بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
کد خبر : ۱۴۳۵۷۲
در این گزارش کارشناسان ، مسوولان و نیز تعدادی از استادان دانشگاه به آسیب شناسی این موضوع پرداختند.

در مقدمه این گزارش آمده است :علی‌رغم اعلامیه‌ها و بنرهایی که در اطراف شعبه نصب شده بودند و خبر ورشکستگی موسسه را کذب و دروغ می‌دانستند، بازهم مردم برای دریافت پول‌هایشان آرام و قرار نداشتند.

تمام این حرف و حدیث‌ها یک شبه در میان مردم پخش شده بود، کارمندان و متصدیان موسسه سعی در متقاعد کردن مردم داشتند و با دادن برگه نوبت در روزهای آینده آن‌ها را متفرق می‌کردند. اما سوال اینجاست که مردم چگونه حرفی را که هیچ‌کس منبعش را نمی‌دانست، باور کرده‌اند!

رئیس هیات مدیره «موسسه مالی و اعتباری میزان» در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد در مورد اتفاقات یک هفته گذشته می‌گوید: موسسه میزان دچار ورشکستگی نشده؛ اما متاسفانه جوی که این روزها برای ما به‌وجودآمده بود موجب ازدحام مردم برای دریافت سپرده‌هایشان در دفاتر میزان شد. این اتفاق اگر برای هر بانک بزرگی بیفتد، توان پاسخگویی نخواهد داشت چون بانک‌ها نقدینگی زیادی را در خود نگه نمی‌دارند.

عبدالغفور حلمی می‌افزاید: اگر قرار باشد مردم همه سپرده‌های خود را یک‌باره از بانک بردارند، بانک‌ها دچار مشکل شده و امکان برگرداندن پول وجود ندارد، زیرا موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها پس از دریافت سپرده‌ها، در قالب ارائه تسهیلات فعالیت می‌کنند و نقدینگی زیادی در آن‌ها وجود ندارد.

حلمی تاکید می‌کند: هیچ بانکی سپرده‌های مردم را در شعبه نگهداری نمی‌کند، بلکه به مردم تسهیلات می‌دهد و این کاری است که نه تنها موسسه میزان بلکه تمامی بانک‌های بزرگ هم انجام می‌دهند. در شرایطی که در روزهای گذشته برای موسسه میزان رقم خورد، هیچ بانکی نمی‌توانست پاسخگو باشد؛ اما اگر مردم تأمل کنند، قول پرداخت مبالغشان را می‌دهیم .

رئیس هیأت مدیره موسسه میزان یادآور می‌شود: نمی‌خواهم از کسانی که این جو را ایجاد کردند نام ببرم، هر کسی ممکن است مغرضانه این کار را کرده باشد؛ اما این وضعیت روی موسسه و تیم‌های ورزشی ما تاثیری نمی‌گذارد، در روزهای آینده همه می‌بینند که مسائل حل شده و این موسسه با کیفیت به کار خود ادامه می‌دهد و به قوت خود باقی است. همانطور که الان هم مردم در بسیاری از مناطق آرام شده و دیگر برای دریافت سپرده‌هایشان اقدام نمی‌‎کنند که اگر بخواهند هم پولشان را به آن‌ها برمی‌گردانیم.

استاندار خراسان رضوی نیز در نشست خبری درباره «موسسه میزان» گفت: موضوع این مجموعه عجیب است و در شرایطی که برای تبدیل شدن به بانک اقدام کرده بود با یک شایعه در یکی از شهرستان‌ها دچار مشکل شد .علیرضا رشیدیان ابراز امیدواری کرد: با تبدیل شدن این مجموعه‌ها به بانک عملکرد آن‌ها شرایط بهتری پیدا می کند و سبک‌وسیاق بهتری می گیرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی نیز در مصاحبه‌ای رادیویی گفت: موسسه اعتباری میزان هیچ‌گونه مشکلی ندارد و مسئولان ارشد بانک‌مرکزی اعلام کرده‌اند که موسسه میزان جزو 5 موسسه‌ای است که در حال صدور مجوز نهایی است.

اما عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌وگو با دنیای اقتصاددرباره جایگاه موسسات مالی و اعتباری می‌گوید: بازار مالی در دیگر کشورها بسیار گسترده‌تر از ایران است و فقط بانک‌ها مسئولیت جمع‌آوری سپرده‌ها و توزیع آن را برعهده ندارند، بلکه شرکت‌های خصوصی و بیمه نیز در این زمینه فعال هستند. به نظر من اشکال اصلی در بازار مالی نیست، بلکه در سایر حوزه‌ها مانند تولید و خدمات غیر از خدمات بانکی است که سودآوری چندانی ندارند و همین موضوع حرکت موسسات مالی و اعتباری را بیش از اندازه توجیه کرده است.

دکتر تقی ابراهیمی سالاری می‌افزاید: به نظر نمی‌رسد وجود این موسسات مشکلی ایجاد کند، اگر آن‌ها بتوانند براساس قاعده بانک‌مرکزی عمل کنند.

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به مشکلات اخیر می‌گوید: بانک‌های دولتی بزرگ مثل ملی هم نمی‌توانند به یک‌باره همه منابع مردم را برگردانند و این موضوع شامل هر بانکی می‌شود. این طبیعی است که بانک‌ها برای درآمدزایی و سودآوری و تامین هزینه‌های جاری و سوددهی به مردم منابع را به دیگران بدهند.

ابراهیمی سالاری تصریح می‌کند: به نظر من اتفاقی که برای موسسه میزان پیش آمده باید مدیریت و کنترل شود. بانک مرکزی می‌تواند با حمایت‌هایی شایعات به‎وجودآمده را کاهش دهد. این طبیعی است که مردمی که سرمایه اندکی داشته و به امید دریافت سود بالا پول خود را به موسسه سپرده‌اند، در چنین شرایطی نگران شوند و وقتی این اتفاق می‌افتد پولشان را از آن موسسه برداشته و نهایتا در موسسه‌ای دیگر یا بانک دولتی بگذارند.

ابراهیمی سالاری تاکید می‌کند: باید به‎گونه‌ای رفتار کنیم که بازار مالی کشور گسترده شده و تجمیع سرمایه‌ها صورت بگیرد و از طرفی از سرمایه‌ها برای توسعه کشور استفاده شود. تجمیع سرمایه‌ها مهم است چون می‌توان کارهای اثرگذار زیادی انجام داد و این معجزه‌ای است که بانک‌ها انجام می‌دهند که برای دستیابی به توسعه به آن نیاز داریم.
گزارش دنیای اقتصاد به نقل از سایت میزان

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
اقایان یادتان رفت اصل قضیه را بگویید شما که با اندوخته دیگران کار می کنید و خوب طبیعتا سودی هم میدهید اما این مشتری است که ولی نعمت شماست کارمند موسسه یا بانک چه حقی دارد به مشتری اهانت بکند . بارها وبارها این اتفاق نا میمون در بانکهای دولتی رخ داده .حالا از شانس بد شما این اتفاق نا مبارک توهین به مشتری در منطقه ای افتاده که قبیله ای وعشیره ای زندگی می کنند واجازه توهین به هیچ یک از هم نوع خود را نمی دهند .واین گونه موسسه را با ورشکستگی روبرو می کنند .پس لازم است بجای فرافکنی از ان مردمان شریف در همین طریبون عذر خواهی کنید .یعنی بابت اشتباه عذر خواهی کردن اینقدر سخت شده .حاضر به ورشکستگی هستید
حسن
يکشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
به آنها بی احترامی نشده...
آنها به خاطر اهانت های زیاد به مشتریان و بداخلاقی و بی کفایتی اخراج شدند...
و خودشان شایعه پراکنی کرده اند...
محمد
UNITED STATES
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
دوگانگی در برخورد مشهود است
پدیده را چطور همه برای بدنام کردن و تخریبش رقابت میکردند.
اما در مورد میزان داستان چیز دگر شد.
بهتر بود با مشکلات پدیده هم درست برخورد میشد تا امروز شاهد این مسایل نباشیم.
الهه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
خدایی ها صد البته که میشه کارهای خیلی بزرگ انجام داد مثلا وام های میلیاردی داد به همیس سادگی حالا آخرشو ببینید طرف میگ میگ جداب بانک حیونکی که اختلاس نکرده فرارم که نکرده خوب نداره که بده تا حالا اینقد قانع شده بودید نه جون من
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
آخه برادرجان تو این مملکت شرکتهای عظیم بورسی با آن همه یال و کوپال قادر نیستند 10درصد سود بسازند آن وقت موسساتی مثل موسسه شما چه جوری می خواستند آن سودهای اعلامی بعضا تا 30 درصد را بدهند؟
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
فکر می کنید این را مردم نمی دانند این مردم به سختی این پول را تهیه کرده اند ودر این موسسه که با یک شایعه خراب بشه گداشته اند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
بهتر است کسانی که اطلاعات کافی ندارند اظهار نظر نکنند و بهتر است اظهار نظر را به افراد خبره و کارشناسان مربوطه بسپاریم و در این ایام مبارک جو جامعه را خراب نکنیم و به مردم استرس وارد نکنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
من فقط میدونم چندین باز با اینکه بانک مرکزی گفته با ید سودهای همه بانکها مثل هم باشه اما این موسسه سود کوتاه مدت روز شمارش رو از 21 به 22 افزایش داده خب برادر من تو این بازار از کجا می خواد به این همه سپرده این سود بده آقای حلمی حالا جواب بدن؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۴
اولش همه میگن مشکل نداریم

وقتی که گندش در میاید میگن وقتی مردم هجوم میارن هیچکس نمیتواند دوام بیاورد


بجای سود 30 % حالابه جای اصل و فرعش یک مشت زمین و اهن تو بیابون دریافت میکنند
كلاه قرمزي
GERMANY
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۳
مقصر خود افرادي هستن كه به خاطر يك يا دو درصد پول بي زبان خود را در اين موسسات پس انداز مي كنند در حالي كه بانكهاي معتبر در اين كشور زياد است و حالا بايستي با التماس و خواهش اصل پول خود را چك دو سه ماهه بگيرند .
متین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
سلام- مسلماً هر بنگاه اقتصادی نقدینگی های خودش را سرمایه گذاری میکند.موسسه میزان هم همین کار را کرده است وکار درست هم همین بوده است.لذا نباید توقع داشت که با هجوم مردم به شعبات بتوان همه پولها را پرداخت کرد. اگر مردم ایران به بانکها مراجعه کنند و بخواهند پولهایشان را بردارند کلیه بانکهای دولتی ورشکست میکنند.ضمناً پولهای مردم در موسسات مالی با داشتن سهام در شرکتهای سهامی فرق میکند. سهامدار در سود و زیان شرکت سهیم است ولی سپرده گزار فقط سود میگیرد. تاکنون در کشور سابقه نداشته است که موسسه مالی پولهای مردم راپس ندهند. حتی موسسات بسیار ضعیف هم تمامی پولهای مردم را به آنها پس داده اند. لذا سپرده گزاران اصلاً نگران نباشند.
محمدنژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
مشکل رو من وشما درستش کردیم، بله من و شمایی که اونقد دنبال واقعیت نیستیم و با یه دروغ فکر کردیم چه خبری شده، چطوری شده که تا هفته های قبل مشکلی نبود اونوقت تو 10 روز مشکل بوجود آمد، شایعات که فروکش کنه دوباره مثل سابق میشه و نگرانی وجود نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
با سلام-نمی دانم چرا یک اتفاق کوچکی که در دورترین کشور های غربی رخ می دهد تمام رسانه های ما از کوه کاه می سازن ولی چنین اتفاقی که اگر شایعه است رسانه های ملی صدایشان هم در نمی اید ومردم را آرام نمیکنند یا دولت قول همکاری با بانک میزان را نمی دهد تا مردم بیشتر به نظام بانک داری کشور اعتماد کنند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۳
سلام برا 15 هم چک دادن ولی نقد نمی شه/پول لازمم چه خاکی بسرم بریذم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی قلیچی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۳
لااقل در این فاصله که چک دادین برای دلگرمی واعتماد مشتری و برگرداندن پول در موسسه سود این خلأ رو جبران کنید وگر نه مشتری دیگر اعتماد نمیکند تازه ممکنه سؤال پیش بیاد این یکماه سودش توی جیب چه کسی رفت در هر صورتخداوند کمک کند هر چه زودتر حل شود و ملت عزیز از این نگرانی خارج شوند
مسعود
GERMANY
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
سلام من یک گلایه دارم از مسئولان اگر شایعه است چرا تو رسانه ها اطلاع رسانی نکردین وقت یک بار تو شبکه خبر اونم واضح نبود چرا.شما میدونید چه ادمهای بدبخت میشن اگر واقعا این موضوح صحت داشته باشد
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
میزان مشکل نداره؟ قبول. مردم هجوم آوردند ؟ قبول. حالا اگه مردم یکباره هجوم نمی آوردند واقعا مشکلی نبود؟ خب پس پیشنهاد میشه بخود کارکنان و مدیران موسسه، با نوبت دهی، خیال مردم رو راحت کنند/ یعنی دست کم روزی به چند نفر که می توانند پل بدهند تا مردم باور کنند که مشکلی وجو د ندارد. اگر اینجوری بشه مردم هم هجوم نمیارن
متین
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
همین کار در حال انجام است برادر
محمد چماق لو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
نظری ندارم
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱
من فقط اینو میدونم این موسسه دارای اعتبار بسیار بالایی هست.دوستان نگران هیچی نباشید.
میم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
روزنامه قدس 19 بهمن صفحه 3

دراین ماجرا آنهایی که شایعه را ساختند به سه دسته تقسیم می شدند. گروه اول مخالفان ثبات اقتصادی کشور در اوج تحریمها: این جماعت به موسسه و بانک کاری ندارند، آنها از اینکه نظام پولی کشور در عصر تحریمهای فلج کننده، راست قامت مشغول ارایه خدمت به مردم هستند، نگرانند و دست به اخلال می‌زنند تا کمر این مجموعه بشکند.
دسته دوم، شایعه کنندگان این شیوه اطلاع رسانی مخرب هستند: این گروه عمله ظلم هستند. ظلمی که قرار است به نظام پولی و مردم شود را عملیاتی می کنند تا دسته اول با کمترین هزینه به هدف خود رسیده و نقشه شان را بر ضد مردم عملیاتی کند.
دسته سوم، افراد ساده و بی خبر هستند، افرادی که تحت تأثیر حرفهای بی اساس، روز را شب می کنند، این گروه بدون سود بردن از همین خیانت مضاعف علیه شهروندان، با زود باوری سبب افزایش مشکلات می شوند،
سود و تسهیلات ویژه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس: فعالیت موسسه میزان «قانونی» است.پاداش ویژه برای مشتریان وفادار و تسهیلات ویژه در سایت موسسه میزان
فتا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
شایعه هم تموم شد فقط خدا لعنت کنه شایعه ساز و شایعه پخش کن ها رو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
دیدید چیزی نبود فقط جو گیر شده بودین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
فقط کسانی که جو گیر شدن ضررکردن دیدید خبری نبودمیزان همیشه میزان وسربلند
نسیم
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
به خدا من بدهکارم چکار کتیم به پولمان دسترسی پیدا کتین امیدواری برای ما پول نمی شه زنگ زدم بانک مرکزی میگه به ما هیچ مربوط نیست تو رو خدا شرایط درست کنید به پولمون نیازداریم
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
تو رو خدا پولمونا بدید مگه مسلمون نیستید
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
من دانشجوام پول رهن خونمو میخوام بدم میگن برو از 1جای دیگه جور کن ما الان نداریم.
الان من باید دقیقا چیکار کنم؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
من دانشجوام پول رهن خونمو میخوام بدم میگن برو از 1جای دیگه جور کن ما الان نداریم.
الان من باید دقیقا چیکار کنم؟
شهاب الدین رفیعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷
دوستانی که تا الان با خیال راحت سود میگرفتن و یک روز هم نشده بود که واریزی ها با تاخیر انجام بشه هیچکی نمیگفت میزان مشکل داره ، سود بالا میده ، مجوزش هنوز صادر نشده و . . . به محض اینکه یک شایعه درست شد بدون نیاز مالی یه عده ریختن حسابشونو خالی کردن و شرایط رو برای موسسه بدتر کردن . این دوستان میدونن با این کارشون الان خیلی از همشهری هاشون که واقعا نیاز مالی دارن به مشکل خوردن ؟ میدونن عده زیادی که در پروژه های میزان مشغول به کار بودن الان بیکار شدن ؟ عواقب بیکاری رو میدونن ؟ واقعا این جمله راسته که میگن از ماست که برماست !! با دست خودمون داریم تیشه به ریشه اقتصاد کشورمون میزنیم .
خیال همگی راحت . میزان به این راحتی ها میدون رو برای یک عده فرصت طلب خالی نمیکنه
کاظم نژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰
پیامک واریز سود برام مثل همیشه اومد. خوشحالم که به حرف افراد سودجو گوش ندادم و به حسابم دست نزدم
ناشناس
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
پيامك واسه منم اومد. اما اين يه عدد بيشتر نيس وقتي دستت به پولي بند نيس. من تو نوروز عروسيمه داره آبروم ميره اما دستم به هيچ جا بند نيس چون تمام پول من يه عدد بيش نيس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره انتشار مطالب کذب و شایعه پراکنی در فضای مجازی :

وزارت اطلاعات همواره پیگیری قانونی انتشار اخبار نادرست و خلاف واقع را که موجب تشویش اذهان عمومی می شود، برای خود محفوظ می داند.

متاسفانه به تازگی برخی افراد در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با اهدافی که وزارت اطلاعات اشراف کافی بر آنها دارد، درصدد تشویش اذهان عمومی هستند.

وزارت اطلاعات وظیفه دارد با اقدامات اطلاعاتی و شناسایی، با تولید و منتشرکنندگان این شایعات که قصد برهم زدن فضای عمومی و امنیت کشور را دارند، به شدت برخورد کند و نتایج آن را به اطلاع مردم برساند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
اقازودتر این اطلاعیه روبزار تاهر پاپتی نیاد نظر بده،اینده همین جاست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۴
بانک مرکزی متاسفانه وبدون توجه به مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرده مقصر اصلیه وباید جواب گو باشه ایا مدیران بانک مرکزی دلش برای مشتریان موسسه ها سوخته ؟ بهتره بجای نظارت به موسسه ها بره به بانگ های خودش نظارت کنه که پول مردم بیچاره را با اختلاس های هزاران ملیاردی خالی میکنند وبا چاپ پول باعث تورم بیشتر کشور میشه.امید است مدیران بانک مرکزی هر چه زودتر به خود بیان وباعث نشن مردم بیشتر از این ضرر مالی جانی وروحی بشن
ناشناس
FRANCE
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
میزان دیگر تمام شد. عزیزان از این موضوع درسهای زیادی می توان گرفت امیدوارم مطبوعات این قضایا را درست تحلیل کنند تا دلیل واقعی این حوادث روشن شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
راست میگی،تموم شد چی خنک بود اخرش،،،،عجب!!!!!
روزبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
ادغام شودتا تمامی مشکلات میزان حل شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
اقا یا خانم محترم که میگی میزان تمام شد،اطلاعیه امروز۴/۱۲/۹۳باتمهیدات اتخاذ شده از طرف مسولین وبانک مرکزی هماستانیهای عزیز میتونن مراجعه کنن وموجودی یامبلغی روکه احتیاج دارن حواله بانک صادرات دریافت نمایند،موفق باشید
احمد
GERMANY
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
من یک سوال دارم: یعنی در این اوضاع و تا ماهها بعد کسی هم هست که سپرده جدیدی در میزان باز کند و در نتیجه اگر یک موسسه یا بانکی ورودی پول نداشته باشد پس تکلیفش چه خواهد بود؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹
من اعتماد کردم و گفتم اینها شایعه است۰ اما حالا برا گرفتن ۲۰۰ تومن پول میگن موجودی نداریم! مسخره اس! شان مشتری رو زیر سوال بردن۰ حالا هم یک حواله بانک صادرات دادن که معلوم نیست کی قراره زنگ بزنن! زهی خیال باطل۰ فقط لطفا مردم رو دراز گوش فرض نکنید
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
دیگه کار از این حرفا گذشته امروز رفتم موسسه میزان در بجنورد میگم آقا من پولی رو که سپرده کردم رو نمیخوام برداشت کنم ولی حداقل سود پولم رو که ماه به ماه پیامش واسم میاد رو بدید که 200 هزار تومانه ، درجواب من میگن : فعلا" پول نداریم که بدیم و به من یک کاغذ دادن که تاریخ خورده واسه آخرای مرداد ماه 1394 که برم حدود 30 درصد از پولم رو بگیرم ولی جالب اینجایه که کسایی که امروز نوبتشون شده بود واسه دریافت همون 30درصد از پولشون ، بدلیل عدم موجودی نتونستن پولی دریافت کنن مسئولین که به فکر نیستن ، خدا خودش کمک کنه همه به حقمون برسیم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
سلام برید چاره ای دیگه ای بیندیشید میزان تمام سپرده گذاران خودشو بد بخت کرد میرم بانک میگه الان هیجی نداریم خوب این تا کی میخواد ادامه داشته باشه هااااا به خدا اصلا حساب کتاب نیست تو مملکت حلا هم میری میگه بانک صادرات پاسخ گو مشتریان شده ولی اصلا معلوم نیست کی پول مردمو بدن اصلا مسولئین معلوم نیست دارن چیکار میکنن بازم چوبشو باید ملت بخوره
مینا
ROMANIA
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
خیلی جالبه همه پست های بالارو خوندم بعضیا بهشون برمیخوره مشتریا نوشتن میزان پول مردم نمیده چرا از گفتن واقعیت ناراحت میشین پول مردم معلوم کجارفته چی شده .مردم خودشون کلی مشکلات دارن حداقل درمون نیستید نمک رو زخم هم نباشید