بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
کد خبر : ۱۴۴۶۳۶
گروه سياسي: شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: مذاکرات هسته ای ژنو هیچ نتیجه و دستاورد مهمی در بر نداشت و اختلافات بر سر مسایل اصلی همچنان ادامه دارد.
مقام روسی: سه مورد اساسی اختلاف
در این گزارش آمده است: به رغم اصرار جان کری و محمد جواد ظریف بر دستیابی به پیشرفتی در مذاکرات ژنو به نظر می رسد که این مذاکرات در نهایت مثبت نبود و پیشرفت ملموسی نداشت. مسایل اختلافی بسیار شدید در مسیر مذاکرات هسته ای، مانع بزرگی ایجاد کرده است. این چیزی است که یک مسئول آمریکایی درباره نتایج مذاکرات ژنو گفت.

شبکه تلویزیونی راشاتودی هم گزارش داد: از سال گذشته که مذاکرات هسته ای در سطح گسترده کنونی آغاز شده، محرمانه بوده است. هیچ اخباری درباره پیشرفت در مذاکرات یا محور گفتگوها درز نکرده است ولی اکنون می توانیم بگوییم که ایران و گروه پنج بعلاوه یک هنوز بر سر سه مسئله اصلی اختلاف دارند. یکی از موارد اختلافی بر سر فعالیت سانتریفیوژها است و این که چه تعداد از آنها باید کار کند. بیست هزار سانتریفیوژ در ایران فعال است و طرف آمریکایی خواستار کم شدن این تعداد سانتریفیوژ به چند صد دستگاه است. این در حالی است که ایران به فعالیت و ادامه کار هزاران سانتریفیوژ اصرار دارد.

دومین مورد اصلی اختلاف به تحریم های بین المللی علیه تهران و چگونگی لغو آن باز می گردد. ایران می گوید به محض امضای توافق نهایی، همه تحریم ها باید به یک باره لغو شود ولی غربی ها به خصوص آمریکا می گوید تحریم ها بر اساس جدول زمانی و به تدریج برداشته می شود. سومین موضوع اختلاف اصلی بین دو طرف مذاکره کننده بر سر مدت این توافقنامه است. دولت ایران می خواهد که مدت آن بین سه تا پنج سال باشد ولی آمریکا می خواهد مدت اجرای آن بیش از بیست سال باشد. این چیزی است که تهران آن را رد می کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
ماکه اخرش نفهمیدیم یک روز مقام روس میگوید توافق قطعی است روز دیگر میگوید سه مورد اختلاف وجود دارد
خدایا به کجا پناه ببریم از دست این دنیای دیوانه
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
روس به فکر خودش است نه کشور ما.
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
بیشترامریکا تمایل دارد روحانی را جانشین محمود عباس بکند چون تنها نفری که ازاول انقلاب تاکنون ریسس جمهور امریکا را کدخدا خوانده
خامنه
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
بدبخت بیچاره ملت ایران که اینطور مورد مسخره دنیا شده
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
این روسها هیچگاه قابل اعتماد نبوده اند و نیستند.
همیشه از آنها ضربه خورده ایم.
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
اصلا" تو این متن نه اسمی از مقام روسی برده شده نه مصاحبه با اون شده فکر کنم نویسنده میخواسته بنویسه مقام آمریکایی اشتباه کرده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
این عربا همون بهتر که از حسادت بترکند.
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
مرده شور عربها را ببرن ولی ایران واقعا خطرناک هست و باید جلویش گرفته شود
مازیار
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
وقتی این مزخرفات نژادپرستانه را اینجا می نویسید به این هم فکر می کنید که ممکن است عده ای از هموطنان عربمان هم این مطلب را بخوانند؟
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
من نمودنم چرا اينقدر واسه مقامات روسي مذاكرات مهم شده .
مگه تو اي دنيا فقط روسيه وجود داره؟!
اصلا روسيه به توچه كه مذاكره ما چي ميشه؟
ما چقدر و تا كي بايد تاوان همسايگي با عربا و روسا رو بديم
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
اقا حمید روس ها تحریم شدن و در معرض تحریم های بیشتر قرار دارن پس اگه مشکلات اقتصادی ایران حل بشه ایران می تونه از لحاظ اقتصادی روابط خوبی با روس ها داشته باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
همش بازی رسانه ای یه موضوع رو هر رسانه یه مدل مطرح می کنه.کجا امریکا خواستار بیش از بیست سال بود.اونا خواستار ده سال هستند ما خواستار 5 سال
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
جناب بورس نیوز به گروه سیاسی ات بگو بگردند تو لابلای روزنامه ها و خبرگزاری ها ببینند خبر منفی در مورد مذاکرات یافت می شود. فرق نمی کند از دلواپسان داخلی تا العربیه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
برجد و اباد هرچه روس مغلطه بازه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
مارابخیرتوامیدنیست شرمرسان (ای مقام روس)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
والا ازفقر اقتصادی مردیم از الودگی هوا مردیم از جنگ با دنیا مردیم
که هسته ای داشته باشیم اخر این چه منطقی است ما که سردر نیاوردیم
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
دوستان تا الان شاید به این باور رسیده باشید که همه اینها بهانه است وگیر است از طرف غرب . همانطور که رهبر هم گفتند .آنها با نظام حکومت ایران و تفکر آن مشکل دارند. انرژی اتمی . حقوق بشر. و...بهانه است . دوستدار توافق و صلح برای همه هستم . اما متاسفانه 5+1زورگو و بخصوص غربیها بخاطر منافع خود واز موزع سلطه هیچگاه به صورت عادی با ایران کنار نمی آیند. چون اگر کنار بیایند خیلی از کشورهای دیگر مثل برزیل . آرژانتین.آفریقای جنوبی و...که دنبال انرژی هسته ای بودندوهمین 1+5 با قطنامه هایی آنها را منصرف کردند. دیگرکوتا نمی آیند و اگر تعداد کشورهایی که می توانند این تکنو لژی هسته ای تولی کنند زیاد بشه .منافع این کشورها به خطر می افتد . وآنها نمی توانند با این قدرت انحصاری وبا ساخت یک نیرو گا ه یک مملکت را غارت کنند مانند روسیه که با کش دادن ساخت نیروگاه بوشهر ایران را غارت کرد و...