بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷
در گفتگو با مدیر سرمایه گذاری صندوق های کارگزاری عنوان شد:

صنعت ساختمان پیشتاز روند صعودی بازار سهام/معرفی صنایع پرریسک بورس

افزایش جهانی قیمت نفت، نشانگر ایجاد رشد قیمتی جدیدی در بازار نفت به شمار می رود به گونه ای که روند صعودی نرخ های اخیر نفت منجر به کاهش ترس از سرمایه گذاری در بازار سهام طی هفته اخیر را به همراه داشته است.
کد خبر : ۱۴۳۶۴۹
نویسنده :
محمدآموخته
افزایش جهانی قیمت نفت، نشانگر ایجاد رشد قیمتی جدیدی در بازار نفت به شمار می رود به گونه ای که روند صعودی نرخ های اخیر نفت منجر به کاهش ترس از سرمایه گذاری در بازار سهام طی هفته اخیر را به همراه داشته است.

مدیر سرمایه گذاری صندوق های کارگزاری در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه روند صعودی بازار سهام از نگاه تکنیکالی نیز می باشد، اظهار داشت: در چند ماه گذشته ریزش های مکرر قیمت سهام شرکت های بورسی منجر به ایجاد اشباع فروش گردیده و سرمایه گذاران نیز با توجه به رشد نسبی قیمت نفت، سرمایه گذاری در شرایط کنونی بازار سهام را مطلوب ارزیابی کرده اند به گونه ای که در هفته جاری با انتشار اخبار مثبتی از نتایج مذاکرات هسته ای، می توانیم شاهد رشد هیجانی و همچنین ورود نقدینگی قابل توجهی را در بازار سهام شاهد باشیم.

علی پازوکی ایجاد روندی نزولی در بازار سهام طی هفته های گذشته را از عوامل متعددی دانست و افزود: ابهام در نتایج آتی مذاکرات هسته ای، کاهش چشم گیر قیمت جهانی نفت و همچنین رکود اقتصادی، منجر به ایجاد ترس از سرمایه گذاری و به طبع آن ریزش های شدید بازار سرمایه شده است و اکثر سرمایه گذاران رفتارهای هیجانی خود در فروش سهام شرکت های بورسی را منوط به احتمال ارایه گزارش های ناامیدکننده سال آتی شرکت ها عنوان می نمایند.

وی در ادامه یادآور شد: اکنون از نگاه سرمایه گذاران نتایج حاصل از مذاکرات هسته ای از اهمیت بالاتری نسبت به قیمت های کنونی نفت برخوردار می باشد زیرا لغو تحریم ها می تواند عاملی برای رشد سودآوری شرکت ها و در نهایت ارایه گزارش های قابل قبولی برای سال های آتی را در پی داشته باشد.

پازوکی، سرمایه گذاری در صنایعی از جمله خودرو، بانکداری و همچنین حمل و نقل را دارای ریسک پذیری بالایی دانست و خاطر نشان کرد: در صورت لغو تحریم ها صنایع فوق از پتانسیل رشد قابل توجهی برخوردار خواهند شد به گونه ای که شکست در مذاکرات هسته ای نیز می تواند ضربه سنگینی را به صنایع مربوطه وارد نماید.

مدیر سرمایه گذاری صندوق های کارگزاری، پی بر ای پایین صنعت ساختمانی را از عوامل اقبال سرمایه گذاران در هفته اخیر بازار سهام به این صنعت عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی بازار سهام، صنعت ساختمان از ریسک کمتری نسبت به سایر صنایع برخوردار می باشد این در حالی است که برخی از سرمایه گذاران اقبال به سوی صنعت ساختمان را به علت مجوز اعطای وام 80 میلیون تومانی خرید مسکن می دانند که این امر در رشد قیمت سهام شرکت های ساختمانی بی تأثیر نبوده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
«اقبال به سوی صنعت ساختمان را به علت مجوز اعطای وام 80 میلیون تومانی خرید مسکن می دانند.... »
کدوم مجوز؟؟؟؟؟؟!!!!!!!