بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر : ۱۴۲۲۲۰



محسن پهلوان؛ مولتی میلیاردری است که این روزها درباره‌اش زیاد می‌شنوید. حتما یکی از پیامک‌های وایبری‌اش برای‌تان رسیده است. پیامک‌هایی درباره بزرگترین پروژه مالی تاریخ کشور. پروژه‌ای که قوه قضاییه روی آن دست گذاشته است. ا. اما برخلاف شایعات میگوید ابهام 94 هزار میلیارد تومانی ارتباطی به او پیدا نمی‌کند. پهلوان در گفت‌وگویی صریح با تماشاگران امروز درباره پروژه پدیده و حکم دادستانی سخن گفته است.

*می‌خواستیم درباره شایعات مربوط با پدیده صحبت کنیم. آقای محسنی اژه‌ای گفتند چون نسبت به اتفاقات مربوط به پدیده نگران هستند حکم موقتی صادر شده است. این روزها همه از اختلاس 94 هزار میلیاردی در پدیده حرف می‌زنند و این پیام در وایبر دست به دست می‌چرخد.

این ماجرای 94 هزار میلیارد که اصلا ارتباطی به ما نداشته است. اگر یادتان باشد، هفته قبل در رسانه‌ها در این باره بحث‌هایی مطرح شد. 5 موسسه مالی بدون مجوز، 94 یا 95 هزار میلیارد تومان پول دست‌شان است. این شایعه اصلا ارتباطی به ما ندارد. مربوط به چند شرکت دیگر بوده اما بعد ماجرای حکم دادستانی خراسان که در آمد، وصلش کردند به ما. این ربطی به ما ندارد. الکی به ما چسبانده‌اند. این چه ربطی به ما دارد؟

*اینکه می‌گویند فعالیت‌های پدیده در مشهد ادامه دارد و ساخت و ساز متوقف نشده یا هایپرمارکت پدیده باز است را تایید می‌کنید؟

پدیده مثل ساعت دارد کارش را کار می‌کند. همین حالا نزدیک به 30 هزار نفر دارند کار می‌کنند. تازه داریم سرعت انجام کارها را هم بالا می‌بریم. امروز جلسه‌ای با سهامداران داشتیم، شب جمعه به مناسبت میلاد حضرت رسول هم افتتاح پاتیناژمان را داشتیم. مجموعه پاتیناژ پدیده اولین مجموعه تفریحی ورزشی پاتیناژ در ایران است. این خودش نشان می‌دهد که ما مشغول کارمان هستیم.

*پس حکمی که دادستان داده به چه منظوری بوده؟ این روزها همه نگران اتفاقاتی هستند که در مشهد و در شرکت پدیده شاندیز افتاده است.

بالاخره قوه قضائیه، مجمع بزرگ قضایی درکشور است و باید قانون را اعمال کنند. الان درباره پروژه‌ ساختمانی ما شبهاتی دارند برای همین تصمیم گرفتند و حکمی هم که به ما دادند این است که ما موقتا اجازه تبلیغات نداریم. حکم نداده‌اند که پروژه را منفجر کنیم. گفته‌اند تا اطلاع ثانوی تبلیغات‌تان را متوقف کنید تا بعد از رسیدگی درباره پروژه تصمیم‌گیری کنند. باید ابهامات‌شان را رفع کنیم و ما هم داریم تلاش‌مان را می‌‌کنیم.

*یکی از ابهام‌ها درباره پروژه شما این حجم بالای تبلیغات پروژه‌های‌تان است. قبلا هم شما مصاحبه‌ای داشته‌اید و درباره اهمیت تبلیغات در کارتان حرف زده‌اید. به طور مشخص درباره این گفته‌اید که برگه‌های ارمغان بهزیستی الگوی کارتان بود که فروش یک سری برگه بی‌پشتوانه بودند. الان هم به نظر می‌رسد تردید‌های قوه قضاییه و دادستانی در همین مورد است.

نه آقا این حرف‌ها نیست که مثلا فکر کنید ما زیاد توی چشم هستیم. شما اگر امکانات پدیده را ببینید متوجه می‌شوید که تبلیغات ما نسبت به بزرگی کاری که انجامش می‌دهیم چیزی نیست. ما واقعا تا امروز نتوانسته‌ایم با وجود همه تلاش‌های‌مان، پدیده را آن طور که هست به مردم نشان دهیم. این تشکیلات مال مردم است، یک سرمایه ملی است. مال من نیست. باید بماند برای این مردم و این آب و خاک...

*شما سهامدارانی دارید که سهام خریده‌اند اما هیچ یک از شبکه‌های بانکی دولتی یا خصوصی کشور، این فروش سهام‌تان را برای سوددهی با بازگشت سرمایه تضمین نکرد‌ه‌‌اند؟

ببخشید سهام بورس را مگر بانک تضمین می‌کند؟

*ولی سهامی که بورس می‌رود را سازمان بورس اوراق بهادار تضمین می‌کند اما شما در بورس هم نیستید؟

فرقی نمی‌کند. تازه ما که سهام نفروخته‌ایم! ما نقل و انتقال سهام داشته‌ایم. ما اصلا سهام نفروختیم که شرکت‌های سهامی خاص بدون اینکه تبلیغ بکنند می‌توانند سهام بفروشند. ما همیشه در تبلیغات‌مان مردم را دعوت کرده‌ایم. بعد در ملاقات‌های حضوری مذاکره کرده‌ایم و به نتیجه رسیده‌ایم و انتقال سهام داده‌ایم! اینکه اسمش سهام فروشی نیست.

*همین الان مدل کاری شما را شرکت‌های دیگری مثل پردیسبان و تبرک هم در پیش گرفته‌اند و این مجموعه‌ها حساسیت‌زا شده‌اند شیوه‌ و ساز و کاری که شما انجام دادید این تردید را ایجاد کرده تا دادستانی خراسان وارد ماجرا شود و...

من اسمی از هیچ شرکتی نمی‌آورم اما اگر یکسری شرکت دیگر بدون دارایی آمده و از مدل ما استفاده کرده‌اند و مردم هم به دلیل اعتمادی که به شرکت ما داشته‌‌اند، در آن شرکت‌ها هم سرمایه‌گذاری کرده‌اند که گناه ما نبوده است. قوه‌ قضاییه هم که این اتفاقات را دیده نگران شده و به این شیوه سرمایه‌گذاری ایراد گرفته است و ترسیده مشکلی ایجادی شود. ما همه مدارک لازم را هم در این زمینه به قوه محترم قضاییه ارائه کرده‌ایم. یادتان باشد که ما قانون مداریم. نه قانون ستیزیم نه تخلفی داریم.

*یکی از شاکیان مجموعه پدیده وزارت جهاد و کشاورزی است که نحوه تغییر کاربری اراضی مجموعه، از کشاورزی به تجاری را غیرقانونی می‌داند. این را تایید می‌کنید؟

نه اصلا این طور نیست. ما مشکلی در این زمینه نداریم. ما چند بار با جهاد به دادگاه رفته‌ایم، هر بار هم حکم به سود ما صادر شده است. از ما هم هر اداره و هر سیستمی در ایران مدارک و مستندات بخواهد، ارائه می‌کنیم. تا امروز که مشکلی نداشته‌ایم و بعد از این هم مطمئنیم بدون مشکل کارمان را پیش می‌بریم.

*یا مثلا می‌‌گویند پروژه شما در کیش قانون ممنوعیت ساخت در حریم دریا را رعایت نکرده است.

دروغ است. کیش که دیگر سر تا تهش معلوم است. این همه مقاوم مسوول دولتی به آنجا آمده و رفته‌اند. ما فاصله 120 متر از حاشیه دریا را در ساخت و سازمان رعایت کرده‌ایم و برای ساخت اسکله‌مان مجوز گرفته‌ایم. ما که نمی‌توانیم در کیش خودمان را قایم کنیم. آن پروژه آبروی این مملکت است.

*خیلی شفاف می‌توانیم بگویید سرمایه‌های شرکت‌تان چقدر است؟

ما 20 هزار نفر همکار داریم.

*درباره سرمایه‌ها و سهامداران‌تان پرسیدیم؟

120 هزار نفر سهامدار داریم.

*دارایی‌های‌تان از این 90 هزار میلیاردی که می‌گویند بیشتر است یا کمتر؟

این 90 هزار میلیارد اصلا ربطی به ما ندارد. یک خلط مطلب شد. اصحاب رسانه هم بازی را سمت ما کشاندند.

*یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد، دارایی‌های پدیده خیلی کمتر از آن چیزی است که سهام فروخته‌اند.

خود شما قیمت بگذارید، شرکت ما در شهر رویایی پدیده (مشهد) 300 هزار متر پروژه‌ تجاری دارد که ما نفروخته‌ایم. حالا متراژش را محاسبه کنید. اصلا شما رویش قیمت بگذارید من باز تاکید می‌کنم این پروژه ما زنده است و مثل ساعت به کارش ادامه می‌دهد. اصلا من بی‌سواد، شما روی این پروژه عظیم قیمت بگذارید، تازه این فقط پروژه مشهد ماست. خیلی از این پروژه‌ها را در شهرهای دیگر کشورمان هم داریم.

*پس شما می‌گویید پروژه پدیده کارش را با قدرت ادامه می‌دهد؟

حالا باز بنویسید پر قدرت، بعد می‌گویند بد گفتند یا خوب گفتند. ما طبق روال گذشته داریم کارمان را انجام می‌دهیم. این روزها روز بچه خوب بودن است و ما هم مثل بچه‌های خوب داریم کارمان را انجام می‌دهیم!

چرا پدیده به مشکل خورد؟

پدیده شاندیز؛ دیگر تبلیغات پر زرق و برق این مجموعه توریستی در صدا‌وسیما با بیلبوردها تبلیغ نمی‌شود و از این مجموعه خواسته شده تا به خواسته‌های دستگاه قضایی کشور عمل کند. غول تبلیغاتی سال‌های اخیر انبوه‌سازان به چالش افتاده. هر روز پیامک‌هایی درباره اختلاس 94 هزار میلیاردی این شرکت دست به دست می‌شد اما حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضایی درباره پدیده صحبت کرد و این ابهام 94 هزار میلیاردی را رد کرد، او از این گفت که در این پرونده فعلا کسی بازداشت نشده و گفت دستگاه قضایی کشور نگران است، نگران اینکه شیوه کار پدیده در فروش سهام بدل به گرفتاری مالی برای مشتریانش شود.

اما این ابهام چیست؟ پاسخ خیلی ساده است. پروژه شهر رویایی پدیده که در شهر شاندیز ساخته می‌شود، یکی از مجموعه‌های توریستی این شرکت است. شرکتی که سهامش را به جای فروش از طریق بازار بورس با سیستم بانکی کشور، خودش می‌فروشد مراجع قانونی می‌‌گویند این شرکت سهامی خاص نمی‌تواند سهامش را از طریق تبلیغات و بدون عرضه به عنوان سهامی عام بفروشد اما شرکت پدیده این شیوه را در دستور کارش قرار داده و دادستانی خراسان حالا تبلیغات پروژه را ممنوع کرده است. پدیده حالا بیش از 120 هزار سهامدار دارد و ارزش سهام‌هایش از برگی 100 تومان به بیش از دو هزار و 120 تومان افزایش داده است، اما برای فروش 21 درصد از سهامش باید پاسخگو باشد، چون شیوه فعالیت آنها سبب شده تا شرکت‌های دیگری چون تبرک و پردیسبان هم اقدام به فروش سهام پروژه‌هایی کنند که هنوز استارت نخورده‌اند. شاکیان خصوصی پرونده‌های مشابه، سبب شده تا دادستانی این ایراد قانونی را به پدیده شاندیز هم بگیرد، حالا با ممنوعیت تبلیغات این شرکت، آنها باید تمام تغییرات مورد نظر را انجام بدهند. آنها باید از شرکت سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شوند. وارد بازار بورس شوند.باید سازمان بورس اوراق بهادار حساب‌های مالی‌شان را بررسی کند و بتوانند به فعالیت‌های‌شان ادامه بدهند. آنها که به گفته مدیرشان در این مجموعه تنها 200 هزار متر مربع مجتمع تجاری دارند. این جدای از واحدهای مسکونی، هتل بین‌المللی، پارک تفریحی، امکان ورزشی و دیگر امکانات این مجموعه است. محسن پهلوان که روزی درباره شیوه ساختن برند پدیده گفته بود: «من از شرکت فرانسوی که ایده برگه‌های ارمغان بهزیستی را منتشر می کرد، الهام گرفتم. آنها برگه‌هایی را به مردم می‌فروختند و قرعه‌کشی برگزار می‌کردند و...»

حالا او برای همین ایده ابتکاری به دردسر افتاده چون این وسط ممکن است پول‌های مردم خورده شود پس قوه قضاییه می‌گوید، این شیوه باید تعطیل، شود. پهلوان فارغ از اینکه دارایی‌هایش بیش از 94 هزار میلیارد تومان است یا نه، فعلا از نظر دستگاه قضایی مجرم شناخته نمی‌شود اگر چه تحقیقات درباره حوزه فعالیت این موسسه ادامه دارد. درباره مدیری که می‌گوید: «ما برندی را ساختیم که مردم دوستش دارند و به ما اعتماد می‌کنند خود شما هم به ما اعتقاد دارید حتما یک بار به یکی از رستوران‌های ما رفته‌اید. شاید کمی کباب‌های‌مان گران باشد. اما کیفیتش را پسندیدید و راضی بودید.» او این جمله را می‌گوید و اعتقاد دارد شرکتش این بحران را پشت سر می‌گذارد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
100 تومان ، هم قیمت ورنا و وساپا ، یکم زیاد هم هست ، میشه هم قیمت وملت هم گذاشت ، 57 تومان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
خدا پدرش را بیامرزد با این همه فشارروانی و همه جانبه بازهم هیچ کاهشی به نرخ سهام وارد نیامد و سهامدار جز ضرر نکرده است . باید رئیس سازمان بورس از ایشان یاد بگیرد چگونه حقوق سهامدار جز را حمایت می کند .
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
زنده باد پهلوان .زنده باد پدیده 300000×50000000=15000000000000 این فقط یک قلم .چه شود
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
مشخصا تمام اشخاصی که بر علیه پدیده مطلب مینویسند سهامدار پدیده نیستند وچون از قافله عقب مانده اند از روی حسادت وغرض است و دلشون هم به حال سهامداران پدیده نسوخته نگران نباشید وسهام خود را نگه دارید مشکلات بزودی حل میشود وشما خوشحال .
ناشناس
Germany
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
مگه به سواد داشتنه ؟!!! الان وزیر اقتصاد معدلش 20 بوده شاگرد اول اما وضعیت میبنید! همه چی که به سواد نیست باید بتونی بهره ببری از اون سواد
محسن
United States of America
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
زنده باد حاج محسن
ان شاالله پروژهای پدیده با قدرت به کاره خودش ادامه دهد - با حمایت مردم
09180000000
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
100 تومن با افزایش سرمایه ها میشه بیست هزار تومن نه دو هزار تومن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
سناريوي كه براي پديده ساخته شده كاملا مشخص است خروج نقدينگي جلوي گيري از ورود مجدد ان درنتيجه ورشكست شدن ان برون رفت از اين بحران به درايت مديران و اطمينان سهامداران با وجود اين همه هجمه ميباشد
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
شما میگویید ارزش سهام‌هایش از برگی 100 تومان به بیش از دو هزار و 120 تومان افزایش داده است این را هم بگویید با سرمایه جدید این قیمت شده نه با سرمایه قدیم. با سرمایه قدیم 12 هزار تومن شده بود.
سید عماد
Spain
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
بورس نیوز خداییش تو میخواستی نظرات پهلوان رو بگی یا خرابش کنی. مردم میفهمن ها، خودت رو به ..... نزن خواهشا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹
پاتیناژ که سهله اصن فرض کنیم استادیوم ازادی افتتاح کردین قیمت سهام درعرض کوتاه مدت یهویی 10برابر میشه! ملت اخه چی فرض کردین
حجت
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
منظورت از کوتاه مدت یعنی 5سال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میدونی امسال بورس از جیب مردم چقدر ضرر داده؟80هزار میلیارد تومن.
مهدی
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
دادا شما برو تو بانک بذار همون سود کم رو بگیر و دنبالش ربا رو هم یدک بکش.
حال اگه میخوای بدونی
1- سرماییه گذاری تو پروزه ساختمانی چیزی به عنوان ربا مطرح نیست پس سودش پاک ست .
2-ساختمانها در حال ساختن در جا نمیززند پس افزایش قیمت
3-بانکها هم باس سود کنن تا به ما در مقابل سپرده گذاری سود بدن حالا سود انها چقدر است که 21درصد میدهندشاید بگی سود پدیده 3برابر بانکهاست خوب درست است بانکها هم کمتر از این در نمیارن. توجه کن اگه سود وام بانکی 30درصد باشد پس فاصله تا21درصد باس براحتی وسریع وام را بدهند اما اینطور نیست .
4-اگه رشد سهام پدیده زیاد باشه پس باید تو باز پرداختم مشکلی پیش بیاد و حاج محسن فرار میکرد با کلی پول ولی این بنده خدا ایستاده وداره از زحماتش دفاع میکنه.
خواهشی که دارم برای داشتنی کشوری اباد باید هم پیمان باشیم ببینید باتوجه به تحریم ها چه پروزهایی رو ساخت خدا خیرش بدهد
سمانه
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷
پدیده داره ناپدیدمیشه یکی ازکارهای دلواپسان تبلیغات شدید برای پدیده بود وبخشی ازپول بورس رابردند انجا
جوان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
سلام به هم وطنان عزیز. خصوصا سهمامداران بورس.
سازمان بورس هیچگونه پشتیبانی از سهام ندارد ، برای مثال من سهام مخابرات راه دور رو خریدم در سال 84 که سال بعدش گفتن نمادش رو تابلو نیست و پس از پیگیری مشخص شد که شرکت ورشکست کرده و هیچ گونه حقی برای ما سهامداران قایل نیست ، پس من موافق ورود به بورس شرکت پدیده نیستم ، با توجه به بازدید من از پروژه کیش و مشهد پدیده منهای اینکه افتخار کردم در ایران هم بالاخره یه کار ماندگار در حال انجام است که معادل چند چاه نفت میتواند ارز آوری داشته باشد. باید حمایت گردد. ضمنا من سهام پدیده ندارم . ببخشید وقت شریفتون رو گرفتم ، خدا نگهدار دوستان
ایرج
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
خدا پدر مادرتو بیامرزه با این اطلاع رسانی
خانواده من همه سهامدارن ولی هیچکدوم پشت حاج محسن رو خالی نکردیم.اگر پولمون هم سوخت فدای یک تار موی سرش..
احمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹
البته ما حقمون پراید 25میلیونی سوار بشیم وعربها رویس رویز ..بوگاتی ..وامکانات خوب داشته باشند مملکتی که هنوز تکلیفش با خودش روشن نیست میخواد سرمایه خارجی هم جلب کنه با سرمایه گذار داخلی نمیتونه تعامل کنه بعد از 5سال میگن کارش غیر قانونیه جالبه پروژه ها دارند به سوددهی میرسند وبرگشت سود سرازیر بانکها بشه دارند زیر پاشو خالی میکنند
ایرج
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
احسنت.درود بر تو آریایی
کاظم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷
پدیده در طی این 5 سال واقعا پدیده بود و هست. حاج محسن واقعا ثابت کرد که ابرانی می تواند بر فراز قله ها بدرخشد.
اندکی صبر سحر نزدیک است....
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹
درود بر حاج محسن ... اقای دادستان اگر شما از حقوق سهامدار صحبت می کنید . دستگاه قضایی تا حالا کجا تشریف داشتن ؟!!!یک شبه یاد حق مردم افتادین ؟!!! این پروژه ابروی شهر مشهد است ... آقایان مدیران استان . چرا از سرمایه های شهر دفاع نمی کنید ؟ ... پهلوان تنها نیست . 120 هزار نفر در این شهر پهلوان هستند ...
خیام نیشابوری
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۱
واقعا حسودی هم اندازه ای داره،البته از زمان قابل تو دنیا و از زمان شیطون در مورد حضرت آدم وجود داشته، بعضیها وقتی یکی اوضاعش خراب بشه ،رقیباش خوشحال میشن ولی در ظاهر مثلا ناراحتند، تا حال دقت کردین? تو ایران از این حرفا زیاده ،اگر بیاین مشهد زمینهایی که تو پدیده شهر ساخته رو ببینین خدا شاهده زباله دانی بوده و اصلا تو حریم رودخانه نیست!!! تو رو خدا بیاین فقط با چشم ببینید تا یک کیلومتر اصلا رودخانه وجود ندارد،جلبه دادستان میگه حریم رودخانه،واقعیت رو بگین،به کجا ضرر میزنه پدیده ?فکر کنم باید خرابش کنن برای رکود ایجاد شده در بانکها واملاک قروش نرفته در شهر مشهد ،
احمد
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
با احترام می گم که کلا مردم مشهد همواره حس می کنند که دیگران به آنها حسادت می کنند و دارند چشم می خورند. ما در قرن 21 هستیم. صحبت از مشکل اقتصادی یک پروژه با حرف های عام پسند مانند محسن پهلوان زنده باد حل نمی شود و این عدم آگاهی و سطحی نگری باعث تاسف است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲
300 هزار متر مربع تجاری این آقا ارزشی آنچنانی نداره چون قیمت یک ملک تجاری رو موقعیت مکانی و میزان جذب مشتری اون تعیین میکنه که این امتیاز رو نمیشه برای اون حجم تجاری تو بیابونهای شاندیز متصور شد.پس همش بازی با اعداد و فریب مردمه. مشهد داره از ازدیاد تجاری میترکه مگه مردم چقدر پاساژ و مغازه میخوان.
ایرانی
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
نمیدونم اهل کجایی و چند بار مشهد رفتی
اما 6ماه از سال مشهد انقدر شلوغ میشه که حد نداره و خیلی از این افراد اعرابن که دنبال بازارهایی مث مجتمع های پدیده اند تا خرج کنن.
ضمنا مشهد امنترین شهر ایرانه از هر نظر که فکر کنی.
جاب
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
دوست عزیز همون بیابونهای شاندیزی که میگی یه ویلای 1000 متری رو باید بری 2 ملیارد بخری
پدیده میدونست کجا سرمایه گذاری کنه
مریم
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷
تو که پاخورشو ندیدی حرف مفت نزن!!!
رضا
United States of America
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
خجالت بکش آقای ناشناس
کجات سوخته که سرمایه گزاری نکردی؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
يکي داره کاراي زير بنائي گردشگريرو داخل کشور درست ميکنه با اين تبليغات دارن نابودش ميکن ميدونين با اين کار دادستان مشهد چه پروژهاي عمراني بزرگي به خواب ميره د
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
مردم ایران

پدیده تخت جمشید جدید ایرانه

پدیده یرای مردم ایرانه مایه سربلندیه.ما مردم باید مثل پدیده مولد باشیم
با هر وسیله ای که میتونید اطلاعات درست رو جمع و خبرهای صحیح رو پخش کنید.
مردم ایران ، مردم کوفه نیستند.
این رو ثابت کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
ضمنا 300000 متر تجاری که همه اش قابل فروش نیست ، ایشون میگه 300000متر مربع بقیه هم باور می کنند ، فضاهای عمومی ، راهرو ها ، محوطه ها ، فضای آسانسور و راه پله ، تاسیسات ،پارکینگ ، همه و همه جزو اون 300 هزار متر میشه ، شاید نصف این مساحت گفته شده فضای تجاری مفید و تقسیم شده هم نباشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
تعداد سهم فروخته شده باید مشخص باشه تا این مسایل پیش نیاد
سعید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
زنده باد جناب پهلوان خداییش تنها کسی که دیدم تمام حرفاش عملی شده مثل بقیه شعار نمیده اقای پهلوان بوده کسی که مجموعه ای رو داره رهبری می کنه و پروژه ای رو داره میسازه که اجتماع اولین ها و بزرگترین ها و بهترین هاست افتخار کشور ... اما یه عده بجای کمک دارن سنگ میزنن ولی ارزو شکست پدیده رو باید به گور ببرن
رامین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
واقعا دلم ب حال خودمو و این مردم میسوزه که یه دادستان نمیدونم چی چی با این طرز فکر مزخرفش باعث شده اینجور تشویش اذهان بشه.
ولی اینو بدونین
پدیده همیشه زنده هست و زنده می ماند.
حمید شیشه چی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۳
قای دادستان پنج سال خواب بوده مسولین میگن تغییر کاربری داده خلاف کرده چون بیابون بی اب و علف به یه جای تورسیتی تبدیل شده من اونجا زمین داشتم نه اب داشت نه کشاورزی بود دروغ محضه آقای دادستان حواست باشه آستان قدس باغ خیام باغ فردوسی و... که چندین هکتاره خشکوند بعد تبدیلش کرد به مسکونی تغییر کاربری نیس؟؟؟؟؟ دادستان شاید میترسی از ....؟؟؟؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۰
درود بر پهلوان و پدیده،ان شا الله با عنایت امام هشتم،هتل بزرگ ۸ رو تکمیل کنید
پاشا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
امیدوارم این شایعات خدشه ای به اراده شما (پهلوان) وارد نکند..این نیز بگذرد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸
پدیده حمایت میکنیم واقعا واسه ما ایرانیها حیفه یه جای تفریحی خوب داشته باشیم پدیده داره روراست میره جلو جلوی بانکهارو بگیرن که با این سود کمشون حق مردم میخورن
سید مرتضی میرحسینی از شاهرود
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
با سلام خدمت همه خوانندگان
یه بچه ای که جدول ضرب هم بلد باشه میتونه راحت قیمت سهام رو بدست بیاره
یک و نیم میلیاد سهام داره که حدود 300 میلیونش دست مردمه و بقیه برای هیئت مدیره
حالا یک و نیم میلیارد رو ضربدر 12000 هزار تومن کنیم میشه 18000 میلیارد تومن
یک میلیون و صد و ده هزار متر مربع زیر بنا داره تو کل کشور که متری 20 میلیونم در نظر بگیری میشه 22000 میلیارد تومن
پس قیمت هر سهم میشه 14600 تومن
الکی شلوغش نکنید
بنده خدا که نمیتونه هتل ها و ساختمون ها رو بذاره تو جیبش ببره که
هر کاری کنه برای ایران انجام داده

چرا میخواین این بنده خدا را و خیلی از سهام دارها رو زمین بزنید
برید جلوی مهدی هاشمی و امثالهم رو بگیرید
آب از سرچشمه طوله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
اکثر سهامداران حرفهای سهام فروش را میزنند و چون دلشان نمیخواهد ضرر کنند دفاع الکی میکنند .
سهام و اسکناس وسفته کاغذ هستند ولی با پشتوانه ولی سهام پدیده اگر پشتیبان دارد چرا عکس العمل نشان میدهند . مگر سود این سهام از سهام بیل گیتس بیشتر است که چنین افزایش نامقولی دارد . نگذارید سرتان کلاه برود
محسن پهلوان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۳
با سلام به همه دوستان:متشکرم از همگی شما .به نظرات هم احترام بذاریم هرچند خلاف عقیده ما باشد.فقط بگویم همه چی بزودی برطرف میشه نگران نباشید.باز هم متشکرم
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
با سلام به همه دوستان. حتما شما عزیزان خبر غرق شدن دو دختر دانشجو در دریاچه شورابیل اردبیل را شنیده اید. بنده خداها بعد از پایان امتحانات آخر ترم تحصیلی شان رفته بودند تفریح که ناگهان یخ دریاچه میشکنه و متاسفانه غرق میشوند و باعث غم و اندوه خانواده ها می شوند.
حالا تصور کنید چی می شد اگه محل امنی مثل سالن پاتیناژ پدیده شاندیز در اردبیل ویا جای جای کشور عزیزمان وجود داشت تا جوانان برای تخلیه احساساتشان به آنجا مراجعه کرده و از مکانهای نا امن دوری می کردند.
آیا شرکت پدیده با ساختن سالن اسکیت روی یخ به این کشور خدمت کرده یا خیانت؟
یلدا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
خواهش میکنم بیاید اینقد بد نباشید بزارید کشور ما هم مثل کشورهای دیگه پیشرفت کنه خودمون تبر به ریشه خودمون نزنیم بزارید آقای پهلوان کاری رو که شروع کرده تموم کنه به نفع همه ما و نسل های بعد ماست
محمود
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
ظلم پایدار نمیمونه
من پشتیبان پدیده هستم
اما پدیده یکحا اشتباه بزرگی کرد و اونم این بود به یک عده دلال جولان داد که یک شبه از جیب مردم ره صدساله را طی کردند.
شرکت باید از ابتدا خرید و فروش را خودش انجام میداد.
همه این هیاهوها فقط بخاطر دلال بازیهاست.
اما حالا که دلالها و دلال بازیها جمع شدند دیگه نباید اینقدر به پدیده گیر بدهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۱
من خودم از همه شما بیشتر سهام دارم 1میلیارد ولی تا آخرش هستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
همه سهامام فدای یک تار موی حاج محسن که در راه آبادی این مملکت سفید شده
ابراهيم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۷
به همين راحتى ، هر چى آقاى محسن پهلوان ميگويند درست است . همه گوش به فرمان او ، چون ايشان به غير از فكر اقتصادى علم غيب هم براى پيش بينى آينده دارند . محمد رضا شاه شصت و دو ميليو دلار ثروت داشت ، آقاى محسن پهلوان نود و چهار هزار ميليارد تومان ، كدام دزدتر هستند . قضاوتش با شما سروران گرامى ، مرگ بر شاه آمريكايى .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
من یک سهامدارم. آقای پهلوان همین که به فکر آبادانی کشور هستی ازت ممنونم و از خدا برایت آرزوی موفقیت می کنم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
من یک سهامدارم. آقای پهلوان همین که به فکر آبادانی کشور هستی ازت ممنونم و از خدا برایت آرزوی موفقیت می کنم
ابراهيم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
محمد رضا شاه شصت و دو ميليون دلار ثروت داشت ، محسن پهلوان نود و چهار هزار ميليارد تومان ، حالا قضاوت با خودتون كدام كلاهبردار تر هستند . تازه محمد رضا ، شاه بود ، محسن پهلوان ، شيشليكى هستش .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
واقعا حسودی
ارتعاش
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
امیدوارم وقتی سهام های دستتون تبدیل به برگه کاغذ بی ارزش شد هم از پهلوان حمایت کنید
کلا نمیدونم این شرکت ها چرا همش از مشهد شروع میشن،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
اقا يا خانوم ارتعاش عزيز هر چي هم كه باشه شما حق توهين به مردم يك شهر رو ندارين خواهش ميكنم متوجه باشيد كه چي داريد ميگيد
جعفر قاسمی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
به عنوان یک سهامدار که هم بازار بورس و هم سهام پدیده را تجربه کرده ام به اطلاع می رسانم که تاکنون هیچ سهامداری از خرید سهام پدیده ضرر نکرده اما آیا می توان ادعا کرد که هیچ کس در بورس ضرر نکرده است ، ضمنا کجا دیده اید که یک شرکت سهامش را با هر قیمتی که می فروشد به همان قیمت بخرد حتی در شرائطی که شرکت تحت فشار باشد .
جمشید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰
هر وقت ایران بعد از 130سال نفت فروختن ابرقدرت شد پدیده هم با زمین فروشی و ساختمان فروشی سودآور خواهد شد
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲
اقا یا خانم ارتعاش یکم شعور داشته باش به شهری توهین نکنید
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
خدا الهی اون کسی که پدیده را می خواهد به زمین بزند روز خوش نبیند هر وقت مملکت خواست رو به آبادانی پیش برود یکی پیدا شد که با شعار جلوی پیشرفت را بگیرد. همیشه یک عده آدم تنگ نظر پیدا می شوند که اگر چیزی به نفع مردم باشه جلوشو بگیرند اون وقت خودشون حقوق های چهارده پانزده ملیونی می گیرند و عارشون هم نیست که چه بلایی سر پول کارگر بدبخت می یاد
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
واقعا پدیده شهر رویائیست لطف کنید حتما از اون دیدن کنید من که فکر نمیکنم هیچ زمانی متوقف بشه آقای دپهلوان راست میگن مثل ساعت داره کار میکنه من هفته ای یک بار میرم
لبالاب
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
خدا
سعید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۳
ما ایرانیان آریای دارای قدرت ثروت زیبای و.....هستیم حالا براپیشرفت مان باید هزاران جواب بدیم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۱
درود بر پهلوان