بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
کد خبر : ۱۴۴۱۰۴
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، با توجه به قطعیت حکم محکومیت محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور سابق، دایر بر تحمل ۵ سال حبس، سرپرست اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت دستور اجرای حکم حبس را از طریق نیروی انتظامی صادر نمود. بر این اساس ماموران پلیس در تاریخ ۹۳/۱۱/۲۶ با حضور در محل سکونت محکوم علیه وی را فراخوانده و پس از تفهیم موضوع اجرای حکم، رحیمی جهت تحمل حبس به زندان اوین معرفی شد.
محمدرضا رحیمی از شهریور ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ و در دولت دهم محمود احمدی نژاد، معاون
اول رئیس جمهور ایران بود. از دیگر سمت‌های وی دادستانی در کردستان در سال ۱۳۵۹، استانداری کردستان از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶، نمایندگی سنندج در مجلس هفتم و ریاست دیوان محاسبات در آن مجلس بوده است. در دولت محمود احمدی نژاد وی ضمن تصدی سمت معاون اول با حکم احمدی نژاد ریاست ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی را نیز بر عهده داشت.
وی از متهمین پرونده اختلاس از بیمه ایران و استانداری تهران بوده و با صدور قرار وثیقه مناسب و تأمین آن، آزاد شده بود. در شهریور ۱۳۹۳، خبر حبس و جزای نقدی رحیمی، از سوی سخنگوی قوه قضائیه بدون جزئیات بیشتر، اعلام و در نهایت در بهمن ۱۳۹۳ رای دیوان عالی کشور در تایید محکومیت وی منتشر شد. دیوان حکم دادگاه مبنی بر ۱۵ سال حبس را به پنج سال و ۹۱ روز حبس کاهش داد. وی همچنین به پرداخت سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم گردید. در پی محکومیت رحیمی دفتر احمدی نژاد بیانیه‌ای منتشر کره و در آن مدعی شد که تخلفات رحیمی مربوط به قبل از همکاری با دولت وی است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
باز هم بگویید مملکت قانون نداره حالا دیدید تازه اولشه...
ناشناس
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸
آخه معاون اول رییس جمهوری که به کمتر از 4 میلیارد جزای نقدی و رد مال مجموعاً محکوم شده واقعاً اینقدر لنگ پول بوده که همچین اختلاسی بکنه که تو مقیاس اختلاسهای موجود آفتابه دزدی هم حساب نمیشه؟؟؟ با این پول یه آپارتمان لوکس هم تو تهران نمیدن مرد حسابی! اگر باورت میشه خیلی ساده لوح هستی.... ببین اصل داستان چی بوده، قانون چی، کشک چی....
صابر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
حتما مهره سوخته و تاریخ گذشته بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
این بنده خدا نه اختلاسی کرده ونه از بیت المال چیزی برده فقط بر هیچ کس معلوم نیست اشتباهش چه بوده
که مهره سوخته شده .
ناشناس
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
اتهام دزدی از بیت المال است
سیامک
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
اون بنده خدا تخلفش محرز شده مثل کرباسچی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸
اگر انصاف داشته باشیم ومقرضانه قضاوت نکنیم تنها دستگاهی که کمترین مشکل رادارد دستگاه قضایی کشور است حتی در زمان شاه هم همینطوری بوده ومشکلی با حقوق بشر اکر داریم با دنیا از قبیل اعدام یا گاها"سنگسار(البته سالیان متمادی است که درایران دیگه انجام نمیشه)واقیعت امر اینکه به قوه قضائیه هیچ ارتباطی نداره چون قاضی طبق قوانین راءی میده ودر خصوص دو مورد بالا یا موارد مشابه که مربوط به شرع می باشد علما بایستی به اجماءبرسند که قابل تغییر هست یانه ومجلسبا طرح ودولت با لایحه سایر قوانین را اصلاح کند تاکمترین تنش را با دنیا داشته باشیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
زندان چه دردی از این ملت دوا می کند کاش تمام مبلغ غارت شده را همه مخلسین به بیت المال برگرداند ولی آزاد باشند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
ناشناس22:41 برشمامعلوم نبوده والا کل کشور و قوه قضاییه میدونن که چیکارکرده .