بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
در گفتگو با یک کارشناس بازار سهام عنوان شد:

سایه سپرده های بانکی بر بازار سرمایه

در حال حاضر قراردادهای بلند مدت نرخ سود سپرده های بانکی و همچنین حذف ارز مبادله اي، بایستی در شرایط فعلی شرکت ها مد نظر قرار گیرد.
کد خبر : ۱۴۴۹۰۱

با توجه به اینکه اکنون برخی از قراردادهاي بلندمدت بانک ها در باز پرداخت نرخ سود سپرده ها منعقد شده است احتمال می رود اجرای دستورالعمل كاهش نرخ سود سپرده ها منجر به ایجاد مشکلاتی در راستای اداره بانکداری کشور گردد.

یک کارشناس بازار سهام در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه در سال آینده ارز مبادله اي بسياري از كالاها حذف و منجر به رشد 20 درصدي قيمت محصولات وارداتی می گردد، اظهار داشت: . اجرای دستورالعمل فوق می تواند علاوه بر تقويت فروش محصولات تولیدی داخل کشور در گران تر شدن مواد اوليه وارداتي صنايع نیز تاثیر گذار باشد که در نهایت منجر به افزايش بهاي تمام شده محصولات تولیدی می گردد.

حمید علما، کاهش حجم مبنا و رونمایی از شاخص بازدهی قیمت بورس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: شاخص بازدهی قيمت در مقايسه با شاخص كل بورس از موقعیت بهتری در راستای بررسی روند کنونی بازار سهام طی بازه زمانی كوتاه مدت و روزانه برخوردار است و در روان تر شدن بازار و همچنین اصلاح سازی قیمت سهام شرکت های بورسی نیز حائز اهمیت می باشد و حس قوي تري از بازار را به سرمايه گذاران منتقل مي نمايد.

وی، خواستار روش محتاطانه در برآورد اولین پیش بینی بودجه سال 94 اکثر شرکت های بورسی شد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر قراردادهای بلند مدت نرخ سود سپرده های بانکی و همچنین حذف ارز مبادله اي نیز بایستی در شرایط فعلی شرکت ها مد نظر قرار گیرد.

علما با اشاره به نتایج مذاکرات هسته ای در اقتصاد کشور یادآور شد: لغو تحریم ها می تواند افزایش فروش نفت و توليد ناخالص داخلي كشور را در پی داشته باشد و در صورت شکست در

مذاكرات نیز مي تواند منجر به كاهش توليد ناخالص داخلي و تشديد ركود حال حاضر اقتصاد کشورشود.

این کارشناس بازار سهام در پایان در خصوص چشم انداز خود از سال 94 بازار سهام گفت: بازار سرمايه تنها در صورت اعلام نتايج مثبت از مذاكرات است كه مي تواند با شروع روندی صعودی همراه گردد و در غیر این صورت نیز تنها عامل محرك و جايگزين براي رشد بازار سهام، افزايش قيمت دلار خواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
عقل سلیم هم میگه که به جای سرمایه گذاری تو بورس تو بانک سپرده داشته باشی بهتره.
حداقلش اینه که بعد پنج سال پولت دو و نیم برابر میشه ولی اگه تو بورس سرمایه گذاری کنی بعد پنج سال فکر کنم ده بیست درصد پولت باقی بمونه.
چون بیشتر شرکتهای بورسی سودی رو تو مجمع توزیع نمیکنن از اون گذشته قیمتشونم رفته رفته آب میشه.
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
در کشورهای پیشرفته بهره بانکی زیر ۲٪ است،چون نزولخواری وفروش پول ومفتخوری رواج نیابد،اینجا سود بانکی بالا میبرند جریان گردش پول را که مثل جریان خون در بدن است قطع میکنند بعد میگند تحریمه ،ورکود که بدتر از تورمه ایجاد میکنند بعد میگند جلو تورمو گرفتیم،شما بافریز کردن پول در بانکها تولید وکارو کاسبی را تحریم کرده اید.
ناشناس
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
در کشورهای پیشرفته نرخ تورم زیر 1 درصد است یعنی حتی با بهره 2 درصد سپرد گذار سود میکند ولی در کشور ما تقریبا در طول تمامی سالها همیشه نرخ تورم بسیار بالاتر از نرخ بهره بوده است و بر خلاف نظر شما سپرده گذار مفتخور نبوده است بلکه این بانکها و گیرندگان وام و تسهیلات هستند که مفتخوری میکنند یعنی حتی اگر دست به هیچ فعالیت و کار و تولیدی نزنند و پول سپرده گذار را صرفا تبدیل به یک کالای ماندگار کنند بعد از چند سال و پس از پرداخت بهره ناقابل سپرده گذار سود باد آورده عظیمی را روانه جیبهای خود می کنند.!!!؟؟؟