بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
در گفتگو با مدیر عامل شرکت کارگزاری آثل عنوان شد:

تأثیر مثبت کاهش حجم مبنا پس از حصول توافق هسته ای

در چند ماه اخیر، اخبار و تحلیل های داخلی و خارجی در خصوص نتایج مذاکرات هسته ای، باعث کاهش بیش از حد ارزش قیمت سهام شرکت های بورسی گردیده که خود عاملی برای بازگشت رونق به بازار سهام است.
کد خبر : ۱۴۵۵۸۶
نویسنده :
محمدآموخته
در حال حاضر، بازار سهام به نتایج حاصل از مذاکرات هسته ای بسیار حساس است به گونه ای که انتشار اخبار امیدوارکننده از احتمال توافقات منجر به رویکرد مثبت بازار می گردد.

عضو هیأت مدیره شرکت کارگزاری آثل در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: در چند ماه اخیر، اخبار و تحلیل های داخلی و خارجی در خصوص نتایج مذاکرات هسته ای، باعث کاهش بیش از حد ارزش قیمت سهام شرکت های بورسی گردیده که خود عاملی برای بازگشت رونق به بازار سهام است.

ابوالقاسم آقادوست، روند مثبت معاملات دو روز اخیر بازار سهام را همراه با تداوم دانست و افزود: در صورت شکست و یا تعویق در مذاکرات هسته ای، بازار سهام با واکنش منفی مواجه خواهد شد به گونه ای که احتمال می رود شاخص بورس با اصلاح دیگری همراه گردد ولی با توجه به موضع گیری ها و اخبار منتشر شده امیدواری به حصول توافق هسته ای زیاد می باشد.

وی پیش بینی بودجه سال 94 اکثر شرکت های بورسی را محافظه کارانه ارزیابی کرد و گفت: مدیران شرکت های بورسی در برآورد بودجه سال آینده شرایط عدم حصول توافق هسته ای را نیز مدنظر قرار داده اند.

آقادوست، چشم انداز سال 94 بازار سهام را منوط به نتایج مذاکرات هسته ای دانست و افزود: در حال حاضر، اصلاح قیمتی اکثر سهام شرکت های بورسی سپری شده و در سال آینده انتظار می رود که بازار سهام با روندی صعودی همراه با بازگشت رونق به چرخه اقتصادی کشور همراه گردد.

عضو هیأت مدیره شرکت کارگزاری آثل، تداوم اجرای کاهش حجم مبنای سهام شرکت های بورسی پس از حصول توافق هسته ای را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: کاهش حجم مبنا باعث بازگشت هرچه سریع تر تعادل و رسیدن سهام شرکت های بورسی به ارزش واقعی بوده کما اینکه در بازه زمانی فوق، عرضه سهام شرکت ها نیز در دستورکار قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
اميدواريم كاهش حجم مبنا در راستاي حذف آن به مرور زمان و برداشته شدن كامل دامنه نوسان باشد تا همانند نانوايي مردم در صف قرار نگيرند . در ضمن براي خريد و فروش به صورت آنلاين از گرفتن امتحان از افراد خودداري كنيد، در هيچ جاي دنيا براي خريد سهام امتحان نمي گيرند. بسياري از كارگزاري ها براي انجام معاملات انتظار دارند افراد به آنجا بروند تا معامله كنند. واقعا مسخره است
م
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
احسنت
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
حجم مبنا و 5 درصد همه ترمز هستند اگر حذف شوند رشد بورس و معاملات چند برابر میشود این صفهای خرید و فروش به حداقل میرسد قیمت سهم باسرعت مسیر خود را طی میکند سهامدار از کار خود سر در می آورد فضای بورس منطقی میشود سرمایه گذار داخلی و خارجی جزب این فضا میشود چون سالمتر شده ...
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹
حجم مبنا و این 5 درصد و 4 درصد شده بازیچه گروهی ولی بورس جای دستکاری و بازیچه نیست اگر این دو مانع حذف شود آیا کسی جرعت دستکاری و بازی را دارد ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶
اقاجان انها کار خود را کردند حذف نوسان یا غیره جهت انحراف افکار من وشما است کل سهم ها در کف چاه عمیق هستند فقط ان هایی که از سال قبل به نقشه واقف بودند نقد هستند شما باید بلاجبار بدلایل مختلف سهم خود را زیر 60درصد بفروشید چون پول لازم هستید حتی صهیونیست ها هم این کار را با هم نوعان خود نمی کنند که این ها با ما کردند