بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
کد خبر : ۱۳۶۷۶۹
خبرگزاری ایسنا - الهام رئیسی:پرونده‌های اسیدپاشی را می‌توان از حساس‌ترین پرونده‌های قضایی محسوب کرد که بازتاب گسترده‌ای در جامعه دارند. برخی از صاحب‌نظران حقوقی معتقدند که برای رسیدگی به این پرونده‌ها با خلاء قانونی مواجه هستیم و بر لزوم بازنگری در قوانین مربوط به اسیدپاشی تاکید دارند. از سوی دیگر برخی بر این عقیده‌اند که قانون نحوه برخورد با این جرم را بی‌پاسخ نگذاشته است و در عین حال بر جنبه بازدارندگی مجازات تاکید می‌کنند.

در این میان هستند کارشناسانی که محدودیت در خرید و فروش اسید را به عنوان وسیله ارتکاب جرم پیشنهاد می‌دهند و بر این نکته تاکید می‌کنند که اسید نباید به‌راحتی در اختیار مردم قرار گیرد. در نقطه مقابل چنین مطرح می‌شود که آیا ما به دلیل اینکه توانایی حل یک مشکل را در جامعه نداریم باید از خرید و فروش کالایی جلوگیری کنیم. به عبارتی وسایل ارتکاب جرم دلیل وقوع پدیده مجرمانه نیست و اگر فرد با اسید نتواند مرتکب جرم شود با وسیله دیگری این کار را انجام می‌دهد.

سابقه تقنینی در مورد جرم «اسیدپاشی» در کشور به اسفند سال 1337 که لایحه‌ای تحت عنوان «لایحه قانونی مربوط به مجازات پاشیدن اسید» که در مجلس به تصویب رسید، بازمی‌گردد. در مجموع در قوانین قصاص، حبس و دیه برای این جرم پیش‌بینی شده است.

باید توجه داشت که مجازات قصاص در مورد نقص عضو حاصل از پاشیدن اسید به وجود می‌آید و با توجه به اینکه اجرای قصاص در اینگونه موارد غالبا با اشکالات پزشکی روبروست و مطرح می‌شود که وقتی اسیدپاشی می‌شود نمی‌توان به همان نسبت و درصد اسیدپاشی را در مورد اعضای بدن مرتکب انجام داد، عملا امکان قصاص عضو هم وجود ندارد. ضعف قانون، اجرای نادرست قوانین و ... مشکل کجاست؟ البته نباید از نظر دور داشت که اسیدپاشی یک نوع انتقام تلقی می‌شود و مجرم در زمان ارتکاب جرم به مجازات فکر نمی‌کند. در اینجا چند پرونده مطرح اسیدپاشی را مرور می‌کنیم.

آمنه چشمان خواستگار سابقش را به او بخشید


پرونده «آمنه» از جنجالی‌ترین پرونده‌های اسیدپاشی شناخته می‌شود. دختری که تاوان «نه» گفتن به خواستگارش را با از دست دادن زیبایی، دست و پنجه نرم کردن با ناراحتی‌های روحی و فشار مالی برای درمان خود داد.

حلقه مفقوده پرونده‌های اسیدپاشی چیست؟

آمنه به عنوان یک قربانی اسید‌پاشی کینه‌جویانه با گذشت از قصاص مجید که او را کور کرده ‌بود، تحسین همگان را برانگیخت. وی در مورد علت رضایتش چنین گفت «رضایت دادم تا نام کشورم به‌عنوان کشوری با مردم بخشنده بر سر زبان‌ها بیفتد و مردم خوشحال باشند»، اما این اتفاق در پاییز سال 83 چگونه رخ داد...

آمنه در شکایت خود اعلام کرد: چند ماه قبل وقتی در دانشکده‌ برق مشغول تحصیل بودم متوجه شدم که یکی از دانشجویان به اسم مجید به من علاقه‌مند شده است. چند بار مادرش با منزل ما تماس گرفت اما مادر من به دلیل تفاوت‌های زیاد سنی، فرهنگی و خانوادگی ما پاسخ منفی داد که البته جواب خودم نیز منفی بود تا این‌که یکی از دوستانم پیشنهاد داد برای تمام کردن موضوع، یک بار رودررو پاسخ قطعی خود را به او بدهم. به همین دلیل یک روز که بعد از ایجاد مزاحمت‌های فراوان و تماس‌های گاه و بی‌گاه به محل کارم آمد، به او گفتم که با فردی عقد کرده‌ام و دیگر سراغ من را نگیرد.

این دختر جوان ادامه داد: مجید در مقابل این ادعای من خواست که از همسرم طلاق بگیرم و اظهار کرد که در صورت عدم جدایی از همسرم مرا خواهد کشت. من تهدیدهای او را جدی گرفتم و همان روز به پلیس اطلاع دادم، اما پلیس گفت تا زمانی که جرمی واقع نشده نمی‌توان وارد عمل شد و او را بازداشت کرد. با گذشت دو روز از این ماجرا عصر روز حادثه زمانی که از محل کارم خارج شدم ناگهان فردی مثل سایه از پشت به من نزدیک شد و بعد روبرویم ایستاد.

سپس ظرفی سرخ‌رنگ را جلو آورد و مایع به شدت سوزاننده‌ داخل آن را روی صورتم پاشید. اول تصور کردم که آب‌ جوش است، اما وقتی مرا به چند بیمارستان بردند، فهمیدم اسید بوده و همان ابتدا چشم چپم از بین رفت. پزشکان اقدام به تخلیه‌ چشم چپم کردند و گفتند که چشم راستم نیز در شرف نابینایی است و به این ترتیب چشم دیگر خود را هم از دست دادم.

با صدور قرار مجرمیت برای متهم، پرونده به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و قضات شعبه ‌71 دادگاه کیفری، در آذر ماه سال ‌87 پس از اخذ اظهارات متهم و شاکی، حکم قصاص دو چشم به شیوه‌ مورد درخواست شاکی یعنی ریختن اسید در چشم متهم و پرداخت دیه‌ جراحات وارده پس از پرداخت تفاضل دیه از سوی شاکی را صادر کردند.

این پرونده پس از تایید رای صادره از سوی دادگاه توسط دیوان عالی کشور، روز ‌21 اسفندماه ‌87 به واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد.

پس از ناکامی پزشکان در درمان آمنه وی و خانواده‌اش بار دیگر بر اجرای حکم قصاص تاکید کردند و به این ترتیب پرونده در آستانه اجرای حکم قرار گرفت.

آمنه که قرار بود صبح روز یک‌شنبه 9 مرداد 1390 چشمان «مجید» را قصاص کند، از قصاص وی گذشت.

بخشش از قصاص در مقابل حضانت فرزند


معصومه عطایی در شهریور سال 89 از سوی پدر شوهر سابقش مورد اسیدپاشی واقع شد. علت اسیدپاشی مخالفت معصومه در مقابل اصرار پدرشوهر برای بازگشت به زندگی سابق بود. با شکایت معصومه پرونده‌ای تشکیل و جلسه رسیدگی به آن در بهمن ماه 1390 در شعبه 17 دادگاه کیفری استان اصفهان برگزار شد.

حلقه مفقوده پرونده‌های اسیدپاشی چیست؟

شعبه مذکور متهم را به قصاص چشم و پرداخت یک دوم از 72 درصد دیه کامل بابت ارش سوختگی صورت، اندام‌های فوقانی، قفسه صدری، نقص زیبایی و تخریب صورت و تحمل 5 سال حبس تعزیری محکوم کرد. پس از صدور حکم، معصومه عطایی به میزان دیه در نظر گرفته شده اعتراض داشت و محکوم‌علیه نیز معتقد بود که معصومه نابینا نشده و به همین دلیل پرونده با اعتراض طرفین به دیوان عالی کشور رفت. دیوان عالی کشور نیز با رسیدگی به این پرونده، رای شعبه 17 دادگاه کیفری استان اصفهان را به علت نقص تحقیقات نقض کرد و پرونده را برای رسیدگی مجدد به دادگاه بدوی ارجاع کرد.

شعبه 17 دادگاه کیفری استان اصفهان بار دیگر پدر شوهر سابق معصومه عطایی را به قصاص چشم و پرداخت دیه اعضا به عروس سابقش محکوم کرد.

مهر ماه سال جاری بود که وکیل‌مدافع معصومه عطایی از گذشت موکلش از اجرای حکم قصاص که دادگاه برای متهم صادر کرده بود، خبر داد. این اعلام گذشت از اجرای حکم قصاص در برابر این بود که شوهر معصومه در مقابل حضانت فرزندشان هیچ گونه ادعایی نداشته باشد و حضانت فرزند به معصومه عطایی واگذار شود.

نمی‌دانم برای چه قربانی اسیدپاشی شدم؟


اعظم یکی دیگر از قربانیان اسیدپاشی است که با گذشت بیش از 9 سال از وقوع حادثه هنوز که هنوز است نمی‌داند برای چه و از سوی چه کسی مورد اسیدپاشی قرار گرفته است. وی در توضیح چگونگی وقوع این حادثه گفت: بهار سال 84 بود که برای شرکت در مراسم عروسی برادرم از شهرستان به تهران آمده بودیم که یک روز پیش از حادثه در حالی که قصد داشتم برای خرید به بیرون بروم با باز کردن در خانه، یک دست را دیدم که لیوانی از اسید را روی صورتم ریخت.

حلقه مفقوده پرونده‌های اسیدپاشی چیست؟

اعظم ادامه داد: پس از آن به بیمارستان منتقل شده و تحقیقات پلیس برای شناسایی متهم آغاز شد، اما تحقیقات نتیجه‌ای در بر نداشت و تاکنون نمی‌دانم که چه کسی روی صورتم اسید ریخت.

وی با اشاره به انجام عمل‌های جراحی روی صورت و گردنش برای ترمیم چهره‌اش گفت: هزینه‌های درمان برای قربانیان اسیدپاشی سرسام‌آور است و تاکنون بیش از 30 عمل جراحی در این رابطه انجام داده‌ام.

سوءتفاهم همکار دلیلی برای اسیدپاشی


فروردین سال 91 محسن قربانی دیگر اسیدپاشی از سوی یکی از همکارانش با سه لیتر اسید مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه چشم راست، گوش و بینی دچار آسیب‌دیدگی شدید و حتی چشم راست وی به طور کامل تخلیه شد.

حلقه مفقوده پرونده‌های اسیدپاشی چیست؟

جلسه اول رسیدگی به این پرونده در شعبه 1041 دادگاه عمومی و جزایی شهید قدوسی به ریاست قاضی علوی برگزار شد که قاضی به دلیل عدم صلاحیت دادگاه عمومی و درخواست قصاص شاکی،‌ پرونده را به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع داد.

پرونده در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران مطرح و شعبه مذکور در بهمن ماه سال 92 تشکیل جلسه داد. محسن همچنان در دادگاه بر قصاص عضو تاکید داشت. پس از صدور رای از سوی شعبه رسیدگی‌کننده، متهم به قصاص چشم راست، گوش راست و پرداخت مبلغ 600 میلیون تومان دیه محکوم شد.

با اعتراض شاکی به رای صادره، پرونده برای فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور ارسال و به تازگی اعلام شد که حکم قصاص عضو متهم تایید شده، اما هنوز زمانی برای اجرای حکم تعیین نشده است.

قربانی رابطه همسرم با زن دیگری شدم

طاهره زن جوان 26 ساله همدانی در آغازین ساعات روز 15 اردیبهشت ماه سال 89 با شنیدن صدای زنگ حیاط منزلش به همراه دختر 3 ساله‌اش به سمت حیاط می‌رود. پس از بازکردن در حیاط با زن ناشناس و بلندقامتی روبرو می‌شود که دستکشی بر دست و سطل‌آبی رنگی به همراه داشت و این زن با بیان اینکه شیره انگور از طرف مادرشوهرش برای او آورده است از طاهره می‌خواهد که برای آوردن ظرف بزرگتر به خانه‌اش برود.

حلقه مفقوده پرونده‌های اسیدپاشی چیست؟

هنگامی که طاهره برای برداشتن ظرف بزرگتر به داخل خانه‌اش رفت، «مونا» این زن‌ناشناس از فرصت استفاده کرده و به طور ناگهانی وارد خانه شد به گونه‌ای که هنگامی که طاهره از آشپزخانه خارج می‌شود زن ناشناس در فرصتی مناسب با آچاری که به همراه داشت، ضربات متعددی به سر طاهره می‌کوبد.

پس از آنکه طاهره بی حال بر روی دو زانوی خود قرار می‌گیرد، مونا، چهار لیتر اسیدسولفوریک را که در سطل آبی رنگ به همراه داشت را بر روی بدن طاهره می‌ریزد و این در حالیست که کودک طاهره که پشت مادر پناه گرفته بود نیز از این جنایت مصون نماند و قسمتی از صورت و بدنش در اسید می‌سوزد. مونا در اعترافات خود بیان کرد که با همسر طاهره (جعفر) رابطه داشته و برای انتقام‌جویی از طاهره اقدام به اسیدپاشی کرده است.

با شکایت طاهره پرونده‌ای در دادگاه کیفری استان همدان تشکیل شد. طاهره بر قصاص اصرار داشت. دادگاه کیفری در نهایت حکم به قصاص متهم صادر شد. پرونده به دلیل تجدیدنظرخواهی به دیوان عالی کشور ارسال شد.

آبان ماه سال 90 مقامات پزشکی قانونی اعلام کردند که مونا متهم این در زندان همدان خودکشی کرده است.

این موارد نمونه‌ای از خروار پرونده اسیدپاشی است که علاوه بر صدور رای قصاص عضو که شدیدترین مجازات در این رابطه تلقی می‌شود، به مرحله اجرای حکم نرسیده‌اند. حال باید دید که آیا برخورد، تشدید مجازات‌ها‌ برای جلوگیری از ارتکاب جرایمی همچون اسیدپاشی و اعمال محدودیت برای خرید و فروش اسید موثر است؟ هیچ زمان مجازات به‌تنهایی جواب مناسبی نبوده؛ چرا که در این مدت نه‌تنها جرم اسیدپاشی در کشور مهار نشده بلکه روند رو به رشدی داشته است.

دکتر علی نجفی‌توانا حقوقدان و وکیل دادگستری در اظهارنظری در این رابطه بیان کرده که برای مقابله با جرم اسیدپاشی باید همانند جرایم جنسی امکان مطالعه جامعه‌شناختی و جرم‌شناختی فراهم آید و با شناخت انگیزه‌های ضد اجتماعی روش‌های علمی مورد استفاده قرار گیرد و دست از اعمال مجازات به تنهایی برداریم.

بهمن کشاورز حقوقدان و رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) بر این عقیده است که در مورد جرم خاص «اسید پاشی» به نظر می‌رسد از یک‌سو با افکار و اذهان و سرشت جنایتکارانه و ضداجتماعی روبه‌رو هستیم و از سوی دیگر افرادی با این ویژگی‌ها با دقت و زیرکی منفی ابزار جرم را به نحوی انتخاب می‌کنند که حداقل ضایعه را برای خودشان و حداکثر را برای قربانی در پی داشته باشد؛ لذا شدت مجازات برای این جرم خاص خبیثانه توصیه می‌شود.

دکتر ایرج گلدوزیان استاد برجسته حقوق جزا و جرم‌شناسی نیز با بیان اینکه تشدید مجازات‌ برای جلوگیری از ارتکاب جرایمی همچون اسیدپاشی موثر نخواهد بود، گفت:‌ فرهنگ‌سازی تنها راه‌ حل کار است که اشخاص برای موجودیت یکدیگر احترام قائل شوند.

حال باید به پیشگیری از وقوع چنین جرمی اندیشید، اگرچه مطابق قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم از وظایف قوه قضاییه است ولی با این وجود قوه قضاییه به تنهایی نمی‌تواند از عهده این کار برآید چرا که این کار نیازمند همکاری قوای سه‌گانه، حقوقدانان، ‌روانشناسان و جامعه‌شناسان است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۸
چه میشود کرد؟
ناشناس
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
خدا لعنتشان کند...انگلهای بی خانواده باید جزای کسی که اسید میپاشد مرگ مرگ مرگ باشد...حالا از هر قوم و قبیله ای که باشد..ننگ بر شما ...
ناشناس
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
الان دو هفته است که قربانی کردن کسی هم کاری نداره . ولی اگر الان در غزه یکی نیم ساعت دیر - چلو کباب خورده باشه هوار دلواپسان همه جا رو گرفته بود .
علی
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
هیچ مسلمانی ومومنی این کار رو نمی کنه . اسیدپاشی چه ربطی به غزه و دلواپسی داره ؟ به نظر شما آدم دلواپس اسیدپاشی باشه بده ؟ چرا مغرضانه ...
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۶
خدایا ادم نمیدونه چی بگه
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴
چرا ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
حداقل یکی شان را قصاص کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
شلاق واعدام وکارای دیگه سزای حیوانات اسیدپاشه نه قصاص
ناشناس
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
خوب قصاص همون مقابله به مثله دیگه یعنی اسید پاشیده روی اون هم اسید بپاشن. ولی به نظر من مرگ براشون بهرته
ناشناس
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
قصاص بهتره تا همون عذاب را تا آخر عمرشون بکشن...مرگ که درد و زجر نداره
کریم ح
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
برای اسیدپاشی بایدجنبه عمومی جرم خیلی سنگین درنظرگرفته شودچون افکارعمومی راخیلی ناراحت وامنیت زنان رادرجامه خدشه دارکرده لذامن پیشنهادمیکنم حداقل 20سال بایدبرای جنبه عمومی زندان غیرقابل بخشش درنظرگرفته شود
ناشناس
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
20 سال زندان چیه بابا.... سزای اینها مرگ است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
به نظر این حقیر بهترین و اساسی ترین اقدام در جهت رفع این معضل . برابری حقوق زن و مرد و آزادی پوشش زنان میباشد باشد تا هزار سال دیگر قدر این نظر شناخته شود .
ناشناس
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
موافقم
313
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
از این هم آزادتر میخواین زن ها بیان خیابان!
اگه مذکر باشی که برات بد نمیشه یه جمله هم گذاشتی کنارش که رد گم کنی برابری حقوق مردان و زنان !
افکار فمنیستی خیلی وقته منسوخ شده بابا حرف تازه بزنین !
در ضمن اسلام احکامش از طرف حق امده و حق و حقیقت کنار هم معنی پیدا میکنه خدا حکم داده به جای جنگ با خدا با شیطان بجنگیم .
ناشناس
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
چه پر رو... از هر چیزی به نفع خودشون برای ازادی های بی حد و حصر و غیر انسانی و نفسانی استفاده میکنند.... اخه همین اسید پاشی های سر امیال نفساینه... اینکه فلان دختر به من پادشاه نه گفت... اینکه دختری که با فلانی رابطه داره روی زن اول اسید پاشیده..... متاسفم برای کسانی که فقط رسیدن به امیال نفسانی رو راه حل چنین معضلاتی میدونند

دمت گرم 313
ناشناس
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
ازادی پوشش چه ربطی داره به این موضوع.خیلی لز قربانیان مرد بودند
علی
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
ایول 313
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
این یک جنایت است وکمترازکشتن فرد نیست

یک بارمرگ برای این جنایت کم است
ناشناس
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
کمتر از کشتن نیست یعنی چی؟؟مردن که خیلی راحت تر از زندگی با این صورت و درد هست....متهمان را باید روزی صد بار کشت
ملیسا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
واقعا نمی فهمم چرا اسید عین نقل ونبات تو دسترس مردمه

با این آدمای سنگدل وجنایتکار باید مثل خودشون رفتار کرد که هم درسی بشه واسه خودش هم عبرتی برای بقیه
خیلی راحت زیبایی و چهره یه نفرو در عین بی رحمی میگیرن
خدا جای حق نشسته اون دنیا جواب اعمالشونو میگیرن بالاخره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
چقدر ترسناک
هدی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
رهبر معظم انقلاب اگر فتوای مفسد فی العرض را برای اینگونه انسانها صادر فرمایند همه چیز حل میشود. خدا صبر بدهد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
خطاب به امنه خانوم که اومدی طی یه حرکت شعاری از قصاص گذشتی
شما در قبال همه ی افرادی که بعد ازتو قربانی شدن مسئولی اگه تو از حقت گذشت نمیکردی کسی جرعت نمیکرد دیگه همچین قلطی بکنه...
ناشناس
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶
غلط
صالح
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
اخه دلیلش چیه؟؟؟؟

ولی اگه خدایی نکرده رو شما پاشیدن شده با اب جوبم صورتتونو بشورید

واااااااااااااااای
مریم
Germany
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
کسی که روی دیگران اسید می پاشه رو فقط باید با اسید مجازات کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
قصاص
مینا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰
فقط با اسید اونا انسان نیستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
مجازات اینا باید اسید پاشی بهشون باشه و بعد هم اسیدو بخوردشون بدن تا با عذاب بمیرن حییونایه عوضی
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸
وای خدا گریم گرفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
بنظر من باید تمام اعضای این ادما رو پیوند قربانیان کنند تا اینکه دیگه از این غلطا نکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۶
اي كاش اسيد هيچ وقت كشف نميشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۰
خدای من
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
آدم ياد فيلمهاى وحشتناك ميافته.... تنها فرقش اينه كه اونا توي هاليوود ساخته ميشن و اينا متاسفانه توى يه كشور به قول خودمىن با قدمت چهار هزار ساله.... فقط بايد تاسف خورد همين..... ايا ايران يعني اين؟؟؟؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
اشکام ریخت
دیگه ببین ب کجا رسیده بهزاد پکس واسشون اهنگ خونده
kia
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
ایا این اسید پاشی در تهران هم رخ داده یا نه؟؟
بعضی ها میگن شایعه هست این اسید پاشی در تهران
ترو خدا یکی بگه؟؟...خبره واقعی هستش؟؟...
از کوچیک تا بزرگش دیگه میترسه بره خیابون
صدف
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
نه خبر دروغه فقط یکی از قربانی های اصفهانو منتقل کردن به بیمارستان تهران خبر موثق دارم نترس تو تهران هیچ اسید پاشی اتفاق نیوفتاده
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
آخه یه ادم چد متونه بی رحم باشه.وقتی این مطلبا رو میخونم فک میکنم خدا نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
ذره ذره سرب داغ تو گلوی کسانی که این جرم را مرتکب میشن باید بریزین،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
باید هرچی زودتر همچین مجرم هایی رو دستگیر و بلافاصله قصاص کنن.درضمن چرا انقدر راحت همه میتونن اسید تهیه کنن؟
Mehdi
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
بخاطر اینکه اسید تو تمام مغازه های باطری فروشی گیر می آید اگر فروش اسید را ممنوع میکردند و فقط کارخانه های مرکزی مجاز به خرید و تهیه آب باطری میشدند این مشکلات را نداشتیم جون آب اسید مورد استفاده در باطری قدرتی نداره
نسیم
United States of America
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
نباید بهشون فرصت خودکشی داد تا راحت بمیرن.اینارو باید تو ملاعام تو وان اسید قصاص کرد تا بدنشون تو اسید حل بشه.
ارسلان
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
این‌همه خشونت در نظرات عزیزان، به اندازه‌ی اقدام مجرمانه و غیرانسانی اسیدپاشی، ترساننده و بیم‌ناکه.
خواهش می‌کنم یک بار دیگه برگردین و کامنت‌هاتون رو بخونین. مطمئناً درخواست کیفرهای موردنظر برخی از هم‌وطنان،دستِ‌کمی از اقدام جانیان اسیدپاش نداره.
من فکر می‌کنم به جای این‌همه ابراز خشونتِ در نوشته‌ها، به نقد بنشینیم. هر یک از ما به اندازه‌ی دانش و تجربه‌ی اجتماعی خود، می‌تونه ریشه‌های چنین جنایت فجیعی رو بررسی و کشف کرده و با دیگران در میان بگذاره. یا می‌تونه به نقد از عملکرد حاکمیت ((البته اگر انتقادی داره)) در حوزه‌ی فرهنگ‌سازی، توسل به اقدامات پیش‌گیرانه، انجام پژوهش‌های علمی و ریشه‌یابی این پدیده‌ی غیرانسانی و شوم بپردازه.
می‌شه به بررسی قوانین موجود در این باره و ضعف‌ها و قوت‌های آن‌ها توجه و اشاره کنیم. به یک‌دیگر اطلاعاتی بدهیم که در زمان بروز چنین حادثه‌ای برای خودمان، چه باید کرد و مانند آن.
خواهش می‌کنم این همه خشونت از خودتون نشون ندین. قطعاً هر کسی که برخی از پیام‌ها رو می‌خونه وحشت‌زده می‌شه. باور کنید این گونه واکنش‌های احساسی و بی‌بنیاد، فقط به ترویج و گسترش خشونت، خواهد انجامید.
با احترام به همه‌ی عزیزان.
به امید آینده‌ای آرام و تهی از خشونت.
ناشناس
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
امثال تو با این طرز فکر روشنگرمابانشون باعث جری شدن ادمهایی اینچنینی میشن دیگه! اقای محترم تو از قران بیشتر میفهمی میای اینجا همه رو محکوم میکنی،قران و احادیث هم گفته قصاص به همون اندازه جرمی که مرتکب شده، شماها با این فتواهاتونید که باعث میشید هرکی از هرکی حرصش گرفت یه کاسه اسید بگیره دستش راه بیفته تو خیابون بدون ذره ای فکر به عواقب و کاری که داره میکنه.طفا دیگه فتوا صادر نکن از خودت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
تاوان این جور آدم ها اینه که۰۰لیتر اسید بریزی روشون
وحید
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
این زنا زاده ها باید سنگسار بشن.
دریا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
اگه الان این موضوع در عراق سوریه یا غزه بود هر روز ما باید اخبار اونها را در این مورد گوش میکردیم ولی الان باید دست و پا شکسته از اینور اونور بفهمیم که تو کشور چه خبر
ثنا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۰
خدا لعنتشون کنه
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۱
این یک شکنجه مادام العمر است. من هنوز نفهمیدم چرا قصاص نه؟ وقتی متهم خودش را به دست عصبانیت می سپارد باید در یک لحظه نقاطی را که می خواهد اسید بپاشد را در بدن خود حس کند و بعد اگر توانست با خیال راحت اقدام کند!!
ضمنا علت بخشش قربانی را برای تامین منبع مالی درمان خود می توان فهمید ولی تساهل قانون در مورد متهم با توجه به جنبه عمومی جرم صحیح نیست. این یعنی کاهش امنیت روانی جامعه و ایجاد پتانسیل برای یک جانی دیگر در آینده.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸
مملکته داریم...
علی
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
تیراندازی های تو آمریکا رو خوندی حسین آقا ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
فقط قصاص جواب می دهد .
دخترآریایی
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
به نظرم اسید پاشیدن جنایت بزرگتری هست از شلیک کردن
تیر خلاص خیلی بهتر از زره زره کشتنه
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
هیچ فکر کردین این اسید رو از کجا گیر میارن و میریزن رو سر و صورت خلق الله؟؟! آخه چرا جلوی اونایی که اسید میفروشن گرفته نمیشه؟؟!! چرا ماده به این خطرناکی اینقدر راحت تو جامعه خرید و فروش میشه؟؟ چرا جلوشونو نمی گیرن؟ مملکته داریم؟ چرا کسی پاسخگو نیست؟ اگه خانواده خود مسئولین محترم درگیر این قضیه بشن بازم ساکت می مونن؟؟
رضا
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
این نظر درستی نیست که فقط جلوی اسید روبگیرن چون اسید نباشه با چیزای دیگه هم میشه این کارارو کرد!! باید یک راه حل درستی در این مورد اندیشیده بشه
مینا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
من احترام خاصی واسه افرادی که مورد ظلم قرار گرفته و رضایت داده هستم . ولی به نظر من اگراون خانمی که برای اولین بار مورد اسید پاشی قرار گرفت اگر ایشان رضایت نمیداد و چشمان اون مرد حیوان صفت رو با اسید قصاص میکرد دیگه الان هیچ موجود انسان نمایی جرات تکرار مکرر این حادثه تلخ و عذاب آور رو نمیکرد .
سعید
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
خشونت در جامعه ما زیاد شده ناهنجاریهای اقتصادی واجتماعی وفاصله مردم از بنیانها وارزشهای دینی وملی زیادشده کینه ونفرت در بین افراد زیادشده چرا ؟
313
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
راه های کاهش تبعات سوختگی با مواد شیمیایی
و اسید



سوختگی‌های شیمیایی ممکن است برای هر کسی رخ بدهد.
- تعداد موارد سوختگی با اسید باتری بسیار فراوان است.
- سوختگی با مواد شوینده و جرم‌زدا که در خانه‌های زیاد استفاده می‌شوند.
- سوختگی با مواد شیمیایی در آزمایشگاه‌ها
- سوختگی با مواد شیمیایی در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها
- حتی سوختگی با مواد سفیدکننده دندان و کلر آب استخر!
پس می‌بینید که شما به عنوان یک بانوی خانه‌دار یا یک دانشجوی رشته شیمی یا کارگر هم تا حدی باید از مسأله اطلاع داشته باشید. ماهیت ماده ایجادکننده سوختگی شیمیایی: سوختگی ممکن است با اسید، باز، مواد خورنده، اکسیدکننده، حلال‌ها یا حتی تسلیحات شیمیایی مثلاً گاز خردل یا عوامل تاول‌زا مانند فسژن رخ بدهند. ph ماده، مقدار آن، مدت تماس بدن با آن، وسعت پوست درگیر و نقطه‌ای که دچار مصدومیت شده، عوامل تعیین‌کننده در میزان آسیب و شدت آن هستند. سوختگی‌های قلیایی خطرناک‌تر از سوختگی‌های اسیدی هستند و بیشتر در بدن نفوذ می‌کنند. سوختگی با موادشیمیایی همیشه پوستی و سطحی نیست و ممکن است مخاط سیستم تنفسی، دهان و دستگاه گوارش به خاطر برخورد استنشاقی یا خوراکی با موارد شیمیایی - مثلاً به خاطر خودکشی - بشدت آسیب ببینید.
پس چه باید کرد؟
۱- مصدوم ممکن است کاملاً ناآرام و مشوش باشد. او ممکن است به خاطر از دست رفتن بینایی، اصلاً شما را نبیند، سعی کنید با عبارات آرامش‌بخش و واضح به او اطمینان بدهید. به او اعلام کنید که قصد یاری‌اش را دارید و حتماً به او بگویید که چه می‌خواهید بکنید.
۲- در حد امکان عامل آسیب‌رسان را از بدن بیمار دور کنید. ممکن است در کارگاه‌ها پودر فشرده قلیا روی بدن مصدوم ریخته باشد، در این صورت قبل از هر کاری باید پودر را از بدن مصدوم بزدایید.
۳- آب و فقط آب!
خمیردندان، جوش شیرین و پانسمان کردن را فراموش کنید. آب را به بدن بیمار برسانید. نیازی نیست که شما در خارج بیمارستان از سرم شست‌وشو استفاده کنید. آب معدنی و آبی که برای ریختن در رادیاتور حمل می‌کنید، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. اگر دسترسی به جریان آب لوله‌کشی شیر دارید، جریان ملایم آب را روی سطح بدن بیمار برقرار کنید. در غیر آن صورت با همان ظرف آب خودتان جریانی ملایم و مداوم را برقرار کنید.
بیمار باید حدود ۳۰ دقیقه با این آب شست‌وشو شود. لازم نیست که با دست روی محل دچار آسیب بکشید. همزمان به اورژانس اطلاع بدهید و تا پیش از آمدن آمبولانس، کار را متوقف نکنید. حتی اگر سوختگی به نظر خودتان و مصدوم جزئی باشد، همچنان به کارتان ادامه بدهید. در مورد سوختگی چشم، بهترین و ساده‌ترین نوع شست‌وشو آن است که شخص، چشمش را در ظرف آبی بنهد و باز و بسته کند.
۴- لباس و زیورآلات بیمار را از تنش خارج کنید
لباس‌های آغشته به مواد شیمیایی همه زحمات شما را به باد می‌دهند. شما از یک سو بیمار را شست‌وشو می‌دهید و از سوی دیگر، اسید یا باز کم کم دوباره روی بدن بیمار نشت می‌کنند.
۵- به یاد داشته باشید که مصدوم ممکن است همیشه آسیب خالص سوختگی شیمیایی نداشته باشد. مثلاً ممکن است کسی راننده یک محموله مواد شیمیایی باشد و بعد از واژگونی هم دچار سوختگی شیمیایی شود و هم آسیب‌های دیگری مانند خونریزی، شکستگی، آسیب ستون‌مهره‌ها. یا ممکن است محفظه یک ماده شیمیایی در کارگاهی منفجر شود و کارگر مصدومیت‌های همراه دیگر هم داشته باشد. در این صورت علاوه بر اقدامات بالا، شما باید شیوه‌های ابتدایی برخورد با یک مصدوم را هم بلد باشید که در فرصتی دیگر در مورد آن توضیح خواهم داد.
۶- همین اقدامات ساده بالا، بیشتر مواقع مهم‌تر از همه کارهای پیشرفته‌ای هستند که در بیمارستان‌ها ممکن است برای بیمار انجام شوند. پانسمان، دبردیمان، تزریق مسکن، آنتی‌بیوتیک، واکسن کزار، ارزیابی حدت بینایی، ارزیابی نوع ماده سوزاننده، محاسبه وسعت سوختگی و میزان تجویز سرم، ارزیابی همولیز یا هموگلوبینوری و هایپوکلسمی و جراحی‌های ترمیمی را به پزشکان واگذار کنید. چیز مهم واکنش منطقی، خونسردانه، سریع شما در لحظات و دقایق اولیه بروز حادثه است. البته باید گفت که پیشگیری‌های فردی و اجتماعی می‌تواند از وقوع فاجعه جلوگیری کند.
- مواد شیمیایی را از دسترس کودکان دور نگه داشته و در محل مناسب نگهداری کنیم.
- مواد شیمیایی باید در جایی نگهداری شوند که تهویه مناسبی دارند.
- برچسب درست و واضح روی ظرف‌های مواد شیمیایی بزنید.
- تا جایی که ممکن است بی‌جهت از مواد شیمیایی استفاده نکنید. مثلاً موردی که زیاد مشاهده می‌شود مخلوط کردن سفیدکننده و جرم‌زداها برای تمیز کردن سرویس‌ها و حمام‌ها، آن هم بدون ماسک و با پنجره بسته است.
- ازلباس و دستکش و عینک‌های محافظ چشم هنگام استفاده از مواد شیمیایی استفاده کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
کی مسووله کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کیان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
اختلاف طبقاتی شدید حسادت سرخوردگی اعتیاد به مواد روان گردان و .... همه دست به دست هم میده تا یه نفر اینجوری مجنون و تز خود بی خود بشه
امیر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
خیلی دوست دارم اونی که اسید می پاشه به صورت زن بچه مردم یکی به خانواده خودش اسید بریزه چه حالتی داره اونی که این کار می کنی اخرش به دام می افتی خدا نشونت بده به حق علی اله علی
گرگ تنها
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
كجاي اين شب تيره بياويزم قباي كهنه خود را. امان از دست خودمان. يك مشت به اصطلاح آدم دور خودمون جمع شديم. همون بهتر به ما گرگ بگن، كه چه بسا گرگ ها هم با همنوع خودشون اين كارا و خيلي كاراي ديگه مثل تجاوز، مثل پليدي ، مثل برادركشي و مثل ..... را نمي كننن. به اميد مرگ بدي ها.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
قصاص کمترین مقابله به مثله ( یعنی اسید پاشیده روی اون هم اسید بپاشن). ولی به نظر من مرگ براشون بهتره- کلا اسید پاشی نشونه ضعیف بودن و ترسو بودنونشون میده
سونيا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
خوبه يه ضره مردم آدم بشن ميگن ايرا ن با مردمي متمدن پس كو كجاست اين متمدن بودنتون خوبه يه لحظه خودتون رو جاي اون آدم بزاريد چه حسي داريد چرا دختراي مردم و بد بخت مي كنيد تورو خدا منصف شيد من دخترم وخدا رو شكر مي كنم كه همچين اتفاقي براي من و خانوادم نيفتاده ولي اگر يكي از اين اسيد پاشا داره اينو ميخونه ازش خواهش مي كنم انصاف. به خرج بده لطفا
ناشناس
United States of America
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
وای خدا چیکار کردن اینطور ادما رو باید تو بدترین شرایط زجر داد تا جون بدن کثافتای لجن
Mehdi
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
با سلام
دوستان وقتی حکم قصاص صادر شد به همان روش دلیل رضایت اینه که طرف مجددآ صحنه خودش را جلوی چشمش می آره و مجددآ به عمق فاجعه فکر میکنه و قدرت این کار را در خودش نمیبینه ما الان داریم میگیم آقا قصاص بشه آقا تو وان اسید و ... .لی وقتی بعمل برسیم ما هم شاید جا بزنیم
بنظر من حقیر این اشکالات قانون است شاید اگر حکم مثلاً سنگسار یا امسالهم میدادند شاید بهتر بود تا اینکه حکم قصاص به همان روش را صادر کنند و طرف خودش وحشت میکنه که من چطور مثل اون بی همه چیز چنین کاری بکنم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
باچه امنیتی بایدبریم بیرون
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
با سلام
وقتی آدم به این عکسها نگاه میکنه دلش تیر میکشه آیا این همه دنیا برای آدمها تنگ شده ؟ اگر فقر فرهنگی و مادی کم بشه اگر فاصله غنی و ضعیف کم بشه اگر واگر....اما با این جنایت کارها چه باید کرد؟ مرگ کافی نسیت چه بسا که یکی از اینا تو زندان خودکشی کرده . قصاص هم به دلیل جا زدن قربانی قبل از قصاص بیشتر اوقات منتفی میشود . پس یک جنبه جرم عمومی که زندان باشه به همراه اعمال شاقه مثل نگه داری از بیماران صعب الاعلاج مثل خوره و ...
صدف
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
باز یه عده روانی دیگه پیدا شدن آب میپاشن رو صورت دخترا تو این اوضاع که زهر ترکشون کنن
به حساب خودشون شوخی بانمکیه
دست بردارین از این کارا ایرانیا واسه این چیزا خلاقیت دارن ماشالا
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
این همه جرم و جنایت رو میبینین و باز از آزادی زن و مرد صحبت میکنین ؛ واقعاً که براتون متاسفام ؛
به نظر بنده سزای این افراد اسیدپاش مرگ نیست ؛ بدتر از مرگ است ؛
دست در مقابل دست ، پا در مقابل پا ؛ چشم در مقابل چشم و اسید نیز در مقابل اسید ...
کاش روزی بیاید که دیگر نه خبری از اسید پاشی باشد و نه هیچ جرم و جنایتی ؛
آن روز نزدیک است ؛
ما منتظر ظهور میمانیم ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
احسنت به همه نظرات مخصوصا سومی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳
اخه این چیه ادم میبینه اعصابش خورد میشه اسید خیلی بده واقعا بده ادمو بکشن بهتر از اسیده
امیر علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵
به نظر من باید پوست اینا رو زنده زنده زره زره کند تا زجر بکشن به فهمن عذاب چیه زن یک موجود ضعیفه که مثل برگ گل زود پيزمرده میشه بعد این کثافتا میگیرن این جنایات رو انجام میدن تا زمانی که دولت جلوی اینا رو نگیره درست بشو نیست ما فقط حرف میزنیم عمل نمیکنیم اگه یک شیخی رو بگیرن بکشن یا تو غزه جنگ بشه اعتراض میکنیم اما چرا برا مردم خودمون اعتراض نمیکنیم و صدامون در نمیاد به خدا اخر زمانه خدایا خودت شاهدی مردم دارن چی میشن این مجودات نجس رو از رو زمین حذف کن ؟آمین آمین
لبیک یا حسین
هانی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
بمیرن انشالا
amir
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷
خداهمشونو هدایت کنه
ناشناس
Germany
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰
همه آیه الکرسی نذر کنیم که این ملعونا رو بگیرند و مجازات کنن آمین یا رب العالَمين
رضا
United States of America
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۸
دوستان توجه داشته باشید اصلا و ابدا دور از جونتون اگر رو شما هم ریختن اب نزنید چون خیلی بد تر میکنه طی واکنش اسید و اب گرمای خیلی زیادی تولید میکنه نتنها اسید رو پاک نمیکنه بلکه بد تر هم میکنه.خانوم های محترم هم بجای اینهمه لوازم ارایش یزره محلول امونیاک یا جوش شیرین داخل کیفشون داشته باشن و اگر خدای ناکرده رو شما هم اسید پاشیدن با امونیاک یا جوش شیرین پاک کنید چون امونیاک و جوش شیرین مواد بازی هستند و اسید را خنثى میکنند . ببخشید یکم طولانی شد امید وارم مفید واقع بشه.
میرمحمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۹
توجه توجه...........توجه توجه..................توجه توجه......
دولت اعلام کرد اگر خانواده های قربانی هم رضایت دهند ک نمیدهند اسید پاشان برای ایجاد اخافه در جامعه ب اشد مجازات محکوم خواهند شد.:-)
توجه توجه اسید پاش بدبخت تویی ک فک میکنی با این کار ها امر ب معروف ونهی از منکر کردی نه تنها ک نکردی بلکه چهره اسلام هم خراب کردی.
لعنت خدا بر تو بیمار روانی بیاد ک بخودت حق میدی زیبایی ک خدا ب دخترای این مرز و بوم داده رو ازشون بگیری
به حق محرم عزیز انشالله همتان بدرک واصل شوید.
دختر ایرانی مث ناموس هر مرد ایرانی شرک ونفرین بر تو ک ب ناموس خودت هم رحم نمیکنی
لعنت خدا بر ش ما باد تا امام حسینم از بدرک واصل شدن شماک ناموس شیعه رو ب خطرمیاندازید شاد بشود.
علی
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
کجای کاری قصد انجام امربه معروف نبوده بلکه مشوش کردن چهره امر به معروفه .
مهاجر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
ببین از خدا بی خبرها با زندگی و آینده مردم چیکار میکنند؟! حیوانات وحشی هم از اسیدپاشها نجیب تر و باشرف ترند...! خدا لعنتشون کنه که جوونای مردم رو به این حال و روز انداختن..

"اللهم عجل لولیک الفرج"
آرش
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
باید با اینها برخورد شدید شود هم استرس ایجاد کردند هم بازار شایعات رو به شهرهای دیگه ای مثل تهران کشانده است فقط باید قصاص شوند : محکوم به پاشیدن اسید
فریبا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
اسیدپاشا باید اعدااااااممممممممم بشن کثافتای عوضیییییییییییییییییییی خدا لعنتشون کنه بی شعورای احمقه حسود رو اینا شیطانن بخدا
ابوالفضل
Germany
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
دوره آخر زمان شده
صد رحمت به خوک کثیف
حسن
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
قصاص شون کنید همشون یک جا هفته یک شهر ببرینشون گردش تمام شهر ها ایران تا درس عبرت مردم بشه
سمیه
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
باید سر این موجودات پست تر از خوک رو تو اسید فروکرد و سرشون رو با گیوتین از تنشون جدا کرد و تو میدون شهر سر نیزه گذاشت تا همه اون آشغالهایی که افکار کثیف اسید پاشی دارن عاقبت خودشونو ببینن... نباید به اینها رحم کرد
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
خدالعنت کنه تمامی اسیدپاشاروخدابه زمین گرم بزنه اونارو
بهاره
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
تروخدا قصاص کنید آخه مگه ما حیوونیم
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
واقعا متاسفم اینها لایق مردن نیستند باید اینارو ذره ذره کشت باید کاری باهاشون کرد که روزی صدبار ارزوی مرگ کنند اگه 1دفعه بمیرن که راحت میشن بیچاره اونایی که با اسید سوختن من که واقعا راضی به این کار حتی برای دشمنم هم نیستم چه برسه به هم وطنم واقعا مسولین باید 1فکر اساسی بکنن
atena
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
اخی بیچاره زنه چه زجری کشیده بوده خیلی صورتش قشنگ بوده ایشالا باعصو بانیشو لعنت کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
اگه اسید !بپاشن رو ادم از مرگم بدتره ی عمر با او صورت میخوای چیکار کنی اونوقت نشستین دست رو دست گذاشتین که چی چن نفر بابسوزن تا این کابوس تموم شه؟ مردم میترسن پاشونو بیرون بزارن یا وهابی میگیره میبره یا اسید میپاشن یا هزار تا چیزه دگ چه وضشه اخه ردم میترسن پ
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
مسولین هرچه سریعتر میبایست عاملان این جنایات را دستگیر و مجازات کنند
تا جلوی گسترش شایعات و استرس هم در جامعه گرفته شود
اینگونه افراد مصداق همان عبارت قران کریم است که از حیوانات هم پست تر میخواندشان (اولایک کالانعام بلهم اضل- اعراف 179)
این کارها را فقط انسانهایی میکنند که از هر حیوانی پست ترند
انسانیت اینست؟
هلیا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
بایدتوخیابون جلوی همه قصاص بشن کسایی که باعث این ناامنی هاشدن باید تواسید خوابوندشون اشغالارو بخدا میترسم دیگه تنهابرم بیرون اینم زندگی شد اخه همش ترس. و واقعامتاسفم برای کسایی که ازاین موضوع سواستفاده کردن و حجابودینو زیرسوال بردن من خودم خیلی محجوب نیستم که بگم ازخودم طرفداری میکنم من شکایت میکنم ک ب عقاید هم احترام نمیذاریم و فکر میکنیم بی حجابی یعنی باکلاسی انسان باش
حدیث
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
کسی که همچین کار حیوانی میکنه حتی از یه حیوانم پست تره باید روش اسیدپاشید و نزارن معالجه بشن تا بازجر بمیرن و درس عبرتی برای حیوان صفت هایی ازین دست باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۷
من متن و همه نظرارو خوندم . فقط ی چرااااااااای بزرگ ذهنمو اشغال کرده همین. این فرد چرا اینکارو میکنه. الان میتونیم همه لعن و نفرین کنیم. ارزوی قصاص و مرگ اما مطمءنامشکلی حل نمیشه.
ی فیلمی دیدم باسم کارناوال مرگ اگه ندیدید حتما ببینید تو این فیلم ماشین یا ی وسیله ای نزدیک تازه عروس و دوماد منفجر میشد و هر دو میمردن اگه این خبرو تو روزنامه یا ی سایت خبری بخونیم فقط میگیمقاتل باید به بدترین صورت قصاص بشه اما وقتی تو فیلم زندگی قاتل زنجیره ای دنبال میشه من بشخصه برای زندگیش اشک ریختم.
ایکاش بیایم جای متهم کردن از فرصتا استفاده کنیم هر کدوممون تو هر رتبه و مقامی که هستیم سعی کنیم اخلاق رو رعایت کنیم ایکاش شادی من هرگز موجب غم کسی تو زندگی نباشه ایکاش نه گفتن و نه شنیدنو تو خونه ها ومدرسه ب بچهامون یاد بدیم.
امید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۲
باید چی گفت فقط خودتون رو یه لحظه بزارید جای پدر ویا همسر این خانوما متاسفم باید رفت افغانستان پاکستان سوریه جنوب لبنان زندگی گرد والا داعش سگش شرف داره به این جور پست فطرتا حداقل اون تکلیفش روشنه کیه
مریم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
خدااااااااااااااااااااااااااااااا خودت جوابشونو بده.......................................
هانس
Canada
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۷
فشارهای روانی - اقتصادی و تورم و فقر فرهنگی نقش اصلی را در این جنایتها ایفا می کند. از انطرف دولت و سیستم قضایی و سازمانهای عریض و طویل تبلیغات اسلامی و ... به جای ایفای نقش خود بترتیب در ایجاد امنیت، حفظ حقوق شهروندی و فرهنگ سازی ، مسائل دیگری را در ارجحیت سازمان خود قرارداده اند.

امیدوارم با بهبود فضای اقتصادی و برطرف شدن نیازهای اولیه ، کم کم فضای کار فرهنگی و تقویت جنبه حقوق شهروندی مورد توجه قرار گیرد.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
نمیدونم چرا میگند بنی ادم اعضا یکدیگرند..واقعا یا اینه ادم نیستند یا این شعر درست سروده نشده..خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کنه.
مریم
Canada
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
پناه میبرم به خدا...دیگه شهر ما امنیت نداره..خدا لعنت کنه کسانی را که با آینده کسی بازی میکنند و روح و جسمشون و از بین میبرن.از مسولان عاجزانه درخواست میکنم که رحم به این پست فطرتها نکنند..برای همیشه غم را به خونه آنها زندانی کردند باید کی جواب گو باشه؟؟؟
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰
فقط باید اعدامشون کنند بدون هیچ وقت گذر روندنی
مممممممممممممممممممممممممم
United States of America
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
اگه بی حجاب بیرون اومده باشند حقشان است ولی اگربی تقصیربوده اندعاقبت اسید پاشان ممممممممممممرگ با عذاب است
راز
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
اسيد چيزى نيست که تاٽيرش را در يک لحظه ديد بعضى از اين ن اسيب ها به مرور زمان تاٽيرش را ميذارد اگر اين طور نبود در دو عمل زيباى کاملا برطرف ميشد قصاص براى عضو نابود شده واز بين رفته است تنها چيزى که باعٽ جلو گيرى از اين جرم ميشه ارتقا سطح فرهنگ کل مردم است اکٽرا يا همه اين جرائم بخاطر کينه وانتقام هاى بي مورد بوده که به زندگى مردم تاٽيرات منفى زيادى ميگزاردچه بسا يک روز يک نفر از ما که الان اينجا اون افرادمجرم را جانى وحيف زندگى خطاب ميکنيم اي عمل وحشتناک را انجام دهيم تا زمانى که فرهنگ مردم تغيير نکند اين جرائم ادامه ميابد مطمئنا اگر زمانى ماهواره عليه قصاص اين جرائم برنامهاى نشان دهدمردم طرف مجرمين اين پرونده ها را ميگيرند
ناشناس
Netherlands
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
اینا رو تا نگیری توی دیگ اسید حل نکنی آدم دلش خنک نمیشه.خدا لعنتشون کنه
ناشناس
Netherlands
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
اینا رو تا نگیری توی دیگ اسید حل نکنی آدم دلش خنک نمیشه.خدا لعنتشون کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
باید از اهل علم کمک بگیرین.تا جامعه را بررسی کنند و چرایی انجام همچین حرکاتی بیان بشه.همه مقصرن .من شما.دولت .مادر خانواده ها.سال هاست از این اتفاقا می افته.صدا سیما فقط روانشناس میاره.یک بار جرات نکرد جامعه شناس بیاره .می دونین چرا چون همه چی در جامعه شناسی نقد می شه همه مقصرینی که باعث پرورش همچین شخصیت های ضد اجتماعی میشن.لطفا نگاهتونو وسیع تر کنین.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
به نظر من اینجور ادما بهتره همون موقع کشته بشن نه اینکه با این چهره بخوان زندگی کنن البته خدا باعث و بانیشو لعنت کنه انشاالله سر خواهر و مادر خودشونم بیاد
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
بابا اینا آدم نیست یه مشت حیونن. خدا جوابشو نده
حمید
Iraq
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۷
اونا که اسید پاشیدن تموم شد رفت!
فرهنگ انتقام با اسیدپاشی رو باید از بین برد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
اگه مجازات این افراد انداختن در طرف اسید بود در ملاعام دیگه هیچ کس جرات نمیکرد چنین کاری کنه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
سلام. باید بگم در کشور بسیاری از قوانین ناکارآمد است. برای بعضی مسائل سختگیریه بیش از حد برای بعضی مسائل انعطاف بی مورد. کسی که اسید میپاشه نباید توسط قربانی قصاص شود. یک حیوان توان دیدن اینکار را ندارد. میتوان شرایطی فراهم نمود که بدون دخالت قربانی با یک سیستم ساده الکترونیکی قصاص انجام شود. اینکار قابل نرمش و لطف نیست. بیش از قتل برای قربانی و خانواده اش تحمل ناپذیر است ولی چه کنیم که قوانین ضعیفن و مسئولین ضعیفتر برخورد میکنند
سارا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
باز اگر کسی که اسید پاشیده پیدا بشه خوبه،اما اگر پیدا نشه چی؟؟؟۱,فرهنگ سازی۲,اسید دم دست نباشه۳,قوانین و سفت و سخت برای کسانی که اسید میپاشن و کسایی که مزاحمت و اذیت ایجاد میکنن برای دیگران۴,علم پزشکی جراحی پلاستیک جان پیشرفت کن...جیگرم کباب شد براشون...پیشرفت کن...دکترجان پول همه چی نیست با مردی بی بضاعت کنار بیاید....من به عنوان یه معلم نهایت تلاشم رو خواهم کرد به شاگردانم مهربانی بیاموزم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
هایی خانم یا آقای ممممممممممممممممممممممممم

اگه بی حجاب بیرون اومده باشند حقشان است ولی اگربی تقصیربوده اندعاقبت اسید پاشان ممممممممممممرگ با عذاب است

تو بیا .............. بخور الان فک میکنی کی هستی کع اینو میگی نکنه حضرت نوحی یا محمد هنن لطفن ......... نخور خدا کع خداس بد بندش رو نمیخواد حتی اگ گناه زیاد داشته باشه اما تویهه ..... که ادعای با خداییت میشه اینه میکی حیف .......خوردین برای تو با اون ذهنیت مسخره او عقب افتادت کثافت همین اشغالایی مثل تو زندگی رو به دخترا زهر کردن دویاره میگم ...تو . بخورش تا اُموراتت بگزره تو از سگ کمتری اگ کسی ...... یا یکی از عزیزان تو اینجوری کنه چه ....... میخوای بخوری ......... افرادی مثل تو کاری کردن که اسلام خراب شه ..... ..... کثافت لجن جمع کن خودتو
کارگربیچاره
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹
کشوری که خرتوخروهرکی به هرکیه همینه دیگه اصلاچرااسیدبه هرکسی میفروشند که ازاین غلطا بکنن برااسیدخریدن هم بایدهزار قانون باشه بدترازهفت خان رستم دزدبهمون زده رفتیم کلانتری میگه مالتوسفت نگه دارخداوکیلی زندگیه برامون درست کردین شبانه روز داریم مثل سگ میدویم فایده ام نداره فقط صبح تاشب شعارمیدن آمریکاهیچ غلطی نمیتونه بکنه فعلاکه همه غلطا راآمریکاکرده کاش ماهم عرضه داشتیم یه غلطی میکردیم
کارگربیچاره
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹
کشوری که خرتوخروهرکی به هرکیه همینه دیگه اصلاچرااسیدبه هرکسی میفروشند که ازاین غلطا بکنن برااسیدخریدن هم بایدهزار قانون باشه بدترازهفت خان رستم دزدبهمون زده رفتیم کلانتری میگه مالتوسفت نگه دارخداوکیلی زندگیه برامون درست کردین شبانه روز داریم مثل سگ میدویم فایده ام نداره فقط صبح تاشب شعارمیدن آمریکاهیچ غلطی نمیتونه بکنه فعلاکه همه غلطا راآمریکاکرده کاش ماهم عرضه داشتیم یه غلطی میکردیم
کارگربیچاره
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹
کشوری که خرتوخروهرکی به هرکیه همینه دیگه اصلاچرااسیدبه هرکسی میفروشند که ازاین غلطا بکنن برااسیدخریدن هم بایدهزار قانون باشه بدترازهفت خان رستم دزدبهمون زده رفتیم کلانتری میگه مالتوسفت نگه دارخداوکیلی زندگیه برامون درست کردین شبانه روز داریم مثل سگ میدویم فایده ام نداره فقط صبح تاشب شعارمیدن آمریکاهیچ غلطی نمیتونه بکنه فعلاکه همه غلطا راآمریکاکرده کاش ماهم عرضه داشتیم یه غلطی میکردیم
کارگربیچاره
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹
کشوری که خرتوخروهرکی به هرکیه همینه دیگه اصلاچرااسیدبه هرکسی میفروشند که ازاین غلطا بکنن برااسیدخریدن هم بایدهزار قانون باشه بدترازهفت خان رستم دزدبهمون زده رفتیم کلانتری میگه مالتوسفت نگه دارخداوکیلی زندگیه برامون درست کردین شبانه روز داریم مثل سگ میدویم فایده ام نداره فقط صبح تاشب شعارمیدن آمریکاهیچ غلطی نمیتونه بکنه فعلاکه همه غلطا راآمریکاکرده کاش ماهم عرضه داشتیم یه غلطی میکردیم
کارگربیچاره
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹
کشوری که خرتوخروهرکی به هرکیه همینه دیگه اصلاچرااسیدبه هرکسی میفروشند که ازاین غلطا بکنن برااسیدخریدن هم بایدهزار قانون باشه بدترازهفت خان رستم دزدبهمون زده رفتیم کلانتری میگه مالتوسفت نگه دارخداوکیلی زندگیه برامون درست کردین شبانه روز داریم مثل سگ میدویم فایده ام نداره فقط صبح تاشب شعارمیدن آمریکاهیچ غلطی نمیتونه بکنه فعلاکه همه غلطا راآمریکاکرده کاش ماهم عرضه داشتیم یه غلطی میکردیم
کارگربیچاره
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰
کشوری که خرتوخروهرکی به هرکیه همینه دیگه اصلاچرااسیدبه هرکسی میفروشند که ازاین غلطا بکنن برااسیدخریدن هم بایدهزار قانون باشه بدترازهفت خان رستم دزدبهمون زده رفتیم کلانتری میگه مالتوسفت نگه دارخداوکیلی زندگیه برامون درست کردین شبانه روز داریم مثل سگ میدویم فایده ام نداره فقط صبح تاشب شعارمیدن آمریکاهیچ غلطی نمیتونه بکنه فعلاکه همه غلطا راآمریکاکرده کاش ماهم عرضه داشتیم یه غلطی میکردیم