بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷
میانگین کیفیت محصولات ايران خودرو در سال جاري نسبت به سال قبل معادل 10 درصدافزایش داشته است و با توجه به رشد کیفیت محصولات، افزایش صادرات نیز در دستور کار قرار گرفته
کد خبر : ۱۴۴۹۳۵

صبح روز جاري مجتبی استادرحیمی در نشست خبری ايران خودرو در خصوص تنوع محصولات اين شركت اظهار داشت : سال 1398 تنوع محصولات تولیدی ایران خودرو به 21 مدل خودرو افزایش مي يابد .

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه افزود : در این مدت حداقل سه خودروی شاسی بلند در ایران خودرو تولید خواهد شد و تولید سواری دیزلی هم در برنامه فوق نيز قرار دارد.

وي ادامه داد: میانگین کیفیت محصولات ايران خودرو در سال جاري نسبت به سال قبل معادل 10 درصدافزایش داشته است و با توجه به رشد کیفیت محصولات، افزایش صادرات نیز در دستور کار قرار گرفته به طوريكه در سال بعد 30 هزار دستگاه از خودروهای تولیدی صادر خواهد شد.

استاد رحیمی در خصوص اينكه میزان بهبود کیفی محصولات ايران خودرو در سال جاری از نظر مدیریت ارشد شرکت راضی کننده نبود، خاطرنشان کرد: در این زمینه به دنبال افزایش بیشتر کیفیت محصولات تولیدی هستیم.

وی در ادامه گفت : شاخص میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای تولیدی در شش ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته معادل 0.3 درصدی بهبود داشته است.

اين مقام مسئول با بیان اینكه هم اکنون دو سیستم ارزیابی پژو و رنو را در ارزیابی کیفیت محصولات تولیدی داریم افزود : در آینده نزدیک سیستم ارزش یابی خاص ایران خودرو در این حوزه فعال مي شود .

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کیفیت خودروهای صادراتی ایران خودرو بیشتر از کیفیت خودروهای عرضه شده به بازار داخل است گفت : کیفیت خودروهایی که صادر می‌شود مانند کیفیت خودروهای عرضه شده در بازار داخل است و اساسا فرقی در روند تولید خودروها از نظر بازار هدف عرضه آن‌ها، وجود ندارد.

استاد رحیمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ورود قطعا بی کیفیت چینی به خطوط تولید خودروسازان خاطرنشان کرد: اگرچه تعداد ناچیزی از قطعات مورد نیاز ممکن است از کشور چین وارد شود اما در این زمینه نظارتهای کیفی وجود داشته و هیچ قطعه بی کیفیتی وارد خطوط تولید نمی شود.

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر مقایسه کیفیت خودروهای چینی با خودروهای تولید داخل گفت: به طور کلی در خودروهای وارداتی گذشته از موضوع کیفیت آنها، بحث خدمات پس از فروش نیز مطرح است. زیرا هیچ کدام از خودروهای وارداتی دارای شبکه خدمات پس از فروشی به گستردگی ایران خودرو و سایپا نیستند و در چند سال آینده این مشکل خود را نشان خواهد داد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
پسرخاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
خودروی قشنگیه.
قراره تو ایران خودرو تولید بشه؟
هموطن
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
تنها راه رقابت برای کیفیت خودرو ، آزاد سازی ورود خودروهای خارجی به کشور هست.
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
از این وعده ها از قدیم زیاد داده میشه خودرو گران و بی کیفیت مشکل اصلی در مدیریت دولتی هست تا باشه همین خواهد بود