بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
برای آگاهی از آخرین وضعیت عملکردی این شرکت فعال در حوزه IT طی دوره شش ماهه سال مالی 93 به گفتگو با مهدی امیری مدیرعامل شرکت همکاران سیستم پرداختیم که شرح آن در ادامه آمده است.
کد خبر : ۱۳۶۵۰۷
نویسنده :
کیوان فر
سرمایه 450 میلیارد ریالی شرکت همکاران سیستم در تاریخ 22 مهرماه جاری نزد اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید. بدین ترتیب طبق مصوبه هیأت مدیره "سیستم" در مجمع عمومی فوق العاده برگزار شده در تاریخ 1392.3.9 و تصويب نهايي آن در جلسه هيات مديره مورخ 1393.06.30 سرمایه این مجموعه فرابورسی از 350 میلیارد ریال معادل 28 درصد و از محل سود انباشته افزایش یافت. در همین ارتباط و برای آگاهی از آخرین وضعیت عملکردی این شرکت فعال در حوزه IT طی دوره شش ماهه سال مالی 93 به گفتگو با مهدی امیری مدیرعامل شرکت همکاران سیستم پرداختیم که شرح آن در ادامه آمده است.

بورس نیوز؛ نظر شما درخصوص وضعيت سودآوري و سهام شركت و آينده پيش روي آن چيست؟

هيات مديره شركت همكاران سيستم طبق وعده قبلي به سهامداران در مجمع فوق العاده سال 92، در شهريور ماه امسال مرحله دوم افزايش سرمايه شركت از محل سود انباشته را معادل 10 ميليارد تومان و 28 درصد تصويب و اعمال كرد.

بررسي سهام همکاران سيستم نشان مي دهد که علي رغم افت و خيز بازار، شركت طي يك سال اخير بازدهي حدود 50 درصدی را نصيب سهامداران خود كرده است. اين بدان معني است كه سهامداران همكاران سيستم در محل مطمئني سرمايه گذاري كرده اند. سهام همکاران سيستم هميشه از نقد شوندگي مناسب هم برخوردار بوده و همچنين ما همواره پرداخت سود نقدي را با اولويت و بلافاصله بعد از مجمع عمومي انجام داده ايم.

فعالان بازار سرمايه با مراجعه به بازار حتماً متوجه اين مطلب خواهند شد كه شركت همكاران سيستم همواره در رابطه با درآمدزايي از پايداري مناسبي برخوردار بوده است. روند هميشگي تحقق 100 درصدی بودجه اعلامي شركت به بورس و همچنين پيش بيني رشد 32درصدی سود عملياتي شركت در بودجه سال 93 نسبت به سال 92 نيز نشان دهنده وضعيت بنيادي مطلوب شركت است. من به عنوان مديرعامل همكاران سيستم همواره به سهامداران توصيه مي‌كنم كه نگهدارنده سهم خود باشند و از بازدهي آن بهره مند شوند.

بورس نیوز؛ تاثير عرضه محصول راهکاران بر رشد سودآوري شركت را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

لازمه توسعه پايدار و فعال بودن شركت هاي IT، همواره گسترش بازار و همگام بودن با تكنولوژي است. در رابطه با همگام بودن با تكنولوژي جديد، همكاران سيستم سرمايه گذاري مناسبي طي پنج سال گذشته روي نرم افزار راهكاران انجام داده است. از سال 92 عرضه گسترده اين محصول به بازار آغاز شد. با در نظر گرفتن مشتريان فعلي و به منظور تغيير تكنولوژي سيستم هاي موجود به تكنولوژي جديد، برنامه ريزي براي توسعه اين بازار كه شامل مشتريان بزرگ و متوسط شركت بوده، صورت گرفته است. رشد 50 درصدی بودجه فروش سال 93 نسبت به سال 92 و تحقق 100 درصدی بودجه فروش محصولات راهكاران در شش ماهه سال 93 نيز گوياي تاثير عرضه اين محصولات به بازار بر رشد سود آوري و توسعه شركت است.

در رابطه با گسترش بازار همكاران سيستم نيز، شركت اقدام به ارایه نرم افزارهاي سپيدار براي شركت هاي كوچك و متوسط کرده است. در اين رابطه انتظار ما اين است كه بتوانيم در آينده نزديك سهم بسيار مناسبي از بازار مربوط به اين نرم افزارها را كسب كنيم.

بورس نیوز؛ در حال حاضر سهم بازار همکاران سيستم در صنايع مختلف کشور چقدر است؟

بررسي هايي كه امسال و سال گذشته انجام دادیم، نشان مي دهد كه 50 درصد از شرکت هاي فعال در بورس، 70 درصد از شرکت هاي سيماني، 50 درصد شرکت هاي دارويي، 40درصد هلدينگ ها از جمله بنياد مستضعفان، هلدينگ تدبير و اوپيك، 40 درصد از صنعت کاشي و سراميک و 40 درصد شرکت هاي پتروشيمي و فرآورده هاي نفتي مشتري همکاران سيستم هستند و براي بالا بردن سهم همكاران سيستم از هريك از اين صنايع برنامه‌ريزي مشخصي را انجام داده ايم.

از جمله اقدامات موثر و ويژه كه در نرم افزار راهكاران انجام داده ايم؛ توليد راهکار نرم افزاری ويژه صنعت پخش است كه در اين خصوص در تاريخ 18 و 19 شهريور ماه در اولين کنفرانس صنعت پخش کشور، هم حضور داشتيم. «راهکار پخش راهکاران» بستر مکانيزه کردن فرايندهاي توزيع و پخش را به صورت کاملاً يکپارچه با ساير فرايندهاي سازمان از جمله عمليات مالي، تأمين و خريد فراهم مي کند.

بورس نیوز؛ وضعيت تحقق سود و زيان در بودجه برآوردی امسال طی عملکرد شش ماهه شركت را چگونه ارزيابي مي كنيد؟

گزارش سود محقق شده 6 ماهه سال 93 شركت‌، وضعيت مطلوبي از تحقق سود پيش بيني شده اعلام شده به بورس را نشان مي‌دهد. در پايان شش ماهه سال جاري، درصد تحقق سود عملياتي شركت اصلي 26 درصد بوده است كه اين درصد نسبت به شش ماهه سال گذشته، 5 درصد رشد داشته است. همچنين درصد پوشش سود خالص بودجه اعلامي تا پايان شش ماهه امسال حدود 29 درصد سود خالص جديد اعلام شده به بورس بوده كه اين درصد در مقايسه با شش ماهه سال قبل تقريباً دو برابر شده است. همچنين شركت با توجه به رشد درآمدهاي غيرعملياتي ، پيش بيني سود خالص هر سهم پس از كسر ماليات را با افزايشي معادل 28 ريال ، از مبلغ 626 ريال سود خالص هر سهم به 659 ريال افزايش داد.

بورس نیوز؛ در خاتمه اگر نکته خاصی را جهت اطلاع رسانی به سهامداران شرکت تحت مدیریت خود مدنظر دارید، بفرمایید.

براي جمع بندي مي توان گفت كه با توجه به بازارهاي هدفي كه همكاران سيستم در نظر گرفته است، توسعه پايدار و رشد سود آوري شركت و كسب بازدهي مناسب توسط سهامداران شركت از برنامه های مهم مديريت اين شركت هدف گذاری شده كه براي رسيدن به آن برنامه ريزي مشخصي در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر