بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
در معاملات اولین روز از هفته جاری شاهد روندی متعادل همراه با اندکی رونق در برخی گروه های فعال بورس بودیم. شاید بتوان گفت که امروز بازار سرمایه همانی بود که شاخص بورس نشان می داد.
کد خبر : ۱۴۰۹۴۰
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 93.09.29 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 45 واحد رشد به رقم 51001 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 7 واحد افت عدد 138240 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 42 واحد رشد به رقم 69537 واحد رسيد.

همچنین در این روز "ومعادن" با 30 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فملی" با 84 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 5 واحد افزایش به رقم 797 واحد رسید.

در این شرایط امروز "مارون" با 3 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "جم" با 2 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1801 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1256 میلیارد ریال رسید.

در معاملات اولین روز از هفته جاری شاهد روندی متعادل همراه با اندکی رونق در برخی گروه های فعال بورس بودیم. شاید بتوان گفت که امروز بازار سرمایه همانی بود که شاخص بورس نشان می داد.

بنابر گزارش بورس نیوز، طی معاملات روز جاری در گروه خودرویی شاهد بازگشت روند صعودی به اغلب شرکت های قطعه سازی و خودروسازی بودیم اما نکته جالب تر معاملات امروز درصد حضور خریداران حقیقی و حقوقی در این شرکت ها بود که نشانه خوبی خصوصاً از این منظر که حضور حقوقی ها در بین فروشندگان امروز این گروه کم رنگ تر شده، به نظر می رسید. اهالی تالار معتقدند با اظهارنظر جدید وزیر صنعت در خصوص احتمال ادغام خودروسازان به علت تعدد بالای آنها در این صنعت شاید بتوان منتظر فصل جدید از روند حرکتی گروه خودرویی باشیم.

در گروه بانکی وضع به گونه ای دیگر بود؛ بطوریکه بزرگان این گروه امروز روند قابل قبولی را به نمایش نگذاشتند. البته شرایط بانک های کوچکتر بهتر بود و نمادهایی همچون "وپست"، "وزمین" توانستند با غلبه تقاضای خرید بر فروش به کار خود پایان دهند، به نظر می رسد این گروه در انتظار تعیین تکلیف بحث مذاکرات مانده تا بتواند روند اصلی خود را پیدا کند.

از سویی دیگر گروه پتروشیمی بورس پس از مدت ها در جازدن، توانست امروز در اغلب شرکت های فعال خود رنگ سبز را نظاره کند، شاید به جرأت بتوان گفت که این گروه یکی از پرپتانسیل ترین گروه های بورسی با نگاه به رقم پی بر ای سهام آنها می باشد که از ریسک کمی برخوردار هستند.

همچنین در میان حمل و نقلی ها لیدر گروه امروز بسیار کم فروغ ظاهر شد، "حسینا" که مدت ها بازار سرمایه را در انتظار خبر مناقصه خود گذاشته بود پس از اعلام افزایش 8 درصدی سهم خود در ترمینال شماره 2 کانتینری بندر شهید رجایی اما هنوز تغییری در سود پیش بینی شده خود اعمال نکرده که همین موضوع سبب بی اقبالی اهالی تالار به این سهام شده است. احتمالاً این گروه نیز بعد از حصول توافق احتمالی در مذاکرات هسته ای حرف هایی برای گفتن خواهد داشت.

از سویی دیگر ساختمانی های بورس نیز روند خوبی را پشت سرگذاشتند که با توجه به حجم قابل توجه معاملات در سهام اغلب شرکت های این گروه این روند می تواند ادامه دار باشد.

اما با نگاهی به تمام گروه های فعال بورس طی روز جاری شاید بتوان گفت که بیمه ای ها بهترین روند را از خود برجای گذاشتند؛ چراکه تمامی نمادهای این گروه با تقاضای خرید و روند صعودی همراه بودند. گفته می شود مسئولین اقتصادی توجه ویژه ای به گروه بیمه ای دارد که این موضوع در کنار برخی اخبار مثبت همچون افزایش سرمایه و یا فروش دارایی برخی شرکت های این گروه سبب بروز چنین روندی شده است.

شایان ذکر است که این اتفاقات مثبت در حالی در معاملات امروز اغلب گروه های بورسی به چشم می خورد که شیرین ترین گروه بورسی سهامدارانش را با کامی تلخ راهی معاملات روزهای آتی کرد.

در پایان گفتنی است که روند شرکت های بورسی امروز به گونه ای بود که می توانست امید را به بازار سرمایه مجدداً بازگرداند بطوریکه شاید اگر این هفته با تعطیلات پی در پی همراه نبود روند بازار سرمایه به گونه ای دیگر می شد. فعلاً برای اظهار نظر برای تداوم روند صعودی اندکی زود است اما آنچه که به نظر می رسد احتمالاً این هفته و هفته آینده شاهد اتفاقات خوبی در بازار سرمایه خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
ما دنبال ثبات در بورس هستیم و با چند روز مثبت شدن بی پشتوانه ذوق نخواهیم کرد انشاا... مسئولین جدید بورس سعی در حل مشکلات داشته باشن و از پاک کردن صورت مسئله ها جدا خوداری کنن که این کار اصلا به صلاح بازار نیست و زمان نشان داده هیچ مسئله در ظاهر شاید پاک شود و در باطن هرگز و موجبات انباشته شده ابهامات و بالا رفتن ریسک به صورت خلق بی اعتمادی میشود و این نوع واکنش ها در بازار بسیار زجر آور و فرسایشی خواهد بود پس انشاا... ما را با یک آبتبات چوبی سرگرم نکنید و آستین همت بالا بزنید تا مشکلات و ابهامات درون و برون سازمانی را با تعقل و تامل و البته تدبر حل کنید!
ناشناس
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
دوستان حواستون باشه نمادهایی مثبت کامل خوردند که روز چهارشنبه باید اوراق تبعی رو اعمال کنند مثل پارسان .تاپیکو ..خساپا و..حقوقی واسه اینکه قیمت اعمال تبعی و قیمت سهم اختلافش کم بشه تو این سه روز قیمت رو بالا نگه میداره و گرنه خبری نشده که پس گول نخورین..از شنبه دوباره سقوط به 64000داریم
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
من به ته سیگارها معتقدم چون امنیت و ریسک سرمایه گذاری در انها بسیار مناسب و با کوچکترین خبر خوب بسیار جذاب میشوند
ناشناس
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
یعنی چی تو به ته سیگار معتقدی
رستم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
نوشدارو بعد از مرگ سهراب
رضا
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
کدوم نوشدارو
مهران یاری
ROMANIA
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲
خدا به سهامداران رحم کند خداییش الانشم 40درصد از پولمون رو از دست دادیم ما همه خواستار ثبات در بورسیم نه چیز دیگر
متا بورس
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
خواستار چی در بورس ؟؟
خواستار شفافیت باشید ، خواستار دفاع سازمان بورس از حقوق سهامداران طبق قوانین ، خواستار عدم دخالت حقوقی های .... در ساختار بازار ، خواستار افزایش سطح عمومی اطلاعات کاربران بازار ، خواستار عدم اجازه یافتن هر کس با هر سطح از معلومات برای ورود مستقیم به بازار سهام ، خواستار افزایش سهام شناور بازار ، خواستار افزایش و توسعه بازار
ثبات در بازار یعنی چی ؟ داداش من مگه دلاره ؟ طلاست ؟ نونه ؟ ثبات ؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
ساختمانی ها در حال حاضر بهترین سهام بازار هستند و درصدر آنها ثرود و ثشاهد و ثغرب
متا بورس
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
خوب اونوقت با کدوم تحلیل بنیادی و یا تکنیکی ؟؟ فقط چون چند روز مثبتن ؟؟
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
تا پالایشیها بسته است بورس همینه درجازدنه
جویبار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
آقا رضا ته سیگار های شما (اصطلاح وارن بافت)کدامند؟
دانا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱
خبرهای زیادی پشت سهام گروه بیمه هست این گروه در اینده بسیار نزدیک لیدر و پیشرو بازار خواهند بود وهمه را متحیر می کنند.
ناشناس
جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۷
سراغ بیمه اصلا نرید بیمه ها عمدا زیان ده نشان می دهند تا خسارت زیان دیدگان را کم بدهند و عوارض ناجا و بهداشت درمان و صندوق خسارتهای بدنی و مالیات ارزش افزوده را پرداخت نکنند.
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱
گول این جو مثبت ضعیف رو نخورید....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۴
دوستان همه چیز در بورس به عملکرد حقیقی ها وابسته است. برای نوسان گیری واقعا دیر شده است و بورس با توجه به افزایش حجم خرید یک ماهه حقوقی ها روند مثبتی را خواهد داشت. کافی است یک هفته نفروشید . بازار به روزهای اوج و مثبت خود خواهد رسید. اما سهام با پی به ای پایین و با هدف شرکت در مجمع مناسب می باشد. و گروههای که از کاهش نفت و افزایش دلار سود می برند می توانند گزینه خرید باشند. معاون صندوق بازنشستکی کشور سیگنال خریید بلند مدت را برای همه صادر کردند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
واقعا که چه بورس جالبی
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
امیدواریم که این روند ادامه دار باشه تا بخشی از ضرر ها لااقل جبران شود .
هنوز شاخص چند هزار واحدی رشد می خواد تا مثل روزهای قبل از تمدید مذاکرات بشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
ک پایگاه آمریکایی در گزارشی درباره کاهش شدید بهای نفت در بازارهای جهانی، «تضعیف ایران» را علت تلاش‌ها و اقدامات ریاض در پایین نگهداشتن قیمت نفت ارزیابی کرد.
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
متاسفانه باسبز نشان دادن شاخص توسط چند حقوقی ان هم درثانیه های پایان معاملات توهین به شعور تمامی سهامداران است که ثانیه به ثانیه ازطریق اینترنت انرا رصد میکنند ایا اتفاق خاصی درایران یا دنیا افتاده نفت گران شده .مصرف فلزات درجهان باافزایش روبرو شده تحریمها برداشته شده . درامد مردم افزایش پیداه کرده.شغل برای میلیون ها بیکار تحصیل کرده وغیره .... ایجاد شده. پس برمبنای چه جیزی می خواهد فقط شاخص رشد نماید. به امید روزی که تحلیل گران بورس یا تحلیل واقعی بنویسند یاحداقل با سکوت روی اعصاب سهامداران راه نروند
ناشناس
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
ملت و همه را اینها بازی داده اند
یعقوب
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
حرف بجا و حقی زدی. این مردم ساده دل کی میخوان بفهمن که دنیا دست کیه؟ آدم از دستشون دیوونه میشه. با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه.
ناشناس
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۲
شاخص مصنوعی تو چند دقیقه اخر سبز شد دوستان فریب نخورید
متا بورس
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
شاخص نشان دهنده چیست ؟
شاخص مصنوعی چیست ؟
چطور می شود شاخص را مصنوعا سبز نگاه داشت ؟
چند درصد از سهام داران ما می دانند که استراتژی های خرید و فروش افراد حقیقی و حقوقی بسیار متفاوت است و نباید دنباله روی حقوقی ها را بکنند ؟
چند درصد از فعالان جدید این بازار فقط به شاخص به عنوان قضاوتی در مورد بازار نگاه نمی کنند ؟
چند درصد از فعالان جدید توان تشخیص این را که وقتی همه صنایع درگیر رکود هستند بورس نیز باید شرایط مشابهی داشته باشد را درک می کنند ؟
ا
غلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
دوستان ته سیگار یعنی سهم زیر ارزش اسمی یا سهم هایی که ریسک ندارد مثل سهم خکاوه و خاور یا وبصادر و..........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
این گزارش با اشاره به اینکه گروهی از دموکرات‌ها از جمله سناتور «باب منندز»، «چاک شومر» و «مارک وارنر» تمایل دارند در این امر به جمهوری‌خواهان بپیوندند نوشت که برخی از دموکرات‌های گمراه، می خواهند به جمهوری‌خواهان بپیوندند و به صورت جسورانه آمریکا را به یک جنگ مهم دیگر در خاورمیانه نزدیکتر کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
اعراب از ترس ایران خواهان ادامه تحریم های ایران هستند
ناشناس
جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
خوب واقعا همه را هم ترساندیم ایا حقیقتا اینچنین نیست؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
تا این جا شو با پول ما کشیدن پایین دیگه نوبتیم باشه نوبت پالایشگاهی هاست تا شاخصو به 60000 برسونند.
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
تو را خدا دوباره مردم را گول نزنید 60در از دست دادیم دیگر توان واعصلبش را نداریم 2 روز مثبت میشه برای ۀنکه جا نمانیم می دویم دنبال خرید به امید جبران بخشی از زیانها دوباره زیان میکنیم بس لطفا تحلیل دروغ و غلط ندهید
متا بورس
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
دوست عزیز و محترم بنده
اگه به درستی شما 60 درصد سرمایه خود را در 9 ماهه گذشته از دست داده اید . نشان از عدم آشنایی شما به اصول اولیه سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار می باشد . پیشنهاد می شود هر چه سریعتر برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر ( خدای نکرده ) از این بازار خارج شوید . هرچند رونق آهسته بازار در پیش است اما نا آگاهی شما برای سرمایه تان خطر ناک است.
والسلام
به قول دوستی برخی سرمایه گذاران نابلد بازار بورس را قمار خانه تصور میکنند که سهامی را با اندک تحلیلی خریداری می کنند تا چه بشود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
بازار کاملا به گونه ای دیگر می بود اگر ما با دنیا تعامل می داشتیم برنامه هسته ای صلح امیز با مشارکت دیگر کشورها می داشتیم