بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر : ۱۳۹۵۴۰
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز (شنبه) که با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد، گفت: وزیر امور خارجه گزارشی از روند مذاکرات وین داد و اعلام کرد که هنوز 6 مورد اختلافی وجود دارد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره توضیحات وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی صبح امروز (شنبه) با تشکر از حمایت های رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته ای افزود: این مذاکرات 7 روز به طول انجامید و روزی 7 ساعت به طور متوسط جلسه برگزار شد. 6 دیدار دوجانبه بین وزرا ، 4 جلسه بین معاونین و چندین جلسه در سطح کارشناسی برگزار شد.

وی به نقل از ظریف ادامه داد: چهار دور مذاکره با روسیه ، یک دور با چین ، دو دور با آلمان ، انگلیس و فرانسه دو جلسه و اتریش و آلمان یک جلسه برگزار شد. حدود 39 جلسه در 80 ساعت مذاکرات انجام شد که 10 ساعت آن کارشناسی بود.

نماینده رشت به نقل از وزیر امور خارجه ادامه داد: هیات آمریکایی حدود 170 تا 180 نفر بودند و انگلستان 40 ، فرانسه 20 ، آلمان 20 ، روسیه 20 ، چین 20 و اشتون نیز 12 نفر را به همراه خود به وین آورده بودند اما هیات ایرانی فقط 16 نفر بودند.

وی تصریح کرد: احتمال شکست مذاکرات همواره زیر 50 درصد است اما مذاکرات مسقط دشوار ، تلخ و سخت بود و بیشتر جلسات با تندی شروع می شود و با ناراحتی و گله پایان می یافت.

نماینده مردم رشت در مجلس از قول وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: 6 موضوع اختلافی در مورد زمان و چگونگی لغو تحریم ها و این که چه زمانی ایران به بازار سرمایه می تواند وارد شود، وجود دارد. همچنین اختلافات درباره اراک بسیار کم شده و تعداد سانتریفیوژها نیز یکی از موارد اختلافی بود.
*ایرنا
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
بگذارید جلسه"غیرعلنی" تموم بشه ،بعد مطالبش را در روزنامه ها اعلام کنید. بیخود نبود از مذاکرات چیزی به شما نمی گفتند.
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
بهتره شماها حداقل از این مقوله کمتر بدانید تا کمتر کشور و مردم دچار مشکل شوند هر چه شما نماینده از مشکلات ما مردم کمتر بدانید برای ما بهتر است چون نه تنها انرا حل نمیکنید که بلد نیستید واقعا چون اظهارات بعضی از شما ها را روی بدیهی ترین مسایل که میشنویم پی به درک و فهم میبریم