بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱
انتقال بلوک سهام ایران خودرو متعلق به شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به شرکت سرمایه گذاری رنا به ایستگاه پایانی خود رسیده و قبل از پایان سال این انتقال انجام می گیرد.
کد خبر : ۱۴۴۸۶۲
نویسنده :
واصله
انتقال بلوک سهام ایران خودرو متعلق به شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به شرکت سرمایه گذاری رنا به ایستگاه پایانی خود رسیده و قبل از پایان سال این انتقال انجام می گیرد.

مدیر سرمایه گذاری نوآوران مدیریت سبا با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: مذاکرات انجام شده بین این دو شرکت بر اساس تکلیف مجمع سالیانه "وصندوق" در چند ماه اخیر سرعت گرفته و قرار است این انتقال که در حدود 4 سال با مشکل مواجه گردیده بود تا پایان امسال حل شود. در صورت انجام این معامله، 80 ریال به سود هر سهم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری برای سال مالی جاری اضافه خواهد شد.

امیرعباس کریم زاده افزود: سود هر سهم "وصندوق" در نخستین پیش بینی سال مالی منتهی به 1394.6.31 مبلغ 650 ریال اعلام گردیده بود که این رقم با تعدیل مثبت به 671 ریال افزایش یافته است. در صورت انجام معامله فوق این رقم به حدود 750 ریال افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به برآورد تقسیم سود بسیار پایین شرکت های زیرمجموعه در پیش بینی سال جاری خود، احتمال می رود این سود تا پایان سال مالی شرکت به حدود 850 ریال افزایش یابد. براساس گزارش تحلیلگران بازار میزان NAV این شرکت حدود 470 تومان است.

وی به دیگر اخبار پیرامون زیرمجموعه های "وصندوق" اشاره کرد و گفت: همچنین از پتروشیمی جم که بیش از 30 درصد ارزش بازار پرتفوی شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی را به خود اختصاص داده است، خبرهای خوبی می رسد. بطوریکه این شرکت طی این هفته با کسب مجوزهای لازم از فرابورس به بورس انتقال می یابد.

کریم زاده تأکید کرد: همچنین مذاکرات در خصوص خرید 51 درصد از سهام پلی پروپیلن جم که سود مناسبی در آن نهفته است، از سوی این شرکت در حال انجام بوده تا شرکت پتروشیمی جم مالک 100 درصدی این شرکت شود. با مکاتبات صورت گرفته با شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران، اختلاف میان پتروشیمی جم با پتروشیمی مهر به نفع پتروشیمی جم در حال حل شدن می باشد. در صورت حل این اختلاف در سال جاری و یا اوایل سال آینده، پتروشیمی جم سود خود را تعدیل خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر