بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
حامد مظاهریان افزود: پیش‌بینی این وزارتخانه این است که سال آینده با جهش قیمتی در مسکن مواجه نخواهیم شد و قیمت‌ها حداکثر زیر منحنی تورم افزایش یابد
کد خبر : ۱۴۳۹۴۹

به گزارش «نسیم»، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان گفت: پیش‌بینی این است که سال آینده با جهش قیمتی در مسکن مواجه نخواهیم شد و قیمت‌ها حداکثر زیر منحنی تورم افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که افزایش قیمت‌ها در ماه‌های آینده انفجاری نخواهد بود افزود: خروج از رکود شروع شده و ما در بهمن ماه خروج از رکود مسکن را نیز خواهیم داشت ولی شیب آن بسیار ملایم خواهد بود.

مظاهریان با بیان این‌که چنین تغییری در نرخ‌ها افزایش قیمت محسوب نمی‌شود گفت: اگر طبق پیش‌بینی، قیمت مسکن متناسب با تورم سال آینده یعنی حدود ۱۵ درصد تغییر کند در حقیقت قیمت‌ مسکن به اندازه واقعی افزایش نیافته است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر نرخ تورم ۲۰ درصد باشد قیمت مسکن پنج درصد افزایش می‌یابد، چون یک قیمت واقعی مسکن داریم که باید تورم را از آن کم کنیم؛ بر اساس چنین مبنایی، پیش‌بینی ما در وزارت راه و شهرسازی این است که افزایش شدید قیمت مسکن در سال ۹۴ نداریم.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
مگر نهاده ها کاهش قیمت ندارند ؟ پس چرا مسکن نمی خواهد کاهش یابد؟
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
وقتي ميگن افزايش نداريم شما حداقل 100 درصد افزايش را حساب كنيد!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
به همين خيال باش اقاي مسووووول
قيمت خونه رو قدرت خريد مردم مشخص ميكنه ، فعلا كه خونه هاي پيش ساخته دست صاحباش مونده
خونه محكوم به كاهش قيمت بالام جان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
اینا با راه انداختن این جو می خوان مردم را به خرید ترغیب کنند ولی زهی خیال باطل ! به 4دلیل 1_کاهش ازدواج و دور شدن از پیک جمعیتی 2- پایین بودن قیمت نفت که باعث می شه پول دست دولت کم باشه و سیاستهای دولت اجبارا انقباضیه 3- وقتی پول دست دولت نباشه دیگه بحث سواستفاده از منابع و وامهای کلان هم پیش نمیاد که با پول رانتی بتونند به یک بازار خاص حمله کنند و به هدفشان در آن بازار خاص برسند. 4- پایین آمدن قیمت نهاده های تولید مثل آهن وسیمان و.... ؛تا قیمت نفت پایینه هر چقدر هم امثال مظاهریان وعقبایی تلاش کنند نمی توانند قیمت ها را بالا ببرند .بجای اینکه تو فکر بالا بردن قیمت ها باشید از بهترین فرصت پیش آمده استفاده کنید و سعی کنید با صنعتی سازی هزینه های تولید را پایین بیاورید و دست از سنتی سازی بردارید . و همچنین با انتقال سازمانهای دولتی به مکانهایی که مسکن مهر ساخته شده باعث بشوید هم مسکنهای حومه قابل استفاده شوند و هم از بار ترافیکی شهر بکاهید . چرا ساختمان بانک مرکزی باید تو میرداماد باشه و به برجهایش هم اضافه کنه ؟اگه بانک مرکزی بره ماهدشت کرج چه اتفاقی می افته ؟ کارمندانش هم به راحتی در خانه های کرج زندگی می کنند . به چه دلیل ساختمان بیمه مرکزی باید در خیابان جردن باشد ؟ و یا چرا مردم از شهریار و رودهن و... باید بیان بیمارستان میلاد . اگه سازمانهای دولتی را به حومه منتقل کنید هم کارمندانشان از ترافیک و اجاره نشینی خلاص می شوند و هم اینکه آنهمه هزینه ای که برای ساخت مسکن مهر صورت گرفته بی نتیجه نمی ماند . کمی دست از زیاده خواهی بردارید . خجالت نمی کشید وقتی مردم تو سوئیت 14 متری دارند زندگی می کنند تمام تلاش و انرِژی خودتان را صرف بالا بردن قیمت مسکن می کنید و از هیچ تلاشی در این خصوص دریغ نمی ورزید ؟
شهریار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
مگر تا حالا توانستید با افزایش وام از 20 به 30 40 50 60 واحدهای خود را بفروشید مردوم اگاه شدند وتا حالا به حد کافی سرشان کلاه گذاشتید حلا اقلا باور کنید یک جوان 150 میلیون برای 50متر در جنوبیترین منطقه تهران را ندارند اگر عاقل بودید و وام را دستکاری نمیکردید مسکن رونق پیدا کرده بود اقای معاون لطفا کمی عاقل باشید به دوستان خود بگویید زود بفروشند که البته گفتید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
سال بعد انفجار قیمت نیست ولی طبق نمودار همیشگی قیمت مسکن، سال آینده افزایش حداقل 25% ی و سال 95 جهش شدید قیمت خواهیم داشت.
ناشناس
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷
كدوم نمودار؟؟؟؟
ناشناس
UNITED STATES
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
خودتونو بکشید هم رکود مسکن ادامه خواهد داشت .از زبان مافیایی مسکن حرف میزنی...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
مسکن دیگه مرده. با این قیمتها سال دیگه نوبت سقوط مسکنه
امینی
ROMANIA
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
با زور هم که شده می خواهند مسکن گران شود همان طور که می خواستند از بور س همایت کنند ولی مردم حساب کتاب بلدندهزار میلیا رد هم تزریق شود مسکن تکان نمی خورد
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳
زکی ...... در تورم با شیب منفی و عدم قدرت خرید مردم شاید در خواب ببینید افزایش قیمت مسکن رو .... چه برسه به رشد انفجاری ...آقایان مسئولین که اکثرا" بساز و بنداز تشریف دارن ملکهاشون رو دستشون مونده دارن دست و پا میزنند .....با اعمال فشار سقف وام رو بالا میبرند و تبلیغ میکنند که از فلان تاریخ ملک گران میشود .... اما رهی خیال باطل....مردم در نیازهای اولیه مانده اند ...
عباس شفیعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
آخه براچی افزایش داشته باشه اینهمه خانه های خالی مگه سکنه نمیخوان مردم پولشون رو بدن خانه بخرند چند.تا چند.تا.. هر روز هم که مد عوض میشه خداوکیلی همین الان هم اگه خونه رهن کنند بهتره تا اینکه بخرند و....
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۶
بعد إز بورس نوبت مسكّن رسيده مي خواهيد سر ما يه هاي مردم را در ملك نابود كنيد يك نگاه به دور بر تون بندازيد ببينيد چقدر خانه خالي هست.مردم ديگر إز كجا پول بياورند خانه بخرند.!!!!!!!!!!!!
ناشناس واقعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴
مطمیناً آقایانی که خودشون تو مافیای زمین مسکن هستند نمیزارند قیمتها بنفع خریدار واقعی بشه و کاهش پیدا کنه، اون موقع که دوره رکود بورس بود - زمان هاله نور - اونا پولشون رو بردن تو بورس، وقتی ملت ساده لوح به تبلیغ دولت کلید پولشون رو بردند تو بورس اینها پولشون رو با بازده چند برابر کشیدن بیرون و بردن تو بانکها سپرده کردن، وقتی قیمت مسکن ثابت شده و نشونه اصلاح داد میبرن تو مسکن و بعد با یه بازی به هوای مذاکرات یا یه داستان مشابه به خلق الله میندازن.
راست میگفتن قدیمیا خدا پدر کفن دزد اول رو بیامرزه
بورس نیوز تو هم اگه مردشی این حذف نکن....
حقیقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
سال 94-95 سال سیاه مسکن خواهد بود

علت عمده اش مزایده فروش املاک توسط بانک هاست
ناشناس
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
منم موافقم بانکها وبیمه ها باید طبق دستور بانک مرکزی و بیمه مرکزی ذخایرشان که بصورت ملک است را تبدیل به نقد کنند و همچنین با کاهش تعداد شعب و ادغام بانکها انشاءاله مسکن سروسامان می گیرد و همچنان شاهد نزولی بودن قیمت ها خواهیم بود .
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹
وزیر راه از موقعی که امد سر کار خیلی تلاش کرد و میکنه که مسکن افزایش قیمت و انفجاری پیدا کنه ولی تیرش هر بار به سنگ میخوره فکر کنم خیلی خانه خالی رو دستش باد کرده از جناب روحانی میخواهیم در انتخاب وزرا بیشتر دقت کنند این اقای وزیر بیشتر از اینکه دلش برای مردم بسوزه برای دلالان مسکن و بساز بفروشها تلاش میکنه از تلاشهای بی وقفه که در بالا بردن وام کرده به بهانه افزایش قدرت خرید پر واضح است که قشر ضعیف قادر به پرداخت اقساط سنگین ان نیستند و جز افزایش قیمت مجدد اتفاقی نمیافتد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
آقایان سرمایه دار مطمعن باشید حتی اگر مردم پول خرید مسکن را داشته باشند که ندارند به دام شما نخواهند افتاد همه فکر فرار از این مملکتند نه دفن کردن آرزوهاشون در آپارتمانهای پر از وام وقرض!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
تمام تلاشها برای افزایش قیمت مسکن یه حبابه یه حبابه که توش هیچی نداره این دنیا رو که خرییدید اگه میتونید با آن دنیا رم بخرید !