بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
گفتگوی وزیران امور خارجه ایران و قدرت‌های بزرگ به منظور برداشتن آخرین موانع از سر راه رسیدن به توافقی در باره برنامه هسته‌ای ایران ،صبح روز دوشنبه در لوزان، آغاز شد.
کد خبر : ۱۴۶۰۵۹
فرانس پرس نوشت: گفتگوی وزیران امور خارجه ایران و قدرت‌های بزرگ به منظور برداشتن آخرین موانع از سر راه رسیدن به توافقی در باره برنامه هسته‌ای ایران ،صبح روز دوشنبه در لوزان، آغاز شد.

به گزارش «انتخاب»، وزیران خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین از یک سو و وزیر امور خارجه ایران از سوی دیگر به همراه مسئول سیاست خارجی اروپا، همگی برای اولین بار از زمان فصل قبلی مذاکرات ماه نوامبر وین،در این گفتگو حضور دارند.

در همین حال، شبکه المیادین گزارش داد: موضع فرانسه بار دیگر فضای بدبینی را بر مذاکرات هسته ای لوزان بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک حاکم کرد.

انتظار طولانی در لابی هتل بوریواژ در لوزان ادامه دارد تا شاید از نتیجه مذاکرات در پشت درهای بسته خبری منتشر شود. ابتدا فضای مثبتی بر هتل بوریواژ حاکم شد و حتی عده ای پیش بینی کردند توافق به دست خواهد آمد و سخنانی هم درباره انتخاب مکان اعلام توافق مطرح شد. اما به یکباره همه چیز با اعلام موضع فرانسه تغییر کرد و بدبینی فضای مذاکرات را فرا گرفت.

در ادامه این گزارش آمده است: دیدارهای لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در لوزان، تغییری در موضع پاریس به وجود نیاورد. دولت فرانسه همچنان می گوید تهران می خواهد برنامه هسته ای خود را حفظ کند و بدون دادن هیچ امتیازی، تحریمها لغو شود. پاریس تاکید دارد ایران در برابر لغو تحریمها امتیازات کافی نداده است. دولت فرانسه اصرار دارد باید همه فعالیتهای تحقیقات هسته ای در ایران متوقف شود.

پایان نسبت وزرای خارجه ایران و 1+5

گفتگوی وزیران امور خارجه ایران و قدرت‌های بزرگ به منظور برداشتن آخرین موانع از سر راه رسیدن به توافقی در باره برنامه هسته‌ای ایران ،صبح روز دوشنبه در لوزان و پس از 1.5 ساعت به پایان رسید.

جزئیات جلسه اعلام نشد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
درصورت توافق ایران حتما باید جواب محکمی و درستی به فرانسه بده بخاطر این مانع تراشی ها. به نظرم درصورت توافق شرکت های خودرویی باید جایگزینی برای رنو و پژو پیدا کنن و این دوشرکت رو تحریم کنن.
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
خدا لعنتت کنه فابیوس
mahdi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کی فکر می کرد شریک ایرانخودرو رفیق نتانیاهو از کاردربیاد. تحقیق کنید ببینید فابیوس همان نتانیاهونیست . چون همه حرفای اسرائیل را می زند .
ria03179
ROMANIA
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
هرکشوروهرکسی درتحریم ایران اصرارداردباید مقابله به مثل کرد/این یک اصل است