بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر : ۱۴۳۰۲۶
بانک خصوصی آینده همچنان فعالیت‌های غیربانکداری و بنگاه‌داری خود را باوجود مخالفت‌های مقامات ارشد کشور و بانک مرکزی با بنگاه‌داری بانک‌ها گسترش می‌دهد به طوری که در پروژه بزرگ "مشهد مال" نیز شریک اقتصادی آستان قدس شده است.

تابناک اقتصادی:هنوز مشهدی‌ها در شوک ماجرای پدیده شاندیز به سر می‌برند؛ شوکی که به برخی شهرها و استان‌های دیگر کشور هم کشید.

پدیده شاندیز که سال‌ها تبلیغات کرد و سرمایه‎گذاری، با تمام ماجراهایش، یک هفته‌ای هوا شد و حالا از مشهد مقدس خبر می‌رسد که رقیب‌اش به نام "مشهد مال" با پشتوانه قوی درحال پیشروی است.

در این پروژه باز هم سروکله بانک خصوصی بدون مجوز که به جای گسترش فعالیت‌های بانکداری، بر خلاف تاکیدات مقامات ارشد کشور و بانک مرکزی، در حال گسترش فعالیت‌های بنگاه‌داری است، پیدا و این بار این بانک با آستان قدس مشهد شریک اقتصادی شده است.

براساس اطلاعات رسیده، در پروژه بزرگ "مشهدمال" 49 درصد آستان قدس و 51 درصد بانک تات و گروه هتل‌های اسلامی روتانا دبی سهم دارند.

البته آیت الله علم الهدی نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد در سال‌جاری در گفتگو با یک برنامه تلویزیونی گفته است: توسعه مراکز تجاری و مراکز تفریحی کم کم هویت مذهبی شهر را از دست می‌دهیم. مشهد مقدس به جزیره کیشی تبدیل می‌شود که وسط آن یک گنبد طلا وجود دارد. با ساخت و سازهایی که در اطراف حرم صورت می گیرد، این شهر در حال از دست دادن هویت معنوی و زیارتی خود است. ما با توسعه شهر مخالفتی نداریم، اما این توسعه باید در شکلی صورت گیرد که با قداست حرم مطهر منافاتی نداشته باشد.

وی افزوده است: در ساخت و ساز آستان قدس این مسایل رعایت شده اما از حوزه حرم که خارج می شویم، توجهی به این موضوع نشده است. عده ای سرمایه دار به جان هویت شهر افتاده اند و شکل معنوی و زیارتی را از آن می‌گیرند. مسوولان شهری نیز تا کنون به این موضوع توجه نکرده‌اند که امیدوارم پس از این به این موضوع توجه داشته باشند.

این در حالی است که برخی از اعضای شورای مشهد هم از این موضوع در دوره‌های مختلف زمانی انتقاد کرده‌اند.

خلیل موحد عضو شورای شهر مشهد در این باره می‌گوید: "آستان قدس رضوی ۲۸ قطعه زمین دارد که کاربری فضای سبز دارند و این ۲۸ زمین تنفس گاه های شهر هستند. در خصوص مشهد مال متاسفانه در گذشته تغییر کاربری که شده و مجوزی که کمیسیون ماده ۵ داده است، تقریبا تعجب بر انگیز است. ولی در عین حال که مجوز داده شده، حقوق بسیار زیادی از شهر ضایع شده است، یعنی وقتی مجوز داده شده آن حقی که باید گرفته شود در قبال ضایع شدن حق شهر هم اخذ نگردیده است. آقای دکتر سرویها رئیس محترم شورا یک تکلیفی را به نظارت عالیه داده اند که تحقیقی درباره کل این زمین ها داشته باشند تا بعد اقدام جامعی صورت گیرد."

حاج خلیل موحد می افزاید: "متاسفانه مکان پروژه مشهد مال چون کاربری فضای سبز و تفریحی است، تبدیل به تجاری شده است؛ آنهم یک تجاری غیر اصولی که بسیار شکننده برای جایی که ۱۶۵ هزار متر برای تجاری داده شده است و نزدیک به ۴۰ هزار متر دیگر تخلف دارد که ۲۰۰هزار متر در آن جا مجموعه تجاری درست می‌شود."

این عضو شورای شهر تصریح می‌کند: "اما نسبت به این تخلفات و مشابه آن از آستان قدس رضوی تا به حال شهرداری و شورای شهر تقابلی نکرده اند و امروز ما با یک مجوز های صادر شده مواجه هستیم و مجوزی که صادر می شود، حق قانونی برای طرف مقابل قائل می‌گردد و ما درصدد هستیم به طور حقوقی نسبت به پروژه های سابق اقدام کنیم و نسبت به پروژه های آینده کنترل صورت پذیرد. حتی دنبال این هستیم برای پروانه هائی که صادر گردیده است، خسارت دریافت نمائیم."

وی ادامه می‌دهد: "کوه های جنوب شهر که سرمایه شهر ما هست، متاسفانه یک مجوز از شهرداری داده شده و با مجوزی که توسط کمیسیون ماده ۵ صادر گردیده ۳۵۰هزار متر زیر بنا در یک ساختمان که این ساختمان جدا از اینکه خودش آسیب زننده است، نکات فرهنگی عجیبی دارد. هتل ۷ ستاره ای است که سالن دنس هم دارد. اینها استانداردهای بین المللی است که دارد در آنجا اجرا می شود. ما با دادگستری صحبت کردیم تا توقف موقتش را بگیریم. تا بتوانیم حقوقی هم وارد شویم حتی خسارتش را پرداخت کنیم و مانع از ساخت آن شویم."

جزئیات "مشهد مال"

به گزارش تابناک اقتصادی، عملیات احداث پروژه مشارکتی مشهدمال در زمینی به مساحت عرصه ۷۸۰۰۰ متر مربع با زیربنای حدود۵۷۰۰۰۰ متر مربع نبش چهارراه سجاد(خیام) با کاربری تجاری (مال) و برج دفاتر تجاری و هتل و پارکینگ بسیار فراوان وبیش از ضابطه مجاز شهرداریبا تاسیس شرکت ستاره تابناک هشتم توس در سال ۱۳۹۰آغاز شده است.

مدت زمان اجرای این پروژه پنج سال و نیم پیش‌بینی شده و شامل فضای تجاری، هتل و برج اقامتی و اداری، فضای تأسیساتی و پارکینگ است که علاوه‌ بر فضای تجاری، ۲۳ طبقه هتل و ۱۷ طبقه فضای اداری نیز در حاشیة بلوار خیام احداث خواهد شد.

پروژه مشهد مال در زمینی به وسعت هشت هکتار است و زیربنای حدود ۵۰۰هزار متر مربع در یک موقعیت ساختاری و عملکردی خاص مشهد در خیابان سجاد واقع شده است.

این مجموعه شامل کاربری‌هایی شامل مرکز خرید، هتل ۵ستاره ، شهربازی سرپوشیده ، هایپر مارکت، سالن‌های سینما دفاتر اداری و پارکینگ طبقاتی است و در طراحی آن در سطح استانداردهای بین المللی مانند کشورهای آمریکای شمالی بهره گرفته شده است.

در همین حال، معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی درباره پروژه بزرگ «مشهد مال» چند ماه قبل گفته بود: زمین این پروژه در سه مرحله جابه‌جایی کاربری داشته است، ضمن اینکه مصوبه شهرداری برای پروژه «مشهد مال» دو بند داشت، بند اول اینکه آستان قدس رضوی باید ۱۱۰ میلیارد تومان بابت صدور پروانه پروژه مشهد مال پرداخت و ۲۰ هزار متر مربع زمین که کاربری اولیه آن غیر از فضای سبز باشد، در همان منطقه فراهم آورد.

وی می‌افزاید: آستان قدس رضوی ۱۱۰ میلیارد تومان بابت صدور پروانه ساخت پرداخت و ۵۵ میلیارد تومان به شهرداری برای احداث ۲هکتار فضای سبز در همان منطقه بپردازد. اگرچه بند یک مورد نظر آستان قدس رضوی بود، اما شهرداری بر بند دوم و دریافت ۵۵ میلیارد تومان تاکید کرد، بنابراین بند دوم اجرا و مجموعا ۱۶۵ میلیارد تومان به شهرداری اعطا شد.

البته باید توجه داشت که تغییر کاربری‌های صورت گرفته توسط شهردار سابق مشهد صورت گرفته که او هم اکنون معاون وزیر راه و شهرسازی است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
من و هفت پشتم بی جا میکنیم که درباره آستان قدس کامنت بذاریم . ولی برای پدیده هر فحشی که بخواهین میدیم . چون پدیده یه شرکت مردمی هستش .
میلاد
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
افرین به تو که به شرکتی که مال مردم فهش میدی -تربیت نااهل را چون گردکان بر گنبد است
ناشناس
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
آقا میلاد منظورشو متوجه نشدی...
ناشناس
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
میلاد جان منظورو متوجه نشدی عزیزم
مشهدی
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۸
پدیده سربلنده چون مردم دوسش دارن
مجتبی
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
درسته فقط زورشون به پدیده رسیده خدا ازشون نگذره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
آستان قدس که مشکلی نداره. این شرکتهای مردمی هستن که مشکل دارن خخخخ
قوام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
بورس نیوز ول کن پدیده و پروژههای دیگه ساختمانی در مشهد رو! برو تمام نیرو و وقتت رو برای بورس ایران بزار که بدبخت شدیم
پدرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کاری به خوب بد فعالیت اقتصادی استان قدس ندارم

اما تو متن خبر آمده که این پروژه تمام پروانه هاشو از شهرداری سابق گرفته

و شهردار جدید از این ناراحت که چرا قبلیا گرفتن پس ما چی

سهام داراي پدیده شانس آوردن پدیده تو شاندیز ساخت و ساز کرده و گرنه شهرداری جدید مشهد اونجور که معلوم است اوضاعش خیلی داغون است پوست میکند
علي
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
اين پروژه تخلفات گسترده تر از پديده داشته اين زمين تا حالا چند مشتري خيلي بالا داشته كه بي دليل رد كرده حتي همين گونه مشاركت هم پيشنهاد چند شركت بوده ولي به علت روابط خاص فقط با اين موسسه كار انجام گرديده است
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
البته باید توجه داشت که تغییر کاربری‌های صورت گرفته توسط شهردار سابق مشهد صورت گرفته که او هم اکنون معاون وزیر راه و شهرسازی است.
رضا034
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
چرا چشم دیدن پیشرفت مشهد رو ندارین ؟؟؟؟؟؟

چرا کسی از ساخت و ساز های اصفهان یا تبریز
چیزی نمیگه؟؟؟

مدیر بورس نیوز بچه کجاییی!!؟؟؟ها
حمید شیشه چی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
بورس نیوز خبر امروزتو من قبلا بهت گفتم ولی پخش نکردی اگه صداقت داشتی بازم برات از این خبرا میگفتم اینم پس میگم بدونی الکی نمیگم مشکل مشهد مال از اینجا بود که شهردار قبل مشهد آقای پ با آقای ط یه مشکل کوچولو تو یک مهمونی داشته که ازش دلخور بوده آقای ط آقای پ هم برای اینکه خوش خدمتی بکنه و حمایت آقای ط رو داشته باشه در پروژه ی مشهد مال 300میلیارد تومن از حق تجاری شهرداری رو تخفیف میده حالا شورای شهر با اون تخفیفه مشکل داره میگی نه برو بپرس
ناشناس
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
حالا این آقای ط و آقای ف درمهمانی آقای گ هم بود به همراه آقای چ چ فقط نمیدونم چرا آقای س نیامده بود
شاوانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
بورس ایران نیاز به CPR داره
باید احیاش کرد
باید !
مسئول جان می دونی چی می گم
باید!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
دست پدیده درد نکند که به مردم پول رساند چرا چشم پیشرفتش ندارین و بهانه می تراشید کم رسیده بهتان کدام دیوار بدون مجوز ساخته شده که این پروؤ ه به این عظمت دومی باشد
مسعود نوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
آقا چرا چرت وپرت میگید صورت مالی پدیده آمده رو کدال فوق العاده مثبت هست وخیلی هم آینده دار ای کاش من هم به جای بورس پدیده میخریدم....
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
نویسنده عزیز خبر یکم حسادت رو بذار کنار به جایی نمیرسی پدیده هیچ چیزش نرفت هوا!!! به کوری چشم خیلی ها همچنان به کار خودش ادامه میده بدون کوچکترین مشکلی
زینب
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
دمتون گرم اقا سعید.پدیذده ما غیرت حاج محسن پهلوانه.رو هوا نمیره و با توکل بخدا پشت دشمنان حسودش به خاک مالیده میشه



زینب.کارمند پدیده شاندیز
نا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
با سلام اقایان حکومت و دولتیها همین الان جلو تخلف را بگیرید
مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
اینجا مشهد است . چندین والی دارد وچندین کدخدا.تصمیم گیرنده ها و خیرخواهان فراوانند البته .سرمایه گذاران دراین شهر به هیچ جایی نخواهند رسید.
پدیده اگر از اصفهان یاشیراز شروع میکرد تاحالا بارها وبارها کار رو تمام کرده بود.در مشهد به جایی نخواهید رسید
مینا
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
جنمشو مشهدی داره
میتونه
اگه بقیه مهاجرین عزیز بذارن
داراب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
تمام مسایل به وجود آمده برای پدیده هم از طرف همین اشخاص میباشد چون مردم به اونا اعتماد ندارن و پولشونو دستشون نمیدن .
مانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱
کاش یه هزار تومن هم استان قدس رضوی برای زیر مجموعه های بورسی خودش می گذاشت این تکمبا قیمتش از سفید آب سنگ پا هم آرزو تر شده . عیب نداره ما این قد ماست شل هستیم که وقتی شد 150 از استان مقدس قدس بخریم و بعدش هم 10 تومن که شد بدیم استان قدس مقدس پاک رضوی . باز درود بر روح حاج محسن پهلوان که مثل کوه پشت سهام داراش ایستاده. پدیده دیگر طلا شده دیگر حتی با 100 هزار تومن هم یکیش نمی فروشن. ایکاش گول بورس نیوز و نخورده بودیم و همه را داده بودیم حاج پهلوان . بورس نیوز این یکی را حذف نکن.
ناشناس
KUWAIT
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
اين نشون ميده پديده و مشهدمال مشكلي نداره و مشكل از مسوولين مشهده. اونا با برج سازي و اشتغالزايي مشكل دارن.
يك ضرب المثل هست كه ميگه اگه ميخاي حكومت كني عربو سير نگه دار و ايراني را گرسنه.
شهروند ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹
متاسفانه در مورد شهر مشهد یک عده تصور می کنند با ساخت هتل ماهیت زیارتی مشهد به خطر میافته! و از قضا در جای دیگر هم مدعی خدمت به زائران حرم هستند! گویا تصور میکنند مشکل زوار فقط جاکفشی است و نه جایی مناسب و آبرومند برای اسکان! بسیاری اعراب ثروتمند و حتی ایرانی های خودمان هستند که خواهان اسکان در هتل های فاخر می باشند اما ظاهرا آقایان فقط به مهمانسراهای زیر پله و خوابیدن در مسجد و حسینیه اعتقاد دارند! به خدا مشهد هم به هتل نیاز دارد،‌ هم به مرکز خرید و هم به مکان های سیاحتی و تفریحی تا بسیاری هموطنان ما به حای مسافرت به برخی کشورهای عربی تابستان دست زن و بچه خود را بگیرند و ضمن زیارت بارگاه مقدس رضوی،‌ فرزندان خود را به یک مکان تفریحی سیاحتی پاک (نسبت به شهرهای دیگر جهان اسلام و تشیع) برده باشند. چه اشکالی دارد؟
مینا
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
زن و بچه ها خودشون نمیتونن برن مشهد؟
ابراهيم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۳
اصلاً اين موضوع پروژه مشهد مال چه ربطى به پديده شانديز داره ، حالا فعلاً همين كه زاييدين ( پديده شانديز ) بزرگش كنين . بعد بچسبين به مشهد مال ، مشهد مال اصلاً موضوعش جدا و متفاوت از پديده شانديز هستش و يك دونه سهام نفروخته و متعلق به آستان قدس و بانك آينده ( تات قديم ) ميباشد . چرا ميخواهيد موضوع رو عوض كنيد به يك سمت ديگه ، اول بياين تكليف پول و سرمايه مردم رو تو پديده و تبرك و پرديسبان و ... مشخص كنيد بعد گير بدين به مشهد مال و غيره .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
شهر مال آستان قدسه!کی جرات داره چیزی بگه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
اگر مایل هستید زیست خاور هم خراب کنید چون هویت مذهبی شهر خراب کرده راستی چند تا پروژه تو شهرستانها هم هست خوب چون توی استان خراسان رضوی هست انها هم باید خراب بشه چون مشهد مرکز استان راستی چند پروژه هم تو تهران هست تهران توی ایران مشهد هم که مرکز مذ هبی ایران انها هم باید خراب بشه .......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
خیلی بی ربط بود فقط خواستید یه چیزی علیه تات یا شهرداری مشهد یا پدیده بنویسید همه چیو چسبوندین به هم
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
20 بهمن اينجا جواب دندان شكني به دشمن پديده يعني بورس نيور خواهم زد
کا رآفرین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۹
در مورد پدیده فقط همین بس که 30 هزار نفر را به طور مستقیم اشتغال داده.عوض تشکر آقای دادستان و دیگر مسولین.به ایران جوشش دوباره داد .صنعت گردشگری در سطح جهان راه انداخت .اقتصاد مقاومتی مگر چیه ؟ به جای تشویق و جذب سرمایه گذاری خارجی ، به جای تقدیر از اینکه تو این اوضاع مملکت که جوانهای بیکار روزشان را داخل رخت خواب می گزرانند ،این انصافه،بزرگترین هایپر مارکت جهان که از نظم داخلیش من را یاد فروشگاه های بزرگ آلمان می اندازه. به هم وطنان عزیز ایرانی خارج از مشهد میگم آیا هایپر مارکت پدیده را دیده اید.من وجدانن کارمند یا حقوق بگیر پدیده نیستم.
کیوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۸
با سلام .وقتی هرکسی توی کارهای که در موردش اطلاعات و تحصیلات نداره ورود کنه ازاین بهتر نمیشه شهرها ی ما. هرکسی را بهر کاری ساختن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵
هركي درب خونشون ريموت دار باشه بايد اون دنيا جواب بده / آيفن تصويري هم تو مشهد مشكل داره ولي شهرهاي ديگه با اينكه راضي نيستم ولي عيب نداره.
گل اقا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹
قیمت زمین دران منطقه متری 15میلیون تومان است وحالا شهرداری20هزارمتر رابهقیمت55میلیارد فروختهبه
نجف شفیعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
آیا خبر دارید تا حالا مشهدمال یک ریال مالیات به دولت نداده وکلی بدهکاره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۱
با این پولی که محسن پهلوان ازمردم جمع کرده خیلی بیشتر از اینها می شد اشتغال درست کرد درضمن این شغلهایی هم که هروز آمار میدید موقت ومربوط ب اجرای پروژه ساختمانی است شغلهای دایمی بستگی به رونق یا عدم رونق گردشگری واقتصاد وتوجیه اقتصادی پروژه دارد اگر میخواهید ازکسی حمایت کنید دزمینه ای که فهم کاملی ازآن دارید نظر بدید درسرمایه گذاری اقتصادی مهم ترین مسله توجیه اقتصادی واستفاده درست از سرمایه درجهت توسعه است نه تعداد کارگر وبنا های پروژه
danyel
-
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۷
ازمسئولین محترم این سایت ونگارنده های مقاله ها؛ خواهش میکنم درانتخاب وبکارگیری الفاظ متعهد بوده وازاین عناوین شبه ناک وتشویش کننده اذهان و ثابت نشده خصوصا درمورد شرکت پدیده بی محابا استفاده نکنید.دوستان این کلمات با سرنوشت افراد بسیاری بازی خواهد نمود وشرعا وعرفا برای شما مسئولیت ایجاد می نماید.کاری نکنیم که کسی دیگرراغب به هیچ گونه سرمایه گذاری درهیچ بخشی، نباشد.اگرتخلفی صورت گرفته باشد درحال رسیدگی هستند مسئولین محترم قضائیه ولی نباید جلوترازقوه قضائیه حرکت نمائید..........
امیر
CANADA
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
امیدوارم پروژه اطلس مال (اطلس نیاوران) دچار اوضاع نابسامان پروژه هایی مثل پدیده شاندیز نشود. پروژه اطلس مال بیش از چهار ماه است که حقوق کارگران و پرسنل و پیمانکاران خود را پرداخت نکرده است.
شفا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۰
دم حاج محسن پهلوان وهر وطن پرست دیگر گرم خدا به شما و همه کسانی که مانند شماهستند اجر دنیا واخرت بدهد اشتغال زایی برای جوانان وخانواده ها ایجاد ابنیه وساختمانهای مدرن ایجاد غرور ملی سرگرمی برای کودکان وخانواده ها و...... می بوسیم شما را وبرای شما عزت وعظمت از درگاه احدیت خواهانیم
حسین
ROMANIA
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸
محسن پهلوان نه وطن پرست است نه کارآفرین چند نفر کارگر وبنا که بصورت موقت درپروژه ساختمانی کارمیکنند کارآفرینی نیست سرمایه هاروهم با سودهای دروغین وتبلیغات ازبازار کار مشهد بیرون کشید وباعث رکود مضاعف وبیکاری بسیاری شد پول شما نوش جونش پول بقیه راباید بده
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
چرا دروغ و شایعه پراکنی میکنی که پدیده فنا شد ؟؟؟؟؟ الحمدالله که همچنان پدیده و همچنان سرافراز داره کارشو میکنه و ما تا آخر پشتش هستیم واسه آبادانی مملکتمون ...
به ید طولای امام زمان (عج) حتما موفق خواهد شد پدیده
xman
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
ایشالا که مشهد مال خراب بشه رو سر کسانی که بقصد بزرگ کردن این پروژه بزرگترین پروژه های کشور رو تخریب کردند
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹
باعرض سلام و ارزوی سلامتی برای شما بنده یك سهامدار شركت پدیده هستم. همینطور كه مستحضر هستید و از نزدیك پروژه شاندیز واطراف ان را دیده اید به طور مسلم منطقه ی مورد ساخت وساز حومه كاملا" بكر و لم یزرع میباشد.چطور میشود كه بعضی از مسئولین واصحاب رسانه و از همه مهمتر وزارت جهاد دائم حرف از زمینهای مرغوب وانهم از نوع بهترین میزنند؟به نظر شما كشور انهم این اقلیم نیاز به ارز اوری دارد یا كشاورزی؟؟؟؟ بنده در همان سطح خود معتقدم كشاورزی در این اقلیم انهم به این شیوه های سنتی جواب نمیدهد وضرر است مگرنه اینكه خشكسالی گریبان این مملكت را گرفته است؟ بنابراین بهترین و عاقلانه ترین كار در شرایط موجود ارزاوری به شیوه ی پدیده است بخدا ما محصولات كشاورزی وارد كنیم به نفعمان است كشاورزی هرچه بهینه ومحدود باشد به نفعمان است چرا كه كمبود اب قابل جبران نیست. به بیان عامی تر چرا وقتی میتوانیم با ارز توریزمی مواد غذایی ومحصولات وارد كنیم هم جلوی ورود ارز را بگیریم هم در اینده مجبور به واردات اب شویم؟ اگر خدای ناكرده قیمت نفت همینطور سقوط كند و شاید روزی هم برسد كه صادرات نفت به صرفه نباشد.. تاریخ به ما ثابت كرده كه فقط ایده های انسانهای بزرگ در تاریخ ثبت میشود و انسانهای بزرگ و روشنفكر حامیان ان هستند كه تعدادشان از كوته فكرها كه اكثریت را تشكیل میدهند ناچیز است و همین تعداداندك اینده را رقم میزنند.. من اصلا" حاضر به فروش سهامم نبودم ولی تحریكهای دادستان هر روز صبح از روزنامه منجر به فروش مقداری از سهامم شد من به خدا شكایت كردم... اگر ذره ای به پدیده اعتقاد دارید در جهت سربلندی ایران و پدیده از هیچ كوششی دریغ ننمایید.الان وقت تحریك سهامداران نیست همینطور محكوم كردن پدیده.. پدیده را باید اصلاح كرد .مدیریت كرد انهم در شرایط وفضای ارام .پهلوان هر كاری كرده دزدی نكرده نباید ابرویش را بازیچه قرار داد حتی اگر دیپلم باشد هیچی نباشد ادم پولداریست كه خیلی تحصلكرده ها در خدمتش هستند.باید خیلیها پهلوان را راضی كنند به جرم بی احترامی تهمت وریختن ابرویش خداوند در جای حقیقت نشسته.
ناشناس
GERMANY
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
استان قدس .
من نمیدونم این استان قدس چه زمان میخاد دست از سر اقتصاد ،فرهنگ وگردشگری شهر مشهد برداره .