صادر کرده‌اید. آیا این امر عدالت شما را زیر سؤال نمی‌برد و مخل عضویت شما در شورای نگهبان نیست؟ اکنون که آنها اصرار به محاکمه خود دارند چرا آنها را محاکمه نمی‌کنید و علاقه‌مند به حصر شبیه حبس هستید که توجیه قانونی و شرعی و اخلاقی ندارد و خلاف اصول متعدد قانون اساسی است.

جالب‌تر این است که آقایان موسوی و کروبی را با موسولینی دیکتاتور و فاشیست ایتالیا قیاس کرده‌اید که همان طور که موسولینی را بدون محاکمه و فقط با شناختن او اعدام کردند، اینها نیز باید بدون محاکمه اعدام شوند. قطع‌نظر از این قیاس مضحک که «از قیاسش خنده آمد خلق را» اساسا مگر معیار قضاوت ما عدالت نیست؟ و آیا الگوی عمل و رفتار ما در حکومت، پیغمبر اسلام و علی علیه‌السلام هستند یا فلان قاضی ایتالیا؟ شما که همه کارهای غربی‌ها را رد می‌کنید چطور این جا طرفدار آنها شده‌اید؟! آیا جز این است که به مذاق و روحیه شما خوش آمده است؟ و این یعنی خلل در عدالت ما.

فرمودید در ماه‌های اول پیروزی انقلاب به امر شهید مطهری برای قضاوت به خوزستان رفتم. امیدوارم در آن دوره این گونه قضاوت نکرده باشید.

درباره رفتار برخی اعضای شورای نگهبان در انتخابات سال ۸۸ که از کاندیدای خاص حمایت کردند و برخی انتقاد کرده‌اند، فرموده‌اید «این یک مغالطه است، ‌مهم این است که این طرفداری خود را در رأی خویش اثر ندهند.» اما از یک نکته غفلت ورزیده‌اید و آن این که این گونه اعلام حمایت‌ها اعتماد مردم و کاندیداها به قاضی و داور را به شدت کاهش می‌دهد و حتی صلاحیت او را زیر سؤال می برد اگرچه او تمایل قلبی‌اش را در رأی خود دخالت ندهد، اتفاقی که در سال ۸۸ افتاد.

در پایان به عرض می‌رسانم که انتقادات اینجانب به سخنان امثال جناب‌عالی به این معنی نیست که آن دو محصور را مبرّا از خطا می‌دانم، بلکه مسئله، اجرای عدالت است که قُتل امیرالمؤمنین لشدة عدله، و الحق القدیم لایبطله شیء، و تا زمانی که عملکرد دو طرف فتنه سال ۸۸ در دادگاه صالح رسیدگی و نتیجه اعلام نشود وجدان جامعه آرام نمی‌گیرد، و اگر به قول شما بنا بر عدم محاکمه است پس هیچ یک از دو طرف نباید در حصر باشند و البته آنها پس از آزادی، مصالح کشور و انقلاب را رعایت خواهند کرد. مسئله، فراتر از این دو نفر، اصلاح یک رویه براساس عدالت است. امیدوارم حضرت‌عالی به جای کوبیدن بر طبل اختلاف،‌ به حل این معضل که آینده انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند کمک نمایید.

با تقدیم احترام
علی مطهری»
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
سلام ......رحمت خدا ودرود نیکان و پاکان گذشته و حال ......بر آن پدر...... با این پسر
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
آقای مطهری شما باید هر چند وقت یک بار این مساله رو مطرح کنین؟آدم شک میکنه این همه حمایت از سران فتنه برای چیه؟چرا سنگ اینها رو به سینه میزنین؟اگر اینها بی گناهن و دستشون تو دست استعمار نیست چرا وقتی به اونها گفتن اگه معترضین بطور قانونی اعتراضتون رو اعلام کنید و حتی میتونید نماینده هاتون رو برای بازشماری آرا بفرستید.ولی اینها چه کردن؟مردم رو دعوت کردن بریزن کف خیابون.حتی میگفتن که انتخابات نهایتا باید دوباره برگزار بشه.مگه میشه بدون غرض و برنامه ریزی قبلی چنین کاری انجام بشه؟نماد رنگ سبز که برای انتخابات در نظر گرفته شد چی؟مگه این حرکت یک انقلاب رنگی نبود که از انقلابهای رنگی مخصوصا انقلاب اوکراین الهام گیری شده بود؟آقای مطهری اگر پدر شهیدتان الان زنده بود به این حرفهای شما اعتراض نمیکرد؟آقای جنتی شخصی است که به ناهنجاریها پاسخ میدهد حتی اگر از طرف فرزندش باشد.بی شک علامه مطهری هم به حرفهای شما اعتراض میکرد.آب به آسیاب چه کسانی میریزید؟بس کنید آقا.به کجا دارید میروید که حتی به سخنان مقام معظم رهبری در مورد فتنه گران هم بی توجهید؟هدفتان در مطرح کردن چند باره رفع حصر سران فتنه چیست؟
محمد
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰
متاسفانه ادعاهای شما درست نیست. هیچ وقت مقامات نپذیرفتند بازشماری ارا انجام شود. رسیدگی عادلانه نکردند. اگر بازشماری ارا با حضور نمایندگان کاندیداها و افراد مستقل و معتبر انجام می گرقت هیچ مشکلی پیش نمی امد اما همین خودداری معنادار و پرهزینه از بازشماری آرا کار را به نقطه غیر قابل برگشت رساند.
313
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
در هر بحرانی ولایت فقیه خط و راهنمای ماست هرکسی در مورد این سران فتنه جای سوالی داره به سخنرانی های رهبر عزیزمان گوش کنه سوالش جواب داده میشه آقا محمد بهتره شما هم یه بار دیگه گوش کنی البته اگر اعتقاد داشته باشی
فدای اشک های رهبر عزیز بشم در اون روزها چه کشیدند.
انشاا... همه توبه کنند و به راه راست بیان
ناشناس
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
عزیز من! تقلب فقط به شمارش آرا هم نیست. کدام آدم عاقلی می تواند بپذیرد که رئیس جمهور وقت در آستانه رأی گیری اقدام به واریز مبالغی از بیت المال به حساب تک تک آحاد مردم بکند کاری که در طول نظام بی سابقه بوده تا آرای بیشتری جمع کند و بقیه دستشان از همه چیز کوتاه باشد،
محمد
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
آقای ناشناس جوک گفتیا.
یارانه هر ماه واریز میشد به انتخابات چه ربطی داشت.
ناشناس
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۱
فقط فقط فقط رهبر هر چی گفت باید بدون چون چرا پزیرفت اگر هر کسی بخاد حرفشو کرسی بشونه جامعه روهم در میره رهبر قربونش برم مثل جدشدش حسین زیر بار حرف زور نرفت جانم فدای رهبر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
آدمی که خوابه می شه بیدارش کرد ولی آدمی که خودشو به خواب زده نه!!!
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
به نظر می رسد دشمن برای تداوم فتنه روی علی مطهری سرمایه گذاری کرده ویا اینکه این فرد صلاحیت نمایندگی من به عنوان یک موکل تهرانی رارازدست داده . آیا این همان علی مطهری نیست که دربرنامه دیروز امروز فردا دربحبوحه اغتشاشات 88 تمام قد از نظام ورهبری دفاع می کرد . او چه پیرو ولایتی است که برخلاف ولی حرکت می کند ؟
محمد
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۳
علی مطهری حرف حق می زند. جواب دارید جواب بدهید. دشمن دشمن نکنید.
313
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
جواب را رهبر عزیز داده اند برین از سایت دانلود و گوش کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
آقای مطهری مصلحت نظام فقط بعهده رهبری است دخالت نکنید
محمد
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
مساله مصلحت نظام نیست مساله عدالت و حق شهروندی است.
313
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
کدام حق اینکه جوانان مردم رو فرستادن به خیابان و این همه به مملکت آسیب رسوندن حق شهروندی حساب میشه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
سلام .از سخنان حکیمانه و شجاع نماینده ملت خرسند شدم .کاش نمایندگان دیگر بتوانند حقانیت ها را دفاع کنند و متا سفم از کسانی که طبل نفاق و اختلاف را می کوبند و انتظار می رود که به عدالت همه کسانی که در فتنه 88نفش داشتند مورد محاکمه اسلامی قرار گیرند.وجدانی نظر فوق در سایت قرار گیرد.
محمد
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵
اتفاقا به جای محاکمه کاش همه عفو می شدند و دشمنی ها فراموش می شد.
ناشناس
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۷
باید اعدام شوند هنوز گریه رهبر در نماز جمعه 88 یادمه خدا صبرش بده
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷
چرا کسانی که از سران فتنه انددر دادگاه محاکمه نمی شوند تا حقا یق مشخص گردد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
خداجناب آقای مطهری را طول عمر بدهد که اگر نامه ایشان نبود از غصه خفه میشدیم . جناب آقای ناشناس طشت این سخنان شماسالهاست که از روی بام افتاده اگر شما توانستید یک نمونه و یا کلامی از رهبرانقلاب در خواندن آقایان کروبی و موسوی بعنوان فتنه گربیاورید درست میگویید. و
هم وطن9999
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰
درود بر آقای علی مطهری وصد درود برمرتضی مطهری که چنین فرزند صالح در رکابش پرورش یافته است. برنامه های صدا وسیمای ضرغامی هر از چندگاه روی اعصاب بینندگان میرود وجمعه25مهر ماه هم یکی از ان روزها بود که همه از سوالات از پیش طراحی شده مجری خوش قدو قامت و.....سیما کیش شدن و بعد از جواب میهمان کیش ومات شدن و از آنجای که بینندگان به هیچ تریبونی دسترسی ندارند فقط سهم شان خود خوری وناراحتی است لذا از آقای علی مطهری که زحمت کشیدن و درد دل حداقل بنده را نه به قولی مردم را در این نامه مرقوم فرمودن تشکر میکنم.
کهنه رفیق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
اقای احمد اقای مطهری که درود خدا بر او باد می خواهد بگوید که کارهایی که ما بنام اسلام می کنیم تیشه به ریشه این اسلام عزیز میزند! ایشان مثل پدر بزرگوار و شهیدشان می خواهند اسلام واقعی که در آن همه با هم از رئیس و مرعوس و برگ و کوچک با هم برابرن به مردم معرفی می کنند واز آزاد بودن این دو نفر هیچ نفعی به ایشان نمی رسدو...... بله اگر پدر مرحومشان زنده بودند زبان و دستان این پسر را می بوسیدند.....
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
آقای مطهری واقعا نشنیدید یا به نشنیدن میزنید خود را وقتی مسئولین آمریکا اسراییل انگلیس رسما میگویند با هماهنگی ما همه کارها انجام میشد... جناب مطهری نگذارید جامعه متدین کشور شما رو با فتنه گران و وطن فروشان یکسان و همتراز بدانند ...... کاش حرفهای امام یادمان بود وقتی میگفت کاری نکنیم دشمنان قسم خورده نظام خوشحال شوند و شما را از خود بدانند ... آقای مطهری چه ساده با حرفهای دشمن پسند میخواهید نقش یه ناجی رو برای شکست خوردگان از نظام رو ایفا کنید ... کاش حرمت پدر شهیدتان را نگه میداشتید.
مجید
-
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
دورود خدا بر مطهری ، به خدا قسم از صحبتهای ایشان دل هر انسان آزاده ای آرام می گیرد
ناشناس
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۸
فقط خود شیرنی است سزای خیانت فقط مرگ است
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
اقای مطهری در مجلس بعدی100درصد نماینده مردم تهران است.
ما ایستاده ایم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
تحریک مردم قبل از نتخابات و القای تقلب در برگزاری انتخابات از چند روز قبل از رای گیری و اعلام پیروزی در انتخابات قبل از پایان مهلت قانونی رای گیری و پس از آن تحریک طرفداران خود به شورش و عدم توجه به بیانات رهبری و نفرستادن نماینده جهت بازشماری آرا و عدم توجه به نتایج بازشماری و خداجو خواندن آشوبگران در روز عاشورا و به هم زدن مراسم عزاداری امام حسین و .. از سوی موسوی و کروبی و عدم توجه به فرصت هایی که نظام برای بازگشت به آن ها داد نکات ساده ایست که تنها یک (( آقازاده )) می تواند در جهت مصالح شخصی خودش آن ها را نادیده بگیرد
ناشناس
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۷
بخدا از امریکا و اسراییل و یهود پست ترن اون دوتا خیال کردن این انقلاب به راحتی بدست امده و با تحریک چندتا بچه قرتی حر کاری دلشون خاست بکنند این کشور صاحب داره و اونم امام زمانه خدایا هر کس که به این کشور خیانت میکند رسوا وخار و روسیا بگردان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
درود و رحمت خدا بر پدر و مادرت آقای مطهری.

حقا که شیر پاک خورده هستی. واقعا" چشمانم اشک میگیرد از این آزاده بودن شما.

همه ایرانی هستیم و همه یک حقوق باید داشته باشیم و همه زیر پرچم ایرانیم و باید آزاده باشیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
سلام .استاد عزیز برادر مطهری ،یادگار فرزند استاد شهید مرتضی مطهری ترا به خدا کاندید مجلس در انتخابات اهواز شرکت فرمایید. استان خوزستان به نمایندگان شجاع مثل جنابعالی افتخار می کن.
ناشناس
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۸
پسر نوح با بدان بنشست و ...........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
درود و رحمت خدا بر پدر و مادرت آقای مطهری.

حقا که شیر پاک خورده هستی. واقعا" چشمانم اشک میگیرد از این آزاده بودن شما.

همه ایرانی هستیم و همه یک حقوق باید داشته باشیم و همه زیر پرچم ایرانیم و باید آزاده باشیم.
ناشناس
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
همه ازاد باشیم هر غلتی دلمون خاست بکنیم به کشور خیانت کنیم و... نمی دونم اقای مطهری از این حرف چه سودی میبره الله اعلم
ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
درود بر آقای مطهری،به خدا اصل فتنه احمدی نژاد بود ،ما هم معتقدیم عاملین فتنه باید محاکمه شوند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
درود و صد رحمت بر استاد مطهری...که این اندازه بر اساس حق و عدالتحرف یزنید