بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
مدیر سرمایه گذاری و تحلیل کارگزاری تدبیرگران فردا عنوان کرد:

یک پیشنهاد و یک پیش بینی

با توجه به صحبت های منتشره و مثبت ظریف و جان کری در رابطه با حصول پیشرفت های زیادی در مذاکرات هسته ای، می توان دستیابی به توافق سیاسی و جامع را در آینده ای نه چندان دور متصور شد.
کد خبر : ۱۳۹۳۹۹
نویسنده :
اعتماد
با توجه به صحبت های منتشره و مثبت ظریف و جان کری در رابطه با حصول پیشرفت های زیادی در مذاکرات هسته ای، می توان دستیابی به توافق سیاسی و جامع را در آینده ای نه چندان دور متصور شد. این در حالی است که تحریم ها در خصوص برخی صنایع نیز به حالت تعلیق درآمده بطوریکه سرمایه گذاری در صنایع مذکور با چشم انداز روشن همراه است.

در همین راستا، مستقل، مدیر سرمایه گذاری و تحلیل کارگزاری تدبیر گران فردا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: نتیجه نهایی مذاکرات با تصوری که سهامداران به استقبال آن رفته بودند، در ظاهر متفاوت بود بطوریکه سهامدارانی که طی دو، سه هفته اخیر به صورت هیجانی و با خوشبینی نسبت به نتیجه نهایی مذاکرات، اقدام به خرید کرده بودند، طی روز گذشته اقدام به فروش هیجانی کردند.

مستقل تصریح کرد: به نظر می رسد که حداکثر در روز شنبه، عرضه سهام کاهش می یابد بطوریکه اواسط هفته آینده، بازار متعادل خواهد شد بنابراین پیشنهاد می گردد که سهامداران جهت معاملات خود، بر مبنای تحلیل بنیادی شرکت ها و همچنین تحلیل حاصل از نتایج مذاکرات بر صنایع مختلف، تصمیم گیری نمایند.

مدیر سرمایه گذاری و تحلیل کارگزاری تدبیرگران فردا عنوان کرد: علاوه بر این، اکنون فرصت مناسبی جهت خرید سهام می باشد توصیه بنده نیز به سهامداران این است که در مقطع فعلی اقدام به فروش سهام نکنند چراکه انتظار می رود بازار سرمایه حداکثر تا روز شنبه، از هیجان خارج شود و به تعادل برگردد. بطور کلی پیش بینی می شود که از هفته آینده تا پایان آذر ماه، شاهد روند نوسانی قیمت سهام در بورس باشیم همچنین برآوردها حاکی از روند صعودی و شیب ملایم قیمت سهام از دی ماه تا پایان سال می باشد بطوریکه و رشد 20 الی 25 درصدی قیمت سهام را می توان متصور شد.

مستقل بیان کرد: بطور کلی صنعت خودرو و بانکداری با پیش فرض حصول توافقات در 10 تیر ماه سال 94 می بتوانند بازدهی مطلوبی را نصیب سهامداران کنند.افزون بر این، صنعت لیزینگ، نیروگاهی و پتروشیمی نیز با دیدگاه بلندمدت می توانند بازدهی مطلوبی را به همراه داشته باشند.

وی در خاتمه افزود: به نظر بنده اگرچه توافقات سیاسی و جامعی در ظاهر حاصل نشده اما با توجه به صحبت های طرفین مذاکرات هسته ای، می توان استنباط کرد که پیشرفت ناشی از مذاکرات فراتر از آن چیزی است که اعلام شده اما به دلیل آنکه روی همه موارد توافقات حاصل نشده، مذاکرات نیز تا 10 تیر ماه سال 94 تمدید شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حرفه ای
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
به نظر من بازار به دو بخش تقسیم میشه و از همین الان هم معلومه .

گروه اول که تا زمان اعلام نتایج مذاکرات درجا خواهند زد مثل خودرو و بانکی ها

گروه دوم که راه خودشون رو میرن و با افزایش قیمت دلار تعدیل مثبت هم می دهند .

مثل تجهیزاتی ها . مانند لسرما - وتوشه - لبوتان و...

جالبه که در این وضعیت بد بازار صف خرید هستند .
علی شاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
یک ساله که گرفتار سهمهای پتروشیمی ام هستم فقط با زیان ، تازه آقا میفرمایند با دید بلند مدت بخرید.
کاش یکی به من میگفت دقیقا منظور از بلند مدت چقدر زمان هست.
2 سال ، 6 سال ، تا پایان عمر !؟
دوره گرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
چشم
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
به به بازار به این خوبی استاد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
کو گوشه شنوا عالمو ادم چه از داخل چه از خارج دارن میگن بابا جان توافق شدنی و نزدیکه چرا یه عده جوگیر بدونه در نظر داشتن این صحبتا و تحلیله مسائل سیاسی بدونه هیچ دلیلی سهمتونو گذاشتین تو صف فروش مگه ابولا گرفته که میخواین زود از دستش راحت بشین البته شنبه اونای که فروختن پشیمون میشن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵
این مدت که گذشت هر چند سخت اما اگر می خواهید واقعا اینده ای روشن داشته باشید از فردا به دنیا اعلام کنید که همه کشورها پابرجا هستند و ما با همه کشورها صمیمی و دوست هستیم و به طور جد و نه در شعار خواهان روابط با تمامی کشورهای دنیا هستیم تا بلکه در ایندده گشایشی شود اما اگر خدای ناکرده باز شعار بر علیه برخی کشورها داده شود که مجور کلیدی مذاکرات هستند باز همان اش و همان کاسه
دور تساسل تکرار خواهد شئ