بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر : ۱۴۰۱۶۰

ایران و جهان -آمارها از عملکرد بانک دی نشان می دهد که وضعیت مالی بانک دی در افق پیش رو به صورت مطلوب در حرکت است تا جایی که 115 ریال سود برای هر سهمش در 6 ماهه ابتدای سال کنار گذاشته است .
به گزارش ایران و جهان،شفیع‌زاده مدیرعامل بانک دی که معتقد است تاکنون تحولات مهمی در ساختار سازمانی بانک رخ داده و ایجاد یک رده جدید به نام بانکداری مجازی در شعبه‌های بانک دی نمونه‌ای از این تحولات است توانسته بالغ بر3 هزارو 474 میلیاردو800 میلیون تومان تسهیلات در 7 ماهه امسال به متقاضیان پرداخت کند.

وی که به تازگی در این بانک کمیته فقهی و تاسیس مرکز مطالعات و توسعه بانکداری اسلامی راه اندازی کرده اعتقاد دارد که استفاده از عقود اسلامی با منطق اسلامی و مبتنی بر مبانی دینی می‌تواند به شکوفایی مجموعه بانک دی کمک کند.

اما بانک دی در روزهای گذشته عملکرد قابل توجهی دارد . این بانک با مدیریت شفیع زاده توانسته نسبت تسهیلات اعطایی به سپرده های اشخاص را در 7 ماهه به 41.2 درصد برساند. آمارها نشان می دهد که نسبت تسهیلات اعطایی به کل سپرده ها نیز به 41درصد رسیده است.

البته نسبت مطالبات غیر جاری به تسهیلات اعطایی بانک نیز به 9درصد رسیده است . این در حالی است که مطالباتت سررسید گذشته،معوق و مشکوک الوصول بانک نیز به 311 میلیاردو 700 میلیون تومان رسیده است .
به هر حال بانک دی نسبت ذخیره تسهیلات و مطالبات به تسهیلات اعطایی را نیز 2.9درصد و ذخیره تسهیلات و مطالبات به مطالبات غیر جاری را 32.2درصد اعلام کرده است .

این بانک 5هزار میلیارد ریالی که در بازار عادی فرابورس فعالیت می کند، جمع درآمدهایش به بیش از 178 میلیاردو 900 میلیون تومان رسیده است .

اما از آنجاییکه تا پایان تابستان بیش از 104 میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه داشت در نهایت سود خالص را در مدت مذکور به میزان 61 میلیارد و 787 میلیون و 600 هزار تومان اعلام کرد. این بانک در دو فصل اخیر بیش از 5 میلیارد تومان هزینه مالی داشت.

با این حال این شرکت توانست در نیمه اول سال مبلغ 115ریال براساس صورت های مالی حسابرسی نشده به هر سهم اختصاص دهد.

سرمایه این بانک در ابتدای تاسیس مبلغ200 میلیارد تومان بود که طی دو مرحله آن را به 500 میلیارد تومان رسانده است. به هر حال کسب سود بیش از 400میلیارد تومانی عایدی این بانک از سرمایه گذاری و سپرده گذاری تا پایان تابستان امسال بوده است.
البته این بانک در این مدت زمینی در منطقه سوهانک را به ارزش 174 میلیارد و 900 مییلیون تومان فروخته تا در راستای دستور العمل بانک مرکزی مبنی بر اینکه نسبت مانده خالص دارايی های ثابت به حقوق صاحبان سهام پس از کسر سود انباشته و سود قطعی نشده حداکثر بايد به میزان 30 درصد حرکت کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر