بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
معاونت مالی شرکت الکتریک خودرو شرق عنوان کرد:

افزایش سودآوری "خشرق" در نیمه دوم سال جاری

براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم شرکت الکتریک خودرو شرق برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 107 ریال برآورد شده است.
کد خبر : ۱۳۷۱۰۹
نویسنده :
اعتماد
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم شرکت الکتریک خودرو شرق برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 107 ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم طی عملکرد واقعی 6 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه سال جاری به میزان 51 ریال بوده و در نتیجه "خشرق" توانسته 48 درصد بودجه خود را طی مدت مذکور پوشش دهد.

در همین راستا، خسروی، معاونت مالی شرکت الکتریک خودرو شرق در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: شرکت الکتریک خودرو شرق با توجه به عملکرد 6 ماهه نخست این شرکت و همچنین برنامه های پیشروی آن، در نیمه دوم سال جاری با افق روشنی همراه خواهد بود علاوه بر این گفتنی است که گزارش 6 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه سال جاری "خشرق" محتاطانه می باشد. بنابراین انتظار می رود که عملکرد "خشرق" در نیمه دوم سال مطلوب تر از عملکرد 6 ماهه نخست سال جاری باشد.

خسروی تصریح کرد: با توجه به اینکه 80 درصد فروش محصولات "خشرق" مربوط به ایران خودرو و 20 درصد فروش محصولات نیز مربوط به "خساپا" است، لذا افزایش در تیراژ تولیدی محصولات "خودرو" و "خساپا" تأثیر مثبتی بر عملکرد "خشرق" خواهد داشت.

وی عنوان کرد: رفع تحریم ها نیز تأثیر بسزایی بر وضعیت شرکت الکتریک خودرو شرق خواهد گذاشت چراکه "خشرق" به دلیل تأمین حدوداً 50 درصدی مواد اولیه از شرکت های خارجی، بیشترین نیاز ارزی را دارد لذا رفع تحریم ها منجر به کاهش شدید بهای تمام شده محصولات شرکت الکتریک خودرو شرق خواهد شد. بنابراین در صورت رفع تحریم ها، علاوه بر کاهش بهای شده محصولات، شاهد سهولت در چرخه تأمین مواد اولیه و افزایش در میزان فروش "خشرق" نیز خواهیم بود.

معاونت مالی شرکت الکتریک خودرو شرق افزود: پیش بینی می شود که میزان فروش "خشرق" طی نیمه دوم سال جاری حداقل حدود 10 الی 15 درصد بالاتر از میزان فروش در نیمه نخست سال باشد همچنین تعدیل مثبت در نرخ فروش محصولات "خشرق" بر صورت های مالی سال 93 تأثیرگذار خواهد بود.

خسروی اظهار کرد: با توجه به در دستورکار قرار گرفتن استفاده از ارز مبادلاتی در حوزه تأمین مواد، انتظار می رود "خشرق" شاهد اثر سودآوری از این محل طی نیمه دوم سال جاری باشد. در نتیجه به دلیل تفاوت 20 درصدی نرخ ارز مبادلاتی با نرخ ارز آزاد پیش بینی می گردد این تفاوت 20 درصدی نرخ ارز در بخش تأمین مواد خارجی، تأثیر خود را در کاهش بهای تمام شده محصولات "خشرق" طی نیمه دوم سال جاری بگذارد.

وی در خاتمه افزود: بطور کلی وضعیت شرکت الکتریک خودرو شرق مثبت ارزیابی می گردد. علاوه بر این رفع تحریم ها به دلیل درصد بالای تأمین مواد اولیه این شرکت از خارج، تأثیر مثبتی بر وضعیت "خشرق" خواهد گذاشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر