بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
در گفتگو با مدیر سرمایه گذاری های شرکت بیمه اتکایی ایرانیان عنوان شد:

دلار 5500 تومانی دور از ذهن نیست !

مقصد نقدینگی کنونی موجود را بازار پول (اوراق مشارکت و سپرده های بانکی) اعلام کرد و افزود: در چند ماه اخیر، ریزش های مکرر بازار سرمایه منجر به عدم اطمینان سرمایه گذاران از بازار فوق شده به گونه ای که اخبار منفی بیشترین تأثیر را در رفتار سرمایه گذاران داشته
کد خبر : ۱۴۲۸۱۲
نویسنده :
محمدآموخته
در شرایط کنونی، ادامه روند منفی بازار سهام به دلیل عوامل بنیادی و سیستماتیک داخلی و بین المللی از جمله، کاهش 60 درصدی نرخ هر بشکه نفت خام، عدم حصول توافق در مذاکرات هسته ای در سوم آذر ماه سال جاری و سکون بخش واقعی اقتصاد کشور بوده است به گونه ای که بازار سرمایه متاثر از عوامل یاد شده در حالت رکود و نزول قرار گرفته است.

مدیر سرمایه گذاری شرکت بیمه اتکایی ایرانیان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق با اشاره به کاهش های پی در پی قیمت نفت و ایجاد شرایطی منفی در بازار سهام، اظهار داشت: قیمت نفت 72 دلار در بودجه سال آینده دولت؛ ابهامات موجود در نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی و همچنین میزان بهره مالکانه معادن در مجلس در حال بررسی است و احتمال ایجاد کسری بودجه دولت با توجه به شرایط کنونی حاکم بر اقتصاد دور از ذهن نمی باشد.

جاویدی، مقصد نقدینگی کنونی موجود را بازار پول (اوراق مشارکت و سپرده های بانکی) اعلام کرد و افزود: در چند ماه اخیر، ریزش های مکرر بازار سرمایه منجر به عدم اطمینان سرمایه گذاران از بازار فوق شده به گونه ای که اخبار منفی بیشترین تأثیر را در رفتار سرمایه گذاران داشته و اخبار مثبت از جمله تعویق کیفی سازی پالایشگاه ها و احتمال کاهش نرخ خوراک و بهره مالکانه بی تأثیر بوده اند.

وی در خصوص شاخص بازار سهام نیز گفت: در سال جاری، سرمایه گذاران فعال بازار سهام به طور میانگین حدود 25 درصد از سرمایه خود را به دلیل سیر نزولی بازار سهام از دست داده اند این در حالی است که در مدت زمان فوق شاخص بورس تنها با افت حدود 16 درصدی مواجه شده است .

جاویدی، سرمایه گذاری در سهام شرکت هایی که از شرایط تحریم ها و کاهش قیمت جهانی نفت کمترین تأثیر را بپذیرند مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سرمایه گذاری در صنایعی از جمله، مخابرات و رایانه، صنایع خدماتی و تا حدودی دارو از ریسک پایینی برخوردار می باشد و همچنین شرکت های پتروشیمی در صورت تعیین فرمول منطقی نرخ خوراک 10 ساله در کنار بهبود روند نرخ های جهانی محصولات و مهمتر از همه لغو تحریم ها از پتانسیل بنیادی مناسبی جهت سرمایه گذاری برخوردار خواهند بود.

مدیر سرمایه گذاری شرکت بیمه اتکایی ایرانیان در خصوص افزایش 20 درصدی قیمت گاز مشترکان خانگی و صنعتی در بودجه سال 94 دولت، علیرغم احتمال کاهش نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی گفت: در حال حاضر شرکت های پتروشیمی از دو نوع گاز خوراک و سوخت استفاده می نماید که هر کدام با نرخ های مصوب خود محاسبه می گردد و میانگین نرخ گاز خوراک و سوخت مجتمع های پتروشیمی حدود 10 سنت برآورد شده است ولی بایذ برای سال آینده منتظر نتیجه نهایی و فرمول رسمی ماند .

جاویدی نرخ دلار آزاد تا پایان سال جاری را با احتساب ادامه روند کنونی اقتصادی و سیاسی در محدوده 3 هزار و 500 تومان اعلام کرد و افزود: در صورت پیشرفت و توافق در مذاکرات هسته ای، نرخ دلار به محدوده 3 هزار و 100 تومان خواهد رسید و با احتمال عدم توافق هسته ای پیش بینی نرخ ارز 5 هزار و 500 تومان نیز برای سال آینده برآورد شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
matin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
جناب جاویدی شما را به تقوا دعوت میکنم. میشه بفرمایید 5500 را چگونه پیش بینی کرده ای؟ چرا 10000 تومن نه چرا 8000 تومن نه؟ مردیم از دست شما مدیران کلی گو .
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
دلار رو كسي بخره كه مي خواد بره خارج نه اينكه بخريم آمريكا رو قوي كنيم بياد تحريممون كنه، در اين صرافي ها بايد بسته بشه كه چهار نفر سود جو نيان همه مملكتو با كاراشون به ... بدن
محمد
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
حساب و کتاب بلدی! آمریکا با دلار خریداری شده شما قوی می شود؟!! خرید دلار برای آمریکا رفتن است و یا وارد نمودن مواد اولیه و ماشین آلات!؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
بورس نیوز ترا به خدا اینق در از دلار ننویس
والله ما در نون شبمان گیریم
خدا را خوش نمی اید شما هر روز در مورد دلار می نیوسید
دوستانه خواهش دارم تبلیغ دلار گران را نکنید مردم با زحمت یک قرون در می اورند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
سعی کنین جوروآروم بکنین هربچه ای هم اینارومیدونه
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من
(( اقا دولت و مجلس و حقوقیو اینا هیچ کاری نیمیکنن )) خودمون باید آستینارو بالا بزنیمو دست به کار شیم
امين
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
كم كم تابستون مياد آستينم ديگه نداريما، بجنب
ژاندارک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
این سری اخبار از این دست به مثال یک شمشیر دو لبه است. یک مثال میزنم:
در هندوستان در فصل تابستان گرما روز به روز شدت میابد تا درجه حرارت برسد به 75 درجه
بالای صفر. انوقت در کمال حیرت میبینی مردم شادی کنان به خیابان میریزند و این درجه از گرما را جشن میگیرند.ازشان میپرسی این هوای جهنمی جشن هم دارد؟!! میگویند بله دارد دیگه اخر گرماست تا ساعاتی دیگر بارانهای موسمی اغاز میشود.
دوستان من کاری به شاخص ندارم اما واقعا با قیمتهای کنونی سهام انتظار میرود که قیمتهای جهنمی تری را تجربه کند؟!
ناشناس
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
تو ایران هیچی عجیب نیست وبشهر با پی ای 2 را هم می فروشند آخرش سود سهم از قیمت سهم بیشتر میشه
امين
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
آره بعيد نيست، وضع خيلي خرابه. اين دولت همش مي خنده، فقط ظريف نمي خنده. مزاكرات نشه كه بدبختيم. اگه حركتهايي مثل فرانسه هم بشه باز اون بدتره. نفت هم كه ميگن احتمال افتش هست. بازار آماده يك افت ديگه هست. خيلي ها پولاشون رو درآوردن، منظورم كارشناس هاست. كارگزارها هم كه اصلا خريد نمي كنن. پول هم كه نداريم با اين نفت. دور تا دور مملكت هم كه همه دشمنمونن.
ناشناس
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کارگزارها دارن میفروشن حتی توی این قیمتهایی که کمتر از نصف شده.پول بادآورده هست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
جناب متین گزارش مرکز پژوهش های مجلس را بخوانید
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
ظریف:یک هفته هم برای رسیدن به توافق کافی است چه رسد به 7 ماه.
مجلس:در صورت عدم توافق به دنبال غنی سازی 60 درصدیم.
مردم:خسته از این همه رکود و گرانی و بورس داغون و مسولین......
حالا کنگره و دولت آمریکا و اسراییل و سوریه و لبنان و نفت و اختلاس ها و بازهم چیزهایی که شما میدانید و من نمیدانم بماند.
نتیجه:سوخت شدن سرمایه های مردم چه در بورس چه در دلار چه در ملک وچه جاهای دیگر فقط بازبان بی زبانی این بانک ها می مانند که روز به روز چاقتر و مردمی که تا آخر عمر قسط پرداز بانک ها میشوند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
ظاهراً دوستان بورس نیوزی با همراهان به دنبال نوسانگیری از دلار هستن. طبیعیه که از تکنولوژی شایعه پراکنی رسانه ای هم استفاده کنن. البته احتمال میدم نظرم منتشر نشه.
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
اگه توافقی صورت نگیره بله دلار بایدرشد کنه چون تحریم های جدیدی در راه است که ارز اوری به داخلرا مشکلتر میکنه درامد نفتی که بابتش پولی نمیدهند
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
به جاي دلار قندي بخريد. آقا اين قندي ها چرا اين جوري شدن. يه 50% ضرر تو 1 ماه نامرديه!
اينا مثلا كف قيمت بودن. قندي بخريد و شاد شويد!
شکرستان
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
چون میخواهند کام سهامدارانشان شیرین شود.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
علیکم بالصبر
مطمن باشید توافق خواهد شد
مجبوریم توافق بکنیم
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
ما مجبوریم ، اونا که مجبور نیستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
آقای مدیر تو رو خدا به ما بگید چطوری محاسبه کردید و به عدد 5500 تومان رسیدید. اقتصاددانان بانک مرکزی از تعیین قیمت دلار عاجزند اون وقت شما از چه روشی استفاده کردید؟ شاید روش شما برای اونها مفید واقع بشه!
کاظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
یادتون نیست وقتی دولت محمود شبانه با همین مجلسیها جلسه گذاشتند تا برای جذب سرمایه مردم دلار را از 1000 تومان به 3000 تومان برسانند چه جنگولک بازی از صدا وسیما برای ما نمایش دادند تا اخرش مقصر شد جمشید بسم الله.اگه دیدید دلار شد 5500 تعجب نکنید چون کاره خودشونه .هر قیمتی که باعث بشه هزینه ریختو پاش دولت را تامین کنه همون نهایی میشه منو وشما فقط باید تاوان بدیم.تاوقتی اقتصاد دولتی داریم همین اش وهمین کاسه.پول نفت دلار طلا بورس همه دست خودشونه هروز بدتر از دیروز تنها راه شکست اقتصاد دولتی عدم خرید و فروشه مردمه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
بورس همچنان در نزول
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
خدا وکیلی 25% ما ضرر کردیم----چرا واقع بین نیستید 75% توی ضرریم همه سهام داران که حرفه ای نیستند .....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱
غمارگ از 1200به 340 تومان سقوط کرده آن وقت می گویند سهامدار 25 در صد ضرر کرده !
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۲
اگر تحریم ها برداشته شود دلار حداکثر باید زیر 2000 تومن بیاد . الان آقازاده ها دلارهاشون رو می خوان تو بازار بفروشن و مردم بیچاره بخرن و بعد دلار بیاد پایین و با پول فروش دلارشون سهام ارزون بخرن و بعد بازار سهام بره بالا .بیخدو نیست تارگت قیمت می دن!!!! دوستان اگر به فیزیک دلار احتیاج ندارین(برای مسافرت و تجارت) سمت دلار نرین . شما با خرید طلا و خودرو و ... همان سود را می کنید . فریب این افراد را نخورید . زمانی که سکه به 1500000 تومن رسید من هر جا رفتم گفتن شرمنده خرید نداریم ولی فروش داریم . این ها همش بازیه برای غارت مال ملت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۲
به نظر من باناله كردن ونگفتن قىمت اينده مشكل دلار حل نمىشود راه حل اول ارامش تندروهاى دوطرف ايران وامريكا است دوم راهاى جديد جهت ورود دلار به ايران مثل گسترش توريست كه بتواند جا گزين كاهش قيمت نفت شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
اینجا یک پرسش مطرحه :
روسیه با اون عظمتش در وسعت و منابع طبیعی و غیر طبیعی و جمعیت کم ، بدلیل 4 تا جوجه تحریم و نصف شدن قیمت نفت ، ارزش پولیش نصف شد ، اما تو ایران دولت چطور تونسته قیمت دلار را ثابت نگه داره ؟
جواب:
یا حبابه که بزودی بدجور میترکه
یا پول بدون پشتوانه چاپ میکنند که بازم بدجور میترکونه
یا از رفاه مردم و خواباندن پروژه های ملی و سرمایه گذاریهای بنیادی میزنند که این یکی روی دولت قبل را هم سفید میکنه
و یا بلاخره به انجام توافق خیلی بیشتر از خود غربیها و 5+1 امید دارند که اونم اگه انجام بشه بدون بها و بی تاوان نخواهد بود یعنی کلن استعمار به همین معناست:دادن وعده عمران و آبادانی به بهای چپاول سرمایه ها و منابع و بردگی
arash
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
امین کامنت2 خخخخخخخخخخخ چند کلاس سواد داری........
مینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
بورس نیوز می نویسم ومیدانم که نظراتم راپخش نمی کنی .ولی برای چندمین بار بازهم می نویسم اقای روحانی برای خودت ودولتت وبرای رای هایی که بهت دادیم و اعتمادی که تواین بورس بهت کردیم جدآ متآسفیم (از طرف تمام سهامداران خرد.)
مینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
مرگ بر تو بورس نیوز که این قدر سلیقه ای عمل می کنی. خدا از سر تقصیراتت نگذره .