بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
سخنگوی مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه (امروز) گفت 1+5 مصمم است تا روز 24 نوامبر بر سر راهکار جامع با ایران به توافق برسد.
کد خبر : ۱۳۷۶۵۹

به گزارش گروه بین‌المللخبرگزاری فارس، سخنگوی «فدریکا موگرینی» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد که ایران و 1+5 دور پایانی مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران در وین را روز 18 نوامبر (27 آبان) آغاز می‌کنند.

«کاترین ری» سخنگوی مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در نشست خبری در بروکسل صحبت می‌کرد، با بیان اینکه «کاترین اشتون» مسئول پیشین سیاست خارجی اروپا همچنان به عنوان هماهنگ‌کننده گروه 1+5 به فعالیت خود ادامه می‌دهد، گفت این تصمیم در توافق با موگرینی اتخاذ شده و به اطلاع اعضای اتحادیه اروپا نیز رسیده است.

بر اساس برنامه اعلام‌شده، خانم اشتون روز 7 نوامبر (16 آبان) در وین با مدیران سیاسی گروه 1+5 دیدار می‌کند. او سپس راهی مسقط پایتخت عمان می‌شود تا روزهای 19 و 19 آبان در نشست سه‌جانبه با حضور «جان کری» و «محمد جواد ظریف» وزیران امور خارجه آمریکا و ایران دیدار کند.

در حالی که سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران پیش از این اعلام کرده بود که دور بعدی مذاکرات ایران و 6 کشور روز 20 آبان در مسقط برگزار می‌شود و یک منبع اروپایی نیز در گفت‌وگو با المانیتور این تاریخ را تائید کرده بود، خانم ری امروز بدون اشاره به نشست مسقط، عنوان کرد که «دور جدید» مذاکرات هسته‌ای با ایران حضور نمایندگان ایران و 1+5 روز 18 نوامبر (27 آبان) در وین برگزار می‌شود.

وی افزود: «ضرب‌الاجل رسیدن به توافق جامع روز 24 نوامبر (سوم آذر) است و ما مصمم هستیم که تا آن تاریخ به توافق دست یابیم.»

یکی از منابع نزدیک به مذاکرات به «ایتارتاس» پیشتر اعلام کرده بود که رایزنی‌های سطح کارشناسی در اواسط اکتبر صورت گرفته است و «نتایج در تمامی جهات حاصل آمده است.»

این منبع اعلام کرد: «نتیجه مذاکرات بر تمایل سیاسی طرفین و اینکه چه کسی گام اول را بردارد، بستگی دارد.»

مهلت مذاکرات جامع هسته‌ای ایران و 1+5، 24 نوامبر به پایان می‌رسد و علیرغم خوشبینی طرفین درباره پیشرفت‌هایی در مذاکرات اما هنوز به گفته مذاکره‌کنندگان اختلافات در برخی از موضوعات وجود دارد.



اشتراک گذاری :
ارسال نظر