بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲
نادر قاضی پور با مخالفت نسبت به انتشار اوراق مشارکت در بودجه 94 عنوان کرد:

سرمایه ها را از بازار ارز و سکه به سمت بورس هدایت کنید!

در جلسه علنی صبح روز گذشته و در ادامه رسیدگی به جزییات لایحه بودجه 94 مجوز انتشار صدور پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای سرمایه گذاری در طرح های نفت و گاز صادر شد.
کد خبر : ۱۴۴۱۶۶
نویسنده :
کیوان فر
در جلسه علنی صبح روز گذشته و در ادامه رسیدگی به جزییات لایحه بودجه 94 مجوز انتشار صدور پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای سرمایه گذاری در طرح های نفت و گاز صادر شد.

به گزارش بورس نیوز، با موافقت نمایندگان مجلس و طبق بند الحاقی یک تبصره دو لایحه بودجه 94 به وزارت نفت اجازه داده شد تا با تصویب شورای اقتصاد و از طریق شرکت دولتی تابعه ذی ربط به منظور سرمایه گذاری در طرح های نفت و گاز با الویت میادین مشترک نسبت به انتشار اوراق مشارکت ارزی ریالی از طریق بازار سرمایه تا سقف 50 هزار میلیارد ریال با تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق از محل تولیدات همان طرح ها اقدام کند.

بدین ترتیب تصویب این بخش درآمدی در لایحه بودجه سال آینده کل کشور در حالی در دستورکار وکلای ملت قرار گرفت که تعدادی از نمایندگان پیشنهاد حذف این بند الحاقی را مطرح کرده و برخی نیز با آن مخالفت کردند.

در این میان نادر قاضی پور، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع مجلس در جایگاه حاضر شد تا به عنوان نماینده مخالف با این بند نکاتی را پیرامون آن مطرح کند.

وی با مخالفت نسبت به انتشار این میزان اوراق مشارکت برای توسعه میادین مشترک خطاب به وزیر نفت که در صحن علنی حضور داشت، گفت: با توجه به شرایط حاکم بر بازار سرمایه و تجربیات گذشته از انتشار اوراق مشارکت چرا اوراق مشارکتی چاپ می کنید که به فروش نمی رسد و سوال دیگر اینکه وزارت نفت مبالغ اصل و سود این اوراق را چگونه و از چه محلی بازپرداخت خواهد کرد؟

وی اظهار داشت: با بررسی سابقه انتشار اوراق مشارکت می توان دریافت که در مواردی استقبال چندانی هم از آنها نمی شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ضمن اینکه با توجه به اتخاذ سیاست ها و اقداماتی که موجب بروز شرایط نامطلوب در بازار سرمایه و بورس شده و آن را فلج کرده، چرا بایستی اوراق مشارکتی منتشر کرد که به فروش نمی رسد؟

قاضی پور در ادامه سخنان خود پیرامون صدور اوراق مشارکت در این حجم گفت: آنچه مسلم است اینکه بایستی پول و سرمایه های سرگردان را از بازار سکه و ارز به سمت بورس هدایت کرد و از همین رو بنده با صدور اوراق مشارکت مخالفت می کنم.

براساس این گزارش گفتنی است با وجود برخی مخالفت ها پیرامون این بند الحاقی و ارایه پیشنهاد حذف آن توسط تعدادی از نمایندگان، با تلاش های بیژن زنگنه وزیر نفت در نهایت این بند به تصویب رسید. چراکه به گفته وی برای توسعه میادین مشترک و امکان سرمایه گذاری در حوزه نفت و در شرایطی که تحریم ها وجود دارد، کمیسیون انرژی دولت و تلفیق دو راهکار را جهت توسعه سرمایه گذاری های مشترک در میادین نفتی در نظر گرفت که شامل انتشار اوراق مشارکت و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی بود. از این رو با توجه به محدودیت در استفاده از منابع این صندوق، بایستی برای انتشار اوراق مشارکت اقدام کرد.

زنگنه با تأکید بر اینکه با نفت 40 دلاری و برآورد فروش حدود یک میلیون بشکه نفت در سال 94، آنچه عاید این وزارتخانه می شود، تنها درآمد سه میلیون دلاری است، گفت: با این درآمد وزارت نفت حتی نمی تواند بودجه جاری خود را نیز اداره کند، چه برسد به توسعه میادین مشترک نفتی. بطوریکه با منابع قابل دسترس، در سال آتی سرمایه گذاری ها به صفر می رسد و بایستی از جایی دیگر تأمین شود.

زنگنه در خاتمه سخنان خود از نمایندگان ملت درخواست کرد که به پیشنهاد حذف این بند از لایحه بودجه 94 رأی ندهند که در نهایت با تصویب مجلس به وزارت نفت اجازه انتشار 50 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت داده شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
شما نمایندگان تو مجلس تنش ایجاد نکنید سرمایه ها خودبخود میاند به سمت بورس این اقا یادشون رفته امسال با خودرویی ها چکار کردند هر روز تو مجلس یه بامبولی درست کردند و گیر دادند به خودرویی ها و این بلا را سرشون و کل بازار دراوردند یا یادشون رفته سال قبل دوستانشون با پتروها چکار کردند
ناشناس
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
همين قاضي پور گير داده بودبه کچاد و کگل سر بهره مالکانه زدند معدنيها رو داغون کردن حالا.....!
ناشناس
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
شما پارسال همین موقع داشتی فریاد میزدی که پتروشیمی ها رانت خوارن و حالا میگی مردم پولشون رو بیارن یک جایی که همه ادمهاش رانت خوارن !!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
اقای زنگنه حتما چیزی از انتشار این اوراق نصیب شما میشود چرا که شرکتهای بورسی بجای سود بالای اوراق مشاکت فقط در مجمع بعد از هشت ماه مبلیغی سود پرداخت میکنند واگر نیاز بسرمایه باشد بادر خواست از سازمان بورس ازاورده نقدی ویا سود انباشته سهامداران برای سرمایه گذاری استفاده میکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
اینها فقط میخواهند قدرت دست دولت باشد نه ملت والا بورس را اگر تقویت میکردند کفاف و جواب همه این کمبودها را میداد
علی رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
آقای قاضی پوریادتان هست درمجلس جیق بنفش میکشیدید ومیگفتید رانت خواری است واز پنج برابر شدن نرخ خوراک پتروشیمی ها وسه برابربشدن بهره مالکانه معادن دفاع میکردید بااین کار فقط یک میلیارد دلاربه درآمد دولت افزوده شدولی پنجاه میلیارددلاربه سهامداران بدبخت وسرمایه ملت ضرر وزیان زدید مارا به خاک سیاه نشاندید بیش ازپنجاه درصد سرمایه من حاصل سی سال کارمندی ام بود ازدستم رفت تنهاگناه من این بود که فکر میکردم سودبانکی شاید شرعی نباشد وبا سرمایه گذاری در بورس شاید به اقتصادکشورم کمکی بکنم ولی بدجوری شرمنده زن وبچه هام شده ام کاری ازدستمان برنمی آید فقط شما ها ومسولین دولت رابه خدا واگذارتان میکنیم
عطا
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
جناب علیرضا من به عنوان هموطنت ازت به خاطر نیت خیری که داشتی تشکر میکنم و به لطف پروردگار این امیدواری رو بهت میدم که بالاخره روزهای خوش سرمیرسن.
منم حرفتو قبول دارم که این آقا و امثال ایشون جز عوامفریبی کار و حرف دیگه ای بلد نیستن. به یاد ندارم ایشون در موافقت با طرح یا لایحه ای صحبت کرده باشه و همیشه مخالفه. بله ! خیلی از ماها شاهد فریادهای ایشون بودیم که پارسال سر خوراک پتروشیمی ها زدن و سر واردات خودرو چه حرفایی که نزدن و خودروسازهای این مملکت رو در برنامه مناظره دزد قلمداد کردن و وقتی بورس با تمهیدات خردمندانشون به این وضعیت دچار شد میخواستن وزیر اقتصاد رو استیضاح کنن.
ایشون کل افتخار زندگیش اینه که میگه فرزندانم کارگری میکنن و خودم ماشین ندارم و با مترو میرم مجلس.
ما همچین نمایندگانی داریم...
ناشناس
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹
من صمیمانه با شما ابراز همدردی میکنم و از خواندن این مطلب واقعا غصه دار شدم...
واز اینکه هنوز هستند معتقد هایی که بابت سود بانکی احتیاط به خرج میدن خوشحال...
واقعا نمی دونم باید چی بگم ...
فقط همینو میتونم بگم که

والله ولی المومنین...
ومن یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب و من یتوکل علی الله فهو حسبه...
ایلیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
چشم . فکر کنم تازه از خواب بیدار شدید.
ناشناس
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۵
تازه خوابش می بره...ههههههه
کاوه
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
کدوم بورس آقای قاضی پور،مگه بورسی هم مونده؟
احتمالا منظورتون همون بورسیه که تیشه به ریشش زدید.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
حد اقل اگر سرمایه ما را میخواهید وارد بورس شود این قانون بورس را اصلاح کنید و از انحصار در آورید تا سرمایه باز به بورس برگردد ...
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
اقای مثلا نماینده باعث و بانی بی اعتمادی مردم به بورس حضرتعالی و دوستانتان هستید که با وضع قوانین یک شبه مثل افزایش نرخ گاز پتروشیمی ها بدون کارشناسی و موقعیت شناسی و شناخت رقبای قدر کشور در این صنعت بطور ناخواسته یا اگاهانه منافع قطر و عربستان را حفظ کردید بجای منافع ملی حالا فریاد میزنید که به بورس برسند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کدان سرمایه گذار عاقلی دیگر جرات میکند در بورس و تولید که بدلیل عدم حمایت و قوانین یک شبه وفساد شدید اداری و ............... جز از دست رفتن سرمایه و به خاک سیاه نشستن عاقبتی ندارد سرمایه گذاری کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
بغضی ها نمیدانند بورس چیست برای رای جمع کردن دم از بورس می زنند!!!
سهامدار مظلوم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
دنيا اين مدل اقتصادي كارآمد را پذيرفته كه بورس بايست محل تجمع سرمايه هاي مردم باشد تا مشكلات توليد و اشتغال و... در جامعه نباشد. آن وقت نمي دانم در ايران از تضعيف خود خواسته بورس چه هدفي را دنبال ميكنند؟!!! وچه خوابهائي براي سوزاندن سرمايه ملت ميبينند كه طرف با يك بار ورود در اين بازار به خود فحش ميدهد چرا وارد بورس شد و هرگز به اين بازار برگردد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
بورس سکه آتی 2 طرفه س، یعنی برات فرقی نداره قیمت نزولی باشه و یا صعودی و در هر 2 حالت میتونی سود کنی.
تو بازار آتی سکه میتونی به اندازه 5 برابر سرمایه خودت معامله کنی.
من یه مدتیه از بورس اوراق بهادار خارج و به بورس کالا (بخش سکه آتی) وارد شده ام و میبینم به مراتب بهتره.
ناشناس
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵
بورس سکه فقط یه نوع دلالیه. هیچ محصولی تولید نمیشه. در حالی که حمایت از بورس و سهامداری، حمایت از بخش تولیده و سودش هم سود تولید هست.
فرهاد
-
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
همین اقای زنگه بود که گفت ما حتی با نفت بشکه 20 دلاری هم مشکلی پیدا نمیکنیم. حالا حتی با نفت بشکه ای 40 دلار هم مشکل پیدا کرده؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
این فرد حرف های ضد و نقیض میزند.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
این استاد همون کسی هست که پارسال مثل همیشه جفت پاش رو کرده بود تو کفش که باید قیمت خوراک پتروشیمی ها بره بالا!!علیرغم هشدار کارشناسان بورس امثال این آقا زدند وزدند تا حرفشون رو به کرسی بشینه و بعدش همه از نتایج نرخ خوراک و بهره مالکانه که توسط این اساتید مصوب شد و سقوط وحشتناک بورس باخبرند.حالا یشان مدعی هستندکه:این نماینده مجلس تأکید کرد: ((ضمن اینکه با توجه به اتخاذ سیاست ها و اقداماتی که موجب بروز شرایط نامطلوب در بازار سرمایه و بورس شده و آن را فلج کرده!!!!!! )) عجب!!!واقعا خیلی خوبه که انسان نتایج اظهار نظرها و عملکردش رو نفهمه.بدبخت ایران...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
ادم حال میکنه از این کامنتها.
واقعا مردم فهیمی داریم.ممنون
ناشناس
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۷
نه نداریم.
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
هوس کرده چهار سال دیگه بشینه روی صندلی سبز .
به فکر جایگاه خودش هست نه سهامداران .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
بورس رو نابود كردي حالا حرف هم داري؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
آقاي قاضي پور ! تو كه دلسوز بورسي بگو زودتر پالايشگاهها رو باز كنن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
باز ميخواين سرمايه مردم رو بيارين تو بورس و بعد با يك تبصره نابودش كنيد؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
آقاي قاضي پور روز قيامتي هم هست اينقدر با اعصاب و سرمايه مردم بازي نكنيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
شماها فقط دنبال منافع جناحيتون هستين
پيام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
بورس با وجود اين مجلس رونق نخواهد گرفت
سرمایه گذار بورسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
آقای قاضی پور چرا نمی گی از بانک به سمت بورس!

مشکل ما بانک ها هستند نه ارز و سکه.

وقتی مدیریت بورس رو هم بانک ها در دست گرفتن
اوضاع بورس باید چنین بشه
کمی هم آقای قاضی پور به معنای فامیلی خود هم توجه کنید لطفا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
عامل همه بدبختی های سهامداران شما و امثال شما هستید حالا دارید از بورس حمایت میکنید.چه خبر شده؟
ria03179
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
نمایندگان بامصوبات مجلس اقتصادمملکت رانابود کردندوآنچه که همسایگان خواستند بدست خود تقدیم کردند و نتیجه رکود/بیکاری/گرانی/ورشکستگی شرکتها/ونرخ تسهیلات بالا باعث بدترشدن اوضاع شدند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
باید دوره بعدی کسانی وارد مجلس بشوند که حداقل شناخت را راجع به بورس و اقتصاد داشته باشند و با اقتصاد بازی نکنند.
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
نماینده هایی که حتی حرف زدن بلدنیستن بورس رو با تصمیمات غلط به روز سیاه نشوندن حالا دم از حمایت میزنن کم کم رای میخان!!!!!
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
احتمالا میخوان سرمایه ما رو بیارن سمت بورس که دوباره زیر پامون رو خالی کنن احتمالا چند نفر از دستشون در رفته ، کور خوندید اقایون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶
قاضی پور میخواد برا خودش خوراک انتخاباتی دوره بعد مجلس رو تهیه کنه!! اگر به حفای ای بابا گوش داده باشید اصلا متوجه نمیشید سر وته حرفاش چیه!! سال پیش همن بابا با دوستانش در جلس چه ضربه هایی که به بورس نزدند و حالا شده دایه مهربانتر از مادر
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
با نظر نماینده محترم موافقم چون در بورس خیلی راحتتر میشود در یک چشم به هم زدن و بک شبه با یک بشن و پاشو در مجلس سرمایه مردم را به زیر نصف رساند و بعد هم سریال تکراری کی بود کی بود راه انداخت
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
نفت 40 دلاری و فروش یک میلیون بشکه میشود 3میلیون دلار؟؟!!
روزی یک میلیون بشکه یا سالی ؟! ولی من فکر میکنم روزی یک میلیون بشکه باشه و حساب کتاب آقای زنگنه عجیبه
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
شما شرایط خرید اوراق مشارکت را جذاب کنید بعد ببینید که فروش میرود یا نه؟؟!!! اگر هم اوراق مشارکت چاپ نکنید لابد باید بروید سراغ چاپ اسکناس که اوضاع را از این هم که هست بدتر کنید!!!!؟؟؟