بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
بورس به عنوان آیینه تمام نمای اقتصادی کشور در شرایط کنونی به دلیل ایجاد رکود حاکم بر سطح جامعه در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته است. اکنون شورای عالی بورس خواستار برگزاری جلساتی با مقامات ذیربط کشور در راستای ایجاد شرایطی به منظور حمایت دولت از بازار سهام است.
کد خبر : ۱۴۴۰۹۵
نویسنده :
محمدآموخته
بورس به عنوان آیینه تمام نمای اقتصادی کشور در شرایط کنونی به دلیل ایجاد رکود حاکم بر سطح جامعه در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت کارگزاری آبان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز، ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه بهبود شرایط اقتصادی کشور منجر به رونق بازار سهام نیز می گردد، اظهار داشت: در حال حاضر، بخشی از ریزش های بازار سهام مربوط به مسائل روانی است به گونه ای که فعالان بازار در قیمت های بالا اقدام به خرید سهام می کنند و با کاهش قیمت، خواستار فروش سهام خود می باشند.

مصطفی حقیقی مهمانداری، امکان رفع مسائل روانی حاکم بر بازار سهام را منوط به اطلاع رسانی و شفاف سازی عنوان کرد و گفت: اکنون شورای عالی بورس خواستار برگزاری جلساتی با مقامات ذیربط کشور در راستای ایجاد شرایطی به منظور حمایت دولت از بازار سهام است تا از این طریق علاوه بر رفع فشار روانی حاکم بر فعالین بازار سهام، در نهایت منجر به بهبود شرایط و ایجاد روندی با ثبات در بازار گردد.

این عضو شورای عالی بورس از دستورکار قرار دادن بررسی طرح افزایش دامنه نوسان، کاهش حجم مبنا و همچنین رونمایی از شاخص های جدید در بازار سهام خبر داد و افزود: هنوز تصمیمات نهایی در خصوص تصویب طرح های فوق و همچنین اعلام به سازمان بورس جهت ابلاغ و اجرا گرفته نشده است.

وی در خصوص الویت های سرمایه گذاری در شرایط کنونی بازار سهام گفت: در حال حاضر بازار سهام هر بار به صنعتی خاص روی آورده و با اقبال سهامداران مواجه می گردد و اگر دولت حمایت ها و سیاست های صحیح خود را لحاظ نماید، در مجموع منجر به رونق معاملاتی سهام تمامی صنایع موجود در بازار سهام خواهد شد.

حقیقی مهمانداری در پایان چشم انداز مطلوب بازار سهام در سال 94 را مبتنی بر ایجاد شرایط مساعد بین المللی دانست و خاطر نشان کرد: اکنون قیمت اکثر سهام شرکت های بورسی در سطحی پایین تر از ارزش اسمی خود قرار گرفته اند؛ به گونه ای که بهبود شرایط اقتصادی کشور می تواند منجر به بازگشت قیمت سهام شرکت های بورسی به ارزش واقعی آنها گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
يه جا ميگن نوسان گيري بورس را مسموم كرده و اينكار برا بازار سرمايه خطرناكه يه جاي ديگه ميگن دامنه نوسان را زياد كنن و حجم مبنا را كاهش بدن
خودشونم نميدونن با كي بايد مشورت كنن كه اوضاع بورس بهتر بشه
رضا
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
منظورتون اینه کشورهای دیگه که حجم مبنا و محدودیت دامنه نوسان ندارن همه نوسانگیرن؟!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
4 درصد و 5 درصد نوسان و حجم مبنا کار درستی نیست چرا قانون بورس را به قانون جهانی نزدیک نمی کنید هر سال این موضوع مطرح میشود ولی دریع از اصلاح بورس چرا بورس به انحصار گروه خاصی در آمده با این قانون من در آوردی و 3.5 ساعت کار روزانه کجای این بورس است کدام بورس خارجی حاضر به همکاری با این گونه بورس است در کشور همه چیز وارونه شده بروس که یک واحد اقتصاد مهم و منبع خوب در آمد برای دولت است بورس خیلی نیاز به اصلاح این قانون دارد تا بلکه در بورسهای جهانی کمی هم مطرح باشد .