بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۱
کد خبر : ۱۴۰۰۲۹

مناظره معاون وزير و مديران سابق سرخابي در برنامه زنده تلويزيوني به جنجال كشيده شد. جمعه شب در برنامه ورزش از نگاه دو ميهماناني نظير اميررضا خادم، امير عابديني و علي فتح‌الله زاده حضور داشتند

و پيرامون واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس به بخش خصوصي اظهاراتي را بيان داشتند كه در نهايت به جنجال كشيده شد. در بخشي از اين مناظره اميررضا خادم به عنوان معاون وزير عابديني و فتح الله زاده را گردن كلفت خطاب كرد و در مقابل عابديني به خادم گفت شما براي اين كار جوان هستيد و بايد برويد تا بزرگ شويد.

عابديني و فتح الله زاده از همان ابتداي كار با حرفهاي خود به مدل مديريتي خادم حمله كردند و او را براي اين پستي كه دارد (نماينده تام الاختيار وزير ورزش در امر واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس است) بسيار جوان و خام دانستند. خادم نيز با ارائه سندهايي، حرفهاي مديران اسبق و سابق سرخابي را تكذيب كرد.

خادم يك سند مقابل دوربين نشان داد كه ثابت مي كرد فتح الله زاده در زمان مديرعاملي استقلال، به دنبال ثبت يك شركت بوده است. ثبت اين شركت، علامت سوال بزرگ برنامه بود كه به چالش كشيده شد اما فتح الله زاده هرگز زير بار اين قضيه نرفت كه وقتي مديرعامل استقلال بوده، نبايد به نام استقلال و به كام ديگران، اقدام به راه اندازي شركت مي كرد.

مديرعامل سابق باشگاه استقلال كه مدام مي گفت خادم در حال مغلطه كردن است، مدعي شد سال قبل پيراهن استقلال را به چند اسپانسر مختلف اجاره داد تا تبليغ كنند و در مقابل حدود 8 ميليارد تومان درآمدزايي داشت كه خادم نيز در پاسخ گفت: ما هم 7 ميليارد و 800 ميليون بابت تبليغات پيراهن استقلال در اين فصل پول گرفته ايم. ماجراي بعدي، بدهي هاي استقلال بود. خادم اعتقاد داشت فتح الله زاده حدود 50 ميليارد تومان بدهي برجا گذاشته بود اما باز هم فتح الله زاده اين بحث را قبول نداشت و در نهايت گفت چيزي در حدود 27 ميليارد تومان بدهي دارد و 13 ميليارد تومان هم ماليات مانده است. فتح الله زاده مدام مي گفت: آقاي خادم! شما چيزي از مديريت در فوتبال نمي دانيد.

اما بحث عابديني و خادم هم بالا گرفت. هنگامي كه خادم مشغول صحبت در مورد چگونگي شكل گيري هيات مديره جديد باشگاه پرسپوليس بود، عابديني كه از شنيدن اين حرفها قانع نمي شد، لبخند مي زد كه همين امر باعث عصبانيت معاون پارلماني وزير ورزش شد تا خادم در مقام پاسخگويي، با صدايي بلندتر حرفهايش را به زبان آورده و در مورد هبه شدن 15 درصد از سهام باشگاه پرسپوليس در اوايل دهه 70 از امير عابديني سوالاتي بپرسد. جنجال دوم در برنامه از همين جا شروع شد و طرفين روي آنتن به صورت مشخص به درگيري پرداختند. كار به جايي رسيد كه عابديني به خادم گفت: فقط بايد به حرفهاي شما خنديد!

خادم نيز در جواب گفت: من اينجا در اسناد به وضوح مي بينم كه حقي از بيت المال به شما هبه شده به همين علت از شما پاسخ مي خواهم. بعد هم تاكيد كرد كه با تمام اين مسائل چون عابديني و فتح الله زاده از او بزرگ تر هستند، مجبور است احترام هر دو نفر را حفظ كند.

خادم در ادامه گفت: برخلاف تصورم، هيچ حرف جديدي از عابديني و فتح الله زاده نشنيدم.

فتح الله زاده هم كه مي خواست همچنان مسائل شخصي را دنبال كند، سوال ديگري از خادم پرسيد: شما مگر نگفتيد هر كسي مي خواهد براي واگذاري پرسپوليس و استقلال پيشقدم شود? پس چرا وقتي ما وارد عمل شديم و گفتيم مي خواهيم باشگاه را بگيريم، شما جواب رد داديد? كه خادم به صورت تلويحي نام وزير را به زبان آورد تا اين طور القا شود كه وزير ورزش به دنبال افراد جديدي است.

برخي مباحث اين برنامه نيز جالب بود، اينكه جواد نكونام و پژمان منتظري هر كدام براي انجام 6 بازي از باشگاه استقلال مبلغ 600 ميليون تومان دريافت كرده اند يا وقتي به رويانيان گفته بودند چرا حسابرسي باشگاه پرسپوليس صحيح نيست، او جواب داده: مگر در اين مدتي كه من تنهايي كار مي كردم، كسي به سراغم آمده كه حالا از من جواب مي خواهيد?

بحث پرتنش و پر از درگيري اين هفته برنامه ورزش از نگاه دو با عذرخواهي خادم از عابديني و فتح الله زاده به پايان رسيد اما مخاطبان اين برنامه همچنان بايد به دنبال سوالات خود باشند؛ سوالاتي در خصوص واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس يا بررسي عملكرد مديران عامل اين دو باشگاه در گذشته.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۳
من با آقای خادم کاری ندارم اما این دو نفر که گفته گردن کلفت را راست گفته .
پدرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
یک سوال از آقای فتح الله زاده
اگر باشگاه استقلال درامد زا نیست وبدهی بالا اورده چرا دنبال خرید آن هستید ؟
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
بسمه تعالی
راست میگن در حال حاضر وضعیت فوتبال یک سری تخلفات مالی دارد که اگر رو شود آنسوی سکه آبروی برای بعضی‌ها باقی نمی‌گذارد. و در ضمن با سلام و صلوات نمیشود به امور این باشگاه رسیدگی کرد باید شخصی قوی و پر قدرت مثل آقای اژه‌ای که حال شهردار قبلی ( کرباسچی رو گرفت )....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
با مال مردم گردن كلفت شده اند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
با توجه به عدم شفافیت مالی در باشگاههای مربوطه ، هر چقدر بحث واگذاری ، طولانی تر شود ، بخش بیشتری از بیت المال حیف و میل خواهد شد و انجام حساب و کتاب و مراجعه به سوابق مشکلتر خواهد شد لذا از جناب وزیر و معاونانش خواهشمندیم ضمن توقف فعالیت این باشگاهها بحث واگذاری را سریعاً پیگیری نمایند.