بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
کد خبر : ۱۴۶۱۲۵

مردم منتظر شنیدن خبر نهایی مذاکرات هستند و از حالا شمارش معکوس برای دور پایانی مذاکرات آغاز شده است.

آخرین روز گفت‌وگوهای هسته‌ای در حالی در لوزان سوئیس پیگیری می‌شود که بسیاری از مردم در کوچه پس کوچه‌های شهرهای مختلف ایران، منتظر شنیدن خبر نهایی مذاکرات هستند و از حالا شمارش معکوس برای دور پایانی مذاکرات آغاز شده است.

در این میان انتشار تصاویر و خبرهایی که حاکی از مثبت بودن مذاکرات دارد، حال و هوای خاصی به سطح شهرتهران بخشیده است.حال و هوایی که حتی به شب نشینی‌ها و عیددیدنی‌های امسال هم کشیده شده است.

توافق هسته‌ای؛رونق اقتصادی

‌‌صحبت از توافق هسته‌ای که به میان می‌آید، عده زیادی یاد "رونق اقتصادی و کم شدن فشار مالی" می‌افتند. مشکلات اقتصادی در سال‌های اخیر فشار زیادی بر اقشار مختلف مردم وارد کرده و بسیاری فکر می‌کنند توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

مرتضی که در بازار تهران مغازه دارد، برای شنیدن خبر توافق هسته‌ای لحظه‌شماری می‌کند.او در این باره می‌گوید:«برای کسبه توافق اهمیت زیادی دارد. اگر تحریم‌ها برداشته شود، اوضاع اقتصادی بهتر می‌شود. ما در این سال‌ها مشکلات زیادی داشتیم.بالا و پایین شدن قیمت ارز بر کار ما تاثیر زیادی گذاشت. برای همین دوست دارم که توافق شود.اگر توافق شود، جشن بزرگی می‌گیریم.»

فاطمه که چند سالی است در شرکتی مهندسی کار می‌کند،نظری مشابه مرتضی دارد.او در این ارتباط می‌گوید:« خیلی‌ها معتقدند که توافق هسته‌ای تاثیری بر زندگی مردم ندارد، اما من فکر می‌کنم این فکر غلط است. اگر توافق انجام شود و تحریم‌ها برداشته شود از نظر اقتصادی شرایط بهتری در جامعه حاکم می‌شود. شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری به ایران می‌آیند و فرصت‌های کاری بیشتر می‌شود.»

او درباره اینکه در صورت توافق چه واکنشی نشان می‌دهد، می‌گوید:«من فکر می‌کنم جشن خیابانی داشته باشیم.همه باید به خیابان بیاییم و برای این موفقیت جشن بگیریم.»

بیمارانی که دست به دعا هستند

هرچند که در دو سال اخیر اقدامات زیادی برای برطرف کردن کمبود دارویی بیماران خاص انجام شده است اما بسیاری از بیماران خاص به دلیل وجود تحریم‌ها هنوز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.احمد مبتلا به سرطان روده است و مدت زیادی برای پیدا کردن داور وقت صرف کرده است.او معتقد است که از بین رفتن تحریم‌ها شرایط بهتری برای بیماران مثل او به وجود می‌آورد:« دعای بسیاری از بیماران پشت و پناه آقای ظریف است.من فکر می‌کنم که اگر توافق شود و تحریم‌ها از بین برود، بخش زیادی از مشکلات امثال من حل می‌شود.اگر این اتفاق بیفتد، جشن ملی در کشور برپا می‌شود.»

جشن هسته‌ای در راه است؟

هرچند که پیش بینی ها حاکی از توافق سیاسی میان ایران و 1+5 دارد، اما گفته می‌شود چگونگی رفع تحریم ها، زمان رفع تحریم ها و زمان پایبندی به توافق نهایی از نکات اختلاف میان دو طرف است که عناصر اصلی در تمامی این مذاکرات محسوب می شوند.به همین دلیل 24 ساعت آینده می‌تواند، مهم‌ترین اتفاقات را رقم بزند.زمانی که به نظر می‌رسد در بسیاری از خانه‌ها، خواب تعطیل است و شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های خبری و شبکه های تلویزیونی جز جدا نشدنی شب‌نشینی‌های عید هستند.

نویسنده:شبنم شکوریان

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
طبق هخرین اخبار توافقی در بین نیست فقط بیانیه پایانی صادر میشود که مذاکرات وترد فاز جدید شو این یعنی ادامه همان روند فرسایشی مبارک ملت ایران باشد
ناشناس
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
الته این را هم باید گفت که طبق نظر بغضی رسانه ها این بیانیه خواست ایران است و هیچ فرقی با تفاهم سیاسی ندارد اگر اینگونه باشد توافق صورت پذیرفته است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
برگزاری جشن هسته ای برای بعضی رسانه ها و جناحها سخته .یه طوری از کنارش رد میشن انگار اتفاقی نیافتاده - چون دستاورد خودشون نیست شاید هم مردم را ناامید کند و فضا سازی طور دیگری بکنند الله اعلم .
نصرت
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
به این بدنامی میگویند جشن . خسرالدنیا والاخره شدند مردم ایران . در صورت توافق باید به غرب هم باج بدهند و به شرق هم می دهند
313
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
خدا پشت و پناه همه کساني باشد که براي آبادي اين مملکت با جان و دل تلاش ميکنند دعاي خير همه مردم ايران پشت و پناه همه تلاشگران ايران وطن عزيزم باشد.
علي
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
در جواب دوست ناشناس بايد عرض كنم، از همان اول هم قرار نبود در ١١ فروردين توافق نامه اي أمضا شود، بلكه اول بايد تفاهم سياسي بوجود أيد، تا انشالله ١٠ تير توافق كامل صورت گيرد
حسین
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
یک ثانیه بعد از توافق ....... رانت خواران تحریم...... بیمارستان یا قبر ستان . انتقام سالها بدبختی در راه است. خدایا حق ما را بگیر .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
حسین جان حرف دل منو زدی نا بود باد کسانی را که خوشبختی مردم را نمی خواهند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶
انچه که باعث وضع بد اقتصادی در ایران شده:

1)سیاست بسیار ضعیف اقتصادی دولت قبل


2)کاهش قیمت نفت


3)سیاستهای اقتصادی نامناسب این دولت


4 )تحریم

میباشد
با وجود توافق و برداشتن تحریمها اوضاع خوب نمیشود
این موضوع را به عینه خواهید دید

منتظر هیچ اتفاق قابل توجهی نباشید
حسین
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
جناب آقا نصرت ، شما به احتمال زیاد ، از رانت خواران تحریم هستید، که با این توافق ضرر وزیان فراوانی خواهید دید . به امید خدا ،الآن دیگر نوبت مردم ستم دیده است . که سالهاست گرانی و تحریم کمر آنها را خم کرده . خدایا تمام آن مال حرامی را که بعضی ها در طول این سی وپنج سال به نامردی وپستی جم کرده اند ،از آنها بگیر .آمین یا رب العالمین.
amin
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
ما منتطرجشن هسته ای هستیم...همه میریم تو خیابون...مثل انتخاب روحانی...به امید موفقیت...
یکی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
اگه توافقی هم صورت گرفته کشورهای غربی و آمریکا مثل گذشته به راحتی زیرش میزنن،به این جناح و اون جناح هم ربطی نداره