بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
در گفتگو با یک کارشناس بازار سهام عنوان شد:

شاخص بورس در مسیر حمایت/غلبه عرضه بر تقاضا

نحوه معاملات روز گذشته بازار سهام نشانگر غلبه عرضه بر تقاضا بود به گونه ای که سهامداران حقوقی شرکت های بورسی، بیشتر خروج از سهام را در دستورکار قرار داده بودند که این امر می تواند مثبت بودن روز گذشته بازار سهام را روش ساختگی در راستای فرصت خروج لحاظ کرد.
کد خبر : ۱۴۴۸۶۳
نویسنده :
محمدآموخته
شاخص بورس در مدار 63 هزار و 300 واحدی با حمایت مواجه خواهد شد که این امر می تواند بازگشت بازار سهام را در پی داشته باشد.

یک کارشناس بازار سهام در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: نحوه معاملات روز گذشته بازار سهام نشانگر غلبه عرضه بر تقاضا بود به گونه ای که سهامداران حقوقی شرکت های بورسی، بیشتر خروج از سهام را در دستورکار قرار داده بودند که این امر می تواند مثبت بودن روز گذشته بازار سهام را روش ساختگی در راستای فرصت خروج لحاظ کرد.

محمد فیض بخش، دلایل ایجاد نوسان در بازار سهام را منوط به ابهامات موجود در توافق هسته ای عنوان کرد و گفت: مجهولات موجود در مسائل مورد بحث در مذاکرات هسته ای، نه تنها بازار سهام را تحت تأثیر قرار داده بلکه بازارهای موازی بورس از جمله، بازار مسکن و دلار را نیز در حالتی رکود قرار داده است.

وی پیش بینی صنایع در برآورد بودجه سال 94 را در حالتی خوش بینانه توصیف کرد و افزود: در حال حاضر، اکثر شرکت های بورسی از لحاظ بنیادی در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته اند و بایستی بررسی کرد که در این بین، کدام صنایع به تعهدات خود در قبال پوشش بودجه موفق عمل خواهند کرد.

فیض بخش، همچون سایر کارشناسان بازار سهام، چشم انداز مثبت از سال آینده بازار سهام را در گرو توافقات موجود در مذاکرات هسته ای عنوان کرد و یادآور شد: لغو تحریم ها می تواند منجر به روندی صعودی در سهام شرکت های وابسته به تحریم ها گردد که این امر می تواند با بازگشت اطمینان به فعالین بازار و همچنین افزایش جذب نقدینگی را به همراه داشته باشد.

این کارشناس بازار سهام، شکست در مذاکرات هسته ای را همراه با افزایش نرخ دلار آزاد دانست و گفت: عدم لغو تحریم ها از لحاظ روانی منجر به ریزش جزیی بازار سهام می گردد ولی افزایش نرخ دلار در یک بازه زمانی افزایش سودآوری شرکت های بورسی از جمله شرکت های پتروشیمی و پالایشی را در پی خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
پسر خاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
از بس که هر تحلیل گر اومد و یک جور آینده ی بازار را تحلیل کرد اگه دیگه توافق هم بشه من باور نمیکنم.
دختر خاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
الان چه ربطي داره دوست عزيز!!!!! بذار توافق بشه شما باور نكن، ايشون از دو جهت تحليل كرده
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
حرف بیخود چرا میزنین کدام شرکت بودجه 94 را توی این شرایط خوشبینانه می بنده ؟!!! این حاج آقا چند تا را مثال میزدن اقلا !!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
بازار به اين زوديها برنميگرده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۶
آیا مرجعی هست که شکایت سهامداران را در مورد عدم پرداخت سود شرکتها علی رغم اعلام تاریخ رسمی آنها منعکس کند شرکت داروسازی فارابی از این نوع شرکتهاست که سهامداران را سرکار گذاشته و امور سهامش هم تنها به اصفهان ارجاع میدهد. ببخشید مجبور شدم از این طریق کلاشی شرکتهای متخلف را مطرح کنم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
اگر توجه بفرمایید تا بازار شروع بمثبت کردن می کند سریعا بدون فوت وقت نفری مثل ایشان پیدا می شود بچه دلیل خدا میداند مطلبی را عنوان می کند که سهامداران تحت تاثیر حرف ان ها بعد از چیدن قیمت خرید وفروش بلافاصله قیمت های خرید را از مثبت به منفی تبدیل می کنند خداوند ان ها را هدایت نماید