بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
کد خبر : ۱۴۱۱۲۴
جردن کسلر ۵ ساله و محمد اسلام ۱۷ ساله، اعجوبه‌هایی هستند که از راه خرید و فروش سهام در وال استریت توانستند به ثروت هنگفتی دست یابند.

به گزارش ایرنا از سنا، محمد اسلام تنها در ساعت تفریح خود در مدرسه و با استفاده از اینترنت توانست یکی از برجسته ترین سهامداران وال استریت شود.

محمد اسلام در خصوص ثروت 72 میلیون دلاری خود گفت: من طبق اصول خودم معاملات را انجام می‌دادم و هیچوقت در این بین گمراه نمی‌شدم و قانون اصلی بازار مبنی بر کاهش شکست و افزایش سود را رعایت نمی‌کردم و این اخلاق معامله‌گری موجب افزایش بازدهی من شد و به همین دلیل آن را سرلوحه کار خود قرار دادم.

وی افزود: معاملات را از سهام پنی آغاز کردم (سهام 'پنی' به سهام شرکت‌های کم بازده اشاره کند که سهام آنها به یک دلار هم نمی‌رسد و براساس پنی و پول خرد معامله می‌شود).

محمد و دو نفر از دوستانش قصد دارند در ماه ژوئن سال آینده پس از فارغ التحصیل شدن از مدرسه و دریافت جواز کار، بنیاد سرمایه گذاری خصوصی خود را تاسیس کنند. هدف آنها کسب یک میلیارد دلار درآمد از طریق معاملات بورس تا آخر سال آینده میلادی است.

این دانش آموز آمریکایی در حال حاضر، با استفاده از ثروت خود یک خودرو 'بی ام و' و آپارتمان گران قیمت در محله منهتن نیویورک خریداری کرده است. محمد اسلام سال 2013 میلادی از سوی موسسه Business Insider به عنوان یک پدیده در سرمایه گذاری معرفی شد.

اما جردن کسلر 5 ساله پسر کوچک یکی از کارکنان رینگ معاملاتی بورس نیویورک گلن کسلر، است.

جردن به این دلیل که مادری کارمند دارد و چند روز برای رفتن به مهدکودک حال و اوضاع مناسبی از لحاظ جسمانی نداشته، مجبور شد تا با پدر برای چند روز متوالی به بورس نیویورک بیاید تا هم پدر از او مراقبت کند هم در خانه تنها نباشد. اما این چند روز توانست آینده دیگری را برای جردن رقم بزند.

کسلر با استفاده از موبایل پدر و بازی با آن در زمانی که گلن کسلر مشغول کار بود، دست به معامله سهام زد و حالا پس اندازی هنگفت برای خود کسب کرده است البته در این میان، راهنمایی‌های پدر جردن، یکی از رموز موفقیت وی محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
اسلام جون اگه مردی بیا بورس تهران ...!
بیا و بعد یه سال ببین دولت راستگویان با سرمایه 74 میلیون دلاریت چه میکنه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
ولله مردم از همین وضعیت خراب بورس میلیاردی در میارن اشکال از ماست که تحمل نداریم که اگر داشتیم از غوره الان بورس واسه خودمون آخ حلوا درست میکردیم آخ حلوا درست میکردیم بدبختی ما ایرانی ها اینه که احساسی هستیم
رضا
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
ناشناس عزیز کلامت متین و درست اما خدائیش یه نگاهی به قیمت سهام و سودآنها از دی پارسال تا الان بنداز . چنددرصد رشد کرده ؟ هیچ . بدتر هم شدن . چون شرکتها و صنایع ما بخاطر اقتصاددستوری دارن ورشکست میشن
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۹
ایشون راست میگه ..سرمایه ات نصف شده ولی بجاش شاخص بورس ما توی دنیا اوله..بیان منطقی باشیم . کل بورس منفیه ..اشکالی نداره چرا بترانس نخریدی ؟

اصلاً منطقی نیست که آقا رو فرستادن بانک .ایشون پیشنهادهای بهتری از بورس وال استریت و بورس امارات و مالزی داشتند .

الان شاخص داو جونز رو نگاه کنید .35 ساله فقط از 4000 واحد به 17800 واحد رسیده ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۸
این تو ساعت زنگ تفریح مدرسه خرید و فروش میکرده این همه سود بدست آورده. ما همه وقت و زندگیمون رو گذاشتیم همش داریم ضرر میکنیم. چجوریه؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۴
توجه کنید که از سهام های پنی یا ارزون شروع کرده. از این جور سهم ها تو بورس خودمون هم هست. سهام های زیر 100 تومان که به وقتش رشد شارپ و بازدهی خوبی خواهند داشت.حساب کنید مثلا خپارس، 75 تومان هست و با رسیدن به 150 تومان ناقابل، بازدهی 100 درصدی خواهد داشت. پیشنهاد من این جور سهم ها هست. هرچند فعلا تو ضرر باشند.
ناشناس
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
برادر من مگه چند تا سهم مثل خپارسی که شما داری تبلیغشو میکنی هست که آدم بخواد اینقدر سود کنه اونم تو مدت کوتاه!!! بورسی که توش عدالت نباشه،یه شاخص نمادین داشته باشه،حجم مبنا و محدودیت داشته باشه،کلی رانت خوار توش باشه، یه آدم با 20 30 سال سابقه بورسیو زمین میزنه چه برسه به یه بچه 17 ساله...
قرار نیست که بورس اقتصاد اول دنیا با بورس یه کشور بدون اقتصاد یکی باشه!!!
ناشناس
جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کامنت بالا باید بپرسم که شما میتونی الان تو بورس وال استریت سرمایه گذاری کنی؟؟؟ میتونی یا نه؟؟ معلومه که نه. پس مجبوری از همین بورس ایران سود کسب کنی. بورس هر کشوری شرایط خودش رو داره.مطمئن باش اگه سهامدارای بورس ایران برن تو بورس وال استریت همون بورس اقتصاد اول دنیا هم نابود میکنن و به خاک سیا مینشونن. درسته بورس ایران ایرادات خیلی زیادی داره ولی به نظرم عیب اصلی از سهامداران بی تجربه و احساسی هست. به نظر من تو بورس ایران نوسانات خیلی خوبی میشه گرفت. همین خپارس یا خکاوه یا .... این سهام ها سهام های پنی هستند که ریسک بسیار پایینی دارن و رشد شارپی خواهند داشت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
اگه مثل ما ایرانیا سهام های گرون میخرید و سهام هاشو مفت میفروخت و گله وار عمل میکرد الان تو 72 میلیون دلار ضرر بود
مشکل از بورس تهران نیست مشکل از خودمونه
از ماست که بر ماست!!!!!!!!!!
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
شاید مثل سهامداران بورس ما یک میلیارد دلار داشته حالاشده 74 میلیون دلار
رضا
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
نه عزیز اونا اینطور نیستن که اگر سهمی شارپی رفت بالا تمام چارتیستها جمع بشن بهمراه تکنیکالیا که ای بابا این سهم نباید اینطور و اونطور باشه باید بیاد پایین داره حبابی میشه / نزدیکه بترکه . البته درست هم میگن چون این فلان وبهمان شرکت حتی اگر دارائی هاش رو تجدید ارزیابی کنه سهامش اینقدر نمی ارزه
امیر
ROMANIA
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
انقدر ناله نکنید...شما میتونید وارد بازارهای جهانی بشید...تقصیر خودتونه
u3f
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
خدایا مارا از ناشیان احساسی دور بفرما ...

همه بگید امین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
من تعجب می کنم شما که نقطه ضعفای خودتونو می دونین چرا؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
اون 5 ساله هه دستش خرده بوده به سفارش خرید وفروش سود میکرده یا بر اساس علم... ای خدا چه جور میشه اخه؟ بچه 5 ساله ؟؟؟