بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
خبرگزاری تسنیم: مدیر مرکز اروپایی امنیت منابع و انرژی کالج سلطنتی لندن معتقد است در صورت دستیابی به توافق نهایی هسته ای، ایران در مسیر تبدیل شدن به ابرقدرت انرژی قرار می‌گیرد.
کد خبر : ۱۳۷۸۲۲

به گزارش گروه بین المللخبرگزاری تسنیم، مدیر مرکز اروپایی امنیت منابع و انرژی کالج سلطنتی لندن معتقد است در صورت دستیابی به توافق نهایی هسته ای ایران در مسیر تبدیل شدن به ابرقدرت انرژی قرار می گیرد.

فرایدبرت پفلوگر می افزاید ایران نه تنها در بخش سوخت های فسیلی بلکه در انرژی های تجدید پذیر نیز قدرتمند است.

ایران یکی از غنی ترین کشورهای جهان از لحاظ منابع زیر زمینی است و پتانسیل این کشور به خاطر تحریمهای بین المللی مختل شده است. با این حال گفتگوها اکنون به نقطه اوج خود رسیده و ممکن است ایران را در مسیر فعال کردن قابلیت کامل خود به عنوان یک ابرقدرت انرژی- در حوزه فسیلی و تجدید پذیر- قرار دهد.

پفلوگر که معاون وزیر دفاع سابق آلمان نیز بوده است می افزاید علی رغم اینکه دو طرف اکنون بر مواضع سخت خود پافشاری می کنند، امکان دستیابی به توافق هسته ای در سال جاری وجود دارد و در نتیجه آن رفع تحریم ها را شاهد خواهیم بود.

بازگشت ایران به جامعه بین المللی به احتمال زیاد موازنه قدرت در منطقه را تغییر می دهد و یک «رنسانس» انرژی ایجاد می کند. ایران دارای چهارمین منابع نفت و دومین منابع گاز جهان است، اما تولید آن از این پتانسیل بسیار کمتر است. دلایل این وضع، تحریمها، فقدان تکنولوژی و سوء مدیریت است.

ایران نیازمند تکنولوژی و سرمایه گذاری در میدان های گاز و نفت خود است. در گام اول ایران قصد دارد قانون جدیدی برای هدف ایجاد فضای مناسب و جذاب برای سرمایه گذاری خارجی تصویب کند. اگر این قانون تصویب شود و تحریم ها رفع شوند، ایران می تواند به یکی از تولید کنندگان پیشرو نفت و گاز جهان تبدیل شود. پس از آن سرمایه گذاران برای پروژه های گازی ایران که ضریب موفقت آن دوبرابر میزان جهانی است صف خواهند کشید.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر