بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
کد خبر : ۱۴۲۹۴۷
فورد F-150 مدل رپتور می‌تواند با وجود خشونت غیر قابل‌انعطاف خود، دلربا هم باشد. این تراک بزرگ جثه با قابلیت های آفرود بالا، نسبت به سابق اشتهای کمتری به سوخت دارد و در عوض دینامیک بالاتری را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش جام جم آنلاین، رپتور F-150 مدل ویژه ای از وانت مشهور فورد است. نسل اول رپتور در سال 2010 و با قیمتی حدود 50 هزار دلار معرفی شده بود. ویژگی های آفرود یا خارج از جاده این نسخه، باعث جلب نظر خریداران به آن شده است.

این اتومبیل دارای یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری با توربوشارژر دوقلو است. این پیشرانه جایگزین موتور بزرگ 8 سیلندر 6.2 لیتری سابق شده است.

فورد توانایی‌های این موتور جدید را اعلام نکرده و تنها به این بسنده کرده که قدرت و گشتاور آن بیش از 411 اسب بخار و 588 نیوتن متری است که موتور V8 تولید می‌کند. برای انتقال قدرت از یک گیربکس جدید 10 سرعته اتوماتیک استفاده خواهد شد.

نسل جدید رپتور با بدنه آلومینیومی F-150 تا 227 کیلوگرم سبک‌تر شده است. به لطف این کاهش وزن می‌توان انتظار عملکردی به‌مراتب بهتر از این اتومبیل داشت.

با وجود انتقال قدرت به هر چهار چرخ و شش حالت رانندگی از پیش تعیین شده برای رانندگی روزمره یا در جاده یا در مسیرهای برفی و یخبندان و شن و ماسه و بیابانی و در نهایت تپه‌های سنگی، این خودرو از همه مسیرها عبور خواهد کرد.

عرض رپتور 15.2 سانتی متر از فورد F-150 استاندارد بیشتر است. سیستم تعلیق این اتومبیل نیز برای افزایش قابلیت‌های حرکت در مسیرهای ناهموار، ارتقا یافته است.

در بخش طراحی، قسمت‌های جلو و عقب اتومبیل دچار تجدیدنظر شده است. ارتفاع اتومبیل از زمین افزایش یافته و گلگیرهای بزرگ‌تر، فضا برای چرخ‌های 17 اینچی با تایرهای آفرود گودریچ را فراهم نموده‌اند. بعلاوه برای اولین بار از دو خروجی اگزوز در این اتومبیل استفاده شده است.

رپتور جدید به‌عنوان مدل 2017 معرفی شده است بنابراین تا اواسط سال 2016 خبری از آن نخواهد بود.(پدال)


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
كلاه قرمزي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
از روي پرايد وانت كپي كردن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
پراید خیلی بهتر
پرانک
UNITED KINGDOM
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
لطفا قیمتها را هم بنویسید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
ن جانم مهندسی معکوس بوده.وانت پراید بر خلاف این خیلی ظریف و اوشکلتره.کلن ی چیز دگس
كلاه قرمزي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۷
قيمت ٢٥٠٠٠دلار كه با دلاز ٣٥٠٠توماني ميشود٧٨ميليون تومان يعني هم قيمت وانت اشغالي چيني در ايران ، حالا پيدا كن پرتقال فروش را. !!!!!!!
ناشناس
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
موقعی که پراید تو عراق داره 4 میلیون تومان تازه اونم قسطی دیگه تا تهش رو خودت بگو
ناشناس
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
عمرا تو ایران کمتر از 500میلیون قیمت بخوره
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
به قول استاد ما . اینم از معجزه کفار . اگه فورد این ماشین ها رو با این قیمت ناچیز می فروشه . من فکر میکنم کسانی که قیمت پراید رو 20 میلیون کردند و به امت می فروشند توی روز روشن از ما امت دزدی می کنند . هم مالی هم جانی .